X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרגע שהכריז לא עשה לפיד צעדיו אופרטיביים בהקמת מפלגה. היה ראוי יותר שירוץ לפיד במסגרת קיימת, סך הכול הוא באמת לא מביא כל בשורה חדשה ואמיתית לעם ישראל. להיות פוליטיקאי בלי להיות פוליטיקאי. אמירה כמו שברשימת מפלגתו לא יהיו חברי כנסת מכהנים היא האשמה גורפת ובלתי צודקת כלפי נבחרי הציבור שלנו. כולם פסולים? כן, מלבד לפיד
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. אין לו כל בשורה משמעותית [צילום: גיל הדני/אולפיקס]
לא ברור
לא ברור כיצד האיש שהוא ידיד הטייקונים והיה פרזנטור של בנק נצלני למדי מרשה לעצמו להתהפך פתאום ולהגדיר את ידידיו, האנשים שהוא עבד אתם ובשבילם, כאויבי העם.

אני לא מתומכיו של יאיר לפיד, בעיני לפיד, כפוליטיקאי הוא בעיקר כלי ריק הקורא לפלגנות, כל זה במסווה של האיש הנחמד מהטלוויזיה ומהעיתון. עם זאת, חשוב לציין, אני לא מקבל כמה מהביקורות שקמו עליו, את אלו מהצד הקטנוני יותר. מבחינתי לפיד פסול לא מהסיבות הקטנות, אלא כי האג'נדה הפלגנית שהוא רוצה לקדם בעייתית, ומכיוון שהוא מסווה אותה תוך אמירת הרבה כלום.
מאז שבחר להודיע על התמודדותו, לפיד לא יצא באף אמירה משמעותית אחת. "איפה הכסף?" הוא לא יותר מסלוגן בחירות, תוצר של קופירייטינג ולא אג'נדה. הן חסידי הקפיטליזם והן חסידי הסוציאליזם יכולים לשאול אותה ולהרגיש צודקים. תקציב המדינה חשוף, כך גם התנהלותה הכלכלית. כמה יש בקופת האוצר? לאן הולכים משאבי המדינה? איזו סוג של רגולציה מופעלת על גופים כלכליים במשק? איזה סוג מיסוי יש לקיים בישראל, ועל מי? כל השאלות הללו הן הנגזרות האופרטיביות של השאלה הכללית והאוורירית הזו, שהפכה לכאילו מצע של לפיד. לא ברור כיצד האיש שהוא ידיד הטייקונים והיה פרזנטור של בנק נצלני למדי מרשה לעצמו להתהפך פתאום ולהגדיר את ידידיו, האנשים שהוא עבד אתם ובשבילם, כאויבי העם.
כן, בטוריו בידיעות אחרונות לפדי שטח לא פעם את עמדותיו. אפשר לגשת לטורים שכתב משך שנים ארוכות ולנקז מהם מצע. יש כמה שכבר עשו כן בזמן שעבר מאז הכרזתו. לפיד לא עשה זאת. "כתבתי על זה אלף פעם" אמר בסרטון היוטיוב שהעלה, הוא אכן כתב על כל מיני נושאים, חלקם פוליטיים, חלק מרעיונותיו סותרים האחד את השני. חוץ מזה, כאילו אמורים עכשיו אלפי אנשים לגשת את גיליונות ידיעות אחרונות בבית הספרים הלאומי ולברור מתוכם את מצע מפלגתו העתידית של לפיד. כעיתונאי היה לפיד כותב טורים חביב למדי, אני עצמי נהניתי ממנו מדי פעם. אבל אין דין כותב טורים כדין פוליטיקאי. עכשיו על לפיד לומר אמירות, לפעול פעולות.
לא מביא כל בשורה חדשה
גם ההתקפות עליו בשל הדוקטורט המהיר שקיבל לא מרשימות. הוא הגיש בקשה, אולי אפילו פנו אליו כדי שיגיש, והתקבל. המסלול הזה הוא לא תעודת גנאי ללפיד, אלא לאוניברסיטת בר-אילן שמביישת בעצם קיום המסלול את האקדמיה הישראלית. כאילו מחקר אקדמי איננו מקצוע שיש ללמוד ולהתמקצע בו. אך תעודת הגנאי, כאמור, איננה של לפיד אלא של אוניברסיטת בר-אילן.
בנוסף, מרגע שהכריז לא עשה לפיד צעדיו אופרטיביים בהקמת מפלגה. היה ראוי יותר שירוץ לפיד במסגרת קיימת, סך הכול הוא באמת לא מביא כל בשורה חדשה ואמיתית לעם ישראל. אבל לפיד חישב, בצדק, שיהיה לו קל יותר להשפיע על הציבור כיו"ר מפלגה חדשה מאשר להשתלב במפלגה קיימת. מאידך, אחרי הבשורה הגדול לא יישאר שם הרבה. חמשת או ששת המנדטים של מפלגת לפיד לא יביאו בשורה ויתאדו אל האין בסבירות גבוהה למדי. בעצם, לפיד רוצה ללכת עם ולהרגיש בלי. להיות פוליטיקאי בלי להיות פוליטיקאי. אמירה כמו שברשימת מפלגתו לא יהיו חברי כנסת מכהנים היא האשמה גורפת ובלתי צודקת כלפי נבחרי הציבור שלנו. כולם פסולים? כן, מלבד לפיד. הוא טוב, השאר רעים.
הבעיה העיקרית - אג'נדה של מגזריות לבנה מבוססת
וזו הבעיה העיקרית עם לפיד. האג'נדה העיקרית של לפיד היא המגזריות הלבנה המבוססת, אשכנזים מבוגרים ברובם שחוששים מהרב-תרבותיות בישראל - ערבים, אתיופים, רוסים, מתנחלים, חרדים, דתיים, צרפתים, עולי ארה"ב, מזרחים, עובדים זרים, פליטים וכל מי שהוא לא הם מפחיד אותם. הם מדמים בנפשם איזו ישראל אחרת של רוב לבן, התקופה בה הם היו החזקים, המשמעותיים, השולטים הבלעדיים - הרוב המוחץ. זו תקופה שמעולם לא הייתה, זו גזענות במסווה של אחדות. זה המשחק העיקרי של לפיד.
"אנחנו" שלפיד כל כך קורא לשמור עליו הוא ממש לא "אנחנו" כל ישראלי. לפיד עצמו לא "כל ישראלי", הוא אשכנזי חילוני מבוסס מתל אביב, הוא מהמחוברים שבמחוברים. לא רבים היו מצליחים לקבל סידור נוח לשרת בעיתון במחנה. יאמר לזכותו שלא רבים היו מצליחים למנף את הסידור הזה לקריירה מרשימה מאד בתחום התקשורת. לפיד מייצג מגזר צר בישראל, אבל המגזר הזה מבוסס מאד ויומרני מאד.
באמירותיו, מאז שהכריז על התמודדות לפיד מפלג, לא מאחד. מרבית משפחות יוצאי אתיופיה מוכרות לשירותי הרווחה - לא בגללם, בגלל קשיי הקליטה וכשליה, מאתים אלף בדואים חיים בפחונים בנגב, עשרות ומאות חסרי בית חיים בערים השונות בישראל, בחברה החרדית שוב ושוב מתגלים מקרי סעד קשים ומשפחות שלא מצליחות לעמוד בעומס, עובדי הרווחה בארץ הם מהעמוסים בעולם, משכורותיהם לא טובות והתמיכה לא מספקת (ומכיוון שאני נמנה על עובדי קידום נוער בעיריית ירושלים, זה מגוף ראשון).
בכל אלו לפיד לא מטפל - משתי סיבות. האחת היא כי הוא נוטה אל האוורירי - אל מילים גדולות, אמירות לא מחייבות. טיפול נקודתי בבעיה זה לא בשבילו, גם אם היא בעיה גדולה שמקיפה אלפי, רבבות או מאות אלפי אנשים. הסיבה השנייה היא שזה לא באמת מעניין אותו או את מי שהוא רואה כבוחריו הפוטנציאליים. אפילו במחאת הקיץ האחרון ראינו שיש אנשים שמטריד אותם יותר שיהיה להם כסף לטיול הבא לברצלונה מאשר שעוד אתיופי ילך לאוניברסיטה, עוד בדואי יזכה לקורת גג, עוד מורה ייכנס לבית ספר לנוער בסיכון. אל האנשים האלו לפיד מדבר. מהם הוא רוצה להרכיב מפלגה.
גם התקפותיו של לפיד על יחימוביץ' והעבודה ועל קדימה מציירות אותו כשטחי מאד. יחימוביץ' רדיקלית? זו אמירה הזויה שרק נחמיה שטרסלר יסכים אליה. קדימה פוליטיקאים ציניים? לפיד יודע את האמת, הוא מדבר עם אולמרט באופן די קבוע, אבל הוא רוצה לגזול מצביעים למפלגות האלו ממש. המצביעים האלו עשויים לרומם אותו אל מספר מנדטים חד ספרתי ובכך אולי להבטיח את הקדנציה הבאה של נתניהו. האם לפיד ייכנס לממשלת נתניהו הבאה? האם ישראל ביתנו היא שותפה קואליציונית ראויה בעיניו? האם ש"ס? אלו השאלות שעליהן הוא לא עונה. אבל הכפשת יחימוביץ' וקדימה, כשהוא יודע שאיננה צודקת, היא מבחינתו גריפת קולות.
אין תשתית ואין ארגון
בנוסף, עוד עניין ארגוני חשוב. ללפיד אין מפלגה, אין לו תנועה, יש לו את עצמו ואת דף הפייסבוק שלו. גם בדף הפייסבוק שלו הוא מתנהל באופן דיקטטורי משהו - מוחק תגובות שלא נראות לו ולא עונה לשאלות קשות. אבל במובן העמוק יותר - פשוט אין לו מפלגה, אין לו אנשים, אין לו תשתית ואין לו ארגון. אם הסיבה היחידה שהוא רוצה שיצביעו לו היא כי זה הוא, באמת אין כל הצדקה למפלגה במיוחד בשבילו, למפלגת "יאיר לפיד לכנסת".
הבעיה עם מפלגה - שיש לאנשים שונים דעות שונות, פתאום הם אומרים דברים שונים ממה שתכננת. אפשר לקחת חבורת אנמיים ולשים מאחוריך (ליברמן עשה את זה לא רע) אבל אז הם סך הכול חבורת אנמיים, אין בהם תרומה ממשית. אם באמת לפיד מתכוון להקים מפלגה, ואם זו לא בדיה של קדנציה אחת, מן הראוי שתעמוד מאחוריו תשתית משמעותית - ושתהיה דמוקרטית, די לנו במפלגות לא דמוקרטיות. אם הוא לא מקים מפלגה משמעותית, דמוקרטית, עם ארגון רציני - וודאי ובוודאי שאין בכוונת ההתמודדות שלו כל בשורה משמעותית.

תאריך:  13/02/2012   |   עודכן:  13/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  מתנחלים  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמיה שטרסלר  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עובדים זרים  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יאיר לפיד - כלי ריק
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
סגל, הצחקת את כל השכונה ואפילו
את קרוביהם בחו"ל  |  13/02/12 12:14
2
מי כלי ריק?
חמוטל  |  13/02/12 12:32
 
- צריך מינימום IQ להגיב ,לא עברת ל"ת
דיןדין  |  14/02/12 20:36
3
לפיד-- אכן כלי נאה שתוכו ריק ל"ת
לפיד לא ניהל דבר  |  13/02/12 13:29
4
אילו נשא יהיר את לפיד האמת ההי
קורןנאוה טבריה  |  14/02/12 05:57
5
לפיד=ציפי=0. וכידוע מ-0 יוצא  ל"ת
אך ורק 0. זה פשוט  |  14/02/12 08:36
6
לפיד ידע מראש שהתואר זה חרטא ל"ת
M.dvv  |  14/02/12 09:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סתיו אדם
הביטוי "חד הורי/ת" נשמע כאילו אין צד נוסף בהורות או במילים אחרות אותה אישה או אותו גבר הנושאים את התואר המדובר הינם או אלמנ/ה, או מקבלת תרומת זרע במקרה של אישה או מאמץ במקרה של גבר, כל אופציה אחרת משמעה רמיסה בביטוי נלוז של הזכות / חובה הכי בסיסית לכל מי שהביא ילד/ה לעולם להיות הורה
זאב בן-יוסף
כולנו מכירים את סמל התפוח הנגוּס של "אפל", חלוצת המחשב האישי וחדשנית סדרתית של הטכנולוגיה המודרנית. מעטים יודעים שסמל זה נוצר ככל הנראה כהשראה מסיפור אכילת פרי עץ הדעת על-ידי אדם וחווה בגן עדן; סיפור שלגיה שנגסה מתפוח מורעל; הסיפור על ניוטון שישב מתחת לעץ תפוח וכשהפרי נפל על ראשו הבין את חוק כוח המשיכה. כל אלה היוו כנראה השראה לעיצוב הסמל "אפל"
יריב דה בוטון
על נשמת הדמוקרטיה    חופש הביטוי והעיתונות    נבירה בהנחות יסוד    סליחה מעם סרן ר'    סליחה מעם הציבור בישראל
אלישיב רייכנר
הפחד שלכם הוא לא פחד ביטחוני מטרור, שהרי הערבים בחברון הם שוחרי שלום שלא מסוגלים לפגוע בזבוב. הפחד שלכם הוא מהעובדות ההיסטוריות שהתלמידים שלכם עלולים לגלות בסיור בחברון
חגית ריטרמן
הפעילויות בפסטיבל 'דרום אדום' אינן פתוחות לכולם באופן שווה
רשימות נוספות
דיכטר: אנסה לצרף את קדימה לממשלה  /  איציק וולף
והמנצחת במרצ: זהבה גלאון  /  עידן יוסף
נתניהו: "הבחירות לכנסת לא יוקדמו"  /  עופר וולפסון
אנחנו לא נורמלים  /  ניצן הורוביץ
עמרי שרון קבלן עבירות  /  אריה אבנרי
בשכרותם יצוו לנו את האבדון  /  רפי פרידמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il