X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לי ספק שמזייף המסמך, ואלה שהשתמשו בו, אשר לפחות חלקם עצמו עיניהם מהאפשרות שהוא מזויף, הם אלה שסיכלו את מינוי גלנט לרמטכ"ל, וכל שאר הפרטים עזרו רק ב"וידוא ההריגה"
▪  ▪  ▪
גבי אשכנזי וה"מכשול" יואב גלנט [צילום: דובר צה"ל]

מדי פעם מפורסמות דעות שונות ומשונות, בעיקר של עיתונאים ובעיקר אלה שלא כל-כך אוהבים את בנימין נתניהו, כאילו המסמך המזויף היטיב עם יואב גלנט, ומה שהפיל אותו היו הזיתים שנטע וחריגות הבנייה בביתו. אז בואו נתחיל מהתחלה.
סכסוך השכנים במושב עמיקם עלה כבר בבג"צ בשנים 2009-2007, וב-2009 פסקו השופטים (ביניש, רובינשטיין, מלצר): "הטענות בעתירה הן כוללניות ואינן ממוקדות, כשהעותרים במקביל פתחו בשורה של אמצעים והליכים בפני רשויות שונות. הדרך שבה הוגשה העתירה אינה ראויה. גם אם יש ממש בחלק מהטענות שמעלים העותרים ונראה כי המעשים הנטענים מצדיקים טיפול של הרשויות, הרי ברור כי נכרכו פה סוגיות שעבר זמנן, כיוון שטופלו עוד לפני הגשת העתירה; עניינים שמקומם בהליכים בפני ערכאות אחרות, וטענות כוללניות ובלתי מבוססות".
לא סתם הסתיימה הפרשה במשיכת העתירה על-ידי השכנים העותרים, אלא השופטים הוסיפו ואמרו: "העותרים נקטו בדרך בלתי ראויה בטיפול בנושאי העתירה גם אם חלק מהטענות שהעלו היה בהן ממש, ולו מהטעם שבמקביל לפנייתם לבית משפט זה, יזמו מסע תקשורתי כנגד המשיבים בעיתונות ובתקשורת האלקטרונית ודי היה בטעם זה כדי להצדיק דחיית העתירה... יתרה מזו, העותרים ידעו כי יש בידם לפנות לרשויות ואף לבתי משפט מוסמכים אך לא משכו ידם מזה וגם מזה. כך אין פונים לבית המשפט הגבוה לצדק".
השופטים גם חייבו את העותרים לשלם לצוקרמן 15,000 שקל ולגלנט 7,500 שקל לכיסוי הוצאותיהם.
"תעלול או זיוף"
כשנה לאחר מכן מגיע שלב המינוי ואז אולפן שישי של ערוץ 2 מפרסם את המכתב המזויף, וזאת הוא עושה תוך עצימת עיניים מאפשרות היותו מזויף, כי כותבו - לכאורה אייל ארד - מודיע לאולפן טרם השידור שהמסמך הוא "תעלול או זיוף" ואז רועדת המדינה מספר שבועות. במהלך הרעידות מתברר שהמסמך מזויף, שהמזייף מקורב לגבי אשכנזי, ושהמסמך הגיע לאולפן באמצעות שליחים אשר קיבלו אותו מלשכתו של אשכנזי.
ואז עולה מן האוב אותו סיפור שבג"ץ סגר אותו היטב שנה קודם. מישהו חופר עמוק-עמוק ומוצא אי-דיוקים בתצהיר עליו חתם גלנט - צילום אווירי של ביתו המפורסם, קלמן ליבסקינד מעלה (בצדק רב) את עניין הרחקתו מהפיקוד בעקבות הביקורת כעיתונאי על גלנט, אך המינוי של גלנט בתקופה זו כבר היה "גווייה מהלכת". המכתב המזויף הנ"ל דבק בו, דבק בדמותו. ברור לכל תינוק, שלולא פרסום המכתב, ולאור ההחלטה הקודמת של בג"ץ בעניין הקרקעות - לא ניתן היה ליצור את הצונאמי הענק הזה אשר חיסל את רמטכ"לותו. ובכלל, מה כל-כך חשוב מה סיכל אותו, חשוב מי היו אלה שניסו לסכלו, ומה היו מטרותיהם.
המכשול הגדול: גלנט
האם לשכת אשכנזי פעלה בדרכים עקלקלות לסיכול מינויו של גלנט ולהמשך שלטונה של חטיבת גולני על הצבא? ברור כיום לכולם שכן! האם ידע אשכנזי שהמסמך עובר לערוץ השני? למשמע עדותו של ראש המוסד בתוכניתה של אילנה דיין, ברור שכן, מה גם שמי שהעביר אותו בפועל לא ראה את נחת ידו של אשכנזי כמו קצינים אחרים עם עבירות פעוטות, ואם אשכנזי ידע על העברתו לאולפן, משמע שיזם את העברתו לאולפן.
ומה פשר השיחה הטלפונית הארוכה בין אשכנזי לבועז הרפז, לאחר שהחלה החקירה המשטרתית, ומדוע היא קוימה מטלפון קווי של חברים? ומאות המסרונים?
כל אלה, וודאי נתונים אחרים, מביאים למסקנה חד-משמעית: אשכנזי וסביבתו פעלו באורח אינטנסיבי להארכת כהונתו של אשכנזי, תוך שהם מסכלים כל מכשול שעמד להם בדרך. גלנט היה המכשול הגדול ביותר, והם באמצעות אולפן שישי של הערוץ השני, ושרשרת של מתווכים, התכוונו בכוונת מכוון לסכל החלטת הממשלה על מינוי גלנט לרמטכ"ל, והצליחו במלאכתם הרבה מעבר למה ששיערו.
יש רק לקוות שמדינת ישראל תשכיל לבוא עם כולם חשבון.

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אז מי סיכל את מינוי גלנט?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אמת נוסח הלפרין
שלום מרי  |  23/01/12 18:04
 
- המסמך נחשף כתעלול או זיוף
ה.א  |  23/01/12 20:46
 
- המסמך המזוייף לא "מינף" דבר
שלום מרי  |  23/01/12 22:01
2
אשכנזי סיכל מינוי גלנט ברור .
אוהד כהן  |  23/01/12 18:26
3
אמת נוסח הלפרין 1 - הסיכול
לא היה עקב המסמך  |  23/01/12 19:32
4
אשכנזי ורעייתו התגלו בחרפתם. ל"ת
שילי.  |  23/01/12 20:39
 
- את צודקת התקשורת התעלמה
ירדנה  |  24/01/12 10:19
5
האמת קצת יותר מורכבת.
אהוד פרלסמן  |  24/01/12 10:50
6
מה באמת קורה מאחרי הקלעים?
חשדנית  |  24/01/12 12:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבנר אביב
אוניברסיטת בר-אילן רשאית להעניק תואר דוקטור של כבוד ליאיר לפיד כאות הוקרה על הישגיו הספרותיים והעיתונאיים
אלישע פורת
הפגישה הראשונה עם דוד הרטמן הייתה מרגשת. ישב מולי איש בעל כושר הבחנה מצוין, שהבין תוך שניות מי יושב מולו. הוא דיבר חופשי בשלוש לשונות, אנגלית עברית ויידיש, והשתומם עליי שאינני יודע אף מילה ב'מאמע לושן' שלנו. האיש סיקרן אותי מאד. חשתי שיש לו הרגשת שליחות עמוקה, לבד מתאוות הוראה אמיתית
אברהם בן-עזרא
המהנדס מיכה צח אשר התמנה כמומחה מטעם בית המשפט בת"א בתביעה של אורן ולירז נחמני נ' גרופית הנדסה אזרחית ועבודות ציבוריות בע"מ, הגיש לבית המשפט בקשה לביטול מינויו לאחר שנחקר על חוות דעתו על-ידי ב"כ התביעה ובטרם גמר עבודתו המקצועית בתיק. בית המשפט החליט בתום החקירה כי המומחה ישוב ויבדוק את הדירה וישלים את חוות דעתו בנושא האיטום. בית המשפט דחה את בקשתו ומתח על התנהגותו ביקורת
עו"ד אברהם פכטר
האם יש מקרים בהם אנשים חפים מפשע או חשודים יורשעו על סמך עדויות שקר, ראיות מפלילות מפוברקות ו"עדי מדינה" לא מהימנים? לצערי התשובה היא כן! הציבור המצפה שהשופטים יזהו את השקרים, הפגמים וה"עבודה בעיניים" של עדי השקר ויעשו משפט צדק. משפט רצח חנית קיקוס ז"ל - כדוגמה. שני העקרונות לא חלחלו מספיק למערכת אכיפת החוק בארץ
איתמר לוין
התלונה של עו"ד ארגז נגד השופטת אלשיך חורגת לכאורה מהמתחם האתי והמינהלי ומובילה למחוזות של חששות לפלילים    האם השופטת מעוררת המחלוקת עברה את הגבול?    על המשטרה לבדוק את הנושא לעומקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il