X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע נתבשרנו כי המשק איבד עוד 4 מיליארד ש"ח כתוצאה משביתת עובדי הנמלים המתווספים למיליארדים נוספים שמאבד המשק בכל שביתה שמארגנת ההסתדרות ויש ויש לא מעט כאלה; על המצב הבלתי נסבל הזה בו מוחזקים 6 מיליון אזרחים בני ערובה בידיהם של מעטים, מנצח יו"ר ההסתדרות שאין ראוי ממנו לתואר הפוליטיקאי החצוף של השנה
▪  ▪  ▪

השבוע חילקו בכנסת פרסים לחברי הכנסת ההוגנים של השנה. בהמשך השבוע סיכמו שם את המושב האחרון, בדקו מי הח"כ העצל ומי הח"כ החרוץ, מי הנעדר ומי המתמיד, מי השיאן ומי השיאן השלילי.
רק בקטיגוריה אחת חשובה לא חילקו פרסים ולא ציונים, קטיגוריה חשובה שאולי עבור הציבור היא המשמעותית ביותר, ובוודאי היקרה ביותר לכיסו, כפי שידובר להלן, קטגוריית הפוליטיקאי החצוף של השנה.
ואכן, ניתן רק לשער כי הסיבה מדוע לא חולקו פרסים בקטגוריה האמורה היא העובדה שאין בה תחרות של ממש, משהו בסגנון מכבי ת"א בכדורסל, שלוקחת כל שנה את כל התארים בהליכה כשהמשחק הכי קשה שלה במהלך השנה הוא בין החמישייה הראשונה שלה לחמישייה השנייה.
שליטתה הדומיננטית של דמות אחת בקטגוריה זו, היא שליטה בלתי מעורערת לא פחות מזו של מכבי ת"א בכדורסל. תראו לי עוד דמות שבשנים האחרונות עלתה לציבור הישראלי כל כך הרבה מיליארדים של כסף, תראו לי עוד דמות שהצליחה לגרום לרחובות שלנו להיראות כמו מיזבלת חירייה פעם אחר פעם, דמות שהצליחה למרר חייהם של מיליוני אזרחים קשי יום, בשביתות שאין מלה אחרת לתאר אותן מאשר שביתות אכזריות. תראו לי דמות שהבריחה מכאן את אחרוני המשקיעים, שהורידה את ענף היצוא של ישראל שאולה, ואת ענף היבוא של ישראל למקום שאינו רחוק משם, דמות שדואגת מבוקר עד ליל לשימור מעמדם ושכרם המוגזם של כמה ועדי עובדים, על חשבון טובתו של הציבור כולו.
זוהי דמות שפשוט אין לה מתחרים בקטיגוריה, לא בעזות המצח ולא בציניות, קוראים לה עמיר פרץ ולי באופן אישי נמאס שהדמות הזו רודה בחיי מיליונים של בני אדם, בלי לגמגם, בלי להתנצל, ובלי בושה, בעיקר בלי בושה.
אני יכול רק לתאר לעצמי את מר פרץ מביט על עצמו בסיפוק במראה עם תום שביתת עובדי הנמלים ואומר לעצמו "שוב כופפתי את שר האוצר", אז מה אם זה עלה למישהו למעלה מ-4 מיליארד ₪, אז מה אם היצואנים קורסים, אז מה אם באופן מביש עגנו עשרות אוניות מחוץ לנמלים, משל היינו איזו מדינת עולם שלישי באפריקה, העיקר שכופפתי אותו את שר האוצר, הבאתי עוד הישג לחברים שלי, ושכל השאר יקפצו לי.
מר פרץ הנכבד אינני יודע אם אתה וחבריך מבינים כמה זה 4 מיליארד כי גם לפני מספר חודשים בשביתה הגדולה שארגנתם איבדה המדינה סכום דומה. אז תן לי לומר לך "מנהיג הפועלים" פרץ, ש-4 מיליארד ש"ח זה 4,000 מיליון ש"ח.
עכשיו זה יותר ברור כמה כל אחד ואחד מאיתנו הפסיד בגלל השטויות שלכם? 4,000 פעמים מיליון, זה מה שעליתם לנו אתה וחבריך. איזו חוצפה, איזו עזות מצח יש לכם? מאיפה אתם שואבים אותה.
ואכן ההסתדרות בראשותו של פרץ, שברה את כל שיאי החוצפה האפשריים בשנים האחרונות, שביתות על ימין ושמאל, עיצומים חוזרים ונשנים המשבשים את חיינו והופכים אותם לסיוט מתמשך, איומים בסגנון של מערב פרוע, זבל ברחובות.
מי הם האנשים האלה שמאיימים עלינו וחושבים שמותר להם הכל? שמשבשים את חיינו? למה הציבור לא אומר את דברו? על מי בדיוק הם מגנים? האם הם עוזרים לייצר מקומות עבודה? האם הם עוזרים לפתח את הכלכלה? או שמא הם רק הורסים ותוקעים.
הגיע הזמן לומר את האמת, ההסתדרות היא גוף שאבד עליו הכלח, גוף אנכרוניסטי המחפש סיבות שיצדיקו את קיומו, גוף שמחזיק את המדינה הזאת בגרון, המכוון ללא שום זכות חוקית מוסרית או אחרת, אקדח לרקתה של המדינה, הטעון תמידית בנשק השביתה והעיצומים.
כמה האקדח הזה טעון אתם שואלים ?
אם כן הבה נבחן לרגע נתונים שפורסמו לאחרונה על מצב השביתות במשק. מנתונים אלה עולה ברורות כי רק בשנת 2003 אבדו למשק למעלה משני מליון ושבע מאות אלף ימי עבודה (2,725,159) - בהשוואה לכמיליון וחצי ימי עבודה (1,488,120) בשנת 2002, מספר לא מבוטל בפני עצמו. עוד מראים הנתונים כי בסך הכל התקיימו בשנת 2003, 60 שביתות מלאות, בהן השתתפו 1,258,904 שובתים. בשנת 2002 התקיימו "רק" 47 שביתות בהן השתתפו 1,647,810 עובדים.
למותר לציין כי מניתוח הנתונים עולה כי רוב רובן של השביתות בשנת 2003 (כ-83%), כמו גם רוב השובתים (99.4%) וכן רוב ימי העבודה שאבדו למשק (99.5%) היו בסקטור הציבורי, בהנהגת ההסתדרות.
האם מישהו בכלל קולט כמה כסף איבד הציבור הישראלי מכך שהסקטור הציבורי הניזון על גבו ומתפרנס מכיסו לא עבד כל כך הרבה ימים? ומי בכלל נותן דין וחשבון למצב הנוראי הזה?
אני פונה להסתדרות ואומר די נמאסתם, תנו למדינה הזו להתקדם ולצמוח, תנו להפריט, תנו לפתוח את המשק לתחרות, תנו לייצר מקומות עבודה. כמה עוד הציבור למוד הסבל הזה יסבול מהגחמות שלכם, תעזבו את הציבור הזה בשקט, עליתם לנו מיליארדים על גבי מיליארדים, מספיק, זה לא יכול להימשך יותר.
ואשר למנהיג הגדול עמיר פרץ, הרי מן הראוי שיחפש לעצמו מאבקים צודקים ואמיתיים במקום מאבקי ההסתדרות הנוכחיים. יש לי בשבילו הצעה שהוא לא יכול לסרב לה. מה דעתך מר פרץ לקחת על עצמך פעם בחיים מאבק אחד צודק ואמיתי, מאבק שיש בו רק טוהר, אצילות וכבוד. קח על עצמך מר פרץ את מאבקם של תושבי העיר שלך שדרות וסביבתה לחיים נורמליים ולסיום מתקפת הקסאם עליהם.
בחזוני אני רואה אותך מר פרץ לוקח את כל האנרגיות שאתה משקיע היום כדי למרר לציבור את החיים, ויש בלי עין הרע לא מעט אנרגיות כאלה, ומשקיע אותן במאבקם הצודק של אנשי שדרות.
בחזוני אני רואה אותך הופך להיות להם לפה, מתייצב בראש מאבקם, מקים אוהל מחאה, שובת רעב, וכל מה שצריך, כדי שהממשלה תיקח אחריות ותגרום לירי הקסאמים המטורף הזה על ראשיהם של תושבי שדרות המסכנים להיפסק ובכל מחיר. הרי ברור לך מה היה קורה אם קסאם כזה היה נופל באזור מתחם הבורסה ברמת גן, או ליד מגדלי עזריאלי בת"א. אפשר להגיד שאפילו אם זה היה רק קסאם מפלסטיק, הממשלה הייתה עושה יותר כדי לעצור את זה.
אך לתושבי שדרות אין השפעה כמו לתושבי המרכז, אין להם לוביסטים, אין בעלי הון שייצגו אותם. לתושבי שדרות אין פה ראוי לשמו שיגן על האינטרסים שלהם, קח על עצמך את התפקיד הזה, מר פרץ, ואני בטוח שבמקרה כזה, אני ואחרים נהיה הראשונים שנתייצב מאחוריך ונאמר, הנה מנהיג שדואג לרווחת התושבים ולביטחונם ולא רק דואג לשלושה וחצי ועדי עובדים מסואבים, כש-6.5 מיליון אזרחים מוחזקים כבני ערובה בידיו ובידיהם.
עד אשר הפנטזיה האמורה למעלה תתרחש (והסירו ספק מלבכם שמדובר בפנטזיה ותו לא), וכל עוד השביתות המטורפות האלה תימשכנה, צר לי אך אצלי לפחות, ויש לי תחושה שגם אצל עוד כמה אנשים במדינה הזאת, התואר היחיד שימשיך מר עמיר פרץ להחזיק בו ובגדול - הוא הפוליטיקאי החצוף של השנה, כל שנה.
  • הכותב הינו עו"ד ועיתונאי באתר החדשות "מחלקה ראשונה".

תאריך:  06/08/2004   |   עודכן:  07/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יאיר שיבר
דודו חיים
רק אדם כמו נתניהו היה מסוגל לבצע צעדים שלאף שר אוצר לא היה את האומץ לעשותם קודם לכן
דינה ספראי
תגובה למאמר בנושא מסורבות גט
נסים ישעיהו
ורק טובת עם ישראל בארץ ישראל ובכלל, אינה עולה על שולחן הדיונים. כן, משלמים לה מס שפתיים, אבל לכל מתבונן מן הצד ברור לגמרי כי אין כאן אפילו (משלי יא) שְׂפַת-אֱמֶת והכל הוא לְשׁוֹן שָׁקֶר
עו"ד אברהם פכטר
כן, בלי היסוס או איפוק. כל דחייה, רתיעה - עלולים לעלות ביוקר רב. כל מעשה קיצוני, פרוע, מסוכן - מתחיל מרעיונות, דיבורים, הסתות, הצדקת הדרך, קצת משיחיות, זיוף של אהבת מולדת - עד לרצח או פיגוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il