X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איווג’ין
▪  ▪  ▪

איווג’ין, חברה בת של קומפיוג'ן, והפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית בירושלים, חתמו על הסכם שיתוף פעולה לשיפור טעם וארומה של גידולי עגבניות.
חברת הביוטכנולוגיה Evogene, חברה בת של קומפיוג'ן, חלוצה בפיתוח שיטות ביו-טכנולוגיות לטיפוח צמחים, וחברת BonTom, קבוצת מחקר וגידול של הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית בירושלים, הודיעו היום כי נכנסו להסכם שיתוף פעולה לפיתוח זני עגבניות בעלי טעם וארומה משופרים.
במהלך השנים, כתוצאה ממאמצים לשפר את תנובת העגבניות, הטעם המקורי והארומה של העגבניה נפגעו. מאמצים רבים הושקעו על מנת לשפר תכונות אלו ולהגיע שוב לטעם ולארומה של פעם, זאת מבלי לאבד את הפרודוקטיביות הגבוהה, אבל ההצלחה עד כה היתה צנועה.
שיתוף הפעולה החדש יחבר את היכולות של Evogene בגנומיקה חישובית, יחד עם המאגר העשיר של קווי עגבניות השייך ל-BonTom והידע הגנטי של קבוצת הטיפוח של הפקולטה לחקלאות.
Evogene תבודד סדרות של גנים הקשורים לטעם ולארומה של העגבניה, על בסיס המאגרים הגנומים הבלעדיים שלה, ואלו ישמשו כסמנים ביולוגים בתהליך הטיפוח הטבעי שיבוצע על-ידי הפקולטה לחקלאות. השותפים לפרויקט ישתמשו בסמנים ובידע החדש שיפותח ככלים לשיפור הטעם והארומה בעגבניה.
ד"ר חגי קרחי, מחברת איווג'ין, אומר: "הגישה למאגר קווי העגבניות הרחב של BonTom, כמו גם ניסיון רב שנים בטיפוח עגבניות של הפקולטה לחקלאות, הינה השילוב המושלם ליצירת ערך מהיר ופיתוח מוצרים חדשים באמצעות מאגר הגנים והסמנים הביולוגים שלנו".
אודות איווג’ן
איווג’ן, חברה בת של קומפיוג'ן, הינה חלוצה במתן פתרונות ביוטכנולוגיים למגבלות של שיטות טיפוח קלאסיות, במטרה ליצור מוצרים חקלאיים חדשים ויבולים משובחים בדרך כלכלית יעילה. הדבר נעשה על-ידי מיזוג טכנולוגיות חישוביות, גנומיקה מולקולרית של צמחים, יחד עם שיטות טיפוח קלאסיות מתקדמות.
התוצאה היא פלטפורמה, שמניבה צמחים משופרים ומוצרים מבוססי צמחים. החברה מתמקדת בשלושה פרויקטים עיקרים: כותנה עם כמות ואיכות סיב משופרת, שיפור העמידות של הצמח לתנאי סביבה כמו יובש ומליחות וניצול טוב יותר של חנקן.
בנוסף החברה מפתחת פלטפורמה צימחית יעודית ליצור חלבונים לתעשיית התרופות.
אודות BonTom - קבוצת גידול ומחקר
BonTom, הממוקמת בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית בירושלים, הינה חברה מובילה באספקת המגוון הגדול ביותר של שונות טבעית של קווי עגבניות ובעלת קבוצת הטיפוח הגדולה ביותר בעולם בגידול זה. הקבוצה ידועה ביכולת ליצור חיי מדף ארוכים ועגבניות שרי בעלות טעם מצויין ויבול גבוה.
BonTom מנוהלת על-ידי פרופסור נחום קידר ופרופסור חיים רבינוביץ'. לקבוצה מוצרים חדשים המאפשרים לחברות הזרעים להציע למגדלים ולצרכנים מגוון רחב ומשופר של עגבניות. כתוצאה של ההשקעה הרבה במחקר ופיתוח וביחד עם צוות של 30 מטפחים מקצועים, לBonTom ישנה היכולת להציע מגוון רחב של קווי עגבניה.
איווג'ן תעודת זהות:
שנת הקמה: 2002
תחום פעילות: ביוטכנולוגיה חקלאית ויצור חלבונים בצמחים.
מוצרים בפיתוח: כותנה עם איכות וכמות סיב משופרת, עמידות לעקות אביוטיות בצמחים שונים, שיפור בניצולת חנקן ופלטפורמה ליצור חלבונים לתעשיית התרופות .
מספר עובדים: 20
מייסדים: ד"ר חגי קרחי וד"ר רפי מייסנר
בעלי תפקידים: רו"ח עופר חביב- מנכ"ל, ד"ר חגי קרחי סמנכ"ל מחקר ומדען ראשי
מרכז מו"פ: רחובות
מידע נוסף ניתן לקבל באתר החברה: www.evogene.com

תאריך:  24/05/2005   |   עודכן:  24/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il