X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא גרמני לשעבר יעניק פרס לכומר לותרני פלשתיני מכחיש-ישראל
▪  ▪  ▪
אנטישמיות אחרת [צילום: AP]
לדעת הנאצים, יהודים לא היו שייכים לגרמניה כי דמם לא היה ארי, בעוד שלדעת הכומר מיטרי ראהב מבית לחם, הם אינם שייכים לשום מקום קרוב אליו, כי הוא סבור שהדנ"א שלהם אירופי

מאז 1992 הקונצרן הגרמני "מדיה קונטרול" (Media Control) מעניק פרס שנתי, הידוע בשם "Deutscher Medienpreis" - פרס התקשורת הגרמני. על-פי אתר החברה, הפרס ניתן ל"אדם שהייתה לו חשיבות מיוחדת בתקשורת בשנה החולפת". במידה ניכרת, רשימות הזוכים בפרסים השנתיים אכן תאמו את התיאור היומרני, ובכללם אנשים מהוללים וראויים. עד השנה.
בהודעה לעיתונות מה-13.1.2012 נכללו ארבעה זוכים בפרס. בעוד שנראה כי שלושה מהם אכן ראויים לו, הרביעי הוא כומר פלשתיני שהקדיש את כל האנרגיות התיאולוגיות שלו לדה-לגיטימציה של מדינת ישראל. לא, אין הוא רק מתנגד ל"כיבוש". לדעתו, ישראל היא גוף אירופי זר, חסר קשר-דנ"א לעם התנ"ך. יתר על כן, "מדיה קונטרול" הועיד נשיא לשעבר של גרמניה, פרופ' רומן הרצוג, לבוא ולהלל אותו.
חלק מן הבעיה יכול להיות החלטת "מדיה קונטרול" השנה, השנה העשרים להענקת הפרס, לסטות מן הנוסחה המנצחת הקודמת שלה. לפי אותה הודעה לעיתונות: "לרגל היובל לפרס התקשורת, נשברה המסורת, על-מנת לכבד אישים משכיני שלום שקטים, שפעילותם מתרחשת ללא תשומת לב תקשורתית רבה". במילים אחרת, אנשים שאודותיהם איננו יודעים הרבה ושאולי דווקא לאחרונה לא עשו משהו ראוי לציון.
"תיאולוגיה" על סמך הגזע
אלא שבשום אופן לא ניתן לומר על הכומר הלותרני מיטרי ראהב מבית לחם כי הוא דמות בלתי ידועה בגרמניה. הוא פרסם ספרים שם, ונתן אינסוף נאומים בכנסיות ובמוסדות הקשורים להן. ב-19 בפברואר הקרוב הוא אמור לשאת דרשה ב-Berliner Dom - הכנסייה הפרוטסטנטית המרכזית של ברלין, ואחר-הצהריים לתת את ההרצאה העיקרית בכנסייה חשובה אחרת, ה-French Dom. נוח מאוד לטקס של "פרס התקשורת" ב-24 בפברואר.
כדי לאפשר הצצה לתיאולוגיה שלו, נביא קטע מנאום שנשא בבית לחם במארס 2010. זה כמעט שנתיים, אם כן, שכל אחד בעולם שעומד לרשותו מחשב, ובכללם אנשי "מדיה קונטרול", יכלו לקרוא נאום זה, ואפילו להקשיב לו.
מיטרי ראהב אמר בו: "למעשה, ישראל מייצגת את רומא של כתבי הקודש, לא את אנשי הארץ. וזה לא משום שאני פלשתיני. בטוחני כי אם הייתה נערכת בדיקת דנ"א לדוד המלך שהיה יליד בית לחם, ולישוע שהיה יליד בית לחם, ולמיטרי שנולד ממש מעבר לכביש מן המקום שבו נולד ישוע, אני בטוח כי הדנ"א יראה קירבה. בעוד שאם נשים את המלך דוד, את ישוע ואת נתניהו, לא תקבלו כלום, כי נתניהו בא משבט מזרח אירופי שהתגייר בימי הביניים".
ראהב המשיך בקו זה, וכתבתי על נאומו במאמר אחר שניתן לקוראו גם בגרמנית. המאמר אפילו פורסם בגרמניה בדצמבר שעבר על-ידי "חוג ידידים" רשמי בבאדן, שמטרתו לקדם יחסים טובים בין גרמנים פרוטסטנטים ובין העם היהודי. על "מדיה קונטרול", וחבר המושבעים שלהם לפרס היה להכיר היבט חשוב זה אצל ראהב. אך למרות זאת, נימוקי הפרס המובאים בהודעה לעיתונות הם היותו "משכין שלום שקט" ה"תומך בהבנה בין נוצרים, מוסלמים ויהודים" והמציג "חלופה לאלימות ולרדיקיות".
ננסח ציטוט זה במילים שאינן מסוות את המציאות. ראהב הוא מכחיש רעשני של עצם הלגיטימיות של מדינת ישראל, שאת קיומה הוא מבקש לערער לא באלימות פיזית, אלא באמצעות תיאולוגיה רדיקלית, שתעורר התלהבות אצל נוצרים, מוסלמים ואפילו יהודים ספורים המבקשים לראות את היעלמותה של ישראל מעל המפה.
בעוד שהנאצים דיברו על "גזע" ועל "דם", ראהב מודרני דיו כדי לדבר על "דנ"א". אך מה בעצם ההבדל? איננו רק זה שמבחינת הנאצים, יהודים לא היו שייכים לגרמניה כי דמם לא היה ארי, בעוד שמבחינתו של ראהב הם אינם שייכים לשום מקום קרוב אליו, כי הוא סבור שהדנ"א שלהם אירופי. ההבדל הוא גם זה שפרופ' רומן הרצוג מייצג את גרמניה החדשה שצמחה מחורבות הנאציזם, ודווקא הוא מיועד לבוא ב-24 בפברואר ולשבח ולהלל אדם כזה. יוצא אפוא שנשיא לשעבר של גרמניה ישבח אדם השולל את הלגיטימיות של ראש ממשלה נבחר, בשל היותו בעל "דנ"א" לא נכון.
החלטת חבר המושבעים של "מדיה קונטרול" דחקה את פרופ' הרצוג לעמדה מביכה. היות שאין ספק כי הוא מתבקש לשאת נאומים כאלה בהזדמנויות רבות, אין לצפות ממנו כי יחקור בעצמו כל אחד שעליו הוא אמור לדבר. אלא שהמבוכה אינה מסתיימת בכך. הרצוג משמש גם הפטרון של "מכון רומן הרצוג" במינכן, שהקימו לכבודו ידידים המוקירים את האידיאלים שלו. שבח לראהב, תיאולוג-הדנ"א, לא יביא כבוד רב למכון זה, ובאותה מידה גם לא ל"מדיה קונטרול" עצמו.
נוצרים דוברי גרמנית כבר החלו לכתוב לפרופ' הרצוג על-מנת להזהיר אותו מפני מה שעומד לקרות. גם מספר ארגונים יהודיים, בהם ארגון בני ברית הבינלאומי וגם מרכז סימון ויזנטל, אכן כתבו לפרופ' הרצוג וביקשו ממנו שלא להשתתף בטקס.

פורסם במקור ב-24.1.2012 באתר של Stonegtate Institute.
מלכם לוא הוא חוקר הפילוסופיה היוונית והברית החדשה, בקי בדו-שיח הנוצרי-יהודי, ומתגורר בארץ משנת 1970.
תאריך:  10/02/2012   |   עודכן:  10/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשבח הדה-לגיטימציה של ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש הבדל בין גזענות לגנטיקה.
אהוד פרלסמן  |  12/02/12 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
האיש שכיהן בעבר כקצין המבצעים הפוליטי של אביו, ושריצה עונש מאסר בגין הפרת אמונים, רישומים כוזבים ומתן שבועת שקר, הוא שחקן הרכש החדש של מנהיגת קדימה    ספק אם העלתה ציפי לבני על דעתה שעמרי שרון חוזר לקדימה רק כדי לסייע לה בבחירות הפנימיות ואחר-כך יחזור לעיסוקיו
אפרים הלפרין
ההלכה החדשה של בית המשפט העליון בעניין תביעת הדיבה נגד טלעד וד"ר אילנה דיין, מעלה מספר שאלות המחייבות תשובה. להלן כמה מהן, או במילים אחרות: מתכון בטוח לעיתונות חופשית, אזרחים עשירים ומדינה ענייה
נרי אבנרי
דקה אחרי שהחליטה לערער על הפסדה מול סרן ר', הקצין הזוכה בוטל, ובזירה החדשה ראו שופטי הערעור מתגוששים חדשים: בצד אחד של הערעור הסתופפו עדר כלבי השמירה, ממולם השופט המתנחל, זה עם הכיפה. הניצחון של אילנה דיין בערעור הוכיח שוב: התקשורת שולטת!    הלכתי לארכיון...
מתי דוד
על-אף השחיתויות, הפרשות, השערוריות והכותרות התקשורתיות, ישראל היא סיפור הצלחה, בכל קנה-מידה היסטורי, ועל-פי כל אמות-המידה העובדתיות בכל תחומי החיים והיצירה    רשימה חלקית של הצלחות מרובות
איתן קלינסקי
גם אם אין דעתי נוחה מעוצמת פער מכאיבה בספרות המקרא בין קיומן של פחות ממאה דמויות נשיות לעומת למעלה מאלף דמויות גבריות, הרי אי-אפשר שלא להתרגש מאותן דמויות נשיות בעלות עוצמה רוחנית ועוצמת המעש
רשימות נוספות
אינגלוז הגליל  /  עמוס גורן
שאלה של ריבונות  /  ד"ר מרדכי קידר
האם המופתי יכה שנית  /  רפאל מדוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il