X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האם הדיון על הדרת נשים הוא ענייני וראוי, או שמא מדובר במסע תקשורתי מבית המדרש של האדלרים שהקימו את מפלגת קדימה? הניחוש שלי הוא שהמסע נולד במשרדי יועציה של לבני
▪  ▪  ▪
אדלר ולבני. רוקחים מהלך פוליטי? [צילום: פלאש 90]
כלל ברזל
כאשר כל העיתונים מתמקדים בשורה של כתבות בנושא אחד, יש יד מארגנת ויש מטרה ממוקדת, פוליטית, כלכלית או אחרת. בלעדי יד מכוונת אין סיכוי שהתזמורת התקשורתית תנגן למעשה רק "יצירה אחת"

הכותרת למאמר במקורה הייתה חריפה הרבה יותר, כי ימים מעצבנים מחייבים לשון קצת בוטה, אבל לבסוף ויתרתי עליה. מתברר שבכל מקום - גם בבית הספר בו לומדות בנותיי - מדברים כל הזמן על "הדרת נשים" ועל ההקצנה החרדית, ובשלב מסוים הבנתי שיש כאן תופעה פוליטית-תקשורתית הראויה להתייחסות נפרדת. לא אמתח את הקורא ואציין כי להערכתי מדובר במסע תקשורתי מבית המדרש של האדלרים שהקימו את קדימה. אין לי הוכחות עדיין מעבר לעובדה שקיימות כל האינדיקציות המוקדמות.
הבעיה האמיתית של ציבור הפרשנים ושל יריביה של הממשלה, שאין להם כרגע נושא אמיתי לנגח את הממשלה, נושא שיבטיח מומנטום לקראת הבחירות הקרובות, אשר כנראה נתניהו החליט להקדימן. כאשר מגלים נושא כזה, נתניהו ממהר להיענות לאתגר ולהוציא ממנו את העוקץ. עד לפני שלושה חודשים (למי שהספיק לשכוח) הייתה זו "המהפכה החברתית", אחר-כך היא נדחתה כזכור ל"אחרי החגים" כי ככה זה אצלנו ומאז, כצפוי, נעלמו עקבותיה.
כאשר כל העולם רועד מפני מיתון חריף ומדינות שחיו על גירעון אדיר ניצבות בפני פשיטת רגל כלכלית וחברתית, הציבור הנמיך ציפיות מהמהפכה החברתית, בעזרתה האדיבה של התקשורת המודרכת, והוא מבקש שרק לא יהיה גרוע יותר. כנראה יהיה גרוע יותר, והשאלה אם זה יקרה לפני או אחרי הבחירות, ועל כן לנתניהו סיבה נוספת להקדימן ולציפי לבני להתארגן. קדימה אינה ולעולם לא תהיה מפלגה הנבנית על מחאה חברתית - פשוט לא מתאים לה ולכן עליה לרכוב על גל אחר.
מסע תקשורתי-פוליטי
אז חזרנו לנושא החביב והבלתי מזיק - שנאת החרדים כמנוף אלקטורלי. נושא שבו נתניהו לא יכול לעשות שימוש בשל סיבות קואליציוניות. רצוי למהר ולהשתמש בקלף הזה לפני שיאיר לפיד יצטרף לפוליטיקה באופן רשמי ויטען שהמשבצת הזאת עברה אליו בירושה מאביו. התקשורת חוגגת וכל אירוע אזוטרי וקללה של כמה פרחחים חרדים זוכה לכותרת ראשית. וכמעט הכל עוסקים רק בכך, כאילו פסו הבעיות האמיתיות מחיינו.
הטיעון הרשמי הוא "הדרת נשים" מהמרחב הציבורי. בעיה זו, שחלקה אמיתי, לא צצה אתמול ולא תיפתר בהפגנות, מאחר שיסודה בתהליכים ארוכי-טווח בחברה הדתית והחרדית, שרצוי ללמדם ולהכירם ולא ניתן להתמודד עימם בכותרות בעיתון. איש מיוזמי המסע התקשורתי אינו מעוניין בהתמודדות אמיתית עם הבעיה - מדובר במסע פוליטי.
סיסמאות מאגף לבני
הסיבה היחידה שבשלה אנו מולעטים השכם והערב בסיסמאות על הדרת נשים במרחב הציבורי בגלל ההקצנה החרדית (על הדרת נשים בתחומים אחרים על-ידי המגזר החילוני ואפילו האקדמי לא נוהגים לדבר), נובעת מכך שקיימת החלטה פוליטית אסטרטגית (להערכתי בקדימה - מהאגף של ציפי לבני) ללכת על הנושא הזה ולמקד בו את התקשורת. הניחוש שלי הוא שהמסע נולד במשרדי יועציה של לבני (אדלר?), נובע מכך שהנושא משרת אותה יותר מאשר את שאול מופז למשל ונועד להתמודדות הפנימית בקדימה וגם לאיום החיצוני בדמותו של לפיד. בעתיד עוד נקרא על עלילות קמפיין "הדרת הנשים" וענת גורן תוכל לביים סרט נוסף - "כל אנשי הקמפיין 2".
קיים אצלי כלל ברזל: כאשר כל העיתונים מתמקדים בשורה של כתבות בנושא אחד, יש יד מארגנת ויש מטרה ממוקדת, פוליטית, כלכלית או אחרת. בלעדי יד מכוונת אין סיכוי שהתזמורת התקשורתית תנגן למעשה רק "יצירה אחת". מותר בהחלט לנו, הקוראים, להתנגד להדרת נשים מהמרחב הציבורי, אבל ראוי שנדיר מהמרחב הציבורי הפוליטי גם את התמימות ונסרב לבלוע כל תוכן שהתקשורת המונחית מנסה להאכיל אותנו, וכוונתי לתוכן שנרקח במשרדי יועצי הפרסום ומוגש לציבור כחדשות אותנטיות.

תאריך:  27/12/2011   |   עודכן:  27/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרת נשים או חזרתו של האדלריזם?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה ראויה לאפס רשימה = אפס ל"ת
קורא  |  27/12/11 17:57
 
- לא לשלול מגיבים מגוייסים
גדי121  |  28/12/11 01:33
2
יפה כתבת ל"ת
קורא ותיק  |  28/12/11 11:21
3
עיתונות מאורגנת
אלימלך  |  28/12/11 17:15
4
נושאים להריץ מפלגה נוסח שינוי ל"ת
חרדים+נשים  |  28/12/11 22:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
שי ברק
הדרת נשים ופגיעה בנשים ובילדות מצריכות טיפול ואכיפה נחרצים ועקביים. נראה כי שוב ישנה התמקדות בחרדים על חשבון התייחסות הוגנת ואחראית לחברה הישראלית ולטיפול מערכתי בבעיות הליבה שלנו
רשימות נוספות
מהדרה להאדרה  /  מיטל וולף
מפכ"ל המשטרה: הפתרון להדרת הנשים, לא רק באחריות המשטרה  /  אסף דורון
מאות מצלמות אבטחה יוצבו בבית שמש  /  איציק וולף
הגאוותנות שבהדגשת הצניעות  /  איתן גנור
מטריצת ההדרה  /  איתמר לוין
חייה ותן לחיות  /  אהרון רול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il