X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשפט הדבילי "ראו באלו מכוניות נוסעים האנשים בני מעמד הביניים" הוא משפט הלקוח מלקסיקון העמים המפגרים בעולם. אז אם הם נוסעים במכוניות? צריך למלוק אותם, צריך לעשוק אותם? מה למדינה ולמה שאדם מרוויח ביושר?
▪  ▪  ▪
גם מכוניות אסורות לבני מעמד הביניים? [צילום: AP]
להם מותר, לכם לא!
רק לשרים, פוליטיקאים בכירים ופקידים המרוויחים משכורות עתק מותר לנסוע לחו"ל על חשבון משלם המיסים, להתאכסן במלונות חמישה כוכבים, לא בחדר רגיל, חלילה, אלא בסוויטות מפוארות העולות, רק ללילה אחד, פי שניים ממה שעולה טיול משפחתי לשבוע ימים של בני מעמד הביניים

   עופר וולפסון
הממשלה אישרה את הקיצוצים והגזירות

כולנו נקבל "ארוחות חינם"
ד"ר צ'לו רוזנברג
בישראל יש ארוחות חינם - בבתי תמחוי. האוכלים ארוחות אלה אינם אשמים בכלום. מי שמנהיג אותם איננו מביט אליהם, אלא בעיני השבעים מאוד * המדיניות הכלכלית הנוכחית תביא גם את המעמד הבינוני לאכול ארוחות חינם
לרשימה המלאה

מקור הרעיון למאמר זה מגיע מתגובה למאמר שכתבתי ביחס למדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל כלפי המעמד הבינוני. סיכומה של אותה תגובה: מעמד הביניים "עושה חיים", אז אל לו לבכות בכי תמרורים. אז הנה המענה לאותה טענה כלפי מעמד הביניים, ככל הנראה תגובה מוזנת או קנויה. בכל מקרה היא בזויה.
אחרי עשרות שנות עבודה קשה, לימודים אין קץ, מאמצים בלתי נלאים לצוף על פני המים, רבים מבין בני המעמד הבינוני מוצאים עצמם במתקפה כוללת הן מצד הממשלה והן מצד אלה התומכים בה כעיוורים אך ורק בגלל שנאתם למתחרים פוליטיים. זהו זן בזוי אך בהחלט מצוי.
מעלים את מחירי הדלק, אבל לא מורידים
עתה צריך להסביר לכל מיני זבי-חוטם וחוליגנים פוליטיים מדוע יש לך מכונית. אז יש לבני מעמד הביניים מכונית כי עבדו קשה כדי לקנות אותה. שילמו הון תועפות, כולל מיסים המגיעים למאות אחוזים כדי לממן את אותם טפילים פוליטיים שכל עשייתם היא קומבינות מפוקפקות. מכונית היא סמל סטטוס? מעמד הביניים נוסע במכוניות מפוארות, וגם אם כן, מה למדינה ולמה שאדם מרוויח ביושר? המשפט הדבילי "ראו באלו מכוניות נוסעים האנשים" הוא משפט הלקוח מלקסיקון העמים המפגרים בעולם. אז אם הוא נוסע במכונית? צריך למלוק אותו, צריך לעשוק אותו? מעלים את מחירי הדלק ב-30% כי מחיר הדלק בעולם עלה. כשמחיר הדלק בעולם יורד, בדיוק באותו השיעור של 30%, לעולם לא יורידו את המחיר חזרה באותו השיעור. זו לא גניבה? זה לא גזל? אפילו לא מתאמצים כדי להסביר לנו מדוע הנוסחה הנלוזה הזו.
טיעון נוסף המושמע על-ידי פוליטרוקים של הממשלה הוא "תראו כמה נוסעים לחו"ל ובאלו בתי מלון מתאכסנים". כמובן שזה אסור. רק לשרים, פוליטיקאים בכירים ופקידים המרוויחים משכורות עתק מותר לנסוע לחו"ל על חשבון משלם המיסים, להתאכסן במלונות חמישה כוכבים, לא בחדר רגיל, חלילה, אלא בסוויטות מפוארות העולות, רק ללילה אחד, פי שניים ממה שעולה טיול משפחתי לשבוע ימים של בני מעמד הביניים. נכון שרבים מבין בני מעמד הביניים נוסעים לחו"ל פעם או פעמיים בשנה. אז מה? זה סימן שיש לפשוט את עורו של האדם ולחלק סתם כך למיני מקורבים או מטרות בזויות? ולא רק מעמד הביניים נוסע אלא גם אחרים. על זה קונסים את האדם במחירים מופקרים ומיסים ללא סוף? מהי החוצפה הזו?
מעמד הביניים ישלם את החובות
מיד לאחר אישור הגזירות השיג השר אלי ישי תקציב נוסף לרשויות הנמצאות בגירעונות או שקופתן ריקה. מי ישלם את החובות הללו אם לא מעמד הביניים? המיסים הישירים המשולמים על-ידי מעמד הביניים לרשויות גובלים בחוצפה. הארנונה מרקיעה שחקים משום שראשי הרשויות, מתוך אינטרסים פוליטיים צרים, פוטרים אזרחים רבים מלשלם. מעמד הביניים משלם עבור כך. לעומת זאת, פקידים בכירים ברשויות מרוויחים משכורות עתק למרות שהקופה ריקה. היש היגיון בכך? ודאי שלא. אז ממשיכים לשלם וסותמים את הפיות. מכאן ועד להכניס עוד ועוד יד לכיס ולהטיל מיסים נוספים עד כדי חנק, הדרך ארוכה.
מי שמצוי בנתונים יודע שרובו של השירות הציבורי מורכב מעובדים המרוויחים שכר מינימום. אנשים עובדים הזקוקים לעזרה מטעם המדינה משום שאינם מסוגלים לסיים את החודש. זהו דבר נורמלי? לא. גם בסקטור הפרטי המצב דומה, במיוחד בתעשיות המזון, מרכולים וכדומה. המדובר באנשים עובדים שאין ביכולתם לסיים את החודש.
מעמד הביניים, רחמנא לצלן, מעז גם לרכוש בית או דירה. ממש פשע. או אז מתחילים להמטיר עליך מיסים מכאן ועד עולם. מעמד הביניים משלם ושותק. נכון שישנם אנשים שאינם מסוגלים לקנות דירה. הסיבות רבות אך ראוי להזכיר אחת מייצגת: ממכירת הדירות של החברות המשכנות, קרי עמיגור, עמידר וכדומה, קיבלה המדינה שלושה מיליארד שקל. הכסף היה מצריך לשמש לבניית דירות חדשות להשכרה או לקנייתן של דירות ישנות כדי לנסות ולפתור את מצוקת הדיור של המעמד הנמוך. ומה נעשה באותם שלושה מיליארד? בוזבזו למען מטרות פוליטיות מובהקות והכסף לדירות אזל. אף דירה לא נבנתה. עתה מעמד הביניים צריך לממן מכיסו בניית דירות חדשות?
אין זה פשע לחיות כרצוננו מעמל אפנו
ראש הממשלה, שר האוצר ונגיד בנק ישראל מייצגים נאמנה את האינטרסים של העשירים. זכותם לעשות זאת כל עוד הם נבחרו. זכותו של מעמד הביניים להילחם על זכויותיו לחיות כפי שהוא רוצה. ועדיין לא דיברנו על בנקים, משכנתאות שלעולם אתה לא מפסיק לשלם, פטורים או מיסים מופחתים לחברות למען "טובת" העובדים בהן (קדחת!), יצירת בהלה ביטחונית, האיום האירני, וכל מיני שקרים אחרים. מערכת הבריאות קרסה כפי שמערכת החינוך קרסה ועוד מערכות אחרות. זו התוצאה של המדיניות הכלכלית בעשור האחרון.
מותר למעמד הביניים לחיות כרצונו כל עוד הוא אינו גונב. מותר לו לנסוע לחו"ל, לנסוע במכונית ולקנות דירה - אין זה פשע. מותר וחובה לסייע לאותם אנשים שלא שפר עליהם מזלם. מעמד הביניים אינו חייב להתנצל, ובאותה הנשימה לצאת למאבק נגד הניסיון להפוך אותו למעמד נזקק. המחאה עוד תגיע ולא רק 400 אלף ייצאו להפגין אלא מיליונים. סדרי הכלכלה עוד ישתנו.

תאריך:  03/08/2012   |   עודכן:  03/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעמד הביניים אשם?!
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
אתה חייב תשובה לציבור הקוראים
גרוק'פם  |  3/08/12 14:20
 
- אבישי רביב ליגאל עמיר:"כל הזמן
קורןנאוה טבריה  |  4/08/12 06:28
 
- שטויות במיץ עגבניות
זרו בבל  |  5/08/12 01:10
 
- לשיטת השב"כ ולעדותו=בהנחה ועמי
קורןנאוה טבריה  |  5/08/12 06:20
 
- או סוכנת שב"כ או סתומה בלחץ
פילפלון  |  6/08/12 15:13
2
מדוע?
דאגנית  |  3/08/12 15:45
 
- ושאלה נוספת:שלוש פעמים ניסה יג
קורןנאוה טבריה  |  4/08/12 04:09
 
- קטע מג'רוזלם פוסט:"יעל דיין הי
קורןנאוה טבריה  |  4/08/12 06:46
 
- לכאורה סוס טרויאני או חפרפרת?
מי יודע...  |  6/08/12 15:23
3
אותנטיות
באום  |  3/08/12 16:27
4
מעלה נושאים דביליים
ומתפלמס עם עצמו  |  3/08/12 16:50
5
אני רואה שהקדימו אותי
איריס כהן  |  3/08/12 17:25
 
- איריס,צריך לבקש מצ'לו שאם אין
קורןנאוה טבריה  |  4/08/12 10:01
6
כן!!!
ביניים+  |  3/08/12 18:42
7
דבלי לחשוב שאסור למעמד הביניים
קורןנאוה טבריה  |  4/08/12 04:34
 
- נאוה נכון מאוד
כהן איריס  |  4/08/12 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
כדי להבין את נבכי המזרח התיכון - כולל את שורשי הזעזועים האזוריים, את המכשול העיקרי לשלום ואת פשטנות התקינות הפוליטית - יש להכיר את מבוך היחסים התזזיתיים, ההפכפכים והנפיצים בין סוריה לבין עירק
ד"ר מוטי גולן
העשיר ה"אנונימי" מהסיפור קמצא ובר קמצא יכול להיות כל אחד מאיתנו. לפעמים אנו פוגעים, מביישים ומלבינים את פני חברינו ברבים ובכך מגדילים ומעצימים את "שנאת החינם" השוררת בינינו. שנאה הגורמת לפירוד ולחוסר אחדות ושהייתה הגורם המרכזי לחורבן בית שני    צו שעה מתחייב!
ציפי לידר
מדוע התפלל משה 515 פעם כדי להיכנס לארץ ישראל? - תפילה בחסד ולא בזכות?    התפילה כערך אוטונומי: אמוֹר לי מה תפילתך - ואוֹמַר לך מי אתה    על אסטרולוגיה ותפילה    לרקוד בלי ניע: שלוש גישות לתפילה
נסים ישעיהו
עניינה הפנימי של התורה הוא להשכין שלום בעולם, שלום בינינו ובין הקב"ה ושלום בינינו ובין עצמנו; לא לדחות את העבריינים ובטח לא להעניש אותם בחומרה, רק לקרב אותם בחבלי עבותות אהבה עד שיתהפכו מרע לטוב
יהונתן דחוח-הלוי
תעתועי המזרח התיכון: חמאס והאחים המוסלמים מאמצים את מדיניות מובארק, כדי לשמר את דימוי "המצור" על עזה ומעדיפים את המשך "הכיבוש הישראלי" על פני עצמאות פלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il