X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במאבק נגד עובדי הרכבת, האוצר ושליחיו בהנהלת הרכבת עברו קו אדום כאשר השתמשו באמירות גזעניות כדי לפגוע במאבק שהוא לא פחות צודק ממאבקם של העובדים האחרים, והציגו את עובדי הרכבת כעבריינים ומאפיונרים, כשהם מדביקים להם כינויים כמו "ארסים" ו"פרחות"
▪  ▪  ▪
גילה אדרעי וראשי ועד עובדי הרכבת. משחירים את פניהם [צילום: פלאש 90]
צ'רלי ביטון נגד רני רהב בעימות חזיתי

דימוי של צ'חצ'חים
ההתבטאויות נגד וועד העובדים של הרכבת מזכירים לנו את ההתבטאות האומללה של האומן דודו טופז שקרא לציבור שלם צ'חצ'חים - אמירה שביטאה את ההפליה של הממסד כלפי ציבור גדול בישראל. צריך לשים לב שהדימוי שהאוצר מנסה לתת למנהלי וועד הרכבת היום הוא אותו "דימוי של צ'חצ'חים"

השביתה הצודקת ברכבת ישראל המחישה לנו שההפליה העדתית עדיין כאן, ושמוסדות המדינה ובראשם האוצר, עושים דה-לגיטימציה לחלקים בציבור על-ידי כך שהם מציגים את הציבור הזה כנחות ונבער. הממשלה הכריזה מלחמה כללית ומתוכננת כנגד כל ארגוני העובדים, כאשר זכורים לנו המאבקים של הרופאים, הפרקליטים, האחיות והעובדים הסוציאליים, שנלחמו נגד ההפרטה ונלחמו על הזכויות הבסיסיות שלהם. מאבקים אלה גררו שביתות ארוכות, עיצומים ופגיעה קשה בשירותים שמקבל האזרח, אבל הציבור תמך בשביתות האלה ונהג בסבלנות כלפי השובתים. אף איש ציבור לא העז אז לקרוא לרופאים או לפרקליטים ששבתו ארסים ומאפיונרים, ואף אחד גם לא חשב שאנשים אלה הם "אהבלים".
במאבק נגד עובדי הרכבת, האוצר ושליחיו בהנהלת הרכבת עברו קו אדום כאשר השתמשו באמירות גזעניות כדי לפגוע במאבק שהוא לא פחות צודק ממאבקם של העובדים האחרים, והציגו את עובדי הרכבת כעבריינים ומאפיונרים, כשהם מדביקים להם כינויים כמו "ארסים" ו"פרחות".
שוב חוזר הדימוי של הצ'חצ'חים
ההתבטאויות האלה נגד וועד העובדים של הרכבת מזכירים לנו את ההתבטאות האומללה של האומן דודו טופז שקרא לציבור שלם צ'חצ'חים - אמירה שביטאה את ההפליה של הממסד כלפי ציבור גדול בישראל. צריך לשים לב שהדימוי שהאוצר מנסה לתת למנהלי וועד הרכבת היום הוא אותו "דימוי של צ'חצ'חים", כאשר בתקשורת נעשה שימוש שכיח במילים מאפיונרים, ארסים, פרחות ודימויים נחותים אחרים, שאמורים להציג את ראשי וועד העובדים כאנשים נכשלים ונבערים. קל מאוד עבור האוצר להציג כך את עובדי הרכבת, כי עובדי הרכבת הם לא משכילים כמו רופאים או פרקליטים, או כמו האחיות שנטשו השבוע את בתי החולים.
עובדי הרכבת והוועד שלהם הם חלשים והם לא מהמעמד חברתי גבוהה, אבל גם אם אפשר להתווכח על הסגנון של המאבק, עדיין הציבור צריך לתמוך במאבק של העובדים האלה ולחזק את הוועדים שמגנים עליהם כי המאבק שלהם הוא חלק מהמאבק של כולנו על חברה צודקת יותר.
חלק ממדיניוות האוצר להכריז מלחמה על וועדי העובדים
הציבור חייב להתעלם מהפרופגנדה העדתית של האוצר והנהלת הרכבת ולהתייחס לבעיה ברכבת ישראל לגופו של עניין, כשהדגש הוא על הסיבות שהובילו לשביתה. המאבק ברכבת הוא רק חלק מהמדיניות של משרד האוצר שהכריז מלחמה כוללת על וועדי העובדים, כאשר ניתן לראות שכבר תקופה ארוכה מנסה האוצר בכוחניות לפרק את הוועדים האלה. באמצעות מדיניות של ייבוש תקציבים, פגיעה בתקנים, ואיומים על עובדי ציבור, מנסה האוצר לכפות על כל המגזר הציבורי הפרטה שבסופו תהפוך את כולנו לעובדי קבלן. המאבק של עובדי הרכבת הוא אותו מאבק של מערכת הבריאות המופרטת, אותו מאבק של הפרקליטות המופרטת, אותו אבק של המורים ואותו מאבק של שירותי הכבאות- הוא המאבק שלנו על הזכות להתפרנס בכבוד ולזכות בביטוח תעסוקתי.
הסירוב לחדש את פעילות הרכבת - מעשה של ייאוש
מנהלי הרכבת ועובדי האוצר, שיוצאים לשוק הפרטי לאחר מספר שנים בתפקידם, מרוויחים משכורות עתק ותנאי עבודה מופלגים, אבל לא אכפת להם ש"הצ'חצ'חים" ברכבת או בבתי החולים, יתפרנסו בקושי ויקבלו משכורת ותנאי עבודה מחפירים של עובד קבלן. אנשי האוצר, כמו אורי יוגב, יו"ר רכבת ישראל, לא מסתירים את המטרות שלהם כאשר הם מתבטאים בצורה חריפה כנגד המגזר הציבורי "הבזבזני", ואומרים באופן ברור שהמטרה שלהם היא לפרק את וועדי העובדים כדי להפריט את המערכות הציבוריות.
ראשי הוועד של עובדי הרכבת הם לא פרופסורים והם פגעו עוד יותר בדימוי שלהם, כאשר נהגו בגסות עברו על החוק וסירבו לחדש את פעילות הרכבת, אבל צריך לזכור שהמעשה הזה הוא מעשה של ייאוש שנובע מהמדיניות הדורסנית של האוצר. בשנות ה-70 הפנתרים השחורים יצאו למרי אזרחי בגלל אפליה שעלולה הייתה לפרק את החברה הישראלית ודחקה ציבור שלם לפינה, היום המרי האזרחי הזה עשוי להתרחש שוב, כי המדינה דוחקת את העובדים הציבוריים ואת החברה הישראלית לאותה פינה, שבה התקווה היחידה היא מאבק.

תאריך:  16/02/2012   |   עודכן:  16/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקטר השבור של הפנתרים השחורים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שטויות במאמר אחד
ראש קפיץ  |  16/02/12 17:37
2
תודה לך אדון גיגי
הרואה כל  |  16/02/12 18:21
3
ראשית לשלוח את גב' אדרעי הביתה ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  17/02/12 10:37
4
אדרעי אמרה שתחליף את בר רפאלי
המכוערת והיפה  |  18/02/12 10:13
5
מעשי פיראטיות וכוחניות מכוערת
58  |  18/02/12 10:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
את תוכנית "האח הגדול" מאפיינת סתירה בלתי-מובנת: בעוד היא מצטיירת בריקנות ובשעמום הגדול שלה - היא מצליחה, בכל זאת, לזכות ברייטינג גבוה של צופים. למה? דומה שרק אלוהים יוכל להיות "צפנת-פענח" של תעלומה שכזו
עו"ד משה גולדבלט
הצעת החוק מבוססת על הנחת היסוד שהאישה העוסקת בזנות לא זו בלבד שאינה מסכימה לקיום יחסי מין, אלא שעל-רקע היותה קורבן לניצול מיני בילדות ושל מצבה הכלכלי אין היא מסוגלת לגבש הסכמה כזו    אכן, מדובר בהצעה פטרנליסטית. לא ירחק העתיד בו יועלו הצעות שמשמען הדרת נשים בשם הצורך להגן עליהן מפני הטרדות וגם הצעות אלו יזכו לתמיכה דתית
אלי אלון
רבות מהמטריות בישראל נשברות ומתקמטות זמן קצר לאחר קנייתן ויוצאות מכלל שימוש    הייתכן שבעידן הטכנולוגיה המפותחת והמתקדמת הקיימת כיום לא ניתן לייצר מטריות חזקות ועמידות?
משה אוחיון
בעת הזאת, בה תלמידים מצטיינים רבים מהלכים בתחושה של החמצה בעולם שטוף מידע המתפרק מאמיתותיו, הגיע הזמן שבכל בית ספר תהיה כיתת כותבים המתרגמת התנהלות יומיומית לפרקי שיר ופרוזה. קבוצה מסורה ומעורבת המכירה ביתרונות העיסוק הרוחני, ותרה באדיקות אחר הכוח המרפא של המילים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - החונטה משתוללת, חיוך, נוסע, עלובים, נכס-צאן-ברזל ותעלולי השלטון חוקניסטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il