X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חובה על ישראל לדבוק במציאות ולדחות משאלות-לב ולחצים. על ישראל להשתחרר מתסביך "סיכונים למען השלום", המנותק ממציאות המזרח התיכון, ולאמץ את תובנת "צמצום סיכונים והעצמת הביטחון וההרתעה", המהווים תנאי בל-יעבור לקיום במזרח התיכון הגועש
▪  ▪  ▪
מהומות במצרים. תנועות מוסלמיות קיצוניות נוספות קוצרות את פרי החורף הערבי הסוער[צילום: AP]

"המפולת ברחוב הערבי" מקבלת תנופה ממלחמת האזרחים הגועשת בסוריה, לוב ותימן; מהמשך הקלחת במצרים ובבחריין; מהלבה הרותחת בעירק ומאיימת על שלמותה; מהפיצול השורשי עתיק היומין השבטי-אתני-דתי-רעיוני-גיאוגרפי בכל מדינה ערבית; מחוסר-הוודאות, חוסר-היציבות, רוח התזזית והאלימות השולטים ב"רחוב הערבי" מצפון אפריקה ועד המפרץ הפרסי; מהקריסה ההדרגתית של כל המשטרים הערביים המייצגים נפוטיזם ומיעוט עריץ; מהגבולות המלאכותיים של כל מדינות ערב שהותוו על-ידי בריטניה וצרפת ומחריפים את הפיצול השורשי והאלימות הבין-ערבית; ומ-1,400 שנים של היעדר שלום כולל בין-ערבי והפרה שיטתית של מרבית ההסכמים הבין-ערביים.
הקריאה לישראל לקחת סיכונים נוספים למען השלום מתעלמת מהמציאות המזרח תיכונית, ומהווה פועל-יוצא של אשליית "האביב הערבי" המוסיפה שמן למדורת הטרור וההקצנה הערביים.
התפוררות פנימית המחסלת את החלום לשינוי חיובי
העיתונאי הערבי המנוסה, אליאס חארפוש, טוען ש"ההתרחשויות במדינות ערב דומות יותר למלחמת אזרחים מאשר להפיכה עממית... חברות ערביות האמורות להיות עם מתפרקות לשבטים, לכתות ולדוקטרינות עוינות ומנוגדות... לוב ותימן מייצגות אב-טיפוס של התפוררות פנימית המחסלת את החלום לשינוי חיובי. שתי המדינות מהוות זירה לפעילות אל-קאעידה המאיימת על המערב ועל המדינות הערביות השכנות... מה שנקרא "אביב ערבי" הולך וקמל... (אשליית) "מהפיכת היסמין" בתוניסיה מתפוגגת ותושביה מציפים את האי האיטלקי לאמפדוזה בציפייה למקלט באירופה..."
מעצבי מדיניות ודעת קהל מערביים וישראלים נאחזים בהרהורי הלב על "מהפיכת האינטרנט הערבית" ו"מצעד הדמוקרטיה הערבית". אבל, "האחים המוסלמים" ותנועות מוסלמיות קיצוניות נוספות קוצרות את פרי "החורף הערבי הסוער" הממוטט משטרים שנלחמו בתנועות אלו.
בניגוד למהפכת חומייני באירן, "האחים המוסלמים" האנטי-מערביים נוקטים בטקטיקה של השתלטות הדרגתית במצרים ובמדינות ערביות נוספות, תוך מינוף הסיוע המערבי לאופוזיציה הנלחמת במשטרים הערביים העוינים את "האחים". "האחים" פועלים באמצעים חתרניים ופוליטיים, תוך דבקות ביעד האסטרטגי של השתלטות האיסלאם על כל שעל אדמה שהיה בשליטת האיסלאם (כשלב ראשון...) והבסת הכופרים והסוטים מדרך האסלם.
אירן מפיקה תועלת, לפי שעה, מהתוהו ובוהו ב"רחוב הערבי". טהרן מעמיקה את מעורבותה בעירק ומדינות המפרץ, מהדקת קשריה עם מצרים ומתגברת את מאחזיה הקדמיים בלבנון (חיזבאללה) ועזה (חמאס).
אי התאמה שורשית בין הדמוקרטיה המערבית לאסלם
משקיפים מערביים נוטים להתעלם מהמשקל הדומיננטי של 1,400 שנות מונופול אלים אסלמי על מערכות הדת, החינוך, החברה והפוליטיקה בכל מדינה ערבית, כולל המתונה מכולן, תוניסיה. מונופול הדיכוי האסלמי מבטיח ניצחון מוסלמי בכל תהליך בחירות "דמוקרטי".
הליך הבחירות "הדמוקרטי" נחטף על-ידי המשטרים הערביים ועל-ידי התנועות האסלמיות ומהווה מכשיר להשתלטותם על "הרחוב הערבי". ב-1979 אירן "השתחררה" משלטון היחיד של השאח הפרסי ונפלה לידי המהפכה הרדיקלית, מגלומנית מוסלמית של חומייני וממשיכי דרכו. ב-1996 סמכו הנשיאים קרטר וקלינטון את ידיהם על ניצחון ערפאת בבחירות "דמוקרטיות" ברשות הפלשתינית והעניקו רוח גבית לטרור וחינוך לשנאה פלשתינים חסרי-תקדים. ב-2002 הביאו הבחירות בטורקיה להשתלטות של "מפלגת הצדק והקדמה" המוסלמית המתונה-יחסית, השואפת להוביל את מדינות האסלם ולחדש את תקופת הזוהר של האימפריה העותומנית.
ב-2006 לחצה ארה"ב על ישראל לאפשר לחמאס להשתתף בבחירות "דמוקרטיות" ברשות הפלשתינית, ובכך פילסה את הדרך להשתלטות חמאס על עזה (כשלב ראשון...). ב-2011 זכתה המפלגה המוסלמית התוניסאית - האנטי מערבית, המקורבת לאירן, לחיזבאללה ולחמאס ודבקה בשריעה, בג'יהאד ובשוהאדה - בהישג משמעותי בבחירות "דמוקרטיות". מ-1917 עד 1967 נכשלה האימפריה הבריטית במאמציה להחדיר דמוקרטיה למדינות ערב.
אי-התאמה שורשית קיימת בין הדמוקרטיה המערבית מונחית-חופש הפרט כזכות טבעית לבין האסלם שהוא נטול ונוטל-חופש הפרט. כל משטר ערבי חרד מהשלכות חופש הדת, הדעה, הדיבור, התנועה, העיסוק, הכלכלה, ההתאגדות, התקשורת, האינטרנט והבחירות. חופש הפרט כזכות טבעית ותלות השלטון בבוחר מהווים סיוט וגזר דין מוות לכל משטר ערבי. הניסיון האמריקני להחדיר דמוקרטיה לעירק הדיר שינה ממנהיגי סעודיה ושאר מדינות המפרץ.
על-רקע הזעזועים הטקטוניים בכל מדינה ערבית והתהפוכות האלימות הנוספות הצפויות לערער ולרסק כל משטר ערבי קיים (השאלה היא "מתי" ולא "האם"), ולאור חוסר-הוודאות הגוברת והאלימות המתעצמת, חובה על ישראל לדבוק במציאות ולדחות משאלות-לב ולחצים. על ישראל להשתחרר מתסביך "סיכונים למען השלום", המנותק ממציאות המזרח התיכון, ולאמץ את תובנת "צמצום סיכונים והעצמת הביטחון וההרתעה", המהווים תנאי בל-יעבור לקיום במזרח התיכון הגועש ולקידום הסיכוי הקלוש להשלמת הערבים עם קיום המדינה היהודית.

תאריך:  19/02/2012   |   עודכן:  19/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרחוב הערבי" - מפולת בתנופה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נתתי כבר את הביקעה לאיסלם נאצי ל"ת
ביבי (פלסטין)   |  19/02/12 15:23
2
צודק בהחלט
shomersh  |  21/02/12 09:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיליק בר
ישראל הפכה לג'ונגל כלכלי בעיקר כי הפסקנו להציב לכלכלה שלנו אתגרים מוסריים שחייבים להיות חלק מכל חברה אנושית. כדאי שנחשוב כולנו כיצד משנים סדרי עדיפויות כלכליים וכיצד בונים שפה כלכלית חדשה שתבנה לנו חברה שוויונית וצודקת, כמו שמגיע לנו
מיקי פרי
ארועי השבוע: האירנים הותירו חותם בהתנהלותם החלמאית בפיגועים בתאילנד ובגאורגיה    אם עובדי הרכבת לא ישנו התנהגותם בהקדם, ירחק היום בו יוכלו לעשות השוואה בינם לבין הרופאים המוחים של הקיץ האחרון    יאיר לפיד צריך להשכיל ללמוד את המפה הפוליטית    מסר חשוב מתאונת האוטובוס בכיכר אדם
רועי אורן
שני עניינים אקטואליים: על הכוונה להאריך את חגיגות יום העצמאות לשלושה ימים; ועל הקמתו של מיזם הקמת יישובי "חומה ומגדל"
פולי וולודרסקי
האין זה אפשרי להגמיש מעט חוקים מסוימים למען אותם אנשים טובים, שבאמת ובתמים רוצים לחיות כאן ולתרום למדינה, ואף רואים את עצמם כיהודים או כישראלים?
עמוס שנער
כמעט כולם סובלים ממחסור בוויטמין D שהוא ויטמין חשוב במיוחד. אך מעטים הסיכויים שרופא המשפחה יציע לכם לבדוק זאת, וגם אם כן, הוא ירשום לכם מינון נמוך שלא יועיל כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il