X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאומו המבריק של נתניהו בוועידת איפא"ק והמפגש עם אובמה הבהירו לעולם את נחישות ישראל למנוע התגרענות אירנית, אבל בארץ, ממש כמו באירן, הגיבו בלגלוג, שנדחה על-ידי 'המבוגר האחראי' פרופ' יחזקאל דרור
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא שוכח את ההיסטוריה הלא-רחוקה [צילום: פלאש 90]
מרקוס. נביא הזעם [צילום: בוצ´צ´ו]

לוי. בכיין-קבע

גרוסמן. לא למד מההיסטוריה [צילום: פלאש 90]

נחרדים מזכות הקיום של ישראל
דבָּרי השלום-אך-שווא נחרדים כל אימת שישראל עומדת על זכותה להתקיים, ולעולם לא יכירו בטעויותיהם הילדותיות. הארץ, במאמר ראשי, קונן על שנתניהו "כאחרון הטוקבקיסטים, לא היסס להשוות בבוטות את ישראל היום למצבם של יהודי אירופה בשואה", ולעג ל"וולגאריות וסרוּת הטעם" של נתניהו

מעל לפתח הכניסה לאחד הביתנים בבית החרושת למוות אושוויץ, מופיעה כתובת מצמררת המצטטת היסטוריון אנגלי: "מי שלא לומד מן ההיסטוריה, סופו שהוא חוזר לחוות אותה".
העם היהודי, ככל הנראה, השתדל ללמוד מן ההיסטוריה. עצם הקמתה וקיומה של המדינה היהודית, מעידים שהעם היושב בציון למד מן ההיסטוריה - לא כולל יהודים גלותיים שעדיין מעדיפים את מנעמי הנֵכר על פני החיים בארץ חמדת אבות, ולא כולל מקומיים שמתנערים בתואנות שווא מן הזכות להירתם למשימת הקיום של עם-ישראל.
לפני ימים אחדים, בוושינגטון, הוכיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מתעקש ללמוד מן ההיסטוריה. מוראות שנות האימה 1945-1939, ותחושות חוסר-האונים וה'כצאן לטבח יוּבל', הם שעמדו לנגד עיני בנו של ההיסטוריון הבכיר פרופ' בנציון נתניהו, בשבוע שעבר, עת השמיע את נאום חייו וקבע נחרצות כי הופקו הלקחים מן הקטסטרופה הנאצית. "שנת 2012 איננה 1944", אמר בנאום דרמטי בפני 13,000 באי ועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק. "...גם העם היהודי שונה. היום יש לנו מדינה, ותכליתה להגן על חיים יהודיים ולהבטיח את העתיד היהודי".
וכמו בתגובה פבלובית, הזדרזו פרקליטי השטן במקומותינו, אכולי שנאה תהומית לכל מה שנתניהו מוציא מפיו (ראו בעניין זה את הראיון המרתק עם 'זקן השבט' יעקב אחימאיר, במוסף מעריב בשבוע שעבר), למתוח ביקורת נוקבת על הנאום, וכינוהו במונחים משפילים: דמגוגיה זולה, ניצול ציני של זכר קרבנות השואה ועוד לגלוגים ונאצות.
האמת, שלא צריך להתרגש. זה לא חדש. דבָּרי השלום-אך-שווא נחרדים כל אימת שישראל עומדת על זכותה להתקיים, ולעולם לא יכירו בטעויותיהם הילדותיות. הארץ, במאמר ראשי, קונן על שנתניהו "כאחרון הטוקבקיסטים, לא היסס להשוות בבוטות את ישראל היום למצבם של יהודי אירופה בשואה", ולעג ל"וולגאריות וסרוּת הטעם" של נתניהו: "כל האמצעים כשרים: קיטש ומוות... רטוריקה נואלת המשלבת מיסכנות ומגלומניה".
עם התנסחות יהירה ופטרנליסטית שכזו, צפונבונית מתנשאת, שנדחית שוב ושוב על-ידי הרוב המכריע של הציבור, עדיין לא מצליח העיתון להבין מדוע זה קורה לו: יותר ויותר אנשים מתייחסים אליו, בטאונו של 'האדם הנבון', כעיתון תוד"א (תודעת אויב), ודווקא מוּשא שנאתו התהומית, נתניהו, נוסק על כנפי הרייטינג.
החרתה-החזיקה אחריו מנהיגת האופוזיציה ציפי לבני. גם היא השמיעה אותן זמירות: "צריך להפסיק עם ההשוואות לשואה. אנחנו לא באותו מצב, תודה לאל, וצריך להתמודד עם המצב באחריות", וגם היא לא מצליחה להבין כיצד אחר כל אמירה אווילית שכזו, צונחת הפופולריות שלה ונוסק המוניטין של נתניהו.
העוינים הקבועים - מרקוס, לוי וגרוסמן
וכמובן, הפרשנים שעוינותם אומנותם. נביא הזעם הנצחי יואל מרקוס, קרא: "ביבי שב בשקט", אך נאנס להודות כי "ההצלחה של ביבי היא בעיקר בהעלאת האיום האירני לתודעה העולמית". ואילו מתבכיין הקבע גדעון לוי התרעם: "ישראל של נתניהו הצליחה להכתיב לעולם את סדר יומו באופן ששום מדינה קטנה לא הצליחה מעולם, וזה קורה דווקא בתקופה שבה מעמדה הבינלאומי של ישראל נתפס כרעוע במיוחד"... באירנית זה נשמע יותר טוב.
הגדיל לעשות ב'הארץ' הסופר דויד גרוסמן, שמתעקש בנושא האירני שלא ללמוד מההיסטוריה: "ראש הממשלה... משלהב את שומעיו, וגם את עצמו, תוך כדי אזכורים תכופים של השואה, הגורל היהודי וגורל הדורות הבאים. למול הרטוריקה האסונית והאפוקליפטית הזאת אפשר לרגעים לתהות אם נתניהו אכן מבחין בין הסכנות המוחשיות שישראל ניצבת בפניהן לבין ההדים והצללים של טראומות העבר".
ממרומי סמכותו הספרותית ממשיך גרוסמן: "במקום התרגום החד-ממדי של ישראל שנת 2012 לשואת יהודי אירופה, הייתה צריכה להישאל שאלה אחת - האם רצוי שישראל, מיוזמתה, תיכנס למלחמה עם מדינה כאירן, מלחמה שאי-אפשר לחזות את כל השלכותיה, וכל זאת כדי לסכל מצב עתידי, מסוכן בהחלט, אך שאיש אינו בטוח כי יתממש אי פעם? במלים אחרות: האם כדי למנוע אסון אפשרי בעתיד תידחף ישראל ליזום אסון ודאי בהווה?"
והוא מסיים את מאמרו בשאלה הנוקבת, היורדת עד חדרי בטן: "האם יש לאדם כלשהו זכות לגזור את דינם של רבים כל כך למוות, רק בשמה של חרדה מפני אפשרות, שאולי לעולם לא תתרחש?".
הדברים נשמעים, אולי, כמשא נבואי זועם כנגד קלות דעתם של השלטונות. אבל צריך לזכור שכושרו הנבואי של גרוסמן חלש למדי, אם ללמוד מן העבר. לאחר חתימת הסכם אוסלו ב', הוא שמע באוזניו החדות פעמי משיח והתפייט: "אני חושב שאנחנו בתחילתו של נס. יש לנו סיכוי להיוולד מחדש" (בראיון עם ניסים משעל, 28.9.95). התוצאות, למרבה הצער, רחוקות מלהיות נס: עם ישראל לא נולד מחדש, ורק הקיז מדמו עם מותם לשווא של 1,500 ישראלים חפים מפשע בידי הטרוריסטים הרצחניים שיובאו מטוניס, מכוח 'נס אוסלו'.

גרוסמן מטעה

מול מקהלת המקוננים, בניצוחו של גרוסמן, עם כל הדימוי של עוצמה ספרותית-מוסרית העומדת מאחוריו, קם 'מבוגר אחראי' אחד, מומחה מובהק להיסטוריה ומדע המדינה, פרופ' יחזקאל דרור, חבר ועדת וינוגרד לשעבר, שבהחלט אינו איש ימין, וקבע (הארץ, 13.3.12) ממרומי מיומנותו האקדמית, שההיגיון הצרוף ממש הפוך מהתזה של גרוסמן: "דויד גרוסמן טועה", הוא פסק. "אם אסור למדינאים להמר הימור פרוע למחצה כדי למנוע מצב עתידי גרוע יותר, אין גם הצדקה להסכם שלום עם הפלשתינים... ראשי הממשלה חייבים להימנע מדרך החשיבה [תוספת שלנו: התבוסתנית – מ"ר] שמציע גרוסמן... חבל שגרוסמן מטעה את הציבור במקום להוסיף לתובנתו". הבנת את זה, ברוך?
פרופ' דרור אינו מרפה מן ההיגיון העקום של גרוסמן: "אסור למופקדים על עתידה של מדינה להירתע מפני פעולה יזומה, הכרוכה אולי במחיר כבד בחיי אדם בהווה, אם הדבר עשוי למנוע בעתיד אירוע שמספר הנפגעים בו יהיה גדול בהרבה. נראה שמאמרו של גרוסמן לוקה באחד מכשלי החשיבה לנוכח אי ודאות... אם כך [על-פי עצת גרוסמן – מ"ר] ינהגו ראשי הממשלה, הם ימעלו בתפקידם. שכן, חובתם לדאוג לעתיד לא פחות מאשר להווה, גם אם העתיד אינו ודאי, אלא מדובר ברמת חיזוי כזאת או אחרת שאף פעם אין לסמוך עליה.
"...הגישה המוצעת על-ידי גרוסמן דוחפת בהכרח למדינאות שמבוססת על תגובות מאולתרות, גם לנוכח סכנות ברורות באופק. גרוסמן בוודאי אינו מתכוון לכך, אך אותו 'הגיון' שהוא מציג במאמרו, מצדיק גם דישדוש ישראלי בתהליך השלום".
זהו דבר התבונה המדינית הטהורה, נוסח המומחה הבכיר מן האקדמיה, שמדע המדינה הוא מיומנותו המדעית. מה שאומר שהעובדה שאדם מתפרנס מספרות ואפילו מוכתר בתואר סופר, אינה הופכת אותו למדינאי. ועוד מסקנה כאובה העולה, מר גרוסמן, מדברי פרופ' דרור, ומתייחסת כלפיך ושכמותך: לפעמים אנשים קצרי-אופק, מברברים שלום, כמובן מתוך כוונות טובות, אבל מייבאים למקומותינו באמצעות צקצוקי השלום הללו, הדוחפים מנהיגים להימנעות מְעשייה, את המלחמה הבאה.
נתניהו העביר את המסר והאמריקנים תומכים בנו
מזלה של ישראל הוא, שדעת הקהל האמריקנית, דווקא הפנימה את דבריו הנחרצים של נתניהו. האמריקנים, למן הנשיא ועד אחרון היאנקים, קלטו סוף-סוף כי ישראל נחושה בדעתה לסכל בכל מחיר מצב של התגרענות מדינת אויב, שמנהיגיה, אחמדינג'אד וחבר מרעיו, מכריזים חד וחלק, ללא שום הצטעצעויות, כי את המדינה היהודית יש להשמיד, ו"צריך למחוק את הציונים הכופרים ממפת המזרח התיכון".
נתניהו הצליח להעביר את המסר מעל לראשו של הנשיא. סקר גאלופ מצא, כי ישראל זכתה בעקבות הנאום ופסגת נתניהו-אובמה ב-71 אחוזי תמיכה בדעת הקהל הכללית בארה"ב – נתון שיא שלא נרשם כמותו בשני העשורים האחרונים. אשר לעמדות האמריקנים בעניין הסכסוך הישראלי-פלשתיני, נמצא כי התמיכה בישראל חוצה מפלגות: 65% מהדמוקרטים, 80% מהרפובליקנים ו-71% מהעצמאיים תומכים בישראל.
נתון מדהים, אגב, העולה מן הסקר (למגינת לבו מן הסתם של מחנה השלום-אך-שווא) הוא, שדווקא בשנים בהן התנהל תהליך מדיני אינטנסיבי בין ישראל לפלשתינים צנחה התמיכה בישראל, וככל שהתהליך נתקע, צמחה התמיכה בה. חומר למחשבה.

תאריך:  13/03/2012   |   עודכן:  14/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"2012 אינה 1944"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בשואה גם יהודי USA שמחו ולא עז
ראיס-פוטין בן מדב  |  14/03/12 13:53
2
נתניהו הטוב ביותר ואם ציפי
ירדנה  |  14/03/12 23:58
3
נהנתי-כתוב וחכם היטב ל"ת
א מ רול  |  15/03/12 04:53
4
״הארץ״קן צרעות,גרוסמן אנכרוניז
אזרח ותיק ש.  |  15/03/12 05:47
5
ג'ורג' סנטיאנה בתגובה:"אלה שאי
קורןנאוה טבריה  |  15/03/12 06:57
6
אסור שנהיה מגש הכסף
ד"ר רון בריימן  |  15/03/12 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אין ספק שלמרות שתנועת החמאס לא משתתפת בסבב הלחימה הנוכחי, היא פועלת מאחורי הקלעים
דן אלון
לשפוך את התינוק עם המים זה משפט של מבוגרים אחראים, שתמיד העלה בי חיוך של הבנה אבל לא של הסכמה. המחאה החברתית הולכת לקראת מבחן חשוב הרבה יותר מאשר הבמבה והנבחרת הלאומית. אם הקיץ הזה לא יתממש לשינוי חברתי-כלכלי, ואם הפוקוס יהיה במלחמה עם אירן או במזרח-תיכון מתערער, החברה הישראלית תחדל מלנסות להביא לשינוי ללא אלימות. במלחמה יש רק מפסידים, ודיאלוג מונע מלחמה
משה חסדאי
הטרור בכבישים חייב להיות מוקע, וחייבים להגדיר את המלחמה בטרור התחבורתי כמשימה לאומית בעדיפות עליונה, שמשרד ראש הממשלה יהיה ממונה עליה. כמו בכל מלחמה בטרור, מיגור האויב חייב להיות מלווה בנחישות בלתי מתפשרת, ובאפס סובלנות לאומית ומשפטית
יורם דורי
הושגה רגיעה אלא הרגעה. ההרגעה מאפשרת להסביר שניצחנו בעימות    'בנינו מחדש את מאזן ההתרעה' - משוג שכלל אינו מדויק    סבב-מונח חדש בלקסיקון. רק שירי מסיבי על אזרחים הוא אינו סבב ואינו גזרה משמיים
דניאל גיגי
הביקורת על ראש הממשלה אינה משפיעה על ציבור בוחריו, למרות שמדובר בממשלה כושלת שדרדרה את מצבם של האזרחים מכל הבחינות. נתניהו לא סיפק לאזרחים שלום, לא סיפק להם ביטחון וגם לא סיפק שום צדק חברתי, למרות שהוא הבטיח לכולם הבטחות גדולות לפני שהוא נבחר וגם לאחר מכן. "ביבי המלך" הקים ממשלה כושלת מכל הבחינות, אבל זה לא מפריעה לתומכים העיוורים שלו להמשיך ולהגן עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il