X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אל יתהלל חוגר כמפתח, פיו יִנָּעֵל במנעול ובריח. אם הדבור הוא מכסף, אזי השתיקה מזהב
▪  ▪  ▪
צריך לזכור את דברי הנביא: כי נחם ה' ציון [צילום: AP]

יֵשׁ סוֹף
אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר יוֹדֵעַ שֶׁיֵּּשׁ לו סוֹף כִּי אֵין אָדָם הַיּוֹדֵעַ הַסּוֹף לַעֲקוֹף
בַּיְּקוּם קַיָּמים ָנֶצַח,הַבּוֹרֵא וְהָעוֹלָם וְאוֹי לַמַּאֲמִין שֶׁהוּא יֶצוּר מֻשְׁלָם
אוֹי לַשּׁוֹכֵחַ מְנָיִן הוּא בַּא וּלְאָן הוֹלֵךְ וּמִתְנָהֵג בְּאִוַּלְתּוֹ כְּכֹל מַמְזֶר מֶלֶךְ בָּא הַכָּתוּב וּמְסַפֵּר על משֶׁה הַנֶּאֱמָן שֶׁגַּם הוּא לֹא נָחוֹן עָתַר וַיִתְחַנַן
צֵא וַחֲשׁוֹב אַיָּם "בְּנֵי הָאַלְמַוֶת"
שֶׁהִחְלִיטוּ לִשְׁלוֹחַ אָחֶרִים לָמוּת
מַלְכֵי יָוָן רוֹמִי פָּרָס גָּם חָצַרְמַוֶת
שֶׁהִתְחַזּוּ כֶּאֱלִילִים בְּנֵֵי תַּרְבּוּת
אֶלָּא שֶׁמַלְאָךְ הַמַּוֶת בְּעָרְפַּם נָשַׁף
וְאֶת עֶרְוָתָם וְגוּפָם בְּתַכְרִיךְ עָטַף
בְמוֹתָם הָיִתָה עָצְמָתָם בַּת חָלוֹף
לֹא בְנֵי אַלְמָוֶת הָיוּ וְנֶעֶלְמוּ בַּסּוֹף
ויתעבר ה' בי למענכם
משה לא השלים עם הגזרה שגזר עליו הקב"ה שהו אשר הוציא את ישראל ממצרים והביא אותם עד לירדן ירחו אחרי ארבעים שנות נדידה במדבר, הוא לא יזכה להיכנס אתם לארץ כנען. משה לא היה רק נביא היה מצביא בהנהגתו הביס, יחד עם העם שהנהיג, אויבים אכזרים שנלחמו בישראל.. כאמור משה לא היה מוכן להשלים עם הגזרה , לכן הוא בסקירתו לעם אמר: ואתחנן אל ה' בעת ההיא לֵאמֹר.(ג/כג) לא אני שבקשתי להנהיג את העם הזה. ה' ה' אתה החלות להראות את עבדך את גָּדְלְךָ ואת יָדְךָ הַחֲזָקָה אשר מי אל בשמים ובארץ אשר יעשה כְּמַעֲשֶיךּ וְכִגְבוּרָתֶךָ.(ג/כד) מדוע אינני יכול לעבור את הירדן ולראות את הארץ הטובה אשר בעבר הירדן בעיקר את ירושלים (מוגדרת כהר הטוב) ואת בית המקדש (מוגדר כלבנון לא ארץ הלבנון אלא מקום ששם מלבין את החטאים) ואת ארץ זבת חלב ודבש. אך תחינתו נדחתה - אין חנינה.
משה מבקש לאמר לעם כי לא להנאתו ולטובתו האישית מבקש משה מאלהים להכניסו לארץ, אלא מתוך רצונו להוסיף וללמד את העם איך לבער לעקור ולנתץ את העבודה הזרה- של הכנענים. דבר זה עולה מדברי משה: ועתה ישראל שמע אל החקים ואל המשפטים אשר אנכי מלמד אתכם לעשות. (ד/א) כי אתם כבר לא שמרתם על דברי התורה: עיניכם הרואות את אשר עשה ה' בבעל פעור (ד/ג) כהחל משה סקירתו בפרשת דברים אמר לעם: ויתעבר ה' בי למענכם ולא שמע אלי (ג/כו): זה קרה ב"מי מריבה" כאשר משה ואהרן הפרו את צו האלהים ומשה הכה על הסלע במקום לדבר אליו, שלא כפי שציווה אלהים לעשות. הפרת צו האלהים הייתה חמורה כיון שהתרחשה ברבים (המדבר פרשת חקת).
אהרן מת בהור ההר לכן הגזרה חלה על משה שעדין חי. למרות שהסיבה שהכה משה על הסלע בא בעקבות תלונות העם שאמרו למשה ואהרן:למה הבאתם את קהל ה' אל המדבר הזה למות שם ....ולמה הִעְלִיתֻנוּ ממצרים ....ומים אין לשתות (חקת כ/ד,ה), בכך הייתם אתם בני ישראל אחראים למה שנגזר עלי. אף על-פי כן, האחריות על התנהגות העם שהנהיג חייבה אותו ושלם. יחד עם זה הוכיח אותם על התנהגותם, בעיקר שלא הייתה להם יכולת עמידה.
העדות-אל שהאדה (الشهادة)
בפרשה זו העם לומד שצריך לאהוב את ה' אלוהינו וחובה על כל אחד להעיד יום-יום שעה-שעה כי ה' האלהים הוא אלהי ישראל והוא אחד. מכאן לקוח המושג אל שהאדה (الشهادة) העדות בקוראן נחשבת לדבר מהותי לקבלת דת האיסלאם. למרות שהָעֵדוּת בישראל היא חשובה ביותר אך היא איננה מספיקה לגיור אדם, אך העדות-אל שהאדה באיסלאם מהוה יסוד עיקרי לקבלת דת האיסלאם. לעדות אצל האיסלאם יש תוספת מעבר לאמור שאין אלהים זולת אלהים, נקבעה תוספת באיסלאם שאיננה בנוסח שלנו: שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד, בכך שנתווסף על המלים "כי אין אלוה זולת אלהים", את המלים החשובות ביותר לגבי המוסלמי, תוספת זו: "וכי מוחמד שליח האלהים." (ان لا اله الا الله وان محمد زسول الله).
זה מביא אותנו לשאלת יחוד האלהים לעם ישראל בלבד באמרנו: ה' אלהינו, האם אין הוא גם אלהי כל העמים? רש"י מבהיר: ה' שהוא אלהינו עתה ולא של אלהי הָאֻמּוֹת, הוא עתיד להיות ה' אחד לכל העמים, שנאמר: כי אז אֶהָפֹך אֵל עַמִּים שָׁפָה בְּרוּרָה לִקְרֹא כֻּלָּם בשם ה' (צפניה) ונאמר: ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד (זכריה בהתייחסי לעדות שאנו מעידים על יחודו של אלהים הצבעתי על המלה, עֵד שנמצאת בקריאת שמע הנאמרת בבוקר ובערב וכשהולכים לישון והיא מכילה את האותיות ע במלה שמע ו-ד במלה אחד ובסיום תפילות שחרית מנחה וערבית נמצא את צרוף האותיות עֵד ב"עלינו לשבח" במלה הראשונה עלינו ובמילה המסיימת קטע ראשון עוד וכך גם בקטע השני של עלינו לשבח המתחיל ב-על כן ומסתיים ושמו אחד. דבר זה נועד לגרום לאדם בישראל לאמור את העדות ואת המלה עֵד מספר רב של פעמים כי הן כלולות בתפלה שמתפללים יום-יום.
האלהים בוחר לו בישראל לעם
הביטוי עם נבחר מנוצלת על-ידי שונאי ישראל כסבה לשנאתם, כי מעוררת קנאתם של האמות על שבחר אלהים את ישראל כעם לו מתוך כל הָאֻמוֹת. ברם תפיסת הבחירה על-ידי האמות מוטעית ביסודה, כי הבחירה לא הופכת את ישראל עם מועדף על העמים האחרים, אלא היא מהוה ביטוי לכך שישראל הוא העם שהיה מוכן לקבל עליו את הָחֻקִּים והמשפטים והצווים של אלהים, אשר מתברר כי לא כל האמות מוכנות לקבלם ולקיימם ולכן בחר בישראל כעמו. הרי אצל שתי הדתות המונותיאיסטיות ששאבו את האמונה באלהים מתורת ישראל, עִוְתּוּ את החוקים והמשפטים והציוויים שבתורה, והתאימו אותם לנוחיותם. ביטלו כל האיסורים על סוגי מאכל (רק החזיר נשאר אסור אצל האיסלאם) בטלו את השבת וחובת יום המנוחה שמשמעותו ביטול עשית כל מלאכה.
אצל הנוצרים החזירו את האלילות לאמונתם על-ידי הכנסת פסלים. עמים אלה לא כבלו עצמם בחוקי שמיטה ובמתן יחס שווה לאזרח ולגר (האיסלאם אונסים את האדם לקבל את אמונתם על-ידי מעשי רצח ואלימות, ונותנים היתר למות כשהיד, כדי להמית אחרים. עיין באגרת הרמב"ם אל יהודי תימן כדי להבין עד כמה מסוכן היה לחיות כיהודי בקרב האיסלאם, אם הם לא מתאסלמים. (החרב שלהם מונפת על היהודים ועל הנוצרים- ראה ההרג בתאומים בארה"ב). אין לאיסלאם כל נקיפת מצפון לרצוח חפים מפשע, בעוד הנוצרים היו לא פחות אכזריים מהאיסלאם בתקופת האינקוויזיציה אז שרפו חיים מי שאיננו מתנצר והם גרמו לחלק מבני עמנו להיות נוצרים אנוסים ויהודים בסתר, נוצרים למראית עין. שנאת ישראל אצל הנוצרים הולידה את רצח בני עמנו על-ידי הנאצים - שהביאה שואה על עמנו. הסיבה שאלהים בחר בישראל לו לעם מוסברת בפסוק שם נאמר: לא מְרֻבְּכֶם מכל העמים חשק ה' בכם ויבחר בכם, כי אתם המעט מכל העמים, כי מאהבת ה' אתכם (ז/ז,ח) ונאמר עוד בעניין זה כי בגלל היותכם עם סְגֻלָּה מכל העמים (ז/ו) כלומר עם הַמְסֻגָּל לקבל על עצמו ולקים את חוקי התורה ומצוותיה. גם ביטוי זה שלא בצדק הוא דלק לשנאת ישראל.
נחמו נחמו עמי
כמדי שנה בסמיכות תשעה באב ול-"ואתחנן", אנו קוראם את דברי הנביא ישעיהו בהפטרה נחמו נחמו עמי, אחרי שהוריד עלינו בנבואתו קיטון של שופכים כיון שהבאנו בהתנהגותנו אסון על עמנו פעמים בְחָרְבָּן בית המקדש וממלכת והודה וישראל ועמנו יצא לגלות. כבר אז ראה הנביא בחזונו כי עוד יתרחשו על עמנו ימים נוראים כמו אלה שהתרחשו בט' באב, אבל עמנו כעם סגולה , מסוגל להתאושש, לקום ולחדש קיומו. גם אחרי אלפיים שנה, הזמן לא הצליח להרדים את תשוקת עמנו לחדש קוממיותו בארץ ישראל, ארץ שהוריש אותה אלהים כאדון כל הארץ לעם ישראל כנחלתו. אנחנו רואים, או חוזים מדי פעם הופעת דמי ֵין לבן הארמי, או דמוי פרעה או דמוי המן או דמוי היטלר יש"ו, או גם בדמות נצראללא ואחמד אנ-נג'אד.
כל שעלינו לזכור במצב זה, את נחמו נחמו עמי. ולשנן אל תיפול רוחנו כי עם ישראל חי וקים והולך ומתחזק אף כי מתנכלים לו כל אלה החושקים בארצו. צריך לזכור את דברי הנביא: כי נחם ה' ציון. יש פתח תקוה לימים טובים יותר, שעמים שלא ידענו ירוצו למען ה' אלהינו ולקדוש ישראל כי פַאֲרֶךְ (ישעיהו). עלינו לזכור כי הברית שיש לנו עם אלהים הנה העֲרֻבָּה לחיים בשלום בֶּטַח על אדמתנו כמו שנאמר: וּבְרִית שְׁלוֹמִי לא תִּמּוט אמר מרחמך ה'. ונסיים בישעיהו בהפטרת נצבים שם אומר בסיום ההפטרה: ורב טוב לבית ישראל אשר גמלם ברחמיו וכרב חסדיו, ולא עוד ט' באב.
ְחרב הַמִּקְדָּשׁ בְּט' בּאָב וְהָעָם כָּאַב
אֶת מְבַקְשֵׁי נַפְשׁוֹ נֵעֵר מֵעָלָיו וְשַׁב
חִדֵּשׁ יָמָיו כְּקֶדֶם וּבַנָּחֲלָה שֶׁלּוֹ יָשַׁב
וּבָאוֹרְבִים לוֹ בְדַרְכּוֹ לֹא הִתְחַשַּׁב
לֹא הוֹעִילָה הַסָּתָה בַּעַל פֶּה וּבִכְתָּב
בְּשׁוּבוֹ לְאַרְצוֹ לָעָד חָלוֹם צָרָיו חָרַב
יוֹשֵׁב פֹה בָּדָד וּבַגּוֹיִים לֹא מִתְחַשַּׁב
דָּחַה נְבוּאַת נִבִיאֵי שֶׁקֶר שְׁלָב שְׁלָב
כֹּל מִתְקָפוֹת אוֹיְבָיו הָיוּ הֵן לַשַּׁוְא
כִּי עוֹלָם צָרָיו בִּתְבוּסוֹתֵיהֶם נֶחֱרַב
וַיִּתְחַדְּשׁוּ יָמֶינוֹ כְּקֶדֶם כְּבַר עַכְשָׁו
וְלֹא יְהֵא עוֹד חָרְבָּן וְלֹא ט' בּאָב.

תאריך:  05/08/2012   |   עודכן:  05/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת ואתחנן: מכילה את כל עיקרי היהדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
הסלידה החילונית מהממסד הדתי מובנת ומוצדקת, אך לא מצדיקה את חיסול האלוהות. האתאיזם יצליח למשוך "מאמינים" רק כאשר ימצא דרך לשנות את דמות האלוהות מבלי לחסל אותה לחלוטין
אפרים הלפרין
הפעם הם התאחדו, כל המפגינים המקצועיים, התאחדו והפגינו כאיש אחד, ולא רק איש אחד אפילו שניים
איתי יהל
אחרי שאמרו שהכל נהדר, מחירי הדיור עלו אל-על, אבל במקום לעשות שלום עם אויבים יוצרים עוד הרבה אויבים ואיבה מפנים. וחושבים שאם יכו באירן הבעיה תעלם כאילו אין מחר
רועי אורן
נתנאלה יעקובב היא זמרת עם קול נדיר המזכיר במעט את ג'וני מיטשל ואת ג'ון באזז, אך קשה להתמחק מהעצב המרוח לה על הפנים, ומהסבל הרב שהיא חוותה בחייה הרבים
צביקה ובר
במקביל לתשומת הלב הצבורית למחסור בחשמל, מקדמת חברת בטרפלייס של שי אגסי את המונופול על טעינת המכוניות החשמליות, העושה שימוש בחשמל בשעות העומס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il