X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חרמות של מדינות ושלל פעולות אזרחיות נוספות ומגוונות "למען העם הפלשתיני הכבוש והנגזל", רק יעצימו את העוני, הדוחק והסבל הערבי, ויפגעו בדו-הקיום האמיתי ששורר בין החברות מבחינה כלכלית ומדינית
▪  ▪  ▪
פלשתינים. פרנסתם בתחומי ישראל [צילום: פלאש 90]
רשת סופרים בשוויץ תסמן מוצרים מהתנחלויות
הדר פרבר
הרשת טוענת כי מטרתה לאפשר שקיפות ללקוחותיה ולתת להם "לבחור" אם לקנות מוצרים שמקורם בשטחים הכבושים
לרשימה המלאה

לפני כשבועיים, החליטו בדנמרק ובדרום אפריקה, בהתאמה, ובהחלטה שרירותית, להטיל חרם על מוצרים מההתיישבויות ביהודה ובשומרון ולמעשה לסמן מוצרים אלו. הסיבה לכך, לפחות על-פי דרום אפריקה, היא ש"ממשלת דרום אפריקה מכירה במדינת ישראל רק בגבולות שסומנו על-ידי האו"ם ב-1948". החרם, אם כן, מגיע כדי לנסות ולפגוע במדיניות ה"כיבוש" הישראלית ולהפסיק את הפגיעה בערבים הפלשתינים שבשטחים אלו.
אלא שטענות לחוד ומציאות לחוד. הן ממשלת אפריקה והן ממשלת דנמרק היו צריכות לעשות שיעורי-בית לפני שהכריזו בביטחון רב, הגובל ברברבנות, כי ישראל פוגעת באוכלוסיה ה"כבושה" ביהודה ובשומרון. ההפך המוחלט – מי שפוגע באותה אוכלוסיה חלשה ביהודה ובשומרון, הן אותן מדינות בעלות מוסר כפול, שמבצעות חרמות, בחסות ארגון ה-BDS העולמי, שמנסה לפגוע בכלכלה הישראלית ולהוציא דיבתה רעה של ישראל בכל הזדמנות ו"תחת כל עץ רענן".
הנפגעים העיקריים ממהלכי החרמות הללו, הם כאמור, לא פחות מאותם אנשים, שעליהם, כביכול, המדינות ה"נאורות" כגון דנמרק ודרום אפריקה מנסות להגן וללטף בכפפות של משי. על-פי מועצת יש"ע, "באזור יהודה ושומרון ישנם 14 אזורי תעשיה ומפעלי חקלאות, הכוללים כ-800 מפעלים ועסקים. למעלה מ-17 אלף בני אדם מועסקים במגוון תחומים, כאשר כ-11 אלף מהם – ערבים תושבי יו"ש".
זאת ועוד: "על-פי הלשכה הפלשתינית המרכזית לסטטיסטיקה, עובדים אלה משתכרים בסכום הגבוה פי שניים או שלושה מהמשכורת הממוצעת בשוק התעסוקה הפלשתיני וזוכים, בהתאם לחוקי מדינת ישראל, לתנאים סוציאליים מלאים. מעסיקים שניסו בעבר להתחמק ממתן תנאים אלה לעובדיהם הערבים, הועמדו לדין בבתי משפט ישראלים וחויבו לשלם כחוק".
ביש"ע מוסיפים, כי "בהתחשב במבנה החברה הערבית, המבוסס על משפחות רחבות ('חמולות'), ניתן להניח כי כל עובד שכזה מפרנס סדר גודל של שלוש משפחות הקרובות לו. בהתחשב בגודל המשפחה הממוצעת, ניתן לשער כי סביב הערבים פועלי התעשיות ביו"ש מרוכזים מעל ל-100,000 איש התלויים בהם מבחינה כלכלית. מלבד זאת, סביב אזורי תעשיה אלו פורחת תעשיה משנית של הסעות, הובלה, אספקה, ציוד ושירותים המהווה מעגל שני של אוכלוסיה רחבה מאוד המתפרנסת משירותים אלה".
חרמות כטקטיקה
עיניכם הרואות - חרמות של מדינות ושלל פעולות אזרחיות נוספות ומגוונות "למען העם הפלשתיני הכבוש והנגזל", רק יעצימו את העוני, הדוחק והסבל הערבי, ויפגעו בדו-הקיום האמיתי ששורר בין החברות מבחינה כלכלית ומדינית. הבעיה היא, שמדינות – בעיקר מאירופה - המושפעות מארגונים כגון ה-BDS והקרן לישראל חדשה, אינן מתעניינות באמת ובתמים, כהוא זה, בזכויות האדם של הערבים ביהודה ובשומרון. חרמות, הרי, הן רק הטקטיקה ולא האסטרטגיה. המדינות הללו יעשו הכל כדי לגרום נזק ולהביך את מדינת ישראל ואגב כך לכרסם במעמדה בעולם.
אין ספק שחדשות אבסורדיות מעין אלו, מגמדות כמעט לחלוטין את הסיפור על קלאודיוס היפה, שבראותו כי התרנגולות הקדושות מסרבות לאכול, השליך אותן הימה וקרא: ״אם כן, שיישתו!״. הקורבן לא באמת חשוב, גם אם, בשיא הצביעות, אותן מדינות פועלות למעשה בשבילו.
על המדינות המחשיבות עצמן כ"נאורות" להסיר לאלתר את החרמות למיניהן ולאפשר לערבים-פלשתינים להתפרנס בכבוד ולקיים קשרים ידידותיים עם המתיישבים היהודיים ביהודה ובשומרון. כל פעולה אחרת תקרין צביעות ועוול המשוועים לתיקון מוסרי.

הכותב הוא פובליציסט, מפעיל וכותב הבלוג ״למה לא פוליטיקה עכשיו״, עורך וכתב באתר הספורט "השישית באירופה", כתב באתר ליכודניק, פעיל בתא לביא-אריאל ובצעירי הליכוד. סטודנט לתואר ראשון במדע המדינה ותקשורת.
תאריך:  04/06/2012   |   עודכן:  05/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריאל דרור
היום הקובע הינו היום לפיו מאזן בית המשפט/בית הדין את המשאבים המשותפים של בני הזוג. עד יום זה, הזכויות והחובות של בני הזוג, אשר נצברו במהלך החיים המשותפים - משותפים, ומהם והלאה - חלה הפרדה ביניהן
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - עשה היסטוריה, נשגב, שניים, סמינר על המלחמה, נגד הממסד המשומן וכיכר
רו"ח יפעת שעיה, משה וייס
פסק הדין של ביהמ"ש המחוזי מינואר השנה מעלה סוגייה שטרם נידונה עד כה במישרין בפסיקה, ובעקבות פסק הדין עשויות לעלות שאלות לגבי אופן הבדיקה על-ידי המעביד, ביחס להוצאות בפועל שהוצאו על-ידי העובד בשהייתו בחו"ל
איתן קלינסקי
הפקרת החינוך לתפישה של "כוחות השוק" יצרה שלל תופעות הפוגעות בעיקרון של השוויון בחינוך, עיקרון המעוגן בעולמה של היהדות. עיקרון המעוגן בחוק לימוד ממלכתי 1953 - שפירושו שהחינוך הוא שטח הנמצא אך ורק במימון המדינה
ראובן לייב
חשדות למהלכים לא-כשרים במכון לרפואה משפטית באבו כביר הובילו את סגן שר הבריאות להקמת ועדת חקירה על התנהלותו של הפתולוג הראשי, פרופ' יהודה היס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il