X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי לשאת ולתת באופן מוצלח צריך שיהיה לך כישרון מסוים. לשאת משא-ומתן במזרח התיכון עם אנשים המשתמשים בשיטת הטאקייה - אומנות שקר מיוחדת - דורש כישרון יוצא דופן. במשא-ומתן עם הערבים, ישראל נכשלה כישלון חרוץ
▪  ▪  ▪
הסכם השלום עם מצרים. המזה''ת הוא שוק [צילום: לע"מ]

משה שרון הוא פרופסור להיסטוריה איסלאמית מוקדמת באוניברסיטה העברית ומחברם של מספר ספרים. הוא הרצה לממשלת ישראל, אחת אחר השניה, שכאשר היא נמצאת במו"מ עם הערבים, הם חייבים לזכור כי הם מנהלים משא-ומתן בבזאר מזרח תיכוני, לא בוושינגטון או בבריסל, בלגיה, בירת האיחוד האירופי.
למי ששכח או פשוט לא ידע, מר שרון היה האדם היחיד שדיבר ערבית במשא-ומתן על שלום בין ישראל ומצרים. ההסכם נחתם בוושינגטון, במרס 26, 1979.
כמו ששרון מספר לקהל המאזינים שלו לעיתים קרובות, פעם אחת נשיא מצרים, אנואר סאדאת, אמר לשרון, בערבית, "זהו שוק (במזרח תיכון). תאמר זאת לראש הממשלה שלך." מה שאמר סאדאת לישראל, מסביר שרון, שישראל צריכה ללמוד את שפת השוק הערבי, אך ישראל מעולם לא למדה. כי ישראל כמעט אף פעם לא מקשיבה.
ב-5 באוקטובר 2006, פרופ' שרון כתב את המאמר, "לא שלום, לא תוכניות שלום, אין מחיר לשלום (מדריך קצר לאלה עם אובססיה לשלום) - קישור.
ב-23 ביוני, 2011 עבדכם הנאמנה כתבה את המאמר בזאר ביזארי, אבל כפי שזה, שרון ואני מדברים אל הקיר.
לאחרונה, הבלוגרית ארלין קושנר השתתפה באירוע השנתי של הליכוד האנגלוסקסי במרכז בגין בירושלים, שבו פרופ 'שרון היה אחד הדוברים. שם, שוב, פרופ' שרון האיר והתווה את העקרונות העיקריים של שוק זה, בו ישראל מנהלת מו"מ.
שיטת הטאקייה לקר
הערבים, אומר שרון, משתמשים בשפה מסובכת, עם תחכום כמעט יותר מכל אנשים אחרים, והם עושים זאת במשך 2,000 שנה. הם משתמשים במיומנות לשונית זו כדי לשקר - המונח הערבי שבו הם משתמשים הוא שיטת הטאקייה - וזה עובד טוב בשבילם. "השקר הוא המלח שלה אדם," הוא פתגם ערבי; כאילו שערכו של אדם מונח ביכולתו לשקר בהצלחה.
הערבים מנסים למכור לישראל שלום, שאין להם, כי לערבים אין שום כוונה לשלום. וישראל מנסה לקנות, ומוכנה לשלם מחיר גבוה, עבור פריט זה של שלום שאינו קיים.
אולי צריך לחזור ולשנן, פעם אחר פעם, את חוקי המשחק, כאשר נושאים משא-ומתן בבזאר, עד שסוף סוף יקלטו.
בבזאר של המזרח התיכון למוכר יש פריט למכירה והוא צריך לעשות שהקונה יחשוב שהוא רוצה אותו יותר יותר מכל, ובכל מחיר.
הנה תמצית של משא-ומתן שכזה:
  • ישראל צריכה לקנות מידע ואף פעם לא לתת מידע. אף פעם לא להציג את התוכנית שלה. לתת לערבים להראות התוכנית שלהם.
  • אם הערבים מראים את תוכניתם, ישראל צריכה לומר, זה לא מספיק, וצריכה להיות מוכנה לקום ולעזוב את החדר. ישראל צריכה לדחוף את הערבים עד קצה גבול היכולת ולשמור על כוח המיקוח שלה עם נחישות מוחלטת.
הנה סיפור ביניים כדאי קצר. כישראל נשאה משא-ומתן עם מצרים, הנשיא קרטר דחף את בגין לכלול את ירושלים במשא-ומתן. בגין אמר קרטר, "תן לי חמש דקות." "קח כמה זמן שאתה צריך!" קרטר השיב בהתלהבות. "לא", הסביר בגין, "חמש דקות זה כל מה שאנחנו צריכים לארוז את המזוודות שלנו." (ולעזוב!). קרטר הוריד את נושא ירושלים מהפרק ומעולם לא העלה אותו שוב.
  • לישראל אסור, לספק, מיד, תוכנית נגדית. בבזאר כמה שפחות שאתה מדבר ומכחיש זה טוב יותר. אתה צריך לדבר בדיוק ולעינין. לישראל אסור אף פעם להציג "רעיונות יצירתיים". אסור לה אף פעם לחצות קווים אדומים משלה, או לעזוב את התוכנית המלאה שהיא מציעה. אין להשאיר את הכל פתוח למשא-ומתן - יש דברים שאינם נתונים למשא-ומתן, ולא משנה מה.
  • לישראל אסור לעולם לשנות את התוכנית המקורית שלה במחשבה שזה יוביל את הצד השני לשנות את תוכניתם גם כן. לעולם לא לתת לצד השני להציג את הבעיות העקריות כ-"קטנות".
  • לישראל אסור לעולם להראות את התוכנית שלה לצד שלישי. ראש הממשלה מנחם בגין, למד זאת בדרך הקשה. הוא חשב שקרטר הוא ידיד ישראל, והוא הראה לו את תוכניתו, ותוכנית זאת במהרה עברה למצרים. בדיוק כמו שאובמה עכשיו, מדליף מידע לאירנים.
  • לישראל אסור לעולם לא לפעול כאילו היא אנתרופולוג, מדען חברתי המתמחה באנתרופולוגיה, המחקר של המין האנושי, כשמדובר ב-"כבוד" הערבי. לישראל יש כבוד גם כן. אל לה לדמיין שלנשיקות על הלחיים וכל מיני גינונים חברתיות אחרים יש משמעות.
  • הרעיון היחידי והסופי שישראל צריכה לזכור בכל עת הוא לנצח! לקבל כל מה שהיא רוצה וצריכה מהמשא-ומתן.
כל הזמן על ישראל לזכור כי בבזאר המזרח תיכוני הסכם לא אומר דבר. בין דברים רבים אחרים, אנואר סאדאת גם אמר, "נתתי למנחם בגין פיסת נייר והוא נתן לי כל מה שביקשתי, את כל סיני." אם הערבים באמת רוצים שלום, הם חייבים לתת נכסים בתמורה. ישראל חייבת לדרוש לקבל אפילו יותר ממה שהם יכולים לתת.
פרופ 'שרון מזהיר כי ישראל מראה להיטות רבה מדי כדי להשיג שלום, וכי הצד השני, תופס זאת, וממשיך להעלות את המחיר. בבזאר המזרח תיכוני המחיר עולה, באופן אוטומטי, כאשר הקונה מראה את להיטותו לקנות את הפריט עליו מדובר.
אם הזמן יבוא אי פעם והערבים בכנות ירצו שלום, אז הם יראו זאת כבעל ערך והם יהיו מוכנים לתת משהו בתמורה כדי לאבטח אותו.
עד אז, ישראל צריכה להמשיך להתאמן להיות בעל דוכן בבזאר המזרח תיכוני ולחכות ללקוח, הערבים, לבוא אליה ולהראו שהם מוכנים לקנות.

תאריך:  08/04/2012   |   עודכן:  09/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אומנות המכירות במזרח התיכון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השיטה של האשה המוכה
חובב   |  8/04/12 15:25
 
- מסכימה איתך 101% ל"ת
נורית גרינגר  |  8/04/12 21:51
2
אהבתי!! ל"ת
שמול11  |  9/04/12 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
בספר החדש "לחם מזהב" מתייחס זוהר אביב לעניים ולעשירים בקרב תלמידי הכיתה וכן למחלת הצליאק, רגישות לגלוטן, ממנה סובלים מקצת הילדים. זוהר אביב כותבת על נושאים שמתעוררים במהלך הכתיבה מתוך קשר יומיומי עם ילדי בתי הספר ברחבי הארץ
אלישע פורת
קצת נדיר למצוא אותו במשתלות אבל עם הרבה רצון פלוס אתגר, בטוח שתגיעו למשתלה שמחזיקה את השזיף הפעמוני, החיפושים לא יאכזבו אותכם ואתם תזכו בעץ נהדר עם נגיעות של פריחות מיפן וסין
יורם אטינגר
הטענה הערבית לקיום עם ערבי בפלשתינה מאז ומקדם, והניסיון לערער את הזכות המוסרית, היסטורית וגיאוגרפית, לריבונות יהודית על ארץ ישראל, מזינים את השנאה והטרור הערביים, מהווים מכשול מרכזי לשלום ומנציחים מלחמה
איתמר לוין
שולה זקן טוענת שהמשטרה והפרקליטות קשרו קשר להדיח את אהוד אולמרט מראשות הממשלה, אך אינה מספקת הוכחות והסברים    העיתונאיות שראיינו אותה לידיעות אחרונות ולמעריב לא מילאו את תפקידן ולא שאלו את השאלה המתבקשת: "למה?"    העובדות מלמדות את ההפך הגמור: רשויות אכיפת החוק נמנעו במשך זמן רב מלפתוח בחקירות נגד אולמרט
טניה שמוקלרמן
האם כל ההרגלים שלנו רעים ושליליים המה או שמא יש לנו גם הרגלים טובים? שווה לבחון אותם לעומק כדי להבין איזה מהם הוא ידיד טוב ואיזה מהם הוא אויב מר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il