עבריינות אלימה, מר דנינו, ניתן להדביר בנשק המשמש את העבריינים עצמם. הטקטיקה המלחמתית של משמרות המהפכה בנויה על התובנה, שמה שלא הולך בכוח הולך ביותר כוח. מול פורקי עול שכאלה, חובה לנקוט אמצעים זהים. במלחמה כמו במלחמה. לשלוח לקסבה של בית שמש את בריוני היס"ם ושוטרי מג"ב, מצוידים באלות ובאזיקונים, ולהתחיל לעשות סדר בשטח. לדבר איתם בשפה שלהם, בשפה היחידה שהם מבינים. הידברות עם 'חיות הקודש' הללו, לא תועיל. אלות ואזיקונים משכנעים אותם יותר מכל. כך יסתיים סיפור הזוועה הזה תוך דקות.
השבוע, לאחר שפחדיה של נעמה מרגוליס עלו לכותרות, התברר שהסיקריקים, שכל מניינים 30-20 משפחות בסך-הכל, הצליחו להמאיס עצמם לא רק על נעמה וחברותיה והוריהן, אלא גם על ציבור חרדי גדול בכל רחבי הארץ. האדמו"ר מ בעלז רתח השבוע לשמע אלימות הסיקריקים בבית שמש: "לא כך מביאים את אור התורה לעם ישראל". ידידיה מאיר סיפר שחברו החרדי מבית שמש התמוגג באושר: "סוף-סוף מבינים מה אנחנו עוברים פה בעיר כמה שנים, מבלי שנעשה דבר על-ידי מערכת אכיפת החוק".
חרדים בבית שמש התייצבו בגלוי, עם שמותיהם המלאים, לראיונות בתקשורת וסיפרו שהאלימות שיובאה מירושלים, והפכה את בית שמש לחצר האחורית של מאה שערים, מכתימה את הציבור החרדי כולו. "התנהגותם מגעילה אותנו", אמרה חרדית מבית שמש לידיעות. ראש הסיעה החרדית 'טוב' בבית שמש אלי פרידמן ערך ביקור חנוכה בביתה של נעמה והתנצל בשם התושבים החרדיים, שלדבריו סובלים גם הם מתיגרת ידם של הסיקריקים.
|
|
ה"רב" דנינו. יכול להרגיע הרוחות [פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
|
"אנשים הנטפלים לילדות קטנות, וכאלה שילדות קטנות מעוררות את יצריהם, הם חולניים, ואם יבדקו בבתיהם פנימה, ימצאו בעיות של אלימות במשפחה ובעיות אחרות" | |
|
|
|
ולא רק בבית שמש נשמעו דיבורים כאלה מפי ציבור חרדי גדול וחשוב. סהדי במרומים שבימים האחרונים יצא לי לשוחח עם עשרות חרדים נאמנים לחרדיותם, יוצאי פוניבז' וחברון, מיר וסלבודקה, שהביעו שאט-נפש מן היריקות והגידופים של ה'קנוֹאים' מבית שמש. "הם ממש מטורפים, צריך לאשפז אותם", אמר לי חרדי בוגר פוניבז', תלמיד חכם, כיום בכיר באחת המועצות הדתיות בשרון. תלמיד חכם אחר, בוגר חברון ותושב אלעד, מגיד שיעור הדף היומי, סיפר במבוכה שנאלץ לרכוש רכב פרטי, רק מפני שהקנאים העירו לו כשהתיישב ב אוטובוס לצד אשתו. יהודה משי-זהב, מי שהיה קמב"ץ העדה החרדית וכיום יו"ר זק"א, טוען שהסיקריקים הללו הם "חולי נפש במסווה חרדי, הזקוקים בדחיפות לטיפול פסיכיאטרי", ומוסיף ש"אנשים הנטפלים לילדות קטנות, וכאלה שילדות קטנות מעוררות את יצריהם, הם חולניים, ואם יבדקו בבתיהם פנימה, ימצאו בעיות של אלימות במשפחה ובעיות אחרות".
אלא שאם כל הקשת החרדית מסתייגת פחות או יותר מהמונם ויריקותיהם, ואם קיימת פחות או יותר הסכמה שמדובר בחולי נפש שמתירים לעצמם לעבור עבירה דאורייתא (עבירה של בין אדם לחברו), בשם הידור הצניעות, ואם ברור שהתנהגותם מביאה לידי חילול ה', כי אז ישאל השואל, איך זה שאין הרבנים יוצאים נגדם בקול קורא בנוסח הִבָּדְלוּ מִתּוֹךְ הָעֵדָה הַזֹּאת?
אלא שמתברר ש לבריונים הללו אין א-לוהים, אין רבנים, אין תורה ואין הלכה. הם נושאים לשווא את שם היהדות. מחללים שם שמיים ומוציאים דיבת היהדות רעה. מוטציה מטורפת של היהדות. אפילו לגדולי הדור הם מתנכלים: לא פעם יידו אבנים על בית הגאון הרב יוסף שלום אלישיב בטענה שהוא מעודד גיוס נוער שוליים לצבא. הם פירסמו פשקווילים שכינו את הגאון הרב אהרון לייב שטיינמן בתואר המבזה "טוראי שטיינמן", או "הרמטכ"ל שטיינמן", בשל תמיכתו בנח"ל החרדי כפתרון מעשי לבחורים שאינם מסוגלים לחבוש את ספסלי בית המדרש.
ודאי וּודאי שהם בזים לחברי כנסת חרדיים מ'יהדות התורה', שלמרבה הפלא דווקא מתייצבים לימין הטליבאנים, בעצם הדיבורים על 'רדיפה נגד הציבור החרדי' וללא מילת הסתייגות מאירועי בית שמש; ואליהם מצטרף, כמובן מתוך 'ההשקפה הטהורה', כלשונו, היומון החרדי 'יתד נאמן', שזעק השבוע בכותרתו הראשית: "מסע הסתה מתוזמן נגד הציבור החרדי".
כשהרבנים שותקים, ומעליהם סוככת מטריית ההגנה של חבורת ח"כי 'יהדות התורה' ויתד נאמן, אפשר להמשיך ולהשתולל, עד שיתעשת הרב היחיד המסוגל להרגיעם, אם ירצה בכך, הלא הוא רב-ניצב יוחנן דנינו.
|
בשולי הדברים הללו, מן הראוי להזהיר מפני חרחור פרובוקציות דווקאיות בתוככי הרחוב החרדי. יש להגן על זכותם המלאה של חרדים לנסוע בקווי מהדרין משלהם, שהם ייסדו, כל עוד קיימים קווים מקבילים לציבור הכללי. זכותם להושיב את נשותיהם באגף האחורי של האוטובוס, ולהתבדח ש”לפעמים הנשים יושבות קדימה, כשהאוטובוס נוסע רוורס", כהגדרתו המתחכמת-ילדותית-מתנשאת-שחצנית של מרדכי בלוי, חרדי מבני ברק, המכנה עצמו יו"ר משמרות הצניעות.
לכן לא היה שום מקום לתמיכה התקשורתית הנלהבת בשחצנותה של אותה טניה מאשדוד, שהתעקשה להתיישב בקידמת אוטובוס מהדרין (קו 451) הנוסע מאשדוד לירושלים, כשלרשותה עמדו אותה שעה שני קווי אגד אחרים לירושלים – מהיר (438) ומאסף (448). לכן אין שום היגיון בהגעת נשים חילוניות בלבוש פרובוקטיבי למרחב הציבורי החרדי של מאה שערים ובני ברק, אלעד וביתר עלית.
יש לכבד את רצונם לחיות חייהם כהבנתם. חֲיו, חברי החילוניים, כרצונכם ברחובותיכם, אבל תנו לאחרים לחיות על-פי הבנתם, ברחובותיהם-הם.
|
|