X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלה שרוממות ישוב הארץ בגרונה, במהלך היסטורי-היסטרי תגרום לחיסול ההתיישבות החקלאית בערבה, בנגב, בגליל ובגולן על סיפו של משבר המחסל את ענף החלב בישראל
▪  ▪  ▪
לא נרצה לבכות על חלב שנשפך... [צילום: פלאש 90]
ייבוא שאינו כדאי
לו הושוו תנאי הייצור בין ישראל לאירופה, כלומר סבסוד עמוק ומכסי מגן לתוצרת הבאה מחוץ ליבשת, כי אז היה מתברר שלא כדאי כלל לייבא מוצרי חלב מחו"ל. אבל מי נכנס לדקויות שכאלה כשאפשר להיבנות על סבסוד אירופי?

לכאורה, יש כאן ממשלה המכריזה על עצמה כממשלה לאומית ואומר אפילו לאומנית, כזו שרוממות המדינה בגרונה, חשיבות ההתיישבות בחבלי ארץ ועוד כיו"ב. בעוד שלמעשה, באופן הכי פשוט, הממשלה פועלת נגד ההתיישבות, נגד התעשיה המקומית ובעד קבוצה קטנה שאפשר לומר כי ראש הממשלה מתייחס אליה בחרדת קודש.
אלו הם ה"טייקונים". ולמה במרכאות? משום שהם לא באמת כאלה, הם אינם יותר מסוחרים פשוטים, או מאחזי-עיניים טובים. את רוב הונם (פרט לכמה בודדים) עשו על גב כספי הפנסיה של ציבור העובדים, בעידודה של הממשלה, שאיפשרה לקבוצה קטנה ומקושרת להשתלט על מפעלים ואוצרות טבע, והכל בנזיד עדשים.
הכוח המניע מאחורי כל המהלכים האלה, הוא השדרה הניהולית של האוצר, שמשום מה, בחלק ההומני של הלימודים הם בחרו להיות במקום אחר. זו קבוצה שכבר שנים רבות מתייחסת אך ורק למדדי שוק הסחורות. זו קבוצה שמעדיפה את הרווח המהיר על פני השקעה בחברה (כזו שאנשים חיים בה) וכך אני מגיע לענף שנמצא בבסיס הקשר של העם לאדמתו, לחקלאות.
איום קיומי לחקלאות הישראלית
כבר שנים רבות שאנשי האוצר רוצים להוביל תוכנית שתייתר את החקלאות המקומית. אפשר לייבא ביצים? נייבא. אפשר לייבא שמן זית? נייבא. אפשר לייבא חלב? נייבא. זו השקפת עולם קצרת טווח של סוחרים (מבלי לפגוע בסוחרים אמיתיים). הרצון רב השנים של אנשי האוצר, לחדול מלייצר כאן מוצרי מזון ולהסתמך על ייבוא, פגש ראש ממשלה שאינו באמת יורד לשורש הדברים, ומשרד תמ"ת המונע בידי נכלוליים נקמנים שלא קיבלו את שרצו, והנה נקרתה לפניהם ההזדמנות להיפרע מהרפתנים הנוראים האלה.
העובדה שהרפת הישראלית היא הטובה, המקצועית והיעילה בעולם, לא תפריע למהלך. העובדה שהחלב האירופי לא זול יותר, לא תשנה דבר. העיקר - לשבור. לו הושוו תנאי הייצור בין ישראל לאירופה, כלומר סבסוד עמוק ומכסי מגן לתוצרת הבאה מחוץ ליבשת, כי אז היה מתברר שלא כדאי כלל לייבא מוצרי חלב מחו"ל. אבל מי נכנס לדקויות שכאלה כשאפשר להיבנות על סבסוד אירופי? וכך יוצא שממשלה שרוממות ישוב הארץ בגרונה, במהלך היסטורי-היסטרי תגרום לחיסול ההתיישבות החקלאית בערבה, בנגב, בגליל ובגולן.
לא רק הרפת מאוימת, גם מגדלי הזיתים, גם מגדלי הדבורים, שלא לדבר על ענף הפרחים שכבר מזמן ממררים את חיי החקלאים העוסקים בו ומשתדלים להבריחם לחו"ל. כמוהם את מגדלי הירקות. בכל מקום בו אפשר להמציא חוקים מקשים ולייקר תשומות, שם נמצאת הממשלה.
סל מפוקח - לא אצלנו
לו רצתה הממשלה להוזיל את מחיר מוצרי החלב, כי אז הייתה מוותרת על המע"מ, ממש כמו במדינות אירופה, הייתה מכניסה מוצרים לסל מפוקח. אבל לא כאן.
מתגנב ללב חשש שהמלחמה מול אירן כבר הייתה, ובעצם מי שמנהל את המדינה, מבצע תוכנית חיסול של הייצור המקומי, מעביר כסף לסקטורים שאינם נושאים את משקלם ולא משתתפים בשוק העבודה. ייתכן שכאן נדרשת התעשתות ואלה שתמיד היו חלוץ לפני המחנה, החקלאים, הם אלה שצריכים להרים את נס המרד ולהחזיר את המדינה לאזרחיה.

תאריך:  23/02/2012   |   עודכן:  24/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר ענף החלב: בין מסה למעש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מוצרי החלב בארץ יקרים מאוד
מוצרי חלב בסיסים  |  8/03/12 14:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ישראל היא המדינה היחידה בעולם המונעת מיהודים גישה למקומות הקדושים להם    נתב"ג יותר יעיל משדות התעופה בפרנקפורט ובמונטריאול    גילה אדרעי גילתה לפתע היכן נמצא בית הדין לעבודה    לשכת עורכי הדין עוברת בריש גלי על החוק    הסטטוס-קוו הדתי מתהפך לפי הפוזיציה    המלחמה בסחר בנשים מתמקדת בהיבטים הלא-נכונים
ראסם נטור
לישראל הזדמנות היסטורית שלא תחזור על עצמה - לשכנע את העם השכן בסוריה שהיא חפצה באמת בשלום. עליה לפתוח את הגבולות ולסייע לעם הסורי
יוסי דר
השופט המחוזי רפאל כרמל הרשיע את הצעירים שהיכו למוות חסר בית בירושלים בגרימת מוות ברשלנות. אילו היה חסר הבית נפצע, אפילו באורח קל, כתוצאה מהנחתת הקורה על ראשו - היה עונשם של הצעירים עומד על שש שנות מאסר, אבל כיוון שהקורה שהונחתה על ראשו של חסר הבית גרמה למותו הסופי והמוחלט - עומד עונשם של הצעירים על שלוש שנות מאסר
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שבחי הג'ל, הפקרות, נקמה מאוחרת, עיטור למהגר והרפורמה לא תיעצר
הלל ויס
החובה היא לסייע לנרדפים ללא חשבון, גם אם מחר יקומו עלינו. דייה לצרה בשעתה. כעת משטר עריץ בסוריה יורה למוות כל יום בעשרות אנשים ומפציץ את בתיהם. מדוע שלא ישמע קול יהודי לאומי נגד הזוועה הזאת. מה שיהיה אחר - כך תלוי גם בנו. אני מצפה ממפלגות שמאל ומפלגות ערביות שימלאו את תפקידן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il