X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקלות הבלתי נתפסת שבה משגרים רקטות גראד וקסאם לעבר באר שבע, אשדוד וישובי גדרות הוא לדעתי ההפסד ההרתעתי הגדול ביותר של מדינת ישראל ולא רק ההצלחה ביירוט של "כיפת הברזל"
▪  ▪  ▪
כיפת ברזל. ההתרעה נפגעה [צילום: AP]

סבב הסלמה האחרון הביא אומנם את כיפת ברזל לביצועי שיא המתקרבים לשמונים אחוזי יירוט אז מדוע נדמה כי כושר ההרתעה הישראלי נפגע.
חשיבות כיפת הברזל
מאז הוכנסה כיפת הברזל נוצרה משוואה חדשה הפועלת לטובתנו. אמיר פרץ שדחף את פרויקט כיפת הברזל רואיין בערוץ עשר והסביר כי כיפת הברזל לכאורה "הוציאה את העוקץ של ירי טילים על אזרחים" מצד המחבלים. כושר התמרון המדיני רב יותר כאשר אין הרוגים בצד שלנו ואכן בסבב האחרון נספרה כמות פצועים מזערית בלבד.
היכן כושר ההרתעה?
בכל זאת נדמה כי סבב ההסלמה האחרון מול הג'יהאד האיסלאמי היה גם בעוכרינו. ובכן מה עומד על מה הכף? כמות הנפגעים בצד הישראלי (מזערי). השיגורים לעבר ישראל (כ222- רקטות), וארבעים ק"מ בעומק שטח ישראל שבו לא היו לימודים ושגרת החיים אשר נפגע. מנגד כעשרים וחמישה הרוגים בצד הפלשתיני ועוד כשמונים פצועים. הקלות הבלתי נתפסת שבה משגרים רקטות גראד וקסאם לעבר באר שבע, אשדוד וישובי גדרות הוא לדעתי ההפסד ההרתעתי הגדול ביותר של מדינת ישראל ולא רק ההצלחה ביירוט של "כיפת הברזל".
תנו לרפא"ל לכסח
אם הצלחנו בפרויקט של כיפת ברזל הדבר נעשה הודות לכך שהוגדרו מטרות וזמנים מדיוקים מצד רפא"ל וצה"ל ומצד המנהיגות הפוליטית מדינית. כיום לפני קברניטי המדינה עומד שוב אתגר לא פשוט והוא סיכול ירי עוד בקרקע. הכול מתחיל בהחלטה שצריך לקבל ובהפניית המשאבים הכלכלים לכך.
כעשרים וחמישה הרוגים מאנשי ההתנגדות והג'יהאד זה מעט מאוד לחמישה ימי לחימה. משמע שלחייל האוויר הייתה בעיה לצוד חלק מהמשגרים והחוליות. אי לכך האתגר הבאה של מערכת הביטחון למצוא פתרונות יצירתיים דרך עבודת צוות משותפת, רק שהטילים יאותרו ויושמדו לפני שיגורם. אולי נשמע הדבר מעט יומרני אבל הג'יניוס שלנו (התעשיות הביטחוניות) כבר הוכיח את עצמו לא מעט פעמים ביכולת למצוא פתרונות שנחשבו "לא הגיוניים".
הלו! זאת ממשלת ימין?
מעניין מה היה קורה אם מי שהיה שולט במפה הפוליטית אלה היו קדימה או מפלגת העבודה. סביר שראשי הימין מכל קצוות המפלגות היו מדברים על ההידרדרות בביטחון האישי ושהיום טילים מגיעים עד לגדרה בלי תגובה הולמת מצדנו.. וזאת בלשון המעטה. המשותף למי שנמצא בשלטון בעזה ובירושלים היא הידיעה על חוקי המשחק ומגבלות הכוח.
חוסן לאומי
תודו שמגיע לתושבי הדרום שהיו בטווח הרקטות את כול ההוקרה. בלי יותר מידי פאניקה, והרבה עוצמה הצלחנו לשדר חוסן לאומי באיפוק של כלל האזרחים.
אין כמו אויב משותף
הג'יהאד הוא כרגע הגוף שמזנב בחאמס. לאחר שנציגי חמאס בסוריה סולקו בבושת פנים, כשאינם תומכים באסד, הפתרון האירני הוא מעבר לתמיכה בתנועת הג'יהאד האסלמי בעזה. כלומר תזרים המזומנים של החמאס מתחיל להידלדל. נפלאות ההיסטוריה כשנלחמנו בפת"ח קם החמאס, נלחמנו בחמאס הג'יהאד האיסלאמי התחזק. אם אפשר לחתום בנימה אופטימית זהירה, יבוא היום בו לחאמס, לפת"ח ולישראל יהיה אויב משותף תנועת הג'יהאד האיסלאמי.
פרשת הרפז - הסבב הבאה בכנסת
לאחר מסקנות מבקר המדינה נדמה כי הסיפור הזה רק בראשיתו. מלחמות גנרלים תמיד היו בצבא ויהיו וזה בסדר. אבל כנראה הפרשה הזאת עוד לפנינו. מדוע? כי לכולם ברור שברגע שגבי אשכנזי יכנס לחיים הפולטים כנראה במפלגת העבודה ואהוד ברק יתמנה שוב על-ידי ביבי נתניהו לשר הביטחון הם עוד יפגשו. למי שלו יודע עדין, גבי אשכנזי מונה על-ידי איציק מרדכי להיות אלוף פיקוד הצפון. בתקופה שבה אהוד ברק כראש ממשלה הורה על הנסיגה החד-צדדית מלבנון. גבי אשכנזי יחד עם שאול מופז התנגדו לנסיגה כמו שפנחס ספיר אמר "הפנקס פתוח והיד רושמת" כך גם אהוד ברק רשם בפנקסו את גבי אשכנזי לפני הרבה זמן.

תאריך:  13/03/2012   |   עודכן:  13/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כושר הרתעה וחוסן לאומי בממשלת הימין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מתפלא ךמה יורים בנו בקלות?
זקן  |  13/03/12 16:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
לא רק מטעמי פרוצדורה עובר נטל ההוכחה לקבלן כאשר מתגלה ליקוי, אלא גם מהבחינה המהותית - יודע הקבלן, או שהוא חייב לדעת, מהו מקורו של הליקוי שגרם נזק לתובעים
אסף גולן
חוסר היכולת שלנו להגן על אזרחינו באופן מרתיע, נחרץ וחד-משמעי - למרות ההישג הטכנולוגי המופלא של מערכת הטילים 'כיפת ברזל' - מראה עד כמה מדינת ישראל חלשה מבחינה מדינית. התלות שלנו בגורמי חוץ, ולא פרויקט הגרעין האירני, מהווה את הסכנה האמיתית לקיומה של ישראל
נורית גרינגר
שתי המדינות לוחמות מלחמות לאורך קווי הפוליטיקלי קורקט, שלא ניתן לנצח בהן. במובנים רבים, היום, ארצות הברית וישראל עשויות מאותם חומרים בתחומים רבים
צ'לו רוזנברג
המל"ל הוא ילוד שנולד בחטא מיילדיו, וכשהופיע לאוויר העולם, חנקו אותו, הזניחו אותו והפכוהו למה שהוא היום: כלום, כפי שעוזי ארד העיד בתור מי שהיה אחרון הנפילים, או הנפלים, בשורה ארוכה של ראשי המטה לביטחון לאומי. עד היום, הוא גוף מיותר, בעיני הקברניטים, במקום שיהפוך להיות לחוד החנית של העבודה האינטגרטיבית
צבי מגן
פוטין צפוי לפעול בשני ערוצים מקבילים: מחד-גיסא, כפי שכבר עשה זאת בעת תהליך הבחירות, יפעל לפגיעה תדמיתית, ובוודאי ארגונית, בגורמי המחאה, שכבר הוצגה כתולדת חתרנות זרה    במקביל, צפויים מצידו גם מאמצים להרגעת הרוחות בציבור, לשיפור תדמיתי של השלטון ולנקיטה במדיניות ליברלית יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il