X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיאה ביניש. פוליטיקה בעורקיה [צילום: פלאש 90]
"מחנה ביניש"
התקשורת כבר מחלקת בגלוי את פעילי לשכת עורכי הדין למחנה הנשיאה ביניש ולמחנה השר נאמן באשר לנשיאת העליון - התקשורת מייחסת לה למעשה מעורבות פוליטית עמוקה בלשכת עורכי הדין שהיא גוף פוליטי לכל דבר - ובכך נגרמת פגיעה קשה נוספת במעמדו של בית המשפט העליון
בין שופט לשר
בניגוד לשופט, שר המשפטים הוא בכל זאת דמות פוליטית ומותר לו לקדם אג'נדה פוליטית ולהשיג תמיכה מכל מקור פוליטי ולרבות בלשכת עורכי הדין שהיא כיום גוף פוליטי מובהק. שופטים, לעומת זאת, אינם דמויות פוליטיות, במשמעות הרחבה של מונח זה, ואסור להם על-פי כללי האתיקה המיוחדים להם להיות מעורבים במאבקים בגופים פוליטיים

משה גולדבלט
טוהר המידות בבחירת שופטים

לקיים שימוע פומבי ולא פוליטי
עו"ד משה גולדבלט
לנוכח השפעתו המופלגת של השמאל בוועדה לבחירת שופטים, יש לקדם את הצעת חוק השימוע לפני בחירת כל שופט נוסף לעליון * וגם: מני מזוז - מועמד מזרחי ראוי לכהונה בבית המשפט?
לרשימה המלאה

על נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים ועוד
עו"ד משה גולדבלט
לבחירת שני נציגי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים חשיבות רבה, שכן משקל עורכי הדין בוועדה, הוא, ככל הנראה, רב ממשקלם המספרי בוועדה * הגיעה העת להסדרה כוללת של נושא ייצוגם של עורכי הדין בוועדה. ראוי כי הדבר ייעשה על-ידי ועדה ציבורית רחבה שתבטיח כי רק נציגים ראויים של הלשכה יכהנו בוועדה
לרשימה המלאה

'הארץ' יחריב את בית המשפט העליון
עו"ד משה גולדבלט
במעמדו של בית המשפט העליון חל פיחות בשנים האחרונות ואי-מינוי השופט נועם סולברג בשל השתייכותו למגזר "לא רצוי" יכולה לגרום פיחות נוסף * בקרוב נקבל הוכחה נוספת וחותכת לכך שהשמאל הרדיקלי שולט בו * השופט סולברג עלול ליפול קורבן למסע שטנה של עיתון 'הארץ'
לרשימה המלאה

עו"ד משה גולדבלט
חשבתי שמדובר במינוי מקצועי

"נציגי מחנה ביניש נבחרו לוועדה למינוי שופטים" - כך הכריזה בצהלה כותרת בהארץ. עוד נכתב כי לשכת עורכי הדין בחרה את עו"ד רחל בן ארי ועו"ד חאלד חוסני זועבי כנציגיה לוועדה לבחירת שופטים. "התוצאה מהווה הישג למחנהו של ראש הלשכה לשעבר, עו"ד יורי גיא-רון, המזוהה עם נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, שכן שני הנציגים מזוהים עמו" (הארץ, 22.11.11).
חיכיתי עד בוש להודעה כלשהי מטעם נשיאת בית המשפט העליון או דוברת בתי המשפט שתוקיע את הידיעה בהארץ ותבהיר כי נשיאת בית המשפט העליון אינה תומכת במאבקי צד כלשהו בגוף הפוליטי עד מאוד הקרוי לשכת עורכי הדין וכל ניסיון לשרבב את שמה למאבקים אלו אינו ראוי. הודעה כזו לא פורסמה.
"ברור שביניש תומכת בגיא-רון"
שוחחתי עם כמה מחבריי הפעילים פוליטית בלשכה בשני המחנות הניצים, והם אפילו לא הבינו על מה אני תמה. ברור, אמר לי אחד מהם, שנשיאת העליון תומכת במחנה גיא-רון. הדברים כל-כך ידועים, שאין טעם להתעכב עליהם. רק לפני כחודש טרחה הנשיאה לבוא לכינוס מיוחד בחיפה שהיה בעצם כינוס פוליטי של מחנה גיא-רון. מזמן הפסקנו להתרגש, אמר לי אחד הפעילים במחנה הנגדי, גם לנו קוראים מחנה שר המשפטים.
לא סברתי שהאנלוגיה מתאימה. בניגוד לשופט, שר המשפטים הוא בכל זאת דמות פוליטית ומותר לו לקדם אג'נדה פוליטית ולהשיג תמיכה מכל מקור פוליטי ולרבות בלשכת עורכי הדין שהיא כיום גוף פוליטי מובהק. שופטים, לעומת זאת, אינם דמויות פוליטיות, במשמעות הרחבה של מונח זה, ואסור להם על-פי כללי האתיקה המיוחדים להם להיות מעורבים במאבקים בגופים פוליטיים, אפילו מאבקים אלו נוגעים למעמדה של הרשות השופטת.
הנורמות החלות על שר ועל שופט הן שונות ומחמירות בהרבה, ובצדק, עם הרשות השופטת. כאשר שופט מעורב עם גוף פוליטי, ממילא הוא חושף עצמו למעורבות בכל הסחר-מכר הפוליטי הנוהג בו ולאחר מכן אינו יכול לנקות עצמו מהאחריות לכך.
"ניצחון של איש ממחנה ביניש"
אם נזקקתי לראיה בדבר הנזק שמחוללת תמיכת נשיאת העליון באחד מן המחנות הניצים בלשכה, בא מאמרו של בן-דרור ימיני במעריב והבהיר להיכן הדברים הגיעו. בן-דרור ימיני קובע כי בחירתם של נציגי מחנה ביניש לוועדה לבחירת שופטים באה בתמורה לוויתור משמעותי מאוד שעשה מחנה גיא-רון-ביניש לחרדים בכל הנוגע לוועדה למינוי דיינים - ויתור שהפך את שליטת החרדים בוועדה זו למוחלטת.
"אותו עו"ד יורי גיא-רון, ששולט במועצה, בהצבעה, וגם בעסקה האפלה, שייך לאסכולה של ברק-ביניש ושל עיתון הארץ, והוא גם אדם שהומלץ להגיש נגדו כתב אישום. העסקה האפלה התממשה. גיא-רון גרם לבחירת שני נציגים שיתגברו את מחנה ביניש בוועדה למינוי שופטים, אחד מהם זכה לתמיכת בל"ד, וגם שניים שיתגברו את המחנה החרדי בוועדה למינוי דיינים. אישה לא נבחרה. בדיוק כשם שנוצרה מסורת שלפיה תמונה אישה לוועדה למינוי דיינים, הייתה מסורת של מינוי שני נציגים, אחד של האופוזיציה, אחד של הקואליציה, לוועדה למינוי שופטים. מדובר בניצחון של איש מאסכולת הארץ ומחנה ביניש" (בן-דרור ימיני, מעריב, 25.11.11).
"מחנה ביניש" שבר את המסורת
הבאתי רק שני מקורות תקשורתיים, אבל בצורה זו או דומה לזו היו פרסומים רבים נוספים. סיכום הדברים כפי שמשתקף בתקשורת הוא כדלקמן: "מחנה ביניש" בלשכת עורכי הדין הצליח לשבור את המסורת לפיה נבחר לוועדה לבחירת שופטים נציג מהאופוזיציה ונציג מהקואליציה, ועשה זאת על-מנת ששני נציגי המחנה ייבחרו לוועדה לבחירת שופטים, תוך ויתורים מופלגים לחרדים בוועדה למינוי דיינים. העסקה הפוליטית "השנויה במחלוקת" נכרכת בעיתונות בגלוי עם פעילותה של נשיאת העליון למען המחנה שלה בלשכת עורכי הדין.
אם הדברים נכונים, אזי רק מפאת כבודו של מוסד בית המשפט העליון - היקר לי וחייב להיות יקר לכולנו מעבר למחלוקות זמניות כאלו ואחרות - לא ארחיב מעבר לכך. גם כך קשה יהיה לתקן את הנזק הכל-כך מיותר שנגרם למוסד וליוקרתו בשל ההתנהלות הנוגעת למינוי שופטים ולמינוי חברים בוועדה לבחירת שופטים.

תאריך:  27/11/2011   |   עודכן:  27/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מחנה ביניש"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בזמנו דיל לבחירת רבנים ראשיים
רמון מקדימה-חרדים  |  27/11/11 13:08
2
מזוז סגר את תיק יחזקאל בייניש
ירדנה  |  27/11/11 13:33
3
מתי נשתחרר מה"שופטת" בייניש
yrevach  |  27/11/11 15:23
4
בייניש
morri2  |  27/11/11 16:54
5
אם חשבנו כי ברק גרם לפיחות
אברהם מערב השומרו  |  27/11/11 17:46
6
הביינשיט הדורסנית ממשיכה להרוס
פלא יועץ  |  28/11/11 06:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב בן אפרת
במצב הנוכחי, הפיכתה של כיכר תחריר למטרה במקום לאמצעי, רק תוביל לאנרכיה של עימותים פנימיים ולהעדר יציבות, דבר שעלול להביא בסופו של חשבון לנסיגה של העם מהמהפכה, ולחיפוש של יד חזקה שתחזיר את השקט לרחובות מצרים
חן בן אליהו
לפתע פתאום קמים להם כמה חברי כנסת מהימין ומוכיחים כי יש להם מעמד נפשי של קובעי ערכים, של שליטים, והם אינם נרתעים למלא את תפקידם אליו נבחרו באופן דמוקרטי ולהתעמת עם אותה דיקטטורה מאפיונרית השולטת ללא עוררין במדינת ישראל. היש דבר מעניין ומרענן מזה?
אהרון רול
אחיזת מיעוט השמאל הרדיקלי בעם סוף-סוף מתערערת לאחר שישה עשורי שלטון. קריאת הקרב של מתתיהו החשמונאי "מי לאדוני אלי" באה לקבץ את "חובבי ציון" של אז תחת דגל אחד, על-מנת לעמוד מול היוונים והמתייוונים, אלו "מקעקעי ציון" בעם. קריאה זו ישימה ונכונה גם לימינו אלה
גיל נתן
שיכרון הכוח    "הישגי המחאה החברתית"    עטיפות יפות למוצרים בינוניים    לגדול ולא בכל מחיר
איתמר לוין
פרשת מרגול מסתיימת בפער בלתי נסבל בין טענות המשטרה והפרקליטות בהארכות המעצר ובכתב האישום המקורי, לבין הענישה הקלה שמבקשת המדינה כעת. הדבר רק מחדד את הצורך בפיקוח הדוק על רשויות החקירה, הן בשל הכשלים הנקודתיים שהתגלו בפרשה והן בשל התמיהות שהיא מעוררת בנוגע למדיניותן בכלל
רשימות נוספות
לראשונה: שופט בדואי במחוזי  /  איתמר לוין
גיא-רון ישפיע על בחירת השופטים  /  איתמר לוין
לא נבחרו שופטים לעליון  /  איתמר לוין
"דעות ועדות" או דעה של עדה  /  אליהו התשבי
דעות ועדות  /  איתמר לוין
השפל של גיא-רון  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il