X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה כי פעילות "אנונימוס" נגד המשטר הסורי, בשל דיכוי חופש הפרט והביטוי במדינה, אינה אך ורק נגד אתרי אינטרנט. מתברר כי אלו ביצעו חדירה עמוקה יותר
▪  ▪  ▪
מנטרים פעילות [צילום: פלאש 90]

בחודשים האחרונים תקפו פעילי "אנונימוס" מספר אתרי אינטרנט השייכים לממשל הסורי ובכלל זה אתרים של מספר משגרירויות סוריה בעולם, שבעה אתרי ממשל, ואף פרצו לאתר הבנק המרכזי ולאתר משרד ההגנה.
אולם נראה כי פעילות "אנונימוס" נגד המשטר הסורי, בשל דיכוי חופש הפרט והביטוי במדינה, אינה אך ורק נגד אתרי אינטרנט. מתברר כי אלו ביצעו חדירה עמוקה יותר.
בהודעה שפורסמה בתאריך 4 באוקטובר נמסר כי אנשי Telecomix שחררו את כל קבצי הלוג שברשותם אשר נלקחו בעת פריצה וניטור שלהם את מערכת BlueCoat. מערכת זו, המהווה אחת מבין התוכנות המערביות המשמשות לדיכוי חופש הביטוי במזרח התיכון, מותקנת בספק התקשורת בסוריה לשם פילטור וניטור כל תעבורת האינטרנט במדינה.
בתחילת חודש ספטמבר פרסמו פעילי "אנונימוס" סקירה ארוכה אודות תפקידה של חברה זו בצנזורה המקוונת בסוריה.
פעילות "אנונימוס" חדרה למעשה לכמחצית ממערכות אלה וניטרה את פעילותן בין התאריכים 22 ביולי ועד 5 באוגוסט 2011. התוצר שהתקבל הם לוגים המשקפים עשרות מיליוני פניות של עשרות אלפי מנויי אינטרנט ברחבי סוריה בקרב כל ספקיות האינטרנט במדינה. לוגים אלו מפרטים פניות מאת מחשבי המשתמשים לאותם שרתים מרכזיים על-מנת להגיע לעמודי אינטרנט שונים, וכיצד שרתים אלו התייחסו לכל בקשה ובקשה.
הלוגים עצמם הועלו בתיקיות שונות הנושאות את התאריכים 22 ספטמבר - 3 באוקטובר. דבר זה מאפשר הורדה של הקבצים וצפיה בהם. זו אכן מטרת היוזמה בחדירה למערכות אלה ובפרסום הנתונים (תוך הסתרת פרטים מזהים של המשתמשים הסוריים) - "שחררנו זאת על-מנת לאפשר לכל אחד המעוניין לנתח אותם ולספק תובנה מעמיקה יותר על הצנזורה הסורית וליצור ידע רחב יותר על הדרך לעקוף התקפות נוספות על חופש הביטוי".
מעניין לגלות כי מבדיקות שהם ערכו, התגלו לעת עתה לפחות שתי מילים הנחשבות כאסורות מבחינת מערכת ניטור זו - "ישראל" ו"Proxy".
פעילות זו שנחשפה השבוע הינה חלק מפעילות כוללת של האקטיביסטים שונים ברחבי העולם נגד שלטונות סוריה ומערכות המידע שלה במסגרת OpSyria המשמש מסגרת כוללת לפעילות התקפית מקוונת נגד סוריה, לאור הפרות זכויות האדם והביטוי במדינה.
לצד נחישות זו של הפעילים, ההתקפות האחרונות על אתרי ממשל ואף מערכות מידע סוריות, מעידות ללא ספק על יכולות טכניות לא מבוטלות של האקטיביסטים אלו, אשר צפוי כי נמשיך להיות עדים בזמן הקרוב לפעילויות דומות שלהם נגד המשטר הסורי ומערכות המידע שלו.

טל פבל הינו ד"ר למזרח תיכון, מומחה לאינטרנט ולטכנולוגית המידע במזרח התיכון ובעולם האיסלאמי, מרצה בבית הספר לתקשורת שבמכללה האקדמית בנתניה.
תאריך:  09/10/2011   |   עודכן:  10/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אנונימוס" עוקצים שוב את המשטר הסורי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל נבון
שוב נותן הערוץ יד לעלילה תקשורתית נגד ישראל    לזכותם של המשתתפים בדיון יש לומר כי הם היו כנים: הם הודו כי מטרתם היא לחסל את מדינת ישראל בהדרגה באמצעות דמוגרפיה
יובל לובנשטיין
מחירם של מספר מוטות, יריעות ובמבוק המרכיבים סוכה כשרה יכול להגיע ל-1,500 שקלים ואף ליותר מכך    רשתות ה"עשה זאת בעצמך" ניכסו לעצמן מכירת סוכות ועושות חיל רב ממכירתן
דן אלון
אגרנט של 1973 סויג על-ידי המנדט שניתן לו, ועדיין גולדה ודיין הלכו הביתה. יש לנו שיטה קלוקלת של מינוי ועדות שלא יחקרו את הגורמים לכשלונות. ועדת טרכטנברג לא שונה והיא לא סטתה מן הכלל הקלוקל הזה. במחאה הציבורית של 1973 נשלחה גולדה הביתה אבל המחאה הציבורית של קיץ 2011 הסתיימה בזקפה לאומית על במת האו"ם
רינה רונן
רינה רונן, בת 40 הנוטלת אלטרוקסין מאז שהייתה ילדה, סובלת מאז שהחלה לקחת את התרופה בפורמולציה החדשה שלה מכאבים בחזה, כאבים ביד שמאל, נשירת שיער, בצקות קשות ברגליים ובבטן, צרבת ומחזור חודשי מוזר    "תגובת משרד הבריאות מעליבה, לא רגישה וסותמת פיות"
מרטין שרמן
בטענותיו האבסורדיות נגד ישראל, מתחרה ביל קלינטון בהישגי "עליסה בארץ הפלאות"
רשימות נוספות
המשטר הסורי מנהל קמפיין להשתקת סורים בחו"ל  /  עופר וולפסון
נשיא תימן שב למדינה במפתיע משהותו בחו"ל  /  עופר וולפסון
ארדואן בקהיר: "מנטליות ישראל מונעת שלום אזורי"  /  עופר וולפסון
אי של יציבות?  /  אריה גלוזמן
מהפכה ללא מוצא  /  מרדכי קידר
מ"אביב" לסתיו  /  אריה גלוזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il