X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרבה דברים קרו מאז הוועידה, בשנת 1942, בה התכנסו כמה מבכירי ההנהגה הנאצית כדי לתכנן את ביצוע השמדת יהדות אירופה. הרבה דברים השתנו מאז, אבל השנאה ליהודים ממשיכה לבעבע ולבעור בליבם של שונאי ישראל הישנים והחדשים. אירן וגרורותיה וכן המופתי של ירושלים שנאם בלהט להרוג את כל ה"כופרים" היהודים. אז מה השתנה?
▪  ▪  ▪
בית ועידת ואנזה. עדיין אין תשובה משכנעת למה?
הפעם לא נחכה לאירופה
חרם הנפט של אירופה על אירן הוא מהלך נכון בכיוון הנכון, ולא מעט בזכות הנחישות וההתעקשות של נתניהו והפחד שיתקוף לבד. משמעות הדברים היא שהפעם לא נחכה לאירופה שתבוא לעזרתנו, ואולי נצטרך לעשות זאת לבד. כי ארה"ב ואירופה, עדיין לא הפנימו מספיק את משמעות התפיסה החדשנית של הצוררים המודרניים

השוני בין 1942 ל-2012 הוא לא בהעדרם של הצוררים הרוצים להשמיד את העם היהודי. הרצון הזה קיים ולא השתנה. מה שהשתנה, זה היכולת שלנו, להגן על עצמנו והנחישות שלנו לעשות זאת. לעם היהודי, לממשלת ישראל יש את הזכות, החובה והיכולת למנוע השמדה נוספת של העם היהודי או פגיעה במדינתו.
באלה המילים פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את ישיבת הממשלה (ביום א' 22.1.12), בציונו 70 שנה לוועידת "ואנזה" ולקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה (27.1.12). מילים כדורבנות המבטאות היטב את הלך הרוח של אזרחי ישראל במדינת ישראל הריבונית ואת יהודיי התפוצות באשר הן.
על-רקע דברים אלה כדאי לזכור, כמה מפעולות מעשיות ומעשי חקיקה, שמבצעת ומקדמת כנסת ישראל וממשלת ישראל, כדי לשמור על בטחונה ועצמאותה של ישראל ושלום אזרחיה וכדי למנוע שואה או ניסיון נוסף בכיוון זה (ראה בג"צ איחוד משפחות וההחלטה האמיצה לדחות העתירה).
ההתעקשות של נתניהו שמדינות העולם בראשות ארה"ב, יעשו מעשה ויקדמו את המהלכים לבלום את הגרעין האירני המאיים בהשמדת ישראל, על-פי התפיסה המעוותת הנאצית של אחמדינג'אד, מקבלת משמעות חדשה ומצמררת, בציון 70 שנה לוועידת "וונזה". אירופה של אז - ידעה ושתקה ולא עשתה כלום. לא נוכל להסכים להתנהלות מעין זו פעם שניה.
חרם הנפט של אירופה על אירן הוא מהלך נכון בכיוון הנכון, ולא מעט בזכות הנחישות וההתעקשות של נתניהו והפחד שיתקוף לבד. משמעות הדברים היא שהפעם לא נחכה לאירופה שתבוא לעזרתנו, ואולי נצטרך לעשות זאת לבד. כי ארה"ב ואירופה, עדיין לא הפנימו מספיק את משמעות התפיסה החדשנית של הצוררים המודרניים.
אפקט 'אפטר שוק' מאוחר
המסייר בימים אלה בברלין לא יכול להתעלם מאתרי ההנצחה לשואה וליהודים. הוויכוח בין מנהיגי הקהילה בגרמניה, האינטלקטואלים היהודים והציבור הגרמני, נסב סביב הנקודה, האם לא מגזימים הגרמנים בהנצחה, עד כדי כך, שהמנהיגות היהודית במידה מסוימת נבהלה מעצמה. יתכן ומדובר באפקט של אפטר שוק מאוחר, יתכן ברגשי אשם אותנטיים שצפים ועולים אצל האינטליגנציה הגרמנית - בכל מקרה אי-אפשר להתעלם מהתופעה.
המטייל בשכונת "באווריה", שכונה איכותית בלב ברלין, נתקל בצורת הנצחה מעניינת וייחודית, בצורת שלטי רחוב וציורי קיר ועליהם ציטוטים וצווים של המשטר הנאצי וחוקי נירנברג, כגון: אסור על רופאים יהודים לנהל קליניקות פרטיות, אסור על בעלות פרטית, מגבלות של תנועה, לבוש וכו'.
אם נוסיף על כך את המוזיאון הגדול והמרשים להכרת היהדות וההיסטוריה שלה, את תחנת הרכבת בגרינוולד (בפרברי ברלין) שמרציפיה נשלחו למחנות השמדה רוב יהודי ברלין - כאשר על המרצפות חקוקים תאריכי הטרנספורטים ומספר היהודים בכל משלוח - מזעזע ומצמרר בדיוק בפירוט ובשיטתיות הגרמנית המפורסמת.
משם אפשר לנסוע לפרבר ואנזה ולווילת ואנזה - שם נפגשו 15 מבכירי המשטר הנאצי בראשות היידריך ואייכמן ותכננו את "הפתרון הסופי" ליהדות אירופה, תמונותיהם ותוכניותיהם תלויים על הקירות מסביב. קשה להבין את הקונטרסט בין המקום היפה השליו, על שפת האגם - הטובל כולו בירק ובחיים תוססים, לבין התוכנית השטנית שיצאה מהווילה.
מעניין לעבור על ספר האורחים במקום ולקרוא את התרשמות המבקרים, מכל העולם, מכל העמים ובכל השפות ובראשם כמובן אזרחי ישראל וניצולי שואה - מכולם עולה מחד זעקה מהלב על הנעשה הסבל והשכול ומאידך תרועת ניצחון על כישלון השטן ותוכניותיו ובראשם הקריאה עם ישראל חי. מצאתי בין הרישומים קטע מעניין בו נכתב: "מה אתה אומר אייכמן ומרעיך היידריך, הימלר ואפילו היטלר - איפה אתם ואיפה אנחנו - הנה אנו בווילה שלכם דורכים עליכם ועל רעיונותיכם ושאיפותיכם - עם ישראל חי לנצח" - מחמם את הלב, ונוסך גאווה.
וכמובן אסור לפסוח על בית הכנסת הגדול המשופץ, שגם הוא מעין מוזיאון והאתר המרכזי שנפתח לאחרונה - אנדרטת הזיכרון לנספים בצורת "בית קברות מאבן שחורה" בלב העיר, ליד שער ברנדנבורג מול השגרירות האמריקנית במקום.
אפשר להתרשם מהגודש והגודל של ההנצחה, והוויכוח הוא אם לא מגזימים בכך ויוצרים למעשה אפקט אנטי, לעומת הרצון של רבים מהגרמנים לשכוח, להשכיח ולהדחיק את המאורעות. מה שמוסיף שמן למדורת הוויכוח על האתר החדש - היא העובדה שמדובר בשטח נדל"ן מהיקרים ביותר בעיר, וגם הוא מופנה להנצחה וליהודים. מצד שני, יש באתר מעין אירוניה של ההיסטוריה ואולי אפילו מכוונת בכך שהאתר נמצא לא רחוק מהבונקר של היטלר, בו התאבד בסוף אפריל 1945, ושם גם נשרפה גופתו. כך שהמבקרים באתר יוכלו לעבור ולדרוך על "הקבר של היטלר" (המקום בו נשרפה גופתו), ובכך להביע ניצחון נוסף לנצח ישראל.
מעניינות תגובות הניצולים למיניהם הנפגשים ליד האנדרטאות ובסיורים. החרדים דתיים טוענים שאין לחקור במופלא מאיתנו והכל בידי אלוהים ואסור להתריס נגדו ולשאול שאלות מכאיבות, ויש להמשיך ולהאמין ביושב במרומים ובמעשיו. המאמינים המסורתיים עדיין מסתכלים למעלה ושואלים למה? למה? ואילו יתר העם, מכאן ומכאן, עדיין מתווכחים מחפשים מענה ונימוקים מלומדים ומשכנעים ומפולפלים כדי לנסות להבין ולהסביר מה אירע ואיך קרה. ולמרות שעברו 70 שנה - עדיין אין תשובה מלומדת ומשכנעת למה?
מה שכן ברור לנו, לעם ישראל - היושב בציון - כי "שנית מצדה לא תיפול" ועם ישראל חי, פורח במדינה ריבונית יהודית ודמוקרטית.
הערה: למתעניינים בנושא, ראה את הספר החדש: "הנדון: השמדה - ועידת ואנזה והפתרון הסופי", הוצאת מודן, תשע"ב 2012.

תאריך:  29/01/2012   |   עודכן:  29/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
70 שנה לוועידת "ואנזה" - מה השתנה?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ההזמנה לועידה ציינה שהיא כוללת
גם ארוחת בוקר.  |  29/01/12 12:20
2
הכל רק כמעט נכון
זהר רוזן  |  29/01/12 15:02
 
- זהר, ישראל כבר הוצפה בדם ילדים ל"ת
יהודים עד צואר!!!  |  29/01/12 16:43
 
- נכון ומה זה קשור
זהר רוזן  |  29/01/12 19:02
 
- מה שואה? שו שואה? רבין ופרס  ל"ת
הציפו אותנו בדם!!  |  29/01/12 20:40
3
מה שהשתנה הוא שאפילו הנאצים בו
קורןנאוה טבריה  |  30/01/12 06:58
 
- לכל נושא אותו פזמון
זהר רוזן  |  30/01/12 12:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יאיר לפיד הוא איש רקוב, שקרן ונכלולי. באופן התנהלותו הוא מזכיר לי את אביו, יוסף (טומי) לפיד, ש"ניחן" בתכונות דומות    צירופו למסלול לימודי תואר דוקטור באוניברסיטת בר-אילן מעיד על חשד לעבירות שוחד בינו לבין הנהלת האוניברסיטה; יד רוחצת יד
עמוס גורן
בעקבות "רצח בין ידידים - אורי אבנרי: סיפור מלחמה פוליטי" מאת אמנון לורד    איך קרה שמי שלחם ב"שועלי שמשון" של חטיבת גבעתי בחזית הדרום במלחמת העצמאות, נפצע קשה, וכתב על המלחמה את הספר הנפוץ "בשדות פלשת - 1948", כתב זמן קצר לאחר מכן את "הצד השני של המטבע", המאשים את חיילי צה"ל באונס שלא ביצעו?
שלמה פרלה
כלכלת הרווחה נוכח משבר האירו    התפתחויות היסטוריות, כמו גם כלכליות, הן תולדות של גורמים רבים שונים ומגוונים
צבי גיל
ממוצעים סטטיסטיים בפשיעה דומים לממוצעים במדד יוקר המחיה. נאמר כי המדד נשאר ברמה שלפני חודש. מה שקרה הוא שהפירות, הירקות ומוצרי החלב התייקרו, ולעומת זאת מחירי הבידור וטיסות לחו"ל הוזלו. אך מה לעשות שאותם אנשים לא מרבים ללכת למועדונים - לא ברכב ולא ברגל, ולא טסים, אבל הם הולכים לחנויות מזון ולמרכולים
יוסף מישל דוד
ראש הממשלה מבקש לקדם את הרעיון שלו, שתי מדינות לשני עמים. הוא צריך להכין את הקרקע על-ידי שבירת רוח המתיישבים. שר הביטחון יעשה זאת בשמחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il