X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מה סיכוייו של המועמד הרוסי העשיר והמשכיל בהתמודדות על הנשיאות נגד ולדימיר פוטין?
▪  ▪  ▪
מיכאיל פרוחורוב. מטרה צודקת [צילום: AP]
מצטלם טוב עם כולם
פרוחורוב מוברג היטב גם לתוך הסצנה התרבותית בניו-יורק וגם לתחום של ספורט ותרבות פופולרית, כבעלים של קבוצת הכדורסל ה'נטס'. או כפי שנכתב ב'ניו-יורק טיימס', הוא אולי היחיד מקרב האליטה הזרה בניו-יורק שיכול להצטלם גם עם ראש העירייה מייקל בלומברג וגם עם הראפר ג'יי-זי

הטמפרטורות במוסקבה הולכות וצונחות, אולם המלחמה על הנשיאות ברוסיה הולכת ומתחממת. אחרי ההפגנות והמעצרים, הטיל מיכאיל פרוחורוב, האיש השלישי בעושרו ברוסיה, פצצה נוספת בכיכר הקרמלין, כשהודיע כי בכוונתו להתמודד נגד ולדימיר פוטין במרוץ לנשיאות במארס הקרוב.
בתוך דקות מרגע ההודעה של פרוחורוב, והאינטרנט נשטף במבול של הערכות. וכמיטב המסורת הרוסית, ההערכה הראשונית הייתה שמדובר בסוג של קונספירציה, מהלך של הקרמלין שנועד בה בעת להסיט את זעם הציבור מפוטין עצמו ולייצר מצג שווא כאילו בכל זאת מדובר בהליך דמוקרטי שמתמודדים בו מועמדים אמיתיים.
מקור השמועות למיניהן הוא ההיסטוריה הקרובה של פרוחורוב עצמו, שהקים מפלגת ימין-מרכז בשם 'מטרה צודקת', ואף השקיע בה יותר מ-15 מיליון דולר. פרוחורוב, שהסביר כי הוא שואף לשקם את הכלכלה הרוסית, הספיק לעמוד פחות מארבעה חודשים בראש המפלגה. באותם ארבעה חודשי תהילה קצרים, התברר שהמפלגה נהנית, משום מה, מפופולריות בלתי מובנת, במיוחד בקרב חוגי ימין לאומניים רוסיים.
כאשר הגיע השלב המכריע של הכנס המכונן של המפלגה, התברר לפרוחורוב כי נציגי המפלגה מ-21 אזורי רוסיה השונים מתכוונים להדיחו עוד בטרם נבחר. פרוחורוב, איש סופר-אינטליגנטי, איש עסקים מבריק אך פוליטיקאי מתחיל, עשה את האנליזה המתאימה, ובמסיבת עיתונאים הסביר כי נציגי המפלגה הפכו ל"קלונים" או "שיבוטים" של עצמם מטעם הקרמלין, שהשתלט עליה. כלומר, וריאציה על מה שבפוליטיקה הרוסית מכונה מפלגת פאנטום - מפלגה שמוקמת על-ידי שלוחי הקרמלין עצמו, כדי לנקז לתוכה קנדידטים בכיוון פוליטי מסוים, וזאת במטרה לחשוף אותם, לאמוד את כוחם, ובבוא הזמן לחסל אותם פוליטית.
ככל הנראה, בקרמלין העריכו נכונה שאין טעם להשקיע זמן וכסף במפלגה של פרוחורוב, אם האיש עצמו משקיע את הזמן והאמצעים. וכך, לאחר ארבעה חודשים קצרים, פרוחורוב מצא את עצמו בחוץ.
אבל פרוחורוב בן ה-47 הוא ככל הנראה משהו שהקרמלין קצת פחות רגיל להתמודד עמו. הוא לא רק גבוה, נאה, תרבותי ומשכיל - הוא גם לא מוותר בקלות. באוקטובר האחרון הוא הצהיר שבזמן הנכון הוא ישוב לפוליטיקה. הזמן הזה מגיע כעת. ואחרי המרורים שהטעימו אותו במפלגה, פרוחורוב כנראה למד דבר או שניים על פוליטיקה. הוא עדיין בלתי מנוסה, אבל זהיר הרבה יותר.
העימות עם פוטין צפוי להיות עתיר יצרים, ולא רק בגלל הבדלי הגובה - משהו כמו ארבעים סנטימטרים. פרוחורוב האתלטי, המתנשא לגובה 2.04 מטרים, הוא ספורטאי שמול ההופעות של פוטין המכניע נמרים ורוכב על סוסים יכול להתהדר בהופעות על המגרש. ההבדל הנוסף הוא שההון של פוטין הוא עניין שנתון ללחשושים ולספקולציות, בעוד שהונו של פרוחורוב נאמד ב-18 מיליארד דולר.
אבל יש דבר אחד שהוא אולי הדבר העיקרי שמבדיל בין פוטין לבין פרוחורוב וכל שאר האוליגרכים. פרוחורוב הוא לא רק איש משכיל, הוא איש תרבותי. הקרן שהקים אחראית למגוון פעילויות תרבותיות ומדעיות ברוסיה ומחוצה לה, בהיקף וברמה גבוהים מאוד.
אחותו, אירינה פרוחורובה העומדת בראש הוצאת הספרים NLO, היא אחת הנשים החזקות ברוסיה בתחומה. ופרוחורובה, נאמר כאן במאמר מוסגר, מכירה את ישראל היטב וביקרה בה. בהוצאתה אף התפרסמו עבודות של סופרים ישראלים ברוסית כולל אנתולוגיה של כתב העת 'זרקלו'.
פרוחורוב מוברג היטב גם לתוך הסצנה התרבותית בניו-יורק וגם לתחום של ספורט ותרבות פופולרית, כבעלים של קבוצת הכדורסל ה'נטס'. או כפי שנכתב ב'ניו-יורק טיימס', הוא אולי היחיד מקרב האליטה הזרה בניו-יורק שיכול להצטלם גם עם ראש העירייה מייקל בלומברג וגם עם הראפר ג'יי-זי.
פרוחורוב לא רק סימן טריטוריה כשהודיע על מועמדותו. הוא גם סימן את לב הבעיה, כשאנשיו הודיעו שבכוונתו לרכוש את בית ההוצאה לאור 'קומרסנט'. הבעלים של 'קומרסנט', אלישר אוסמנוב, פיטר את אחד מעורכיו הבכירים בגלל דיווח על הונאת בחירות, שכלל צילום של שלט עם מילים גסות שהופנו אל פוטין.
בין אם פרוחורוב ישתלט על 'קומרסנט' ובין אם לא, חמישים עיתונאים כבר חתמו על עצומה נגד פיטורי העורך. פרוחורוב כבר השיג משהו. שתיקת הכבשים של התקשורת הרוסית נפרצה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  08/01/2012   |   עודכן:  09/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
הפתעה ענקית התרחשה בערב ההשקה שערך מוסד ביאליק המוערך לספרו של פרופסור דן מירון "הגביש הממקד - פרקים על זאב ז'בוטינסקי, המספר והמשורר". קשה היה להאמין למשמע התשבחות והעיטורים שהורעפו על ז'בוטינסקי מפי אישים כה חשובים בספרות הישראלית, שכולם מהצד השמאלי של המפה
ליאון אלי
מחזה על התנהגות שגריר ישראל בארגנטינה בתקופת "החונטה" שם בסוף שנת 1970 והפקרת גורל יהדות ארגנטינה על ידו. מחזה חזק מרגש. מומלץ
דוד מרחב
צ'ה גווארה, המהפכן שכמעט וחולל מלחמה גרעינית, מייצג סוג לא מושחת של הנהגה, כזאת שחסרה בימינו. לעיתונאי ג'ון לי אנדרסון, כתב ה"ניו-יורקר" ומחבר הביוגראפיה על צ'ה גווארה, יש הרבה מה להגיד על ספרו, הקשר שלו לאובמה, לנתניהו ולסכסוך באזור. ראיון
פזית רבינא
התגעגעתם? הח"כ המרגל שבגד במדינתו הפך לחביבו של נסיך קטר, לפרשן מרכזי בתקשורת הערבית ולאיש שידו בכול. גם את החתרנות הוא לא זנח
אסף גבור, ירדן
מעיר הגבול הירדנית רמת'א אפשר לראות את דרעא שבסוריה, הסנונית שבישרה את ההתקוממות נגד אסד, ופליטים מהדיכוי האלים ברחו אליה. הירדנים צופים אל שכניהם בעולם הערבי, ומחבקים את המלך עבדאללה. רשמי ביקור בגדה המזרחית
רשימות נוספות
ה"דיל" שיאפשר את חוק גרוניס  /  זאב קם
שר החינוך לשעבר עוכב בתחנה המרכזית בי-ם  /  ישי פרידמן
הרב פרומן: "לגרש מהארץ את שורפי המסגדים"  /  ישי פרידמן
החלטות  /  צור ארליך
התחרות על תואר 'אוהב ישראל'  /  סופיה רון-מוריה, וושינגטון
אבן הבוחן  /  אורי אליצור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il