X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מבחינת החילונים, הצלחה היא האושר המובטח ההצלחה פירושה להיות עשיר או לכל הפחות אמיד ההצלחה פירושה צבירת נכסים כלכליים ופוליטיים המספקים הגנה ועמידות בפני מתקפות חיצוניות ופנימיות כאחד ההצלחה מחייבת נקיטת כל האמצעים להשגתה ההצלחה פירושה שהאיש ו/או האישה המצליח/ה שיחקו על-פי כל הכללים של מצליחנים
▪  ▪  ▪
יש אלוהים

כשמדברים על כוח עליון מתכוונים לכוח עליון טוב ומטיב, משגיח, הנותן משמעות לחיינו, כיוון מוגדר, תוקף מוסרי והדרכה והנחיה וגאולה. אנו מבקשים ממנו להתערב למען אנשים טובים, במאבקם מול רשעות ורשעים.
יש אנשים שאינם מעוניינים בקיומו של א-ל שהוא כוח עליון טוב ומטיב. אנשים אלה אינם רוצים ואף מתנגדים לחיות את חייהם על-פי דבר הא-ל. הם כופרים עקרונית ו/או מעשית בקיומו של כוח עליון. הם חיים על-פי שלושה עיקרים: נחישות. רציונאליות. הצלחה.
מבחינתם של האנשים האלה, המכנים עצמם חילונים, הנחישות פירושה: שאפתנות, חתירה בלתי נלאית להגשמה אישית, שיווק אישי אגרסיבי. אלה הם התנאים היסודיים והעיקריים עבורם להרגשה טובה ולסיכויי התמודדות גבוהים על תפקידים בכירים ועל הצלחה בכיבושים כספיים, חברתיים ורומנטיים.
מבחינתם של האנשים האלה, המכנים עצמם חילונים, הרציונאליות פירושה: התנהגות על-פי כללי משחק העסקים המתקיים בין בני אדם. לפי הגישה הזו, התנהגות נכונה על-פי כללי המשחק הפוליטי והאינטרסים האנושיים, תביא בהכרח להרגשה טובה ולקידום יעדים אישיים וחברתיים, ואפילו לאומיים ובינלאומיים. יד רוחצת יד, הבנה איפה הריבה מרוחה, שימון ושימור יחסים עם ממונים, אדיבות מעושה כלפי מקבילים, סמכותנות ודעתנות כלפי כפיפים, ושמירת הקלפים קרוב לחזה, אלה הם תמצית וטעימה קטנה מכללי המשחק המקיאוולי. זו הישרדות לשמה. ככל שהקידום האישי מתפתח, כך גוברת הסכינאות והחיסולים בצמרת. ההיצמדות לכללי המשחק הפוליטי והעסקי הופכת לשם המשחק: כל דאלים - גבר.
מבחינת החילונים, הצלחה היא האושר המובטח. ההצלחה פירושה להיות עשיר או לכל הפחות אמיד. ההצלחה פירושה צבירת נכסים כלכליים ופוליטיים המספקים הגנה ועמידות בפני מתקפות חיצוניות ופנימיות כאחד. ההצלחה מחייבת נקיטת כל האמצעים להשגתה. ההצלחה פירושה שהאיש ו/או האישה המצליח/ה שיחקו על-פי כל הכללים של מצליחנים. אפשר ללמוד את סוד ההצלחה גם בלבוש מיסטי: ספרו רב המכר העולמי של נפוליון היל 'חשוב ותתעשר'. או מבול ספרי 'הסוד'. כמו גם ספרו האוטוביוגרפי של טייקון זה או אחר, כמו סטף ורטהימר, ביל גייטס, הנרי פורד ולי איאקוקה והדומים להם.
לעומת כל זאת, יש אנשים המעוניינים בקיומו של א-ל שהוא טוב ומטיב. אנשים אלה מעוניינים, רוצים, מרגישים עצמם שהם מסוגלים לחיות את חייהם רק על-פי דבר הא-ל. הם מעידים על קיומו של כוח עליון. הם חיים על-פי שלושה עיקרים: אמונה. מוסר. נתינה.
מבחינתם של האנשים האלה, המכונים דתיים, האמונה פירושה: יש א-לוהים, יש כוח עליון טוב ומטיב, שהתגלה לבני אדם, מתגלה אליהם בדרכים שונות, בין אם ברמה האישית ובין ברמה החברתית והעולמית. נוכחותו של הא-ל בחיי האדם היא אקסיומה. היא נותנת משמעות לחיים, כיוון לחיים, והיא התנאי היסודי והעיקרי להרגשה טובה ולסיכוי לחיות חיים שלווים ומאושרים.
מבחינתם של האנשים האלה, הדתיים, המוסר פירושו: התנהגות על-פי כללים המשקפים את הרצון הא-לוהי ואת תוכניתו לקדם את האדם ואת העולם למצב טוב יותר ויותר. התנהגות נכונה על-פי כללי המוסר, המשתקפים בתורה סדורה ובציוויים ברורים, תביא בהכרח לעולם טוב יותר בו אדם לאדם אוהב. עולם בו בני האדם מטיבים זה עם זה, מפרגנים זה לזה, אכפתיים, מסייעים ועוזרים איש לרעהו, עינם אינה צרה זה בזה, והם בעלי עין טובה, לשון נקייה, ולב טוב הנכון תמיד לעשות את הטוב העליון ביותר והנכון ביותר לעשותו.

בחירה בזהות דתית
מסתבר שלאירועים המתרחשים בהיסטוריה הפרטית והאישית של האדם ברשות היחיד שלו, יש השפעה מכרעת ביחס לבחירה שלו בזהות דתית או בזהות אחרת
▪  ▪  ▪

מבחינת הדתיים, הנתינה היא האושר הוודאי. הנתינה היא משאת נפש, היא תמצית החיים והמשמעות העליונה ביותר שלהם. לעיתים יכנו הם את הנתינה גם בשם שירות. הם ממוקדי שירות למען הזולת. השירות למען הזולת, הוא טעם החיים וסוד האושר.
אלה המכונים חילוניים נעשים לעיתים מודעים לכוח עליון טוב ומטיב, ואז הם מכניסים אותו למשוואה שלהם כאופציה. במידה והאופציה הזו נעשית נוכחת יותר ויותר בחייהם, הם מגיעים למצב בו האופציה של מציאות ונוכחות א-ל בחייהם נעשית לאקסיומה, למושכל ראשון ולעובדה חיה ומשמעותית. הם נעשים למחפשי דרך, לחוזרים בתשובה, לבעלי תשובה. יש מהם הנשארים סמויים לעין, וכל התהליך נותר עלום שם וללא אביזרים מזהים. יש מהם המודיעים לעין כל, שהם עברו שינוי מהותי, טרנספורמציה, ונותנים לכך ביטויים חיצוניים בדרגות שונות של פומביות. אלה המכונים דתיים נעשים לעיתים אדישים למציאותו של כוח עליון בחייהם. הם מוציאים אותו מהמשוואה של חייהם, לעיתים משאירים אותו כאופציה, לעיתים מתעלמים ממנו לחלוטין. במידה והתהליך בו הם נמצאים נובע מאכזבה מדרך האמונה כי היא אינה מעניקה שלווה וביטחון וסיפוק אישי, מטראומות של אירועים קשים, מייאוש מהפנייה אל הא-ל באמצעות תפילה והשתפכות הנפש, כי אז הם נקראים חוזרים בשאלה. יש מהם הנשארים סמויים לעין, וכל התהליך נעצר ברמה האישית הפנימית ולא עולה אל פני השטח ואינו מזוהה על-ידי סביבתם. יש מהם המודיעים לעין כל, שהם אינם דתיים ונותנים לכך ביטויים חיצוניים בדרגות שונות של פרישה מהדת. החל מהתרופפות בקיום מצוות ולימוד תורה, המשך בהצטרפות לזרמים דתיים קונסרבטיביים או רפורמיים, וכלה בהשלת כל המעטפת הדתית לחלוטין.
מסתבר שלאירועים המתרחשים בהיסטוריה הפרטית והאישית של האדם ברשות היחיד שלו, יש השפעה מכרעת ביחס לבחירה שלו בזהות דתית או בזהות אחרת. מסתבר שלאירועים המתרחשים בהיסטוריה החברתית והלאומית של האדם ברשות הרבים לה הוא שותף מרצון או שלא מרצון, יש השפעה מכרעת ביחס לבחירה של האדם בזהות דתית או בזהות אחרת. האירועים בחייו של האדם, הן ברובד הפרטי והן ברובד הציבורי, עשויים ללבוש משמעות ממוקדת עבורו, כדיבור של הא-ל אליו. לצירוף אירועים כזה, שיש ביניהם קשר סיבתי מוסרי הנושא מסר ברור עבור האדם הפרטי ו/או החברה והלאום, אנו קוראים השגחה פרטית. לעומת זאת, אירועים קשים כגון אסונות ומחלות ועוולות חמורות, הנראים חסרי כוונת מכוון, נטולי משמעות, המסבים סבל נפשי או רוחני מכריע, עשויים לחולל קריסה של ערכים ושל תודעה דתית, ולתופעה זו יש הקוראים הסתר פנים.
אנו רגילים למושגים כגון ניסיון העקידה, מבחן האמונה, ייסורי איוב, סוף עידן האיזמים, משבר האמונה והכפירה. בכל המושגים האלה, ובעוד רבים מהם אותם לא הזכרתי, אנו משתמשים הן בפרשנותם החילונית, והן בפרשנותם הדתית, בכדי לאפיין את יכולתו של האדם להמשיך להעניק משמעות מעצימה ומחסנת לחייו. מתרבים ומתחזקים בעת הזאת, אירועים מכוננים, הדומים לצירי לידה, המעמידים בניסיון את המאמינים ואת העם היהודי היושב ומתיישב בארץ ישראל, ואף מאיימים לפורר ולנפץ כל מערכת ערכים ונורמות.
העימות והאימות בין חילוניות לבין דתיות, בין חילונים לדתיים, בין דתיות חילונית לדתיות תורנית, בין חילוניות רדיקלית לחילוניות מסורתית, עשוי להיות מפרה ומעורר למחשבה ולהעמקה. אך הוא גם יכול להיות, וכך גם נעשה יותר ויותר, לאיום קיומי על הנפשות הפועלות ואף על העם היהודי הנאבק באויביו. היריבות המרה בין אלילי התרבות החילונית לבין עולם התורה ומנהיגיו, הינה על סף מלחמת אחים. האויבים המסוכנים ביותר של העם היהודי, הינם יהודים על-פי הלכה שחברו ללא יהודים שונאי ישראל או שמשחקים לידיהם, ומזינים ומלבים את אש המחלוקת הזאת, העשויה לשמש ככלי משחית נוסף ולהביא לחורבן מדינת ישראל.
נראה יותר ויותר כי זו שעת המבחן הגדולה ביותר של היהודים. סוף האמונה היהודית והמורשת היהודית עתיקת היומין, לנצח את רוח השקר והטומאה בקרב הבנים החורגים, המורדים והכופרים. הכפירה מאבדת עצמה לדעת וקיצה של החילוניות קרב והולך. כל אחד ואחת מאיתנו נדרשים לבחור. הזמן השאול לבירורים של זהויות, הולך ואוזל. שעת המבחן מגיעה לשיאה ממש עתה. ממש ברגעים אלה. הכפירה לוחמנית, אכזרית, ואינה בוחלת באמצעים. האמונה באה מכוח עליון. קולו של ה-אל מתהלך בתוכנו ושואל אייכה?
זו שעת המבחן של הכוח העליון הטוב והמטיב, עבור היחיד ועבור היחד, לא פחות משזו שעת המבחן שלנו.

תאריך:  30/11/2011   |   עודכן:  01/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוח עליון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
איזה קישקוש?
יורם הורוביץ  |  30/11/11 14:29
 
- צודקים
מזכיר המדינה  |  30/11/11 15:56
2
מציע לך להצטרף לידידך הלל וייס
שי, דוקטורנט  |  30/11/11 18:33
3
בושה של מאמר - -גזעני ואידיוטי
יהודה דרורי  |  30/11/11 19:23
 
- קשקוש גזעני ואידיוטי - ואתם?
משה חסדאי  |  1/12/11 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
מה פשר הניגודיות הזאת הנראית בבורסה? כשהחדשות הכלכליות הן טובות אפשר לזהות שוק יורד, וכאשר החדשות רעות לפתע פתאום הבורסה עולה
שולמית קיסרי
מאיר דגן, 66, שימש ראש המוסד בין השנים 2011-2002, בעל קריירה צבאית מפוארת, מומחה לטרור, אחד המצליחים בתפקיד יוצא הדופן של ראש המוסד הישראלי. יליד רוסיה, נחשב לאחד האנשים בעלי ניסיון מקצועי נדיר וניסיון חיים
מתי דוד
העיתונאים מסוכסכים עם עצמם, פערי השכר שלהם בלתי נסבלים, חלק מהם שיכורים מכוח, והם משוכנעים שהם הרשות הפוסקת מעל למחוקקת ולשופטת. לא סתם אמר איש התקשורת רזי ברקאי: "אנחנו קצת חארות"
איתמר לוין
היועץ המשפטי לממשלה שכח שהוא פקיד וסיפר בגאווה רבה כיצד נתן הוראות לראש הממשלה, ואף הכריז בגלוי מלחמה על הכנסת. הנימוק שלו: הגנה על הדמוקרטיה. אלא שבדמוקרטיה תקינה ואמיתית, יהודה וינשטיין היה עף הביתה בתוך 24 שעות
דוד מרחב
הח"כים אופיר אקוניס, יריב לוין ודני דנון מחויבים למורשת ההיסטורית של תנועת החירות ולערכי בגין וז'בוטינסקי, לא פחות מאשר בני בגין, דן מרידור או רובי ריבלין. אולם אלה הראשונים מייצגים בדרכם את השקפת האגף המקסימליסטי בתנועה הרוויזיוניסטית, שבשעתו ייצגו אותה אנשים כמו אב"א אחימאיר, יהושע ייבין ואחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il