X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: איפה ואיפה? לא בשב"ס נערים, שאו-טו-טו מתגייסים, חסרי אחריות קרימינלית? וגם רתיעה דרך הכיס מיהו הפראייר האמיתי? טקס זיכרון פוליטי די לאשליות השלום עונש מוות לחגי עמיר? פופוליזם זול על כל אלה ברשימה שלפניכם
▪  ▪  ▪
חגי עמיר. די לפופוליזם [צילום: בוצ´צ´ו]

לא אפליה
דומני כי גם אם משה קצב היה נשיא לשעבר, איש מורם מעם, מותר לו ליהנות מהסעיף 'חופשה מיוחדת' הקיים בחוק לגבי כל אסיר. העובדה שהיה האזרח מספר אחת במדינה, אינה אומרת שצריך להחמיר איתו יותר מאשר עם אסירים אחרים ולשלול ממנו זכויות לגיטימיות כאשר הוא עומד בקריטריונים המשפטיים.
לאור קיומו של סעיף זה, תמוהה הטענה ההפוכה, כי שחרורו של קצב לחתונת בנו היא בגלל מעמדו, ומהווה אפליה מובהקת כלפי אסירים אחרים. אין ספק שאפליה מדומה זו, חסרת השחר, היא כל כולה פרי יצירת התקשורת, משום שמדובר באסיר המפורסם ביותר במדינה. רייטינג כבר אמרנו?
אחריות קרימינלית
רק סמלי הדבר שהרצח של גדי ויכמן בבאר שבע בידי נערים, כמו הרצח ברחובות, בוצע אחרי העונש הקל, העומד על 8 שנות מאסר בלבד, שקיבל רוצחו הקטין של פיליפ גלר בבית המשפט המחוזי בעיר.
דומני כי ריבוי מקרי הרצח בידי קטינים מחייב שינוי חקיקה. יש להטיל עליהם מאסר עולם, בדומה לרוצחים בוגרים, תוך חשיפת זהותם המלאה. רק כך העונש ישקף את חומרת הפשע שאין לו תקנה, וירתיע רוצחים פוטנציאליים אחרים בקרב הנוער. ההתחשבות בגילם הצעיר, כאילו מדובר באנשים חסרי תודעת אחריות, היא חסרת שחר. משום מה המחוקק והשופטים שוכחים, שמדובר בנערים שאו-טו-טו מקבלים רשיון נהיגה (בגיל 16) ומתגייסים לצה"ל. אז מדוע רק בתחום הקרימינלי הם אינם בוגרים דיים כדי לקבל אחריות אישית למעשיהם?
הרתעה דרך הכיס
אין ספק, כי מעֵבר לפיצוי האישי, הסכום חסר התקדים בסך 1.6 מיליון שקל שישלם ארז אפרתי לקורבנו, הצעירה שתקף בנמל תל אביב, ירתיע אחרים מלבצע את זממם בנשים. זאת במיוחד, כפי שהוּכח לא אחת, שהרתיעה מדברת דרך הכיס.
המסר שהפיצוי יעביר לציבור, הוא שגוף האישה איננו חפץ, ולא שדה הפקר, למי שרואים את עצמם לבעלי המין החזק. מסר זה חשוב במיוחד לאור העובדה, שביצוע מעשים מגונים בנשים הפך למרבה הצער לחזון נפרץ, בפרט בעידן המתירני והפריצוּת האינטרנטית.
מי הפרייאר?
מאהל הפרייארים, אכן. אולם האם אין כאן טעות בכתובת? מי כאן הפרייאר - החילוני לכאורה, או החרדי המבקש להתגייס, אך צה"ל, כפי שקורה במקומות עבודה רבים, דוחה אותו? והרי רק לאחרונה, כפי שפורסם, הצבא לא קיבל לגיוס מאה חרדים.
ובכלל, האם אין כאן, בדומה למחאה החברתית, מחאה פוליטית? שהרי שימו לב מי ומי במתייצבים בשורה הראשונה: האלופים מאיר דגן ושאול מופז, הלוטשים עיניהם לפוליטיקה, כמשל. כן, ולא שכחנו את אלדד יניב השמאלני, מאדריכלי המחאה. ובכלל, 'פרייארים' יקרים, האם לא ראוי שתטפלו בראש ובראשונה במשתמטים במחנה שלכם, ששיעורם גבוה ביותר? היכן הצדק?
ועוד לא אמרנו מילה על מאות ארגוני החסד החרדיים, המסייעים לקהל הרחב, ללא הבדל דת, גזע ומין. האם לא מדובר בשירות אזרחי מובהק?
כרטיס ביקור פוליטי
נכון עשה גלי צה"ל שלא שידר השנה את טקס הזיכרון המסורתי 'שרים בכיכר' לחללי צה"ל בהנחייתו של יאיר לפיד.
עם כל הכבוד, גם אם הטקס אינו מוגדר פוליטי, הרי עצם הנחייתו בהתנדבות בידי פוליטיקאי מהווה הכרזה פוליטית. זהו מפגן נוכחוּת של דמות פוליטית בפני הציבור, שנועד לקנות אהדה ציבורית ולצבור נקודות בדעת הקהל, ובכך להגדיל את מספר המנדטים למפלגתו. וכידוע, מפגן אחד שווה יותר מאלף מילים.
'לא פרסמת - לא עשית' כבר אמרנו?
די לאשליות
מי שסבור שאילו ציפי לבני הייתה יושבת בממשלת נתניהו, היא הייתה מקדמת את תהליך השלום, שוגה באשליות. עובדה, גם כאשר היא כיהנה כראש ממשלה, היא לא קידמה שום מהלך מדיני.
יתר על כן לא סוד הוא, שאהוד ברק ואהוד אולמרט, בהיותם ראשי ממשלה, הציעו ויתורים מרחיקי לכת לרשות הפלשתינית, אולם הללו נפלו על אוזניים ערלות ונתקלו בדחייתה המוחלטת של הרשות, מה שמוכיח שפניה לא לשלום. מבחינה זאת אבו מאזן אינו שונה מקודמו, יאסר ערפאת, ומדובר אפוא באותה גברת, רק בשינוי אדרת מערבית.
פופוליזם זול
מה לא עושים ח"כים כדי לזכות בפיסת רייטינג, בפופוליזם זול? ודאי במה שהיה נראה כעונת בחירות לוהטת. הם מוכנים אפילו במחי פֶּה להקים בית משפט שדה, ולגזור על חגי עמיר... עונש מוות (אתם קוראים נכון).
מבלי להתעלם מחומרת מעשהו, עמיר נידון ל16 שנות מאסר (כפול מרוצחו של הנער פיליפ גלר), על סיוע בלבד ברצח ראש ממשלה, וריצה אותן במלואן. נכון שהוא לא הביע חרטה. אולם האם כבר גזרו עונש מוות על המחבלים רוצחי חמשת בני משפחת פוגל (שדמם סמוּק לא פחות), שסימנו 'וי' על הטבח, כמו על טירוריסטים כבדים שאחראים לרציחתם של עשרות אנשים חפים מפשע? איפה הפרופורציות?
אין ספק שהשם עמיר מצטלם טוב וצובר נקודות בדעת הקהל לכל מוקיעיו. אולם הקלוּת הבלתי נסבלת של ההתבטאויות הפופוליסטיות והבלתי רציונליות של הח"כים תחת כל מיקרופון רענן רק גורמת להתבזותם. די לפופוליזם!
פסוקו: ממשלת אחדות מופז - נתניהו: צעד קדימה.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  09/05/2012   |   עודכן:  09/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלי צה"ל  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חגי עמיר  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יאסר ערפאת  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר דגן  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה קצב / Moshe  Katsav  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חופשי ומאושר?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צודקת !! ל"ת
מיכאל ב  |  9/05/12 22:25
2
מה היה עושה ה0מול ללא רצח רבין
קורןנאוה טבריה  |  10/05/12 05:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אין ספק שאלתרמן הוא המשורר הלאומי המודרני. זאת משני טעמים עיקריים: לאורך כל שנות כתיבתו הוא היה קשור בכל נימי ליבו באירועים שהרכיבו את מדינת ישראל. וכן ביטא בשירתו את חיבוטי הנפש אותם חווה האדם הפשוט
עומר דוסטרי
בנימין נתניהו ביצע תרגיל פוליטי מדהים. אפשר להגיד, בנקל, כי הוא המציא את הפוליטיקה מחדש. כפסל מיומן, משתמש נתניהו בפוליטיקה הישראלית כחומר גלם ומעצב אותה כרצונו
דרור אידר
חובתו של כל אדם ישר להתחיל את הדיון בסוגיית הגיוס לחרדים, בשאלת מקומו של עולם התורה בחברה הישראלית בכלל. אפשר להניח שדיון המתחיל מנקודת מוצא כזאת, ימצא אוזן קשבת בחברה החרדית גם ביחס לסוגיית שירות לכול
יצחק מאיר
התדהמה היא השלמה עם מגפה שאין לה מחולל בקטריאלי, ולא ויראלי, ולא נגיפי או פטרייתי אלא כולה הזנחה של אחריות הורית, או מורית, או שלטונית, או זדון נורא של מי שמתפרנס מהדחת הנוער לשתייה כביטוי לחירותו המוקדמת, כמרד במוסכמות, כבילוי מודע על מדרונות המוות המרגשים עד כלות
אליהו קאופמן
במקום לרדוף את החרדים על כל צפירה נוכרית שבה הם אינם עומדים כדאי לערוך בדק בית מי באמת מחלל את השואה, מיהי התנועה הנאצית החדשה ובמיוחד למי מצביעים רוב חבריה בבחירות לפרלמנט הציוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il