X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק שלמרות שתנועת החמאס לא משתתפת בסבב הלחימה הנוכחי, היא פועלת מאחורי הקלעים
▪  ▪  ▪
החמאס. פועל ביתר שאת [צילום: פלאש 90]

למרות שארגון החמאס שולט ברצועת עזה, הוא אינו ממהר לעזוב את דרך הטרור. הוא הקים לאחרונה ארגון טרור חדש וחשאי בשם "מגיני אל-אקצה", אשר אחראי על הפיגועים שסוכלו לאחרונה מאזור סיני. הארגון יורה טילים ומניח מטענים בגבול ישראל-מצרים כדי לסכסך בין שתי המדינות. בראש הארגון עומד פתחי חאמד, אשר משמש גם כשר הפנים של הממשלה ברצועה.
הארגון גייס לשורותיו כמה עשרות צעירים אשר משפחותיהם עסקו בעבר בהכנה והוצאה לפועל של פיגועים נגד ישראל. הארגון החדש תומך במודל פיגועים ארוכי-טווח. כלומר, לא מדובר בחוליות אשר מתארגנות במהירות ותוקפות סיורים של הצבא הישראלי על ציר רצועת עזה, אלא הארגון מתכנן פעולות מיוחדות הכוללות חטיפות חיילים ופיגועים רבי-נפגעים.
אנשי חמאס עורכים תיעוד מדוקדק לאורך גבול ישראל-מצרים העוזר להם בתכנון פעולות טרור הכוללות, בין-היתר, החדרת מחבלים לישראל, חדירה למוצבי צה"ל, חטיפת חייל/אזרח או דמות ציבורית כלשהי, ירי מנשק נ"ט.
בין פעולות החמאס: שיתוף-פעולה עם עובדים זרים
במקביל לתהליכים אלו, החמאס ממשיך לאגור נשק. כך, למשל, בשנת 2011 הוברחו לרצועה 40% טילים נגד מטוסים, 25% טילי גראד ו-15% פצצות מצרר. כמו-כן, גילה הצבא שכספים מוזרמים לתאי החמאס בגדה המערבית, וזאת על-ידי עובדים זרים העובדים עם החמאס.
איך מתנהל העסק? - העובדים הזרים המגיעים מיבשת אפריקה מעבירים את הכסף שהם מרוויחים בעבודתם בישראל בידי חלפני כספים של חמאס. החלפנים שולחים את הכספים ישירות למפקדת החמאס בגדה, ובמקביל נציגי הארגון מעבירים סכום כסף זהה לעובדים הזרים.
אין ספק שלמרות שהחמאס לא משתתף בסבב הנוכחי, הוא פועל מאחורי הקלעים.

תאריך:  13/03/2012   |   עודכן:  14/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
לשפוך את התינוק עם המים זה משפט של מבוגרים אחראים, שתמיד העלה בי חיוך של הבנה אבל לא של הסכמה. המחאה החברתית הולכת לקראת מבחן חשוב הרבה יותר מאשר הבמבה והנבחרת הלאומית. אם הקיץ הזה לא יתממש לשינוי חברתי-כלכלי, ואם הפוקוס יהיה במלחמה עם אירן או במזרח-תיכון מתערער, החברה הישראלית תחדל מלנסות להביא לשינוי ללא אלימות. במלחמה יש רק מפסידים, ודיאלוג מונע מלחמה
משה חסדאי
הטרור בכבישים חייב להיות מוקע, וחייבים להגדיר את המלחמה בטרור התחבורתי כמשימה לאומית בעדיפות עליונה, שמשרד ראש הממשלה יהיה ממונה עליה. כמו בכל מלחמה בטרור, מיגור האויב חייב להיות מלווה בנחישות בלתי מתפשרת, ובאפס סובלנות לאומית ומשפטית
יורם דורי
הושגה רגיעה אלא הרגעה. ההרגעה מאפשרת להסביר שניצחנו בעימות    'בנינו מחדש את מאזן ההתרעה' - משוג שכלל אינו מדויק    סבב-מונח חדש בלקסיקון. רק שירי מסיבי על אזרחים הוא אינו סבב ואינו גזרה משמיים
דניאל גיגי
הביקורת על ראש הממשלה אינה משפיעה על ציבור בוחריו, למרות שמדובר בממשלה כושלת שדרדרה את מצבם של האזרחים מכל הבחינות. נתניהו לא סיפק לאזרחים שלום, לא סיפק להם ביטחון וגם לא סיפק שום צדק חברתי, למרות שהוא הבטיח לכולם הבטחות גדולות לפני שהוא נבחר וגם לאחר מכן. "ביבי המלך" הקים ממשלה כושלת מכל הבחינות, אבל זה לא מפריעה לתומכים העיוורים שלו להמשיך ולהגן עליו
יובל בן בסט
הקלות הבלתי נתפסת שבה משגרים רקטות גראד וקסאם לעבר באר שבע, אשדוד וישובי גדרות הוא לדעתי ההפסד ההרתעתי הגדול ביותר של מדינת ישראל ולא רק ההצלחה ביירוט של "כיפת הברזל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il