X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לישראל הזדמנות היסטורית שלא תחזור על עצמה - לשכנע את העם השכן בסוריה שהיא חפצה באמת בשלום. עליה לפתוח את הגבולות ולסייע לעם הסורי
▪  ▪  ▪
מהומות בסוריה. הזדמנות להוכיח כי פני ישראל לשלום [צילום: AP]

הקמת מדינת ישראל בלב המזרח התיכון והעולם הערבי נחשב בעיני הערבים כהמשך האימפריליזם המערבי וכניטעת אדם זר או קוץ "בחקורה" של כל בית ערבי באזור. אנחנו ילידי שנות הששים שחווינו את החוויה הישראלית אחרי בניין המדינה ולמרות שהיינו ערבים ישראלים נסחפנו בשיטפון הציוני תרבותי ובתוך ליבנו שמחנו כי אנו חלק ממדינה מנצחת, מודרנית, חילונית,עם מעמד עולמי לא מבוטל ובכל מקום הגדרנו את עצמנו לפי ההגדרה שכל כל הייתה חשובה לעולם ולישראל: כי ישנה כאן מדינה דמוקרטית נאורה בלב הג'ונגל הערבי הפרימיטיבי של משטרים דיקטטוריים ללא מוסדות וללא חברה אזרחית מודרנית .
ישראל שנתפסה כמי שתמיד מנצחת במלחמות הדגישה תמיד, כי כל המלחמות היא הכרח והגנה על עצמה מול התוקפנות של המשטרים שרוצים לחסל אותה מסביב . העולם המערבי הנאור והעמים שלו האמינו ובמיוחד אחרי השואה כי היהודים שמסמלים את הידע הרב ואת הדת עם הערכים האוניברסאליים מקור להשראה לעם חרוץ .שיהודים רבים ממנו תרמו למדע המדינה לחקר המדע ולכלכה וכיום הם משלימים זאת בתוך מדינה משלהם בתוך העולם החשוך המזרח תיכוני האסלמי.
סוריה - מהווה סכנה אמיתית לישראל
סוריה אחת המדינות שנתפסה על-ידי כל אזרחי המדינה כמדינה קיצונית עקשנית ומהווה סכנה אמתית על ישראל ובמיוחד בעקבות מלחמות לבנון. במלחמת ששת הימים כבשנו חלק מאדמות סוריה והבסנו אותה והשפלנו אותה. ב-73 כמעט הגענו לדמשק למרות המבוכה הראשונית והשארנו בידינו את החרמון. במלחמות לבנון כבשנו את "בירות" ולא עשינו חשבון לסוריה ,ולמשך 40 שנה לא נורה אפילו כדור אחד מגבול סוריה ולא נכנס שום מחבל מגבולה .
לסתירה הזאת יש הסבר במדע המדינה ובתיאוריה של הסדר עולמי הפוליטי תקשורתי שתמיד עליך לא להאמין למה שכתוב או מה שעולה אלה מה שלא נכתב ולא עולה לסדר היום הציבורי מה שלא עלה אף פעם לסדר היום הוא כי לישראל היה טוב לה עם המשטר הזה .
עד כאן זו הייתה האמת ההיסטורית ומאחר שהאדם הוא הסוכן הבלעדי על ההיסטוריה והעתיד הוא התודעה היומית שלנו היסטוריה ועמדות יכולים להשתנות.
המבחן האמיתי של ישראל
בפנינו הזדמנות היסטורית שלא תחזור לעולם. סוריה שהייתה אויב נחמד חלש ויעיל מבחינתה של ישראל נמצאת במשבר הומאני,אזרחי רב עוצמה שלא נוכל להיות אטומים כלפיו . במאמר זה אני מבקש ממדינת ישראל הנאורה הדמוקרטית המודרנית שהאדם הוא הערך העליון אצלה כפי שנהגה הציונית מאז ומעולם תעשה את הצעדים הבאים למען האדם ולמען האדם הסורי.
אני מציע לפתוח את הגבולות דרך ירדן והגולן לכל הפצועים שזקוקים לעזרה בריאותית וניתוחים. אני מציע לשלוח עזרה רפואית בסחורות דרך ירדן לתושבים ולאזורים הפגועים . אני מציע שישראל תכריז חד-צדדית על סגר אווירי ולמנוע טווח אווירי .
אני מציע שיראל תכיר במועצת המהפכה בסורי כאשר מי שעומד בראשה אדם נאור שעסק בל חייו במאבק על חירות וחיזוק הערכים האזרחים ובניית מוסדות מדינה מערביים במזרח התיכון . אני מציע שישראל תאפשר לפליטים דרוזים שיכולים להיות בכמויות גדולות אם המהפכה תצליח נגד משטר אסד כי הדרוזים כיום שותפים טבעיים שלו לצערי הרב וכך הדרוזים בגולן יהוו בעתיד חיץ עם מדינת ישראל כפי ששאפה המדינה להקים מדינה דרוזית במשולש הלבנוני סורי ישראלי .
רק עם החלטות ופעולות אנושיות אלה תוכל ישראל אחרי שישים שנה לשכנע את השכנים כי היא אדם שרוצה שלום בית רוצה רווחת השכן ואינה מסכימה לרמיסת ערכי היסוד של דתה העתיקה בעולם ולשבת מהצד כמו זאב טורף המחכה לאריה שיסיים את ארוחתו מהקורבן האזרח הסורי הפשוט ויתענג על כמה שאריות .

תאריך:  23/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבחן האמיתי של ישראל כמדינה נאורה
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה חשובה ביותר
בן דוגית  |  23/02/12 19:24
 
- נטור רסאם משרת את אלקאעידה
המאמר לא חשוב  |  24/02/12 11:54
 
- האדון נטור תשנה השם לאחיתופל
פוקח עיני עיוורים  |  27/02/12 16:46
2
המבחן של אזרחי ישראל הערבים
איציק אהרוני  |  23/02/12 19:37
 
- גדול ל"ת
א.ב  |  24/02/12 06:08
3
עזרה לסוריה
belmondo  |  23/02/12 19:47
4
אנחנו לא חייבים להוכיח לערבים
יהודה דרורי  |  23/02/12 21:08
5
שתי שאלות
ע.ג.  |  23/02/12 22:12
6
עובדים עלינו בעיניים:
צבי גלברד  |  23/02/12 22:17
7
התערבות ישראלית תגביר עוינות
גדעון אמיר  |  24/02/12 14:16
8
השאלה מה העם הסורי רוצה, מה
נחום שחף  |  27/02/12 16:32
 
- והיהודים וההיסטוריה
העם הסורי  |  27/02/12 17:31
9
שישראל תפשוק רגליה לכל שכניה?
עצת אחיתופל  |  27/02/12 16:35
10
המוסלמים אינם רוצים שלום
דן הרפז  |  27/02/12 17:17
11
המבחן של תורקיה לפתוח
ברוריה מקרית חיים  |  27/02/12 17:42
12
עזרה הומניטרית לאחינו הסורים
איציק אהרוני  |  27/02/12 18:08
13
טיפשות שמאל מצויה ל"ת
ברוך אחלת  |  27/02/12 18:37
14
איזה מזל שהענקת עצה כ''כ טובה
מוטי1  |  27/02/12 19:08
15
אין צורך לקרא את המאמר
אראל  |  27/02/12 21:03
16
אנחנו מדינה נאורה.
שי.ג   |  28/02/12 05:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
השופט המחוזי רפאל כרמל הרשיע את הצעירים שהיכו למוות חסר בית בירושלים בגרימת מוות ברשלנות. אילו היה חסר הבית נפצע, אפילו באורח קל, כתוצאה מהנחתת הקורה על ראשו - היה עונשם של הצעירים עומד על שש שנות מאסר, אבל כיוון שהקורה שהונחתה על ראשו של חסר הבית גרמה למותו הסופי והמוחלט - עומד עונשם של הצעירים על שלוש שנות מאסר
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שבחי הג'ל, הפקרות, נקמה מאוחרת, עיטור למהגר והרפורמה לא תיעצר
הלל ויס
החובה היא לסייע לנרדפים ללא חשבון, גם אם מחר יקומו עלינו. דייה לצרה בשעתה. כעת משטר עריץ בסוריה יורה למוות כל יום בעשרות אנשים ומפציץ את בתיהם. מדוע שלא ישמע קול יהודי לאומי נגד הזוועה הזאת. מה שיהיה אחר - כך תלוי גם בנו. אני מצפה ממפלגות שמאל ומפלגות ערביות שימלאו את תפקידן
הרב אליהו קאופמן
ת"א נולדה כ"עיר העברית הראשונה" וכזו גם תישאר. המונח "עברי" קיים עוד לפני התהוות עם ישראל או לפני המושג "העם היהודי". "העברים" - כך כונו אותם נוכרים שחיו בין הפרת למצרים, "ארץ עבר הנהר". והעיר ת"א - זו שלא מזמן זכתה לפרס של עיר התועבה מספר אחת בעולם, באמת "ראויה" במראיה ובפרסייה לחדש את תרבות כנען והאמורי ששלטו כאן עד בואו של יהושע בן נון
חיליק בר
רכבת ישראל ומשרד התחבורה פועלים בצורה מחושבת וקרה על-מנת להפריט את רכבת ישראל. בציניות מקוממת הם פוגעים בנוסעים ופועלים על-פי "מתכון הפרטה" מסודר ומתוכנן היטב. ממש כמו בספר מתכונים. המתכון שעל פיו הם פועלים כולל מספר שלבים אשר בסופו של דבר אמורים להוביל לחיסול העבודה המאורגנת ברכבת ולהפרטה מוחלטת שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il