X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יציאה לדרך חדשה ומתגמלת היא באמצעות פתיחת עסקים עצמאיים, עסקים פרטיים ללא הון התחלתי וללא משאבים כספיים. את זה אפשר לעשות מבלי להפסיק לעבוד במקום העבודה הקודם, בין אם מדובר כשכיר או כעובד קבלן
▪  ▪  ▪
לקחת יוזמה ולפתוח עסק שלך [צילום: פלאש 90]

תופעת עובדי הקבלן מציגה מציאות כואבת של ציבור רחב שלא נהנה מזכויות בסיסיות, ציבור שסובל מתנאים סוציאליים גרועים, לא מקבל שכר עבור חופשות ונאלץ להשתכר באופן משפיל, שלא לדבר על מכתב פיטורין שמגיע מידי שנה כדי לתרץ אי מתן זכויות בסיסיות.
על-פי הערכות בישראל מועסקים כ-400,000 עובדי קבלן ורבים מהם מרגישים איך זה להיות "עבד של בוס", לעבוד בתנאים נחותים ובאיום תמידי בלי שיוכלו להתפרנס "בכבוד" ולהרוויח את שכר המינימום.
מדובר באחת התופעות המשפילות והכואבות ביותר במשק. תוסיפו לזה נתון כואב נוסף לפיו כ-50 מהאזרחים בישראל לא מגיעים למדרגת המס הראשונה ותוכלו להבין עד כמה עמוקה הזעקה החברתית ובעיקר עד כמה המציאות שאתם חיים בה לא הגיונית ואכזרית!
על-פי נתוני האגודה לזכויות האזרח נכון ל-2011 מדורגת ישראל במקום ה-1 בעולם בהעסקת עובדי קבלן, ואין מדובר בהישג או במקור לגאווה! לפי הנתונים הבלתי רשמיים והערכות מספרם של עובדי הקבלן בארץ גבוה מ-10% אחוזים מתוך כ-3 מיליון העובדים בארץ. אם נשווה המספרים נראה שאנו עוקפים בסיבוב מדינות מתקדמות כגון בריטניה, הולנד, יפאן, צרפת, גרמניה, ארה"ב, איטליה ועוד.
תוסיפו לזה עוד נתון כואב שלפיו למעלה מ-13% מהמשפחות העובדות בישראל נמצאות מתחת לקו העוני, זאת על-פי מחקר שפרסמה פרור' חיה שטייר, ראש התוכנית למדיניות הרווחה החברתית של מרכז טאוב. כל אלה רק ממחישים שעובדי קבלן ובעצם חלקים רבים מהאוכלוסיה השכירה או המובטלת זקוקה לשינוי כיוון ולדרך חדשה.
סקר של הלמ"ס מאשתקד ממחיש עוד יותר את המצוקה שבה אנו חיים ואת מצבם האכזרי של עובדי הקבלן. הסקר הראה כי כמחצית מהישראלים מתוסכלים מכך שאינם מבלים מספיק זמן עם המשפחות שלהם. יוכל להיות שזה נובע בגלל שהם עובדי קבלן או שכירים מתוסכלים שמועסקים בתנאי עבדות. כן, זו תמונה שמשתקפת מהמציאות של ימנו ואי-אפשר להתעלם ממנה!!!
מה הפתרון לבעיית עובדי הקבלן ולבעלי משפחות?
לאור הנתונים הצורמים ברור כי דרוש שינוי ואחת הדרכים ליצירת שינוי היא יציאה לעצמאות. נכון, יש כאלה שמפחדים ושומרים על שכר המינימום שלהם ועל מקום עבודתם כעובדי קבלן כי אין להם ברירה אחרת ולכן הם מעוכבים וקפואים. אני לא מקבל ביטויים של אין ברירה או שיתוק מפחד כאלטרנטיבה לעתיד טוב יותר. השינוי דורש אומץ ומעשים!
ההמלצה שלי ליציאה לדרך חדשה ומתגמלת היא ללמוד איך לפתוח עסקים עצמאיים, עסק פרטי ללא הון התחלתי וללא משאבים כספיים. ואת זה אפשר לעשות מבלי להפסיק לעבוד במקום העבודה הקודם, בין אם מדובר כשכיר או כעובד קבלן.
פתיחה של עסק חדש לא מהווה הרפתקה ועדיפה על מצב של שכיר מיוסר עד כדי צלילה לשדרת העוני. המפתח לשינוי נמצא בממשלה וגם בהסתדרות אבל בעיקר מצוי בכיסו של כל אחד ואחת מאיתנו. רק צריך לדעת לשלוף את המפתח ולהשתמש בו כהלכה. שימו לב שהחיים קצרים, יפים ויקרים מפז ולכן בקורס סטארט אפ תלמדו איך לא להיכנע לביורוקרטיה, איך לפתח יזמות פרטית ואיך להגדיל את ההכנסה שלכם בלי הלוואות ובלי סיכונים מיותרים.
עם כל הסבל של להיות עובד קבלן, שכיר או מובטל חשוב לי להדגיש כי הסיבה שרבים מרגישים תקועים בעבודה ולא עומדים במבחן הפשוט שנקרא מבחן התוצאות נובעת מפחד. אנשים מפחדים ולא לוקחים אחריות על החיים שלהם וכל זה מוביל לתסכול ואכזבה.
אני מזמין אתכם ללמוד על דרך חדשה ליציאה לעצמאות בטוחה שבה תלמדו לפתוח עסק פרטי גם בתקופה שאתם עדיין שכירים.

הכותב הוא הוא מרצה ובוגר טכניון M.Sc. אלי שביט מייסד פרויקט "סטארט-אפ" ומומחה להקמת עסקים פרטיים ללא הון התחלתי.
תאריך:  07/11/2011   |   עודכן:  07/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון לעובדי הקבלן: פיתוח יזמות פרטית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סחר עבדים באישור המדינה
סובול עידן  |  7/11/11 20:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
ההסתדרות חלבה את העובדים-עבדים המודרניים במשך עשרות שנים, בסכומים של מיליוני שקלים בשנה כדמי חבר. ולפתע, בצעד קפריזי, לכאורה נטול היגיון, אך בעל היגיון כלכלי רב, בתוך עשרה ימים בלבד, הופכים העובדים-עבדים הללו לקרדום לחפור בו. ההסתדרות, כמו הכנסת, נרדמה והתעוררה לפתע למציאות חדשה. הרצחת וגם ירשת?
יהודה כסיף
אין כאן צורך בשביתה פראית, בשביתה כללית או בשביתה מתמשכת. אין צורך בשביתה כלל ועיקר. צריך לחזור ולחנך ולומר בריש גלי ובקול צלול: הייתם ושבתם להיות תאבי בצע
עו"ד יורם מושקט
מאחר שכתבי אישום מוגשים נגד בני אנוש, הרי אם לא שקלה זאת הפרקליטות במסגרת שיקוליה להגשת כתב אישום, ולמרות שלא הייתה לה מבחינה מקצועית ודאות שבידיה די ראיות העשויות להרשיע נאשם מעבר לכל ספק סביר, הרי חטאה ועליה לעשות בדק-בית יסודי
עו"ד גדעון שפיגל
לענף הבנייה והתשתיות ייצוג משמעותי בהיקף התיקים המתנהלים בבתי המשפט. אף כי חלק מהסוגיות המתבררות בתיקים אלה אופייניות לכלל התיקים במגזר העסקי, לחלק משמעותי מהתיקים מאפיינים המהווים פוטנציאל לקיום אינטרסים משותפים של כל הצדדים לניהולם מחוץ לכותלי בית המשפט
מתי דוד
מידע זה כוח, אינפורמציה זו עוצמה. מי שמפקיר אותה לפרסום, ללא אחריות וללא בקרה, בסיסמה "זכות הציבור לדעת", עלול לגרום לנזק ולאיבוד לדעת של הביטחון הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il