X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה אנחנו חייבים לגרש את פליטי דרום-סודן עם תום תקופת ההגנה הקבוצתית עליהם, אפילו שאני אישית הייתי מעדיף לגרש 700 אנשים אחרים?
▪  ▪  ▪
פליט סודני. מדינת ישראל אינה מדינת כל אזרחיה [צילום: AP]
למה לגרש את הדרום-סודנים
אין למדינת ישראל אינטרס מיוחד לגרש דווקא את 700 הדרום-סודנים מפה, להפך – הם לא מוסלמים, הם לא בעייתיים, הם לא רבים. גם אין פה אינטרס כלכלי – האוכלוסיה הזאת היא אוכלוסיה יצרנית וברוכה. האינטרס היחידי לגרשם הוא קיום שלטון החוק והריבונות של מדינת ישראל – דבר חשוב מאין כמוהו שעל בסיסו הרעוע מתקיימת פה (עדיין) סוג של דמוקרטיה עם רמה כזו או אחרת של חירויות פרט

אל תקנו את התעמולה של שוחרי האינטרנציונל הפרולטארי. הם מנופפים בהיסטוריה העגומה של העם היהודי באותה מיומנות צינית בה הימין הקיצוני עושה זאת למטרות אחרות. טקטיקות ההפחדה האלה של השוליים הפוליטיים מעידות על שטחיות התפישה שלהם – שהיא תכונה משותפת (אחת מני רבות) לקצוות הללו.
ישראל חייבת ומוכרחה לקבל פליטים ולסייע להם, זוהי חובתנו המוסרית. ברם אנשים שהתגוררו שנים במצרים אחרי שנמלטו מסודן, אינם פליטים אלא מהגרי עבודה. במשך שנים ישראל השאירה אותם כאן מתוקף הגנה קבוצתית שהמדינה יזמה בעצמה - לא הייתה דרישה כזו של האו"ם ואין כזו - בניגוד להגנה הקבוצתית על המהגרים מאריתריאה שהיא מתוקף הסכמים בינלאומיים. הרעיון היה להגן על אזרחי דרום סודן עד שתקום להם מדינה.
והנה קמה להם מדינה כזאת – והיא אכן במצב לא משהו. שליש מהאוכלוסיה במצב של חוסר ביטחון תזונתי – חלקו כתוצאה מחזרה מאסיבית של אזרחים גולים. יש עימותים מזוינים עם הצפון ועם מיליציות, יש אינפלציה וחוסר יציבות כלכלית, אבל אתם יודעים מה – קצת קשה לקבל ישר את דנמרק. העולם מסייע לדרום סודן בהיקפים גדולים, דרך האו"ם, ארגוני סיוע וקרנות בינלאומיות. אם טובי בניה של המדינה הזאת ינקו דירות ברמת אביב, המצב שלה לא ישתפר.
לקבל החלטה: להחזיר או לא להחזיר
לא לי ולא לאף מחלק מרק טהור-כוונות בגינת לווינסקי יש באמת מושג מה קורה בדרום-סודן. מי שהנושא הזה נורא בוער בקרבו – יכול לנסוע להתנדב שם כמו שעושים הרבה אנשים מרחבי העולם, אלו שלא מפגינים בבילעין – בהתנדבות בדרום-סודן ניתן לעזור ליותר מ-700 דרום-סודנים. ואם רווחתם של פליטים מאפריקה המוכה בראש מעייניו, שיפעל גם נגד שלטונות מצרים שנוהגים בהם בעוינות ובאלימות.
בכל מקרה, כל עוד מדינת ישראל הרשמית וממשלת דרום-סודן החדשה מעוניינות ויכולות להחזיר את המהגרים הללו לארצם, צריך לקבל את ההחלטה הזאת. אין למדינת ישראל אינטרס מיוחד לגרש דווקא את 700 הדרום-סודנים מפה, להפך – הם לא מוסלמים, הם לא בעייתיים, הם לא רבים. גם אין פה אינטרס כלכלי – האוכלוסיה הזאת היא אוכלוסיה יצרנית וברוכה. האינטרס היחידי לגרשם הוא קיום שלטון החוק והריבונות של מדינת ישראל – דבר חשוב מאין כמוהו שעל בסיסו הרעוע מתקיימת פה (עדיין) סוג של דמוקרטיה עם רמה כזו או אחרת של חירויות פרט.
הממשלה מגלה אוזלת יד בטיפול בתופעה
גזענות. ברור שיש גזענות כלפי המהגרים האפריקנים בכלל ובתוכם גם הדרום-סודנים. הם נמצאים בחיכוך גבוה עם אוכלוסיות חלשות בשכונות בהן הם גרים, נתפסים על-ידי אזרחים רבים ככאלו שתופסים מקומות עבודה – שלא בצדק. כן בצדק הם נתפסים כנטל על תשתיות הבריאות והרווחה – אבל האשמה הזאת יותר מוטלת לפתחה של ממשלת ישראל שמגלה אוזלת יד משוועת בטיפול בתופעה ובהשלכותיה, ומטילה את תפוח-האדמה הלוהט הזה אל חיקה של האוכלוסיה הכי מוחלשת שלה - כרגיל מפקירה את האזרח לנפשו, אולי בכוונת מכוון? אזרח שכועס על ה"כושים" בדירה ליד, כועס פחות על יוקר המחיה? המממ...
מדינת ישראל חייבת להיות מדינת חוק. איפה שלא מגרשים מהגרים חוקיים גם מכשירים מאחזים לא חוקיים. אותם ארגוני זכויות אדם שנאבקים למען השארתם של מהגרי סודן נאבקים בחירוף נפש נגד הימצאותם (החוקית) של יהודים בשטחי "המדינה הפלשתינית". האם רק לפלשתינים יש זכות ללאומיות מתגוננת? כמובן שכן, לתפישתו של השמאל הקיצוני.
אותם ארגוני זכויות אדם שנאבקים למען השארתם של מהגרי סודן מחשש לחייהם הם אותם ארגוני זכויות שמגדירים את ישראל בעולם כמדינת טרור מפלצתית, צמאת-דם, מדינת אפרטהייד ומה לא – אם מתבססים על התדמית המעוותת שארגונים אלו מייצרים לישראל בעולם, נראה שהדרום-סודנים יהיו בטוחים בהרבה בדרום-סודן מאשר פה.
ישראל היא לא הפתרון למיליוני אפריקנים
תנו לאנשים האלה צ'אנס לבנות את המדינה שלהם - ישראל לא יכולה להיות פתרון למיליוני אפריקנים, קורבנות האימפריאליזם האירופי. תנו להם צ'אנס לבנות את המדינה שלהם, או תנו להם כרטיס טיסה לאחת ממדינות המערב שמכירות בהם כפליטים. שיעורי-בית: מיצאו כזאת.
מדינת ישראל היא מדינת לאום. היא מחויבת מוסרית לסייע לאנשים בצרה ככל האפשר, אבל היא לעולם לא תהיה מדינת כל אזרחיה, פתוחה לכל ואוטופית. לתת ל"פליטים" כאלה 'פאס' חופשי זה בערך הגיוני כמו להקים מדינה של פליטים יהודים בלב אפריקה – אוגנדה, נניח.

הכותב בן 34, תסריטאי ואיש פיתוח בטלוויזיה. פעיל בפורום הלאומי ליברלי בליכוד.
תאריך:  16/03/2012   |   עודכן:  16/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנחישות וברגישות: הגרסה הדרום-סודנית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לזה אתה קורא מאמר אמיץ?
דרור קלינגר  |  19/03/12 17:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרד כהן-קידר
התבשרנו על-ידי שר החינוך המוצלח, ללא ספק, גדעון סער, שמשרדו שוקל להותיר שלוש בחינות בגרות בלבד    לא יודע מה איתכם, אבל אני בעד הקניית ערכים תחילה
איתמר לוין
ישראל פועלת מזה 50 שנה בתגובה על מעשי טרור במקום למנוע אותם    יובל שטייניץ לא מסוגל לנהל שום דבר, ובתחום המיסים אין הרתעה    יש להעניק לבתי המשפט את האפשרות לטפל בעורכי דין השוכחים את חובתם    הקשר בין גימנסיה הרצליה לבית הרב קוק    לקח בנאלי אך לא מובן מאליו של מסע לפולין
אדם דובז'ינסקי
בסדרת מפגשים שאנו עורכים בכנסת בחסותו של ח"כ אריה ביבי, קורם עור וגידים חלום ישן של משוררי ישראל - חוק שידאג גם להם. הרעיון הוא להקים מועצה לאומית לשירה עברית, בדומה למועצה לקולנוע. המטרה הראשית: הפסקת השתלטותן של קבוצות משוררים קטנות, סגורות ומקושרות, על תקציבים ציבוריים המיועדים לכלל הציבור המשוררי
עקיבה לם
יום בא ויום הולך, ואין חדש תחת השמש. העזתים הפציצו, פעם בטפטוף, פעם בירי מאסיבי. ישראל הגיבה, פעם בחיסול, פעם בירי מאסיבי. הסבב נמשך. אין מנצחים, כולם מפסידים. אין מטרה אמיתית. אין כוונה למוטט את החמאס, אין כוונה לחסל את תשתית הטרור, אין כוונה להתמודד עם הצרות אלא רק להעביר אותן הלאה, עד שהמצב באמת יידרדר
ד"ר סוזי קוגן
טיפים להתמודדות עם תקופת הלחץ של חג הפסח
רשימות נוספות
מספר המסתננים גדל ב-2011 פי 1.5   /  מירב ארד
כוח צה"ל ירה על מסתננים ממצרים   /  עידן יוסף
אושרה התוכנית להקמת מרכז שהייה למסתננים  /  עופר וולפסון
גשם של פליטים  /  אבינעם הרש
חוק המסתננים ובג"צ איחוד משפחות  /  עו"ד אברהם פכטר
מדינת כל מסתנניה  /  יהודה יפרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il