X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התדהמה היא השלמה עם מגפה שאין לה מחולל בקטריאלי, ולא ויראלי, ולא נגיפי או פטרייתי אלא כולה הזנחה של אחריות הורית, או מורית, או שלטונית, או זדון נורא של מי שמתפרנס מהדחת הנוער לשתייה כביטוי לחירותו המוקדמת, כמרד במוסכמות, כבילוי מודע על מדרונות המוות המרגשים עד כלות
▪  ▪  ▪
שתייה בקרב צעירים. השינוי הוא פיקוח נפש [צילום: פלאש 90]

המוות זורם עם הדם המורעל באלכוהול אל מוחות ילדינו. מי שאינו מודה בכך - מפקיר אותם. מי שאינו מכריז על שוכרת נערים ונערות כאויב העם - מצטרף אל אויביו. מי שנכנע לתהליכי הכחשה כאילו ילדיו שלו נקיים ורק ילדי האחרים נגועים במכת מדינה שאינה יכולה לעלות על הדעת, נושא בעוון הטרגדיה.
שוכרת הנעורים היא איתנו כאן, פתוחה, גלויה, צוברת מאפייני תרבות של הרס עצמי אך מגיחה אל האקרנים רק כשאלימות שאיבדה את בלמיה הורגת בסתמיות תופתית אומלל שנקרה על כביש לאורכו משתוללת מכונית שכבר אין לה למעשה נהג, רק כשסכין ננעצת בליבו של מי שאינו דורש אלא קצת שקט אנושי מבלייני הסתם המפוצצים את לילות השכונה בצחקוקים ובקללות בדציבלים פרועים.
אז זועקים האקרנים "איפה המשטרה", והכותרות "איפה השופטים", ומומחים ומומחיות מלומדות לסדרים טובים ולמידות הגונות ולתקשורת בין אישית דואגת וחומלת, מציפים את הציבור בדיונים כבדי סבר והאלכוהול לא משגיח בהם, לא עוצר וזורם ומדיח את האלוהים מן הארץ.
השלמה עם מגפה לא ויראלית
התדהמה היא שקר. התדהמה היא השלמה עם מגפה שאין לה מחולל בקטריאלי, ולא ויראלי, ולא נגיפי או פטרייתי אלא כולה הזנחה של אחריות הורית, או מורית, או שלטונית, או זדון נורא של מי שמתפרנס מהדחת הנוער לשתייה כביטוי לחירותו המוקדמת, כמרד במוסכמות, כבילוי מודע על מדרונות המוות המרגשים עד כלות. התדהמה היא מין ממיני המנוסה אל המחוזות בהם טובלים כל האחראים למכה בנחלים וירטואליים של "ידי לא שפכו את הדם הזה".
שותים. שותים במסיבות סיום בית הספר היסודי. שותים במסיבות בית הספר התיכון. שותים לפני המסיבה. שותים בוילות של אחרי המסיבה. מכריזים על כך. מתכוננים לכך. ההורים אומרים "לא נורא, פעם אחת", ומשלמים בכרטיס האשראי האישי שלהם את המחיר, תחילה בשקלים ועם השקלים את המחיר האולטימטיבי שאינו צריך לשום אשראי. שותים בימי ההולדת. שותים בלילות של טיולי ארץ ישראל. שותים במקומות הבילוי והריקודים. שותים בדרך לשם. שותים שם. שותים בדרך משם. יום הלימודים שלמחרת הוא יום של "הנג-אובר", ואדי הלילה שנגמר עם שחר עומדים בחלל הכיתה בה אומרים המורים דברים ששום אוזן לא שומעת ואם היא שומעת שום מוח לא רושם.
שותים בפארקים. שותים על החוף. שותים בכבישים. שותים בצבא. שותים בעידודה של חברה שיודעת כי שותים אותה שתיית מתאבדים לדעת ואין לה את הכוח להיות נחושה ולהציל, ואין לה אומץ לקום ולחנך, ובאלפי אלפים של בתים מתוקנים אין מי שיתבע כי הילדים יבלו את הלילה בחדרי הילדים ולא בחוצות החצות המוכים.
היא עניית יצירתיות החברה הישראלית. היא לא מצליחה עוד לומר, "זה בפריפריה מה לעשות"?. היא חצופה דיה להודות כי ילדי העשיריות הרמות שותים כמו ילדי העשיריות המושפלות.
אסון השתייה הוא לאומי
פעם אמרה העלייה הרוסית. זה נגמר. פעם אמרה זאת מורשת בטלה מזרחית. זה עבר מן העולם. אמרה בצורת ערכית של חילונים. זה לא תופס. גם דתיים. טענה בצדקנות שפערים השכלתיים אשמים. היא יודעת. המשכילים שותים כמו הבורים. האסון הוא לאומי.
כמובן, מזהירים "לא להכליל. זה לא כולם. התקשורת מנפחת. הסטטיסטיקה זורעת בהלה. מי אחראי לטבלאות המציבות את ישראל מיד אחרי אלופת שוכרת הילדים במקום השני? לא אוהבי ישראל. הגוזמא היא אם החטאת הבכירה יותר מן החטאת עצמה. לא כצעקתה.
הכפייה לא תציל איש. הנוער מתנסה. תנו בו אמון. סמכו עליו. אל תפיחו בו רוחות מדכאות. זאת המאה העשרים ואחת. מאה נאורה. היא יודעת להגיע לאחרון החלקיקים ברחוק שבכוכבים, ומעסיקים אותה בייסורי מצפון על שהיא מאבדת את העתיד בידיה".
שטויות. ברור. מה יאמרו?
הכנסת מתפזרת. אבל המדינה לא תמה. חובה קדושה היא להכריז מלחמה על שוכרת ילדים. חובה קדושה היא להושיב את טובי המחנכים והפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים ואת מומחי תעשיות עתירות המדע ואת בכירי המשפטנים וראשי הציבור המוניציפאלי והארצי כדי ליצור תשתית חינוכית חוקית חדשה, ישימה ובת אכיפה, כדי להוציא את שוכרת הילדים מחוץ למעגלי הסובלנות של החוק, של החינוך בבתי ספר ובבתי האב, בתעשיית הבילוי ובתעשיית תקשורת ההמונים הכתובה והמשודרת.
מוכרחים לגבש מענה מושכל
איש אל יציע פתרונות ספונטניים. איש אל ימהר לקנות פרסום רגע בשכר הצעה רדיקאלית כזאת או אחרת. העתיד של ישראל מונח בכף. האיום רציני. הדיון בסיכול האיום, בהצלת הדור הבא, בפדיון הנוער מן השד האלכוהולי שלא יחזור לשום בקבוק, הוא חשוב מאין כמוהו. מוכרחים לגבש מענה מושכל, מגובה בכל מה שמועיל ליצירת אקלים בו שתיית ילדים תיתפס ככישלון חינוכי אישי של ההורה, של המורה, של ראשי האמנים וסוכני התרבות, של ראשי הערים ושל כל מי שמערכות השלטון מופקדות בידו. השינוי הכרחי.
השינוי הוא פיקוח נפש. השינוי הוא אפשרי. איזה ינשוף וירטואלי גדל ממדים צריך לרשום את כל הנשיפות של כל הילדים ולהאיר באור מהבהב "אסור"!, ברגע בו נשיפה רוויית אלכוהול של נער או נערה בישראל, לא חשוב באיזה יום מימי השבוע, לא חשוב באיזו שעה משעות היום או הלילה, תינשף לינשוף המדומיין הזה. אסור לחכות .זה דחוף.

תאריך:  08/05/2012   |   עודכן:  09/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוות זורם עם הדם המורעל באלכוהול
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעגל קסמים
באום  |  8/05/12 18:58
2
נכון מאד, מעציב ומדאיג!!!
הניה  |  10/05/12 08:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
במקום לרדוף את החרדים על כל צפירה נוכרית שבה הם אינם עומדים כדאי לערוך בדק בית מי באמת מחלל את השואה, מיהי התנועה הנאצית החדשה ובמיוחד למי מצביעים רוב חבריה בבחירות לפרלמנט הציוני
צ'לו רוזנברג
קיומו של ערוץ ממלכתי הוא הכרח. מי שרוצה בהרס הערוץ הראשון בז לעיקר. אין לי טענות כלפי אלה אשר נהנים מתוכניות ריאליטי או כל תוכנית אחרת. כל אחד וטעמיו, כל אחד וסקרנותו. ואם כך, אז גם לאנשים כמוני הנראים אולי דקדנטים, "עתיקים" או מיני כינויים בלתי מודרניים בעליל, גם לנו מגיעה פינה קטנה, אפילו בת חצי שעה בלבד, כדי ליהנות מצפייה בטלוויזיה
אליקים העצני
ראוי שעוד מישהו "האוהב את האדמה הזאת", אבל שייך לקוטב הנגדי בחברה הישראלית, יקום ויאמר בקול גדול: ליבנו אתכם, בני משפחת רבין, כי הנרצח היה ראש הממשלה של כולנו. ונוכח ההתבטאות הפוגענית שצוטטה מפי האסיר המשתחרר, שומה דווקא על הימין להוקיע את עזות המצח של מי שמשמיע דברי תמיכה
יאיר דקל
בתאגיד אל"ה לא אוהבים לקבל הודעות מאזרחים שאכפת להם ממיחזור. בסופרמרקט שלי יש שתי מכונות איסוף אוטומטית, שעושות תורנות - פעם זאת מקולקת ופעם זאת נעולה. בתאגיד סירבו לקבל את הודעתי על הבעיה והודיעו שרק הסניף יכול להתריע עליה
ראובן לייב
אחרי שנים של הזנחה וזלזול שלא במקומם, זוכה עכשיו בארץ ידידו הטוב והנאמן של האדם לגמול נאות מצד בעליו על שירותיו המסורים עבורו. בין היתר נהנה ההולך-על-ארבע מטיפול בסלון ליופי, נצמד לשמרטף על שתיים, מבלה בגינת-שעשועים מיוחדת עבורו, וגם שוהה בפנסיון מיוחד לעת שבעליו נעדר מהבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il