X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגעה להסדר בין הצדדים יכולה להקפיץ את מחירי ניירות הערך, במיוחד אגרות החוב שניתן יהיה לחשב את ערכן. מנגד, אי-הגעה להסדר פשרה עלולה לפרק את החברה כך ששווי ניירות הערך יהיה קרוב לאפס
▪  ▪  ▪
יצחק תשובה. המשקיעים הפרטיים דורשים תשלום חובות [צילום: פלאש 90]

רבות דובר על אודות חברת דלק נדל"ן. החברה נמצאת בבעלות יצחק תשובה ועוסקת בתחום הנדל"ן ונסחרת כיום בשער של 16 אג' המגלם לחברה שווי שוק של 62 מיליון שקל, כאשר בשיאה נסחרה המניה בשער של מעל 2,000 אג' (שנת 2007).
עיקר הסיפור סביב עסקי החברה נסוב על מרכיב החוב של החברה. בעבר גייסה החברה הון באמצעות הנפקת אגרות חוב כך שרוכשי אגרות החוב נתנו הלוואות לחברה בתמורה לאג"ח. אג"ח, בשונה מאקוויטי (מניות), אינו מקנה בעלות על החברה אלא סוג של הלוואה בלבד בתמורה לתשלומי ריבית שוטפים כאשר בתום מועד ידוע מראש מחזירה החברה את החוב לבעלי החוב.
לאור מצבה הרעוע של החברה כיום היא אינה יכולה להחזיר את חובותיה (אינה יכולה לשרת את החוב), מה גם שאין באפשרותה לשלם את תשלומי הריבית השוטפים. לאור זאת, החלו הצדדים הנוגעים בדבר - החברה ובעלי החוב - לדון על תנאים אפשריים לפתרון הבעיה.
הרעש הגדול סביב ניסיון ההסדר נוגע למצב בו הציבור הרחב, אשר כספו מנוהל על-ידי חברות ההשקעה (מוסדיים), מושקע באגרות חוב אלו, וחברות ההשקעה מצידן אינן פועלות מספיק על-מנת לדרוש את החזר החוב כפי שהיה מצוין בעת הנפקת אגרות החוב.
דרישת המשקיעים הפרטיים
לצד המוסדיים ישנם גם משקיעים פרטיים אשר אינם מוכנים לקבל הסדר בו יאבדו את מרבית השקעתם, ולכן התאחדו יחדיו על-מנת להילחם בבעל השליטה יצחק תשובה.
מה דורשים המשקיעים הפרטיים? בשפה פשוטה - דרישתם היא כי בעל השליטה יכניס את ידו לכיס וישלם את חובותיה של דלק נדל"ן. אם ארחיב את הנושא - המשקיעים הפרטיים דורשים כי תהיה הרמת מסך בין בעל השליטה לבין החברה, וזאת בניגוד לחוק הנוהג לפיו החברה היא יישות משפטית נפרדת מבעלי השליטה בה וחובות החברה אינם חלים על בעלי החברה.
מאחר שיש מספר סדרות של אגרות חוב, ההסדר שיגובש, אם יגובש, אמור לרצות את מרבית מחזיקי החוב. כיום, בעלי החוב הפרטיים (בניגוד למוסדיים) מוכנים להגיע למצב משפטי בו החברה תפורק ובמקרה זה סביר להניח שלא יישאר כסף לתשלום חובות החברה. מנגד, בדיונים שהתקיימו בין הצדדים היה ניסיון להגיע לפשרה, לפיה בעלי החוב יוותרו על חלק מכספם בתמורה לניסיון החייאה של החברה והכנסת כסף נוסף על-ידי יצחק תשובה.
לפרק או לא לפרק את החברה?
השאלה המתבקשת היא האם פירוק החברה יועיל למחזיקי החוב, או לחלופין כדאי להם להגיע למצב בו הם יקבלו חלק מכספם והחברה תמשיך להתקיים ותוכל "לשרת" את חובותיה.
ה"מלחמה" שבין בעלי החוב לבין בעלי השליטה היא סוג של משחק פוקר עד שאחד הצדדים יישבר.
על פניו נראה שעדיף לבעלי החוב לוותר על חלק מכספם בתמורה לניסיון הצלה של החברה והזרקה של הון נוסף על-ידי בעל השליטה. חלק מבעלי החוב הפרטיים מוכנים לוותר על כספם וידרשו במקביל לפרק את החברה.
הגעה להסדר בין הצדדים יכולה להקפיץ את מחירי ניירות הערך, במיוחד אגרות החוב שניתן יהיה לחשב את ערכן. מנגד, אי-הגעה להסדר פשרה עלול לפרק את החברה כך ששווי ניירות הערך יהיה קרוב לאפס.

תאריך:  10/04/2012   |   עודכן:  11/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
מה הבהילות בהגשת הצעת חוק יסוד השפיטה להתייחסות תוך 30 יום, כאשר בתוך זמן זה כלולים חגים, ימי זיכרון, אבל ופגרת כנסת? מה קרה? מה החיפזון?
הרב אליהו קאופמן
קרוב לשישים וארבע שנים, עם שלושה פצעים עונתיים שלא הגלידו, חיים ערביי ישראל והפלשתינים את "האביב השחור" כתקופת אסונם בזמן שזו היא בדיוק תקופת שמחתם של אלה הדורשים מהם "נאמנות למדינה"
איתן קלינסקי
לא פגעת רק בי. פגעת בכל אלו הנאבקים לפירוק כל המזרח התיכון מנשק גרעיני    מכתב לגינטר גראס ממי שאוהב את ספריו
מנדי ספדי
ההערכה כי אם המשטר לא היה מזייף את תוצאות הבחירות היו האחים המוסלמים מצליחים לתפוס מספר גדול של מנדטים במועצות, ככל שהתמודדו למועצות אלה למרות שלא פעלו להיכנס בכל הכוח האלקטוראלי שלהם מחשש שהשלטון יכה בהם
עקיבה לם
סירובה של ארה"ב לשחרר, או לפי טענות לשכת פרס - לא להגיב לבקשת החנינה לפולארד, הוא רק סימפטום. בפועל יש לנו בעיה מהותית יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il