X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ה'קנוֹאים' של בית שמש אינם מייצגים שום דבר יהודי, ומוציאים דיבת היהדות אלימותם מתעטפת לשווא באיצטלא דקדושה יהדות טליבאנית אינה אלא מוטציה מטורפת של היהדות יו"ר משמרות הצניעות חרדי מבני ברק, בהתבטאות מתחכמת-ילדותית-מתנשאת-שחצנית: "לפעמים הנשים יושבות קדימה, כשהאוטובוס נוסע רוורס"
▪  ▪  ▪
ה'קנוֹאים' של בית שמש. יש להם שפה משלהם [צילום: פלאש 90]
איה דנינו?
ב-120 הימים שחלפו מאז החלו ההתנכלויות של הטרוריסטים המתחזים לחרדים, לא העז שום שוטר לגעת בהם. ואם כבר היו נגיעות משטרתיות בלחץ ההורים המודאגים, שאיימו להגיב באלימות על אלימות, היו אלה ליטופים בלבד. עכשיו מציג מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו פני תם ומבטיח לעשות הכל להפסקת הטרור. איפה היית עד היום, מר דנינו?

מי שחיפש הוכחה נוספת לעוצמתה של הטלוויזיה, קיבל אותה באמצעות סיפורה של נעמה מרגוליס בת ה-8 מבית שמש, שסיפרה למצלמות על פחדיה ללכת לבית הספר הממ"ד אורות נריה בעיר מגוריה בית שמש, בשל התנכלויותיה הבלתי פוסקות של כת הסיקריקים המקומית. ארבעה חודשים תמימים, למן ה-1 בספטמבר השנה, שימשו הילדות הקטנות מבית שמש מושא לרפש היריקות והגידופים של הטליבאנים מבית שמש, ואף אחד לא קם לעזרתן: לא המועצה המקומית שראשה, איש שס, מגנה בפומבי את התופעה אבל לא עשה דבר לעקירתה, ולא המשטרה המקומית, שקיבלה מאות תלונות על התנכלות לילדות הקטנות, רשמה לפניה את שמותיהם, תצלומיהם וכתובותיהם של הפדופילים, אבל לא עשתה דבר. עד שבאה הטלוויזיה ותוך חמש דקות שינתה את הכל. כוחו של המרקע.
רק שלא יגידו לנו שלפני החשיפה בטלוויזיה לא ידע איש על תלאותיהן של בנות אורות נריה. כולם ידעו. הדברים פורסמו בתקופה האחרונה בתקשורת הכתובה – למן ידיעות אחרונות שהקדיש ידיעה נרחבת לנושא ועד ל'מצב הרוח' שתיאר ביותר מגיליון אחד את התנכלותה של כנופיית הפשע, המתחזית לחרדית ואינה אלא קבוצת טרור שמקומה מאחורי סורג ובריח. כְּתב העת 'ארץ אחרת', הקדיש גיליון שלם לתעלולי הטליבאנים של בית שמש שאותה הישווה לשם המחשה, לקאבול בירת אפגניסטן.
אבל עד שהטלוויזיה לא עלתה על הסיפור כולם התעלמו. מראש הממשלה, דרך השר לביטחון פנים, דרך מערכת אכיפת החוק ועד לאחרון השוטרים בבית שמש. ב-120 הימים שחלפו מאז החלו ההתנכלויות של הטרוריסטים המתחזים לחרדים, לא העז שום שוטר לגעת בהם. ואם כבר היו נגיעות משטרתיות בלחץ ההורים המודאגים, שאיימו להגיב באלימות על אלימות, היו אלה ליטופים בלבד. עכשיו מציג מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו פני תם ומבטיח לעשות הכל להפסקת הטרור. איפה היית עד היום, מר דנינו?
ושלא יספרו לנו שאין מה לעשות (כפי שאוהבים לפעמים לטעון במשטרה, להצדקת מחדלים בתחום זה כבתחומים אחרים). יש ויש. מה שצריך לעשות הוא להכיר בכך שמדובר בעבריינים אלימים, חברי כנופיית פשע, שרק מתחזים לחרדים, ולמעשה מחללי שם שמיים, המציגים את היהדות באור מגוחך להחריד, ומוציאים דיבתו רעה של כל הציבור החרדי. היהדות ידעה להגדיר טיפוסים שכאלה - אינשי דלא מעלי, ריקים ופוחזים, שאין שום מורא שמיים ושום מורא רבנים עליהם. אלה הם בדיוק אותם מלחכי פינכתו של הצדיק מטהרן, אדמו"רם אחמדינג'אד, שעימו התפללו לאללה להשמדתה של מדינת ישראל, כדי "להחזיר את פלשתין לידי הפלשתינים שיושבים עליה כבר 1,500 שנה", כדברי אחד מהם בראיון השבוע בידיעות.

החצר האחורית

עבריינות אלימה, מר דנינו, ניתן להדביר בנשק המשמש את העבריינים עצמם. הטקטיקה המלחמתית של משמרות המהפכה בנויה על התובנה, שמה שלא הולך בכוח הולך ביותר כוח. מול פורקי עול שכאלה, חובה לנקוט אמצעים זהים. במלחמה כמו במלחמה. לשלוח לקסבה של בית שמש את בריוני היס"ם ושוטרי מג"ב, מצוידים באלות ובאזיקונים, ולהתחיל לעשות סדר בשטח. לדבר איתם בשפה שלהם, בשפה היחידה שהם מבינים. הידברות עם 'חיות הקודש' הללו, לא תועיל. אלות ואזיקונים משכנעים אותם יותר מכל. כך יסתיים סיפור הזוועה הזה תוך דקות.
השבוע, לאחר שפחדיה של נעמה מרגוליס עלו לכותרות, התברר שהסיקריקים, שכל מניינים 30-20 משפחות בסך-הכל, הצליחו להמאיס עצמם לא רק על נעמה וחברותיה והוריהן, אלא גם על ציבור חרדי גדול בכל רחבי הארץ. האדמו"ר מבעלז רתח השבוע לשמע אלימות הסיקריקים בבית שמש: "לא כך מביאים את אור התורה לעם ישראל". ידידיה מאיר סיפר שחברו החרדי מבית שמש התמוגג באושר: "סוף-סוף מבינים מה אנחנו עוברים פה בעיר כמה שנים, מבלי שנעשה דבר על-ידי מערכת אכיפת החוק".
חרדים בבית שמש התייצבו בגלוי, עם שמותיהם המלאים, לראיונות בתקשורת וסיפרו שהאלימות שיובאה מירושלים, והפכה את בית שמש לחצר האחורית של מאה שערים, מכתימה את הציבור החרדי כולו. "התנהגותם מגעילה אותנו", אמרה חרדית מבית שמש לידיעות. ראש הסיעה החרדית 'טוב' בבית שמש אלי פרידמן ערך ביקור חנוכה בביתה של נעמה והתנצל בשם התושבים החרדיים, שלדבריו סובלים גם הם מתיגרת ידם של הסיקריקים.

המטורפים - לאישפוז
ה"רב" דנינו. יכול להרגיע הרוחות [פלאש 90]

יהודה משי-זהב:
"אנשים הנטפלים לילדות קטנות, וכאלה שילדות קטנות מעוררות את יצריהם, הם חולניים, ואם יבדקו בבתיהם פנימה, ימצאו בעיות של אלימות במשפחה ובעיות אחרות"

ולא רק בבית שמש נשמעו דיבורים כאלה מפי ציבור חרדי גדול וחשוב. סהדי במרומים שבימים האחרונים יצא לי לשוחח עם עשרות חרדים נאמנים לחרדיותם, יוצאי פוניבז' וחברון, מיר וסלבודקה, שהביעו שאט-נפש מן היריקות והגידופים של ה'קנוֹאים' מבית שמש. "הם ממש מטורפים, צריך לאשפז אותם", אמר לי חרדי בוגר פוניבז', תלמיד חכם, כיום בכיר באחת המועצות הדתיות בשרון. תלמיד חכם אחר, בוגר חברון ותושב אלעד, מגיד שיעור הדף היומי, סיפר במבוכה שנאלץ לרכוש רכב פרטי, רק מפני שהקנאים העירו לו כשהתיישב באוטובוס לצד אשתו. יהודה משי-זהב, מי שהיה קמב"ץ העדה החרדית וכיום יו"ר זק"א, טוען שהסיקריקים הללו הם "חולי נפש במסווה חרדי, הזקוקים בדחיפות לטיפול פסיכיאטרי", ומוסיף ש"אנשים הנטפלים לילדות קטנות, וכאלה שילדות קטנות מעוררות את יצריהם, הם חולניים, ואם יבדקו בבתיהם פנימה, ימצאו בעיות של אלימות במשפחה ובעיות אחרות".
אלא שאם כל הקשת החרדית מסתייגת פחות או יותר מהמונם ויריקותיהם, ואם קיימת פחות או יותר הסכמה שמדובר בחולי נפש שמתירים לעצמם לעבור עבירה דאורייתא (עבירה של בין אדם לחברו), בשם הידור הצניעות, ואם ברור שהתנהגותם מביאה לידי חילול ה', כי אז ישאל השואל, איך זה שאין הרבנים יוצאים נגדם בקול קורא בנוסח הִבָּדְלוּ מִתּוֹךְ הָעֵדָה הַזֹּאת?
אלא שמתברר שלבריונים הללו אין א-לוהים, אין רבנים, אין תורה ואין הלכה. הם נושאים לשווא את שם היהדות. מחללים שם שמיים ומוציאים דיבת היהדות רעה. מוטציה מטורפת של היהדות. אפילו לגדולי הדור הם מתנכלים: לא פעם יידו אבנים על בית הגאון הרב יוסף שלום אלישיב בטענה שהוא מעודד גיוס נוער שוליים לצבא. הם פירסמו פשקווילים שכינו את הגאון הרב אהרון לייב שטיינמן בתואר המבזה "טוראי שטיינמן", או "הרמטכ"ל שטיינמן", בשל תמיכתו בנח"ל החרדי כפתרון מעשי לבחורים שאינם מסוגלים לחבוש את ספסלי בית המדרש.
ודאי וּודאי שהם בזים לחברי כנסת חרדיים מ'יהדות התורה', שלמרבה הפלא דווקא מתייצבים לימין הטליבאנים, בעצם הדיבורים על 'רדיפה נגד הציבור החרדי' וללא מילת הסתייגות מאירועי בית שמש; ואליהם מצטרף, כמובן מתוך 'ההשקפה הטהורה', כלשונו, היומון החרדי 'יתד נאמן', שזעק השבוע בכותרתו הראשית: "מסע הסתה מתוזמן נגד הציבור החרדי".
כשהרבנים שותקים, ומעליהם סוככת מטריית ההגנה של חבורת ח"כי 'יהדות התורה' ויתד נאמן, אפשר להמשיך ולהשתולל, עד שיתעשת הרב היחיד המסוגל להרגיעם, אם ירצה בכך, הלא הוא רב-ניצב יוחנן דנינו.

תנו לחיות

בשולי הדברים הללו, מן הראוי להזהיר מפני חרחור פרובוקציות דווקאיות בתוככי הרחוב החרדי. יש להגן על זכותם המלאה של חרדים לנסוע בקווי מהדרין משלהם, שהם ייסדו, כל עוד קיימים קווים מקבילים לציבור הכללי. זכותם להושיב את נשותיהם באגף האחורי של האוטובוס, ולהתבדח ש”לפעמים הנשים יושבות קדימה, כשהאוטובוס נוסע רוורס", כהגדרתו המתחכמת-ילדותית-מתנשאת-שחצנית של מרדכי בלוי, חרדי מבני ברק, המכנה עצמו יו"ר משמרות הצניעות.
לכן לא היה שום מקום לתמיכה התקשורתית הנלהבת בשחצנותה של אותה טניה מאשדוד, שהתעקשה להתיישב בקידמת אוטובוס מהדרין (קו 451) הנוסע מאשדוד לירושלים, כשלרשותה עמדו אותה שעה שני קווי אגד אחרים לירושלים – מהיר (438) ומאסף (448). לכן אין שום היגיון בהגעת נשים חילוניות בלבוש פרובוקטיבי למרחב הציבורי החרדי של מאה שערים ובני ברק, אלעד וביתר עלית.
יש לכבד את רצונם לחיות חייהם כהבנתם. חֲיו, חברי החילוניים, כרצונכם ברחובותיכם, אבל תנו לאחרים לחיות על-פי הבנתם, ברחובותיהם-הם.

תאריך:  28/12/2011   |   עודכן:  28/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'חיות הקודש': לדבר בשפתם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבת מנחם רהט
מנחם קניג  |  28/12/11 20:27
2
יהדות טופלה,כעת סלוף הדמוקרטיה
ע_הראל  |  28/12/11 21:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו התשבי
כיצד גרמה מערכת המשפט הישראלית בעצמה לקריסת האמון של הציבור
שולמית קיסרי
מי רצה לירות בך במצח ולהוריד אותך מהבמה, מרגול? הרי מה שהיה, היא עבודה פרטית שלך - איומים וסחיטה ביזמתך ולטובתך
רפאל בוכניק
נכון נוהגת הממשלה כאשר אינה מבודדת את המכלול הישראלי-פלשתיני מתהליכי הרדיקליזציה בעולם הערבי, שכן התרחיש הסביר וההגיוני מנחה מגמת זליגה של התהליכים הפנאטיים גם לשטחים שבשליטת הרש"פ. הבחירה מדעת בטקטיקה של המתנה לסוג של התייצבות במדינות השכנות ו/או מיצוי גל המהפכות, מעוגנת בהפנמת התובנה לפיה אין מתקיימת בהכרח זיקה בין הסדר פלשתיני-ישראלי לבין שלום כולל במזה"ת
יצחק מאיר
הם לא ידעו למשול הטרובדורים האלה. לא ציפו מהם לדעת למשול. ציפו מהם להיות המראה ממנה ניבט העולם חמור הסבר המחפש בה את דיוקנו כמצחיק עד מוות. אילו יכלו, היו ממליכים את החייל האמיץ שווייק    אבל ירוסלב האשק אביו מולידו,העדיף להעניק לו חיי נצח בספר וחסך ממנו את ההתנשאות בארמון בו אורבת היוהרה והפסוודו 'כאילו' למי שבוחר כנכפה לאמץ לעצמו גורל של מנהיג
עו"ד משה גולדבלט
האם הדיון על הדרת נשים הוא ענייני וראוי, או שמא מדובר במסע תקשורתי מבית המדרש של האדלרים שהקימו את מפלגת קדימה?    הניחוש שלי הוא שהמסע נולד במשרדי יועציה של לבני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il