X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מה פשר הניגודיות הזאת הנראית בבורסה? כשהחדשות הכלכליות הן טובות אפשר לזהות שוק יורד, וכאשר החדשות רעות לפתע פתאום הבורסה עולה
▪  ▪  ▪
עליות וירידות בהתאם לחדשות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מה פשר הניגודיות הזאת? כאשר החדשות הכלכליות טובות ניתן לזהות שוק יורד, וכאשר החדשות רעות ושחורות הבורסה פתאום עולה.
התשובה נעוצה בתהליך הפיננסי הקיים בשווקים בעולם כולו. ההשקעה בבורסה מגלמת בעצם את ציפיות המשקיעים מהעתיד לבוא. הן הקצר והן הרחוק יותר. כאשר המשקיעים מצפים לחדשות רעות בעתיד הם ימכרו את ניירות הערך שברשותם כבר היום מכיוון שהערכותיהם מתבססות על כך שהרווחים ייפגעו והתוצאות העסקיות יהיו שליליות ומכאן שגם מחירי המניות יירדו.
אותה פעולה נכונה גם לגבי אגרות חוב. במידה שהמשקיעים יצפו לירידה בשערי הריבית, סביר להניח שיפנו את השקעותיהם לאג"ח רחוקות יותר, שם יהיה ניתן "לקטוף" רווחי הון כתוצאה מהתהליך. אותה פעולה נכונה גם לגבי אגרות חוב קונצרניות - כאשר המשקיעים יזהו שייתכן שתהיה בעיה לפירמה מסוימת לעמוד בתשלומי החוב, המשקיעים ימכרו את אגרת החוב היום מחשש שמא החוב לא ישולם ומחיר אגרת החוב של אותה פירמה יירד.
"קנה בשמועה, מכור בידיעה"
גם כאשר יש עליות בשווקים הפיננסים או בנייר ערך מסוים החדשות הטובות יגיעו לאחר מהלך עליות. יש אימרה מפורסמת בהשקעות פיננסיות שכותרתה: "קנה בשמועה, מכור בידיעה" - הרציונאל הוא העובדה שכאשר ישנן שמועות חיוביות לגבי נייר ערך מסוים ערכו יתחיל לעלות כבר היום. כאשר הידיעה החיובית תהיה נחלת הכלל ותתפרסם, המשקיעים שקנו בעבר (עם צאתה של השמועה) כבר יהיו "מחוץ למשחק".
אז מה קורה כאשר יש עליות בשוק לצד חדשות שליליות שזורמות מכל עבר? המשקיעים מנסים לראות מעבר לחדשות השליליות ולבחון האם יש מקום לאופטימיות והאם היא יכולה להתבסס. במידה שכן, המשקיעים יחלו לקנות כבר היום ניירות ערך והחדשות הטובות להן ציפו יאששו את החלטתם תוך כדי עליות במחירי ניירות הערך.
דוגמאות:
1. לאחר הירידות החדות בשנת 2008 החל השוק לטפס בחוזקה בתחילת שנת 2009 ללא שום ידיעה חיובית מרעישה. החדשות הטובות הגיעו רק בשנת 2010 והצביעו כי המשק האמריקני אכן מראה התאוששות מהשפל בו היה בשנים 2008-2007. עליות שערים - לאחר זמן - חדשות טובות/תומכות.
2. בנק לאומי - ניתן להבחין כי שוויו של הבנק ירד בעת האחרונה כמעט 40% ורבים שאלו - הכיצד?! ביום ד' (30.11.11) פירסם הבנק כי רשם ירידה חדה מאוד (מעל 70%) ברווחיו לרבעון השלישי של שנת 2011. קודם ירידות שערים חדות - ורק ביום ד' "תשובה" בדמות דוחות כספיים המצביעים על תוצאות שליליות מאוד.
כל שנותר למשקיע הוא לנסות ולזהות את התהליכים הכלכליים ולבנות אלוקציה נכונה.

תאריך:  30/11/2011   |   עודכן:  01/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדשות טובות: בורסה יורדת חדשות רעות: בורסה עולה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
מאיר דגן, 66, שימש ראש המוסד בין השנים 2011-2002, בעל קריירה צבאית מפוארת, מומחה לטרור, אחד המצליחים בתפקיד יוצא הדופן של ראש המוסד הישראלי. יליד רוסיה, נחשב לאחד האנשים בעלי ניסיון מקצועי נדיר וניסיון חיים
מתי דוד
העיתונאים מסוכסכים עם עצמם, פערי השכר שלהם בלתי נסבלים, חלק מהם שיכורים מכוח, והם משוכנעים שהם הרשות הפוסקת מעל למחוקקת ולשופטת. לא סתם אמר איש התקשורת רזי ברקאי: "אנחנו קצת חארות"
איתמר לוין
היועץ המשפטי לממשלה שכח שהוא פקיד וסיפר בגאווה רבה כיצד נתן הוראות לראש הממשלה, ואף הכריז בגלוי מלחמה על הכנסת. הנימוק שלו: הגנה על הדמוקרטיה. אלא שבדמוקרטיה תקינה ואמיתית, יהודה וינשטיין היה עף הביתה בתוך 24 שעות
דוד מרחב
הח"כים אופיר אקוניס, יריב לוין ודני דנון מחויבים למורשת ההיסטורית של תנועת החירות ולערכי בגין וז'בוטינסקי, לא פחות מאשר בני בגין, דן מרידור או רובי ריבלין. אולם אלה הראשונים מייצגים בדרכם את השקפת האגף המקסימליסטי בתנועה הרוויזיוניסטית, שבשעתו ייצגו אותה אנשים כמו אב"א אחימאיר, יהושע ייבין ואחרים
גיל נתן
שיבתה של המשפחתיות שנלקחה    ההתרפקות על העבר מחממת, מסנוורת ומעוותת    חשבון-נפש בחתונה של יוסי וענת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il