X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינות במערב, העוינות את מדינת היהודים, משלמות לערבים הקוראים לעצמם 'פלשתינים' מיליארדים בתמורה לכך שהם מספקים להן דגל לגיטימי לתקוף מתחתיו את היהודים ואת מדינתם. ה"סכסוך" נותן לגיטימציה לאנטישמיות הישנה נושנה הרבה לפני שהיהודים קיבלו את מדינתם בחזרה
▪  ▪  ▪
הציונות סיפקה לאנטישמיות חומר בערה [צילום: AP]

הטיפול בנושא האנטישמיות מביך את הציוני בגלל התובנה, שרוב היהודים שבו למולדתם מאונס, בלחץ האנטישמיות בגולה. אמנם, יהודים רבים - תימנים, כורדים, בוכרים, תלמידי הגר"א - עלו מכוחה של חיבת ציון בלבד, ובכל זאת עובדה היא שרוב העולים עקרו ממקומותיהם רק מפני שלא היו רצויים שם. גם לשמאל הקיצוני בישראל לא נוח עם האנטישמיות, כי מי שרואה את עצמו כ"אזרח העולם" - הייחוד היהודי, גם בצורה של רדיפת היהודים, מפריע לו.
האנטישמיות של ימינו, ההולכת ומתגברת באירופה למרות למעלה מ-100 שנות ציונות מדינית, נוגדת גם את תפיסת היסוד של מייסדה, בנימין זאב הרצל. הרצל ראה בציונות את הנוגדן, שסופו להדביר את האנטישמיות. כיצד? יציאת היהודים המיותרים והמכבידים, אלה שמתחרים בעם הארץ בכל תחום ובדרך כלל בהצלחה, תסלק את הסיבה לאנטישמיות, והיא תיעלם. מי יגלה עפר מעיניו של החוזה, לראות מדינה כמו נורבגיה, שכמעט ואין בה יהודים ואף פעם לא היו - ובכל זאת היא נושאת הדגל של האנטישמיות בעולם בתחפושתה המודרנית, האטי-ישראלית. או מדינה כפולין, ש-3 מיליון יהודיה נרצחו ואינם ורק קומץ קטן נותר, ועדיין היא טבולה כולה ברעל האנטישמי.
ללא הסכסוך - אין פרנסה
ואשר ל"ישראליות", זו לא רק שלא נטרלה את האנטישמיות (מונח שבגלל השואה יצא מן האופנה) אלא גם סיפקה לה תחליף. עכשיו, במקום יהודים מאשימים את ה"ישראלים" בכל תועבה, מתוך ביטחון שהכל מבינים למי מתכוונים באמת. את המותג "אנטישמיות" המציא וילהלם מאר בסוף המאה ה-19, אך לא את התופעה, בת אלפי השנים. אגב, אביו של מאר היה יהודי, וגם העוקץ המר הזה - אנטישמיות של יהודים - מלווה אותנו בכל תולדותינו, כולל בימים האלה ותחת השמש הזאת.
מדינות במערב, העוינות את מדינת היהודים, משלמות לערבים הקוראים לעצמם 'פלשתינים' מיליארדים בתמורה לכך שהם מספקים להן דגל לגיטימי לתקוף מתחתיו את היהודים ואת מדינתם, הדגל התמים של "הגנה על העם הפלשתיני המדוכא". ומן הטעם הזה, ערביי א"י לעולם לא יספקו את משאלתו של השמאל היהודי לחתום על "שלום", מפני שאחרי זה - ממה יחיו? הלא נפט אין להם, והנפט שלהם זו אותה האנטישמיות, שרק כל עוד "הסכסוך" נמשך, ניתן לקרוא לה "אנטי-ישראליות" ו"פרו-פלשתיניות". סיום רשמי של "הסכסוך" יהפוך את המותג הזה לחסר ערך, ובלעדיו - אין פרנסה!
מכל הטעמים האלה ביחד, הציונות לא מחקה את האנטישמיות. להפך, היא סיפקה לו שם, כתובת וחומר בערה.
אולם, השמאל הקיצוני היהודי, והערבים, קוראים את התופעה הזאת במהופך. בתעמולתם, עצם קיומה של מדינת ישראל, על מעשיה הרעים, היא המקור לאנטישמיות! וכך גם צריך להבין את דבריו של הווארד גוטמן, שגריר ארה"ב בבלגיה, כי יש הבדל בין האנטישמיות "המסורתית" לבין זו הנובעת מן "הסכסוך" במזרח התיכון. חבל שלא שאלו את השגריר - מינוי של אובמה ושופר של דעותיו - האם החדית' ("תורה שבע"פ" המיוחסת למחמד), לפיה העץ אומר למוסלם: 'יהודי מתחבא מאחוריי, בוא והרוג אותו!', האם גם את הזוועה הזאת חיברו לפני מאות שנים בגלל "פשעי הציונים נגד העם הפלשתיני"? והטלאי הצהוב ליהודים, המצאה מוסלמית מימי הביניים, גם הוא פרי "הסכסוך"?
לאמיתו של דבר, ה"סכסוך" נותן לגיטימציה לאנטישמיות הישנה נושנה, אלפי שנים לפני שהיהודים קיבלו את מדינתם בחזרה.

תאריך:  26/12/2011   |   עודכן:  26/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנטישמיות מאז ולעולם
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אין אנטישמיות
שפטלון  |  26/12/11 18:46
 
- אתה דוגמה מצוינת לסופיסטיקה
זקן  |  27/12/11 16:03
2
עם הוותיקן והגרמנים מאחורי הכל ל"ת
דויד פיזאנטי  |  26/12/11 19:04
 
- טעות בידך
ע. הנביא  |  26/12/11 21:07
3
אליקים, נגמרה לך התחמושת?
פועה  |  26/12/11 20:08
 
- פועה את חולת נפש אוטואנטשמית
נפש הומיה  |  28/12/11 11:05
 
- הטעות הבסיסית
rafaelw  |  28/02/12 08:59
4
מסכים בעיקרון, לא עם הפרטים.
אהוד פרלסמן  |  26/12/11 23:52
5
אתה עושה לעצמך חיים קלים
בן טיבוגה  |  27/12/11 00:11
6
האנטישמיות הסלקטיבית מתוצרת עצ
קורןנאוה טבריה  |  27/12/11 06:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
פה קבור הכלב, מישהו רצה להסב את תשומת הלב מהויכוח על המצב המדיני - בשנת הבחירות הנוכחית,לנושא האנטי דתי ולהרוויח פוליטית הון גורף. היה מישהו (או אולי מישהי...) אחר שידע היטב כי אם הנושא המדיני יישאר על הפרק בנימין נתניהו ייקח את הבחירות בהליכה ה"מישהו" הזה איננו "מישהו" אלא "מישהי" ושמה ציפי לבני - יו"ר קדימה
דן אלון
איכה נקבצו ובאו יחד, תחת הפטרייה הגרעינית של הליכוד, הזויי כל הארץ ומשוגעיה? בית השמש היורדת היא רק סימפטום להזיה משיחית-לאומנית-גזענית, כמו שבאמת - רק הליכוד יכול!
בעז דרומי
כל אדם בר דעת שחוזה בקומדיה העצובה הזו מבין שנתניהו חזק בליכוד לא משום עצמו, אלא משום שהם חלשים, חלשים מאוד    מפאת כבודם האישי לא נאמר שמשקלם מול רשת ב' הוא אפס אחד גדול, אבל סליחה, אמרנו
אהוד פרלסמן
צחוק הגורל הוא שהמחאה החברתית, שהייתה בעיקרה בועה שנופחה על-ידי התקשורת, גרמה לירידת ההכנסות מהפרסומת בטלוויזיה, ופוגעת עתה כבומרנג באלה שניפחו את הבועה
רוני אלוני סדובניק
שני אברכים עומדים בפני בית דין של מעלה. אחד התגבר על יצרו לנשים והשני גם כן, אבל בדרך של נקיון המרחב שסביבו מנוכחות נשית    מי מהשניים נשרף חי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il