X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקמפיין ההזוי של 'ידיעות אחרונות' נגד תקיפת מתקני הגרעין באירן מעורר שאלות קשות על חוסר האחריות של התקשורת הישראלית בכל הנוגע לביטחון ישראל
▪  ▪  ▪
פצצת האטום. הקמפיין החדש של ידיעות

ברנע רוצה דיון ציבורי פתוח בסוגייה הכי רגישה בתולדות קיומה של מדינת ישראל. "דיון ציבורי", למי שאינו מכיר את הקודים, הוא דיון מעל דפי העיתון, בין רונן ברגמן לנחום ברנע

על תקשורת ומציאות מדומה
דרור אידר
מבחינת נחום ברנע, אמנון אברמוביץ' וחבורתם הקולנית אין באמת לבנימין נתניהו מנדט להכריע בהחלטות היסטוריות קשות - זולת הסכם מדיני התפור רק לפי מידותיהם האידיאולוגיות * סיפור עובדי הקבלן התפתח בגלל עופר עיני וחבריו * אדוני, השר דניאל הרשקוביץ, אתה בתחנת צבא תל אביב...
לרשימה המלאה

עמי דור-און
המטרה: יצירת תדמית של מחרחרי המלחמה

בתקופה האחרונה השיקו ידיעות אחרונות ו-ynet קמפיין תקשורתי אגרסיבי נגד תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באירן. מי שקרא את 'מוסף לשבת' בסופ"ש האחרון לא היה יכול להתבלבל באשר לעמדה החד-משמעית של העיתון בעניין תקיפת מתקני הגרעין באירן על-ידי ישראל.
הכותרת הראשית של העיתון [ראה משמאל] הפנתה לטור של נחום ברנע שכותרתו: "לחץ אטומי". הטור הוקדש לאחד הנושאים החמורים ביותר ובעלי ההשלכות המשמעותיות ביותר על אזרחי ישראל: האפשרות שאירן תגיע לנשק גרעיני.
בכתבה המלווה בתמונות אילוסטרציה של עשן ומבנים קורסים, פותח ברנע בדברי כיבושין ותוכחה נגד נתניהו וברק כאשר הוא נוזף בהם על כך שהם מתכננים תקיפה באירן בחורף הקרוב. "האם נתניהו וברק סגרו ביניהם, ללא שיח דיון ציבורי פתוח, לתקוף את מתקני הגרעין באירן?" שואל ברנע כאשר הוא אינו מסתיר את אי-שביעות רצונו מעצמאות היתר של השניים.
בהמשך מגייס ברנע את כל יכולת השכנוע שלו כדי להסביר לקוראיו מדוע הצמד נתניהו וברק מוליכים את ישראל לאבדון, וכי מדובר בסוגייה שכולנו צריכים לדוש בה מאחר שמדובר בעניין חשוב הנוגע לכל אחד מאיתנו. אגב, הדיון אותו מזמן ברנע לא עומד להפתיע. מבחינתו ההחלטה ברורה ואין שני אופציות: על-פי ברנע תקיפת הכור באירן הוא מעשה "התאבדותי".
ברנע מתקומם על כך שיכולה להתקבל החלטה על תקיפה כאשר הנושא לא עמד בפני "דיון ציבורי". אתם מבינים? ברנע רוצה דיון ציבורי פתוח בסוגייה הכי רגישה בתולדות קיומה של מדינת ישראל. "דיון ציבורי", למי שאינו מכיר את הקודים, הוא דיון מעל דפי העיתון, בין רונן ברגמן לנחום ברנע. דיון חד-גוני בין אנשים שלא עשו הרבה למען המדינה, אבל מתיימרים לדעת בדיוק מה טוב לה.
השניים, אגב, העניקו גיבוי מלא לשרון בזמן ההינתקות, ולא יצאו בכפולת עמודים נסערת באשר לתרגיליו השפלים של גלעד שרון למנוע משאל-עם ודיון ציבורי אמיתי באשר להשלכות החמורות של ההינתקות על הביטחון האישי של כולנו. אבל באשר לאירן, ברנע דואג כי אין "דיון ציבורי".
בעניין זה ראוי להזכיר לברנע ושות' שנתניהו לא רימה אף אחד בסוגיית הגרעין האירני (בניגוד לשרון שגנב את קולות הימין וביצע את ההינתקות). ראש הממשלה תמיד התבטא באופן חד וברור נגד אירן גרעינית. כידוע, הוא גם טבע את המושג "שואה שנייה" באשר לאיום האירני. בוחריו לא יכלו לפרש אחרת את גישתו של נתניהו כלפי הסוגייה האירנית, וגם בגלל עמדה זו הם הצביעו עבורו בבחירות.

כהן השקר הגדול של התקשורת

בכתבה ב'מוסף לשבת' מובאים תרחישי הבלהות באשר לאפשרות של תקיפה ישראלית באירן, כאשר ברנע בסיוע המסור של רונן ברגמן מגבים את הדברים בדוח אסטרטגי חמור המתאר "מה יקרה אם ישראל תתקוף באירן". השניים אף מאשימים את הצמד נתניהו וברק כי השיקול היחיד המנחה אותם בסוגייה הוא הקריירה האישית.
אבל כאמור, הקמפיין ממשיך: גם ביום ראשון (30.10.11) המשיך 'ידיעות' בקמפיין שלו כאשר בכפולת העמודים השנייה בעיתון הוא מביא אזכור נוסף לתחקיר של ברנע בשבת, ואף מתדלק עוד את הפחדים ומציג שוב את האופציה של תקיפה באירן כהתאבדות של ישראל. הדברים נתמכים בעמוד דעה של פרופ' דניאל פרידמן שזכה לקבל, בעקבות דבריו הנוקבים, הפניה מעמוד ראשון כאשר הוא מזהיר מתקיפה שכזו ומכנה אותה כאפוקליפסה. גם באתר ynet תחת הכותרת "צמד חסר אחריות" פרופ' אורי בר יוסף תוקף את נתניהו וברק ומשווה אותם למוסוליני בעקבות תוכניתם לתקוף באירן.
ואכן, ברנע הממשיך לכהן בתפקידו ככהן הגדול של התקשורת הישראלית, השיג את מטרתו - והקמפיין כפי שזה נראה כעת, הותנע בהצלחה. שלושת ערוצי הטלוויזיה ייחדו חלק משמעותי ממהדורות ליל השבת לנושא שהציג ברנע: עד כמה התנהלות ישראל מול אירן, בכל הנוגע לאפשרות תקיפת מתקני הגרעין שלה, נעשית בדרך הולמת, תוך הבטחת מעורבות הקבינט והממשלה, פיקוח הכנסת ושיתוף הציבור, ועד כמה היא מוסתרת באופן קיצוני שאינו מאפשר לדרגים המקצועיים והאזרחיים הרלוונטיים להשפיע על ההכרעה.

נזק אדיר לביטחון ישראל
נחום ברנע. השיג מטרתו [צילום: פלאש 90]

נוצר מצב שבו העיתונות מפעילה על הממשלה לחץ לבצע או לא לבצע פעולות שהיא רואה לנכון לבצע כחלק מאחריותה לבטחון המדינה

מבלי להתייחס לעצם העניין, הקמפיין של ידיעות אחרונות משקף תופעה חדשה ומסוכנת שבמסגרתה התקשורת אינה עוד גורם מדווח ומעורר דיון ציבורי, אלא חלק אינטגרלי מתהליך קבלת ההחלטות עצמו. כלומר: העיתונאים שהם לצורך העניין, אנשים חסרי כל לגיטימיות ציבורית, דורשים להיות חלק מקבלת ההחלטות ומבקשים לעצב את דעת הציבור בהתאם לתפישת עולמם.
מעבר לזה: נוצר מצב שבו העיתונות מפעילה על הממשלה לחץ לבצע או לא לבצע פעולות שהיא רואה לנכון לבצע כחלק מאחריותה לבטחון המדינה. הרי איש לא היה רוצה שלתוך השיקולים כבדי המשקל של ראש הממשלה, לתקוף באירן כן או לא, יתווסף הפחד מקמפיין תקשורתי של עיתון כזה או אחר. מעבר לזה: הרי השימוש בהפחדות כדי לקדם אג'נדה מסוימת מוכר עד כאב לכולנו. במשך כמעט שנה עמלה התקשורת לפמפם במוחנו כי בספטמבר הארץ תהפוך למאכולת אש אם לא נלך מיד לקראת הפלשתינים. הסוף ידוע.
לסיום, התייחסות קצרה לגופו של עניין. אין זה סוד כי במשך השנים האחרונות, אירן עשתה הכל כדי להרתיע את ישראל מלפגוע במתקניה הגרעיניים. היא חימשה את חיזבאללה, מימנה את חמאס, וניסתה להקים תאים גם בקרב ערביי ישראל.
בקמפיין הנוכחי 'ידיעות אחרונות' משחק לטובת משטר האייתולות באירן ומסב נזק אדיר לביטחון ישראל. במסע ההפחדות שלהם, הם בעצם מסייעים להגן על מכונת התעמולה של המשטר האירני שעושה שימוש בכל המניפולציות האפשריות כדי להגיע לנקודת ה"אל-חזור". זאת ועוד: הרי לא הגיוני שמדינה ריבונית, שחשה כי יש איום על קיומה, תירתע מלבצע פעולת הגנה בעקבות מניפולציות של האויב הכוללת אפילו ירי של אלפי פצמ"רים וגראדים על לבה של מדינת ישראל. הלא אם ישראל לא תפעל באירן, היא תיחשף לסיכון גדול בהרבה. זו פצצת אטום. טמבל.

הכותב הוא הכתב הצבאי של עיתון "המבשר".
תאריך:  08/11/2011   |   עודכן:  08/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זו פצצת אטום, טמבל
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
התקשורת במוקד הביקורת
פטריוט ציוני  |  8/11/11 17:11
2
אתה טועה
אלטע קאקער  |  8/11/11 19:07
3
הפרסי מבטיח למחוק אותנו מהמפה
עם ישראל חי ולוחם  |  9/11/11 05:09
4
לכן העיתון הזה מתעסק רק עם
מציאותית  |  9/11/11 07:39
5
תגובה
צנחן  |  9/11/11 12:37
6
ברנע והשמולאנים בעעעעעעע..... ל"ת
מושה זוכמי  |  9/11/11 12:40
7
האם "ידיעות" מוכן לפגוע במדינה ל"ת
כדי שביבי יוחלף  |  9/11/11 12:47
8
ידיעות אחרונות השתגעתם.
מציאותית  |  9/11/11 13:47
9
ומה עם שמעון שיפר המטומטם?
אחד שמבין  |  9/11/11 15:23
10
2, 5 ו 10 צודקים
סתם_1  |  9/11/11 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
כל הקשור בעבודה לסוגיה השונים יהיה טוב ויועיל לכם לתיעול האנרגיות של נפטון בכיוון הנכון ולמימוש האני הפנימי שלכם. ובכל זאת, למרות שהכוכב לא יהיה בנסיגה בחודשים הקרובים יהיו גם כאלה שיושפעו לשלילה ממהלך כוכבי זה במפתם האישית
אהוד פינקלשטיין
התבשרנו בשבוע שעבר ששר הפנים תיקן תקנות המתירות פיצול דירות בתנאים מסוימים. אך דא עקא שתקנות אלה הן מקור לבעיות ולסכסוכים, ובעיקר לא חוקיות!
דוד ארצי
מבנה המשק הישראלי חונק בעצם את העסקים הקטנים והבינוניים, וכתוצאה מכך נוצרת קבוצה שלמה של עסקים ומפעלים רבים שלא מצליחים להתרומם ולהפוך לכוח כלכלי, חברתי ותעסוקתי משמעותי
פרופ' אלן דרשוביץ
חסויות אלה מייצגות צעד מסוכן לקראת מתן לגיטימציה לרטוריקה האנטישמית בקמפוסים אוניברסיטאיים. אם פרופסורים מכובדים נותנים חסות להשקפות בספרו של עצמון כ"מבריקות" ו"מרתקות", השקפות הכוללות השתלטות יהודית על העולם, הטלת ספק בשואה, האשמת "היהודים" על היותם שנואים כל-כך, יש חשש שהן יהפכו מקובלות בקרב תלמידיהם. חסויות אלו הן העדות הטובה ביותר לכך שהשיח האקדמי מתחיל לחצות קו אדום
אברהם שרון
תרגיעו, זה הזמן לריפוי בהיסוי, לחדול פטפטת    זה הזמן להירגע, לשתות מים    אין להם כלום, ואם רק יעזו לירות או להטיל עלינו את הלא-כלום שלהם, אנחנו כבר נראה להם מה פירוש המושג – הכול דיבורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il