X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במאמר וידוי של ארי שביט בהארץ יש הודאה חלקית, אבל אין עזיבה. האיש אינו נוטש את מצעד האיוולת האוסלואידי, את שקר "הכיבוש" ואת "פתרון" שתי המדינות. כאותו חלבן הבועט בדלי החלב, כך גם שביט - כמנהגו מאז ומתמיד - שב אל קיאו: שקר "הכיבוש"
▪  ▪  ▪
שביט. הודאה חלקית, ללא עזיבה
אוחז בשקר
אין די בהודאה יש צורך גם בעזיבה: "מודה ועוזב ירוחם". וארי שביט מודה בחלק הפחות משמעותי משטיפת-המוח לה היה שותף בקשר ל"שלום" אפשרי עם סוריה, אבל אינו עוזב את החלק החשוב יותר בתפישת עולמו המסוכנת

מודה ולא עוזב
יואב יצחק
ארי שביט התוודה בטורו בעיתון הארץ כי במשך שנים טעה והטעה במאמריו, שהטיפו לויתור על רמת הגולן לטובת שלום עם סוריה * שביט קורא לחבריו בשמאל להסיק מסקנות ולנהוג בצניעות * עתה מצופה משביט ליתן קרדיט למנהיגים הנבחרים ולהימנע מהצטרפות לכל אותם עיתונאים שוטים המצליפים בנתניהו ובאהוד ברק
לרשימה המלאה

אנשים שונים בימין הישראלי, כאלה הצמאים לכל שביב של התפכחות בצד השמאלי של הקשת הפוליטית, שאבו השבוע עידוד ממאמר הווידוי של ארי שביט בהארץ מיום 9.8.12. לכאורה קרה הבלתי-יאומן: נציג מובהק של ביטאון השמאל הקיצוני, המהדורה המעודנת של גדעון לוי, הודה בטעות! סוף-סוף הבין האיש, שיש לו במה קבועה בשעת שיא הצפייה ב"יומן" ערב שבת בערוץ 1 של הטלוויזיה, ששגה כאשר תמך בעבר בהסכם "שלום" עם סוריה תמורת רמת הגולן.
לכאורה, אבל רק לכאורה, האיש הנאור בעיני עצמו ראה פתאום את האור, ביקר ברמה הכבושה ושב ממנה עם תובנה שהייתה צריכה להיות ברורה מאז ומתמיד לכל מי שעיניו בראשו. וכך כתב: "לא יכולתי שלא לחשוב, מה היה קורה היום אילו התקבלה העמדה האידיאולוגית שבה צידדתי: שלום תמורת הגולן... הייתי מוכרח להודות, שאם השקפת העולם שבה האמנתי הייתה מיושמת, גדודים של הג'יהאד העולמי היו חונים היום ליד עין גב, ומחנות של אל-קאעידה היו שוכנים על שפת הכנרת. צפון ישראל ומקורות המים של ישראל היו גובלים בקיץ הזה בישות איסלאמית חמושה וקיצונית ובלתי ניתנת לשליטה".
לכאורה, אבל רק לכאורה, האיש הנאור בעיני עצמו הודה סוף-סוף: "העמדה שמנגד נראתה לי בלתי סבירה ובלתי מוסרית. האנשים שמנגד נתפשו בעיני כאנשים מסוכנים. זעמתי על יצחק שמיר ועל אריאל שרון...". האיש הנאור בעיני עצמו אף הגדיל לעשות ותיאר את חיינו היום אילו המדיניות לה הטיף הייתה מיושמת.
מודה, אבל לא עוזב
ביטוי עברי ידוע לקוח מפרק כ"ח בספר משלי: "מודה ועוזב ירוחם". המשמעות: מי שהכיר בחטאו והודה באשמתו ראוי לרחמים ולמחילה. אבל, אין די בהודאה יש צורך גם בעזיבה: "מודה ועוזב ירוחם". וארי שביט מודה בחלק הפחות משמעותי משטיפת-המוח לה היה שותף בקשר ל"שלום" אפשרי עם סוריה, אבל אינו עוזב את החלק החשוב יותר בתפישת עולמו המסוכנת.
באותו מאמר וידוי יש הודאה חלקית, אבל אין עזיבה. האיש אינו נוטש את מצעד האיוולת האוסלואידי, את שקר "הכיבוש" ואת "פתרון" שתי המדינות. כאותו חלבן הבועט בדלי החלב, כך גם שביט - כמנהגו מאז ומתמיד - שב אל קיאו: "האם הלקח הוא, שאסור לנסות שלום? לא, חובה לנסות להשיג שלום מציאותי. האם הלקח הוא, שצריך להשלים עם הכיבוש? לא, מוכרחים לדבוק בניסיונות היצירתיים לסיים את הכיבוש באופן הדרגתי".
שתים-עשרה שנים אחרי התחלת מלחמת אוסלו העקובה מדם - תוצאתו הצפויה מראש והבלתי נמנעת של ה"ניסיון היצירתי" של פרס, ביילין ומרעיהם - ושבע שנים אחרי הגירוש הגזעני של יהודים מבתיהם ברצועת עזה ובצפון השומרון, שנעשה במסגרת המדיניות הנפשעת של שטחים תמורת טרור, האיש שוב ממשיך לדבר על "כיבוש".
שנים רבות עד שיבין...
הנאור בעיני עצמו נזקק לשנים רבות כדי להגיע להודאה חלקית, עדיין ללא עזיבה. לאיש תידרשנה מן הסתם שנים רבות נוספות כדי להבין שסיום "הכיבוש" בדרכו השגויה יוביל לתוצאות חמורות הרבה יותר מאלה שהוא עצמו מתאר "אם השקפת העולם שבה האמין הייתה מיושמת".
יש להזכיר לאיש לא רק את חלקו הידוע של פסוק י"ג בפרק כ"ח של ספר משלי, אלא את הפסוק במלואו: "מכסה פשעיו לא יצליח, ומודה ועוזב ירוחם".

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001.
תאריך:  12/08/2012   |   עודכן:  12/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מודה ועוזב ירוחם - עוד לא!
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כל איש שמאל לא יאמין בתורה אבל
אברהם מערב השומרו  |  12/08/12 16:36
 
- דת "השלום" היא דת מסוכנת
בתיה  |  12/08/12 23:23
2
הוא ועמיתיו,בכ"ז ראויים לרחמים ל"ת
הניה  |  12/08/12 18:44
3
אין שום סיכוי שארי שביט יתפכח
בתיה  |  12/08/12 20:32
4
רק חמור לא משנה את דעתו=היו מ
קורןנאוה טבריה  |  13/08/12 04:37
5
אך לא מסוגל לשינוי עמדותיו ל"ת
ארי שביט טועה   |  13/08/12 07:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
ד"ר רון בריימן
השמאל, גם המדיני וגם החברתי-כלכלי, השלים את כיבוש אמצעי השידור האלקטרוניים, והפך גם את הממלכתיים שביניהם ל"ממלכתיים", כלומר ממלכתיים רק בהגדרתם הרשמית. להלן דוגמאות בולטות לכיבוש הבלתי נאור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il