X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איגוד האדריכלים העצמאיים
▪  ▪  ▪

לראשונה בישראל תתקיים תחרות בנושא "אדריכלות טובה עסקים טובים", תחרות דומה ובאותו נושא, מתקיימת זה שמונה שנים בארצות הברית בשם: GOOD DESIGN GOOD BUSINESS. התחרות תיערך בקרב מזמיני עבודות תכנון מבנים וסביבתם, המאמינים כי אדריכלות טובה ותכנון איכותי, מאפשרים ליישם מטרות שונות המועילות למזמין התכנון, לחברה, לעסקים ובעיקר לגרום לשינוי בולט בסביבה הפיסית ברמה המשרתת את כל הגורמים.
את התחרות יוזם איגוד האדריכלים העצמאיים כחלק מארגון המהנדסים והאדריכלים בישראל. את הפרוייקט מובילים האדריכלית יעל קינסקי, יו"ר איגוד האדריכלים העצמאיים והמהנדס אלדד ספיבק, יו"ר ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל.
בשלב זה, הצטרפו לפרוייקט ואמצו את הרעיון 10 גופים ציבוריים, בהם משרד הבינוי והשיכון שנתן את חסותו לפרוייקט, אגף החשב הכללי אגף התקציבים במשרד האוצר, מרכז השלטון המקומי, משרד הבריאות, משרד החינוך, התאחדות התעשיינים, התאחדות הקבלנים והבונים בישראל ועוד.
האדריכלית יעל קינסקי, יוזמת רעיון התחרות, אומרת כי בבסיסה של התחרות עומדת מחשבה חדשה המשקפת גישה אקטיבית וחיובית שמטרתה להטמיע בקרב הציבור בישראל את היתרונות הגלומים בתכנון איכותי. עיסוק ציבורי בנושאי אינו מתקיים בארצנו אומרת קינסקי והוא עולה לכותרות רק כאשר מדובר באסון דוגמת "גשר המכבייה" או אסון "אולמי וורסאי".
המהנדס אלדד ספיבק, יו"ר ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים אומר כי יש בכוחה של התחרות, וזו אכן המטרה, להעלות את נושא איכות התכנון לשלב הגבוה ביותר בסולם השיקולים של מזמיני עבודות תכנון הן בקרב הממונים במשרדי הממשלה, מזמיני עבודות תכנון ברשויות הציבוריות ויזמים פרטיים.
האתגר העומד במרכזה של התחרות הוא שהיזמים יכירו בעובדה שמשתלם ליזם להשקיע בתכנון איכותי, המביא לחיסכון ניכר בעלויות הביצוע לקופה הציבורית והפרטית.
התחרות בוחנת כיצד תרם תכנון מושכל וטוב להשגת המטרות והיעדים של הגורם המזמין. לדוגמא, צוות שעסק בתכנון של בניין לחברה מסחרית יבחן על ידי עליית התפוקה של אותה חברה. אם מדובר בתכנון שכונת מגורים, אמת המידה להצלחה תהיה על פי תרומתה לשדרוג המוניטין העירוני, מבנה ציבורי יבחן בהיענות הציבור להשתמש בו.
האדריכלית יעל קינסקי אומרת כי ההשקה הרשמית של הפרוייקט "תכנון טוב עסקים טובים" תיערך בתוך חודשיים, במסגרת אירוע חגיגי בהשתתפות שר הבינוי והשיכון, ח"כ הרצוג.
להשקת התחרות יוזמנו ראשי FIDIC, הארגון הבינלאומי למהנדסים יועצים, המאגד כמיליון מהנדסים ואדריכלים ומנהלי פרוייקטים.
ברשימת הקטגוריות לפרוייקט נקבעו הנושאים המובילים:
תכנון מוסדות חינוך, בריאות, מבנים עירוניים, מבני ממשל, מגורים, מרכזי קניות ועסקים שימור ושיקום, ותכנון בר קיימא. הפרסים יוענקו למזמיני עבודות ולצוותי התכנון.

תאריך:  26/04/2005   |   עודכן:  26/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il