X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הושגה רגיעה אלא הרגעה. ההרגעה מאפשרת להסביר שניצחנו בעימות 'בנינו מחדש את מאזן ההתרעה' - משוג שכלל אינו מדויק סבב-מונח חדש בלקסיקון. רק שירי מסיבי על אזרחים הוא אינו סבב ואינו גזרה משמיים
▪  ▪  ▪
נפילת גראד באשדוד. עברה דרומה כמו גדרה [צילום: AP]

כרגיל בעת התרחשותו של כל אירוע ביטחוני מכבסת המילים מתחילה לעבוד. כך גם באירועי הימים האחרונים שלאחר חיסולו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות בעזה. אגב, גם בהקשר זה יש לנו את היכולת למתג את מבצעי הטרור ולהשתמש בכינויים המחתרתיים שלהם המוסיפים נופך של מסתורין לרוצחים שפלים וצמאי דם. לא מזכ"ל ועדות ההתנגדות סיים את חייו אלא אחד מראשי ארגון רצח המקורב לאל-קאעידה.
לא לנושא זה כיוונתי ברשימתי זו אלא למצב שנוצר אחרי 4 ימי ירי על יישובי דרום הארץ. אגב גם כאן עד לאחרונה ידעתי שאשדוד היא במרכז הארץ. כנראה שכדי להקטין את ממדי הירי עברה אשדוד דרומה כמו גם גדרה.
רגיעה או הרגעה; הסכם או הסכמות
ראשית אנו שומעים שלא הושגה רגיעה אלא הרגעה. מה ההבדל? -רגיעה מזכירה את מה שהיה לפני החיסול וירי התגובה ואילו הרגעה זהו מונח חדש שמאפשר להסביר שניצחנו בעימות.
שנית לא הושג הסכם ובוודאי שלא בכתב אלא הושגו הסכמות. ההבדל כמובן במאבק על תמיכת הצבור. הסכם הוא תוצאה של מו"מ ואנחנו כמובן לא מנהלים מו"מ עם ארגוני טרור ובוודאי שלא עם אלו המסונפים לאל-קאעידה או מקבלים הנחיות מאירן. הסכם בכתב זו בכלל עליית מדרגה שהס מלהזכיר.
בנינו מחדש את מאזן ההרתעה?
מונח נוסף שחוזר ללקסיקון התקשורתי הוא "בנינו מחדש מאזן הרתעה". מעניין אם כי, לצערי, לא בטוח שמדויק. אחרי 4 ימים בהם הושבתו מפעילות יותר ממיליון אזרחי ישראל, עסקים נפגעו, עובדים שנאלצו להישאר בבית יאבדו משכרם, סביר להניח שגם מקבלי ההחלטות בישראל יחשבו עוד יותר לפני החלטה על החיסול הבא. המחיר בדם היה נמוך מאוד. פצועה אחת וזאת במידה רבה בזכות התנהגות האזרחים, אמצעי המיגון ומערכת "כיפת ברזל" שכאן המקום לשוב ולהודות לשר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, על נחישותו ועקשנותו בנושא. המחיר הכלכלי היה כבד. האם החיסול היה כדאי? אם מנע פיגוע מתגלגל, כן וכן. אם ניתן היה למנעו בדרך אחרת, לא בטוח.
מונח חדש שבה לעולם הפעם היה "סבב". בהתחלה חשבתי שמדובר בתחרויות טניס, סבב ה-ATP. היה כנראה מישהו במתדרכי התקשורת מצה"ל או מהמשלה שקצת התבלבל. ירי מסיבי על אזרחים אינו סבב ואינו גזרה משמים. הוא עלול לקחת חיים וכך יש להסתכל עליו.
אין ירי שאפשר להכיל
המונח שמרגיז אותי יותר מכל אחד אחר הוא השימוש בהפסקת אש. לכנות כך הפסקת הירי על באר שבע, אשקלון, אשדוד וגדרה תוך כדי המשך ירי מרגמות וקאסמים על שדרות ושאר יישובי עוטף עזה זו יותר מאשר חוצפה. זו איוולת מרושעת. שמעתי משפט מקומם : "יש ירי שאפשר להכיל" ולא ידעתי נפשי מכעס.
רבותי מקבלי ההחלטות - אין ירי שניתן להכיל. לא בשדרות, לא בנחל עוז ולא ביד מרדכי. יתכן (ואני חושב כך) שאין פתרון צבאי למצב אך מכאן ועד השימוש במילים מקוממות המרחק עצום.
כרגיל לכל עימות כוחני יש רק פתרון אחד : פתרון מדיני.
בעבר, שמעתי מ אהוד ברק בעת שכיהן כראש האופוזיציה ועבדתי עמו משפט מכונן חשוב: אני בעד מהלך מדיני כיוון שאם לא נעשה עמו תתפרץ אלימות. ולאחר שהאויב יקבור את מתיו ואנחנו את שלנו (ב"ה שזה לא קרה) נחזור בדיוק לאותה נקודה לפני שהתחיל פרץ האלימות ונצטרך לדבר.
דברי ברק תקפים גם עכשיו.

תאריך:  13/03/2012   |   עודכן:  13/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכבסת המילים בלחימה האחרונה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין
יובל מירושלים  |  13/03/12 15:49
2
סליחה שניצחנו.
אהוד פרלסמן  |  13/03/12 18:30
3
מר דורי צודק
מיקי מגני תקוה  |  13/03/12 20:21
4
שיאה של המכבסה
גורי גרוסמן  |  14/03/12 12:06
5
דורי, יפה כתבת
דוד מגבעת זאב  |  14/03/12 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
הביקורת על ראש הממשלה אינה משפיעה על ציבור בוחריו, למרות שמדובר בממשלה כושלת שדרדרה את מצבם של האזרחים מכל הבחינות. נתניהו לא סיפק לאזרחים שלום, לא סיפק להם ביטחון וגם לא סיפק שום צדק חברתי, למרות שהוא הבטיח לכולם הבטחות גדולות לפני שהוא נבחר וגם לאחר מכן. "ביבי המלך" הקים ממשלה כושלת מכל הבחינות, אבל זה לא מפריעה לתומכים העיוורים שלו להמשיך ולהגן עליו
יובל בן בסט
הקלות הבלתי נתפסת שבה משגרים רקטות גראד וקסאם לעבר באר שבע, אשדוד וישובי גדרות הוא לדעתי ההפסד ההרתעתי הגדול ביותר של מדינת ישראל ולא רק ההצלחה ביירוט של "כיפת הברזל"
אברהם בן-עזרא
לא רק מטעמי פרוצדורה עובר נטל ההוכחה לקבלן כאשר מתגלה ליקוי, אלא גם מהבחינה המהותית - יודע הקבלן, או שהוא חייב לדעת, מהו מקורו של הליקוי שגרם נזק לתובעים
אסף גולן
חוסר היכולת שלנו להגן על אזרחינו באופן מרתיע, נחרץ וחד-משמעי - למרות ההישג הטכנולוגי המופלא של מערכת הטילים 'כיפת ברזל' - מראה עד כמה מדינת ישראל חלשה מבחינה מדינית. התלות שלנו בגורמי חוץ, ולא פרויקט הגרעין האירני, מהווה את הסכנה האמיתית לקיומה של ישראל
נורית גרינגר
שתי המדינות לוחמות מלחמות לאורך קווי הפוליטיקלי קורקט, שלא ניתן לנצח בהן. במובנים רבים, היום, ארצות הברית וישראל עשויות מאותם חומרים בתחומים רבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il