X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגולם שוב קם על יוצרו. מלבד מכת הפציחה של כרטיסי האשראי, יש מכה של אתרים פורנוגרפיים ברשת, הפרוצים חופשי חופשי לכל דיכפין, ואפילו חינם אין כסף
▪  ▪  ▪
בכל שנייה נחשפים לאתרים אלה 45 אלף גולשים [צילום: AP]

פריצת הפצחנים לכרטיסי האשראי מוכיחה מחדש שהאינטרנט איננו יותר מגולם שקם על יוצרו. יש בה גם כדי להעמיד בסימן-שאלה גדול את מידת התועלת שעשויים הגולשים להפיק ממנו לעומת הנזק שהוא מסב להם.
אבל הפריצה לכרטיסי האשראי איננה כאב הראש הבלבדי שעלול האינטרנט לגרום לגולשיו. לא פחות ממנה מטרידה החשיפה לפורנוגרפיה, הממלאת כל חלקה רעה בו. מסקר שערך באחרונה מכון "סקרים" עולה, כי הוא ממלא יותר משליש מהמצאי הכולל באינטרנט וכי האתרים הפורנוגרפיים מרכזים בתוכם למעלה מ-10% מהיקף הפעילות המסחרית ברשת.
מסתבר שהחשיפה לאתרי הזימה בקרב הציבור הישראלי גדולה פי עשרה(!) ממספר הגולשים הממוצע באתרים אחרים, וכי בכל שנייה נחשפים אליהם 45 אלף גולשים, שהצעירים ביניהם הם ילדים בני 11 (!). בפרק-זמן קצרצר זה מתבזבזים מעל ל-20 אלף שקל - הכנסה נקייה לאתרי האינטרנט הפורנוגרפיים, ההופכים יותר ויותר למכת-מדינה.
העדר חסימה
אין עוד ספק שהאינטרנט הצליח ליצור מדיום חדש, המאפשר ביצוע מעשים שהחברה הנורמטיבית מסתייגת מהם. הצרה היא שמערכות האכיפה הן חדלות-אונים ואינן מצליחות להתמודד עם המכה שלא כתובה בתורה. אפילו השימוש באמצעים הטכנולוגיים המתוחכמים והמשוכללים ביותר אינו מסייע להדיפתה ואין בו כדי לחסום אותה. מסתבר שעל כל אתר שבכל זאת מצליחים לחסום - צץ מייד אתר חדש, ממש כמו דרקון עם ראשים אחדים.
אחת התופעות שמקשות על תהליך החקירה והאכיפה הינה העדר גבולות גיאוגרפיים בעולם הקיברנטי, לעומת המשך קיומן בעולם הפיזי. חוסר ההתאמה בין העולם הפיזי, שבו פועלים אנשים-בשר-ודם, לבין הנוכחות הוירטואלית בעולם הקיברנטי, מאפשר לאלה הפועלים בזה האחרון להסתתר מאחורי חומות פורמליסטיות בצורות, כשאלה מקנות, לכאורה, הגנה משפטית למעשיהם בעולם הפיזי.
חרף הקשיים
אבל מעל לכל מציקה העובדה שרבים מאתרי הפורנוגרפיה מאפשרים, מלבד צפייה בתשלום, גם צפייה חופשית, חינם אין כסף, לכל דיכפין. הפורנוגרפיה המוצגת בהם עולה על כל דמיון, ומלבד צילומי האקטים המיניים, בכל צורותיהם ובתקריבם המקסימלי, הם מלווים, באמצעות הרמקולים, גם באפקטים הקוליים של מבצעיהם. מסתבר גם שחלק לא מבוטל מהגולשים באתרים הפורנוגרפיים מפתחים נטייה התמכרותית בהם.
חרף הקשיים למיגור המכה, אסור בהחלט להרים ידיים. כדי שמחננו יהיה טהור, יש להמשיך ולחפש דרכים חדשות לבלימתה. חזקה על אותם גאוני מחשבים, שאינם מעטים בארץ הזאת, שבסופו של דבר ישכילו למצוא אותן.

תאריך:  11/01/2012   |   עודכן:  11/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפורנוגרפיה באינטרנט: מכת-מדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אינ. רימון. לא 10 אבל חוסם טוב
בן הארץ  |  11/01/12 21:33
2
מה פתאום הוא נזכר?
הסבא הצדיק הזה?  |  12/01/12 00:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמילי לנדאו
הסימן לשינוי המובהק ביותר בטון ובגישה של ארצות הברית הוא, ככל הנראה, סדרת ההתבטאויות מפיהם של גורמי ממשל בכירים אמריקניים במהלך השבועות האחרונים, המציבות את האופציה הצבאית "על השולחן" באופן מופגן ואמין יותר מאשר בעבר
איתמר לוין
המשנה ליועץ המשפטי העניקה לפרקליט המדינה חסינות - על חשבון כולנו - בלי לבצע את הבדיקות המינימליות הנדרשות. כמו תמיד, מה שמטריד עוד יותר הוא מה שאיננו יודעים: מה קורה באותן החלטות שמקבלת הפרקליטות ושאינן עומדות למבחן שיפוטי וציבורי?
איתן קלינסקי
ההתנהגות הוולגרית והבוטה של אנסטסיה מיכאלי בישיבת וועדת החינוך של הכנסת תהיה אות ומופת לדורות הבאים איך מנהלים דיאלוג עניני בבתי הספר , גם אם יש חילוקי דעות
יואב בלום
החלטת שליט להתמודד על מקום בכנסת במסגרת מפלגת העבודה היא ניצול ציני של התמיכה שקיבל מהציבור הרחב בזמן מאבקו לשחרור בנו גלעד מהשבי    לא רחוק הרגע וניצולו הציני של שליט את החשיפה לה זכה, יהפוך להצעת חוק לאמור: "חוק צינון הורי חטופים", שתוצע בוודאי על-ידי חבר-כנסת הזוי כלשהו
יהודה דרורי
יאיר לפיד לא יוכל להיות ראש ממשלה. הוא עדין לא מנהיג, הוא לא הוכיח כשרון ניהולי מכל סוג שהוא ובוודאי לא עמד בקריטריונים חמורים של קובעי החלטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il