X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
געגועים לטורבינות העקרונות של ליצמן פוטנציאל בכביש ים המלח, ההמונים של ביניש וההונאה של הפרקליטות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

זכרונות
כמו תמיד חברת חשמל שוב הגיעה לשלב שבו שאין לה רזרבות לייצור חשמל, עד שדי יהיה בתקלה קטנה או בשני ימי חמסין כדי שהמערכת תקרוס ולא תוכל לספק חשמל למדינה. ככה זה כשאתה מונופול רשלן. מכיוון שהקו האדום כבר כאן, החליטה ממשלת הפאניקות שלנו להתעלם מכל החלטותיה הקודמות, ואישרה לחברת החשמל שלא להוציא מכרז לספקים פרטיים אלא לקנות בעצמה ולעצמה 8 גנרטורים ניידים במחיר 200 מיליון דולר.
200 מיליון דולר וגנרטורים זה מעורר זכרונות. ובדיוק בזמן שהמומחה לרכישות כאלה נמצא במקרה בפרו. השופט דן כהן, חבר דירקטוריון חברת החשמל, קונה הגנרטורים המפורסם שלה, במקרה לא בסביבה.
חבל. לא שאני יודע משהו, ולא שנחתם כבר החוזה, אבל משום מה נדמה לי שגם אתם לא תופתעו כשסימנס שוב תזכה במכרז. ישנן מסורות שלא שוברים. לא בחברת החשמל.

המקהלה של ליצמן

שר הבריאות יעקב ליצמן (שנקרא סגן שר כי המפלגה החרדית שלו לא מכירה עדין במדינת ישראל הציונית ולא יושבת בממשלותיה) יצא מהאולם בעת שמקהלת ילדות עלתה לשיר וחזר לטקס בתום השירה.
זו זכותו. כשם שצמחוני רשאי שלא לאכול בשר רק כי כל האחרים נוגסים, מותר לשר ליצמן לשמור על עקרונותיו ואורחות חייו ולא להקשיב לנשים, שרות או מדברות או לוחשות. מה שירצה.
אבל באותה מידה מותר לנו, מי שמכירים בכך שגם נשים הן בני אדם עם מוח ואישיות ורצונות וקריירה, לשמור על עקרונותינו שלנו. ולכן חובה עלינו, כאנשי עקרונות, להקפיד מעכשיו שאנשים כמו ליצמן לא יתמנו יותר לנהל מערכות ציבוריות בישראל, ולמנוע כל אפשרות שהשקפת עולמם הפרימיטיבית תעצב דברים במדינה הזו. לכל אחד מותר לשמור על עקרונותיו. גם לנו.
מומלץ לביצוע בבחירות הקרובות. זה הרבה יותר קל ממה שאתם מאמינים. תהיו ברורים, תהיו חדים, אז המסר יעבור.

כביש מהיר

סיפור קטן שלא עשה כותרות ולא עורר מחשבה: משאית ועליה 70 עגלים שהובאו מאוסטרליה עשתה דרכה מאילת למשק ברמת הגולן. בצומת הלידו שבצפון ים המלח עצר הנהג לנוח, ואז ניגש אליו אדם ובאיום אקדח הורה לו לנסוע לרמאללה, שם עוכב הנהג בזמן שהעגלים נפרקו לבתי מטבחיים מקומיים. לנהגי נתיבי איילון והסביבה מגיע הסבר: הכביש בין ים המלח למעלה אדומים ורמאללה פתוח לכל ומשמש בערבוביה רכבים ישראלים ופלשתינים גם יחד.
הנהג שוחרר אחרי כמה שעות. משאיתו נמצאה אח"כ נטושה בשכם. שווי העגלים שנעלמו הוא חצי מיליון שקלים. מכה יפה. למה צריך לשדוד בנק כשאפשר לשדוד בשר? אבל מי צריך לחטוף נהג משאית כשאפשר לחטוף חייל?

ההמונים נוהרים

דורית ביניש מסיימת תפקידה בבית המשפט העליון וטוענת שלא חלה ירידה באמון הציבור במערכת. לדבריה: "אם לשפוט לפי מספר האנשים שפונים לבית המשפט, אז זה לא נקרא ירידה באימון הציבור".
אין כמו הביטוי הזה בכדי להמחיש עד כמה גדול הפער בין היושבת על הדוכן לבין יושבי הספסלים. הציבור הולך לבית המשפט לפעמים כי אין לו ברירה, ולפעמים כי כדאי לנסות. מערכת המשפט שלנו איבדה מזמן כל מימד של יציבות והפכה לקרקס של הזדמנויות והרפתקאות, עד שגם מי שיודע שכל טיעוניו הם הבל וחסרי בסיס, מניח ויודע שהוא עוד יכול לזכות. לעולם אי-אפשר לדעת לאיזה שופט תגיע, מה תהייה לדעתו ההלכה היומית התורנית, ומה יתחשק לו לעשות.
וזה לפני שדיברנו על הנכונות להקשבה ולימוד החומר. תוספו לזה עודף עורכי דין שמחפשים פרנסה, שופטים שחוששים להכריע ומדינה שממילא כלום לא נאכף בה, גם לא פסקי דין, ותבינו למה כולם הולכים לבית המשפט.
ישנן מדינות שבהן לא הולכים לשם סתם כי החוק ברור ובית המשפט המקומי ייצמד אליו. פה כל שופט עושה כראות עיניו, ממציא פרוצדורות משלו, פרשנויות משלו, ואם בא לו - אז הוא גם מבטל את החוק. רק לפני כ-4 שנים החליט שופט שלום בת"א להכריז על חוק כנסת מסוים כבטל. מה יש ? אסור לו?
לא רק ביניש אשמה בזאת, אבל היה טוב אם מישהו היה מציע לה שלא לחזור על האמירה הזו בטקס הפרידה שלה. מישהו עוד עלול להשיב לה שיש גם המון אנשים שהולכים למכוני ליווי וזה לא מוכיח כלום. כי לפעמים הולכים לשם בגלל הצורך, ולפעמים בשביל השעשוע, אבל לעולם לא בגלל האמון ובטח שלא בגלל הכבוד.

חקירת פרקליטים

היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות חלוקים בשאלה מה תהיינה סמכויות מבקר הפרקליטות, זה שימונה כתחליף לדרישה המקורית להקים יחידה לחקירת תלונות על הפרקליטים.
על הצורך להקים יחידה שתבדוק את התנהגות ומעשי אנשי הפרקליטות יש כבר הסכמה לאומית. החשיפות והגילויים על התנהלות הפרקליטות ובכיריה דיברו בעד עצמם ועשו פעולתם, עד שחלק מהציבור כבר לא מבין היום מה בדיוק ההבדל בין משפחות הפשע למשפחת הפרקליטות.
הבעיה שמשפחת פשע מבינה מתי חובה עליה לקבל את הדין, והפרקליטות לא. לכן היא נלחמת בשיניים נגד כל הצעה או רעיון שיתקיים פיקוח על אנשיה. ובצדק מבחינתה. אילו הייתה קיימת ביקורת כזו בעשור האחרון, יתכן וכמה פרקליטים עובדי מדינה היו מגיעים בעצמם לספסל הנאשמים. לכן הם לא יתנו לאיש להתקרב למשרדיהם ולמעשיהם, והם מצליחים. הדרישה לקיים ביקורת סורסה לחלוטין ולא נשאר ממנה כלום.
אז לא רק שלא תוקם יחידה לחקירת תלונות על הפרקליטות, אלא שכדי שהציבור ירגע וירדם, הוצע בפרקליטות שהם ימנו איזה "מבקר פנימי" שיהיה כפוף למשרד המשפטים עצמו (קרי: לאותם אנשי הפרקליטות שאותם הוא אמור לבדוק). לא רק זו, אלא שמוצע שלא תהיה לו סמכויות לבדוק מעשים שעושים פרקליטים בתיקים שבטיפולם. אז מה כן? הוא יוכל לקיים "ביקורת כללית על מדיניות הפרקליטות ויעילות עבודתה".
אני לא צוחק עליכם. זה הם שצוחקים עליכם. אנשי היועץ המשפטי לממשלה, שהם בעצם אנשי פרקליטות המדינה הם שמנהלים מו"מ מול אנשי הפרקליטות בשאלה מה תהיינה סמכויות המבקר הזה. זה כמו שהסיקריקים של בית שמש ינהלו מו"מ מול אנשי נטורי קרתא בשאלת מעמדן של הנשים בישראל. שם הויכוח היחיד יהיה בסוגיה אם הנשים תדרשנה ללכת על המדרכה הנפרדת עם רעלה או שביס. כאן המחלוקת היחידה שבין אנשי הפרקליטות לאנשי היועץ המשפטי לממשלה היא האם הביקורת על מעשי הפרקליטות תהייה סתם אחיזת עיניים, או שגם ישתינו לציבור על הראש בגלוי.
ההונאה ברורה. הכנסת נרדמת וציבור עומד לאבד את הצ'אנס להתחיל לנקות את הפרקליטות ולקבל בעתיד מערכת שמירת חוק הגונה. שלטון החוק במדינת ישראל שוב הובס ע"י הפרקליטות. ותודו שלפחות בעניין הזה הם מקצוענים עם קבלות.

תאריך:  17/02/2012   |   עודכן:  19/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
גם שלי יחימוביץ מתנגדת
נו, באמת!  |  17/02/12 19:19
2
ההמונים נוהרים
ננה  |  18/02/12 07:41
3
אמון הציבור
ההמום  |  18/02/12 14:12
4
חקירת פרקליטים
סובול עידן  |  19/02/12 14:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
אתמול אלה היו שס ויהדות התורה, לפני מספר שבועות קדימה והעבודה. מי נשאר בחוץ? הליכוד. למה? השערה שאולי תופרך בן-רגע, אך חייבת להישער
אריה אבנרי
כבר במחצית שנות ה-70' התגלה לי שלום שמחון כמניפולטור מתלמד וכתחמן מתקדם, אבל לא שיערתי אז שיחצה מדי פעם את קווי החוק ויהיה נגוע בשחיתות אישית    היום קופת השרצים של שר התמ"ת וח"כ העצמאות כבר מלאה עד אפס מקום
עמוס דאי
במקום להתחיל לחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה כמי שמבקש להיבחר, מתנהל יאיר לפיד מחדר העבודה שלו דרך המחשב, בנוחיות ומבלי להיות חשוף לשאלות. האם הוא מפחד להתמודד עם העם?
מני ישי
המוסר האנושי מוגבל ברמת הצדק שלו, ולעתים הוא יכול להניב תוצאות בלתי מוסריות בעליל. בנוסף, הוא גם משתנה עם רוחות התקופות. התורה, מאידך-גיסא, עומדת בצדק הנצחי שלה לעולם
ציפי לידר
תורת אהבה, צדק, שוויון, שלום וחסד. התורה על רגל אחת. על כך בפרשתנו - משפטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il