X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קריאתו האלמותית של מוטה גור כבר מזמן אינה רלוונטית, עת השיב הרמטכ"ל משה דיין את מפתחות שערי הר הבית לוואקף הירדני, ואם זאת מציאות בה קריאה זו מוגדרת כ'הסתה' היא בלתי נסבלת
▪  ▪  ▪
שוטרי מג''ב בהר הבית. מנלים את הנאמנות לחוק [צילום: פלאש 90]

הימים ימי אירן. הכותרות הראשיות בכל העיתונים, הסקירה המתמשכת ביותר, הסיפור החשוב מכל. זה שעליו נקום או ניפול. אלא שבינתיים, בזמן שאנו נאבקים על זכותינו הקיומית להגן על עצמנו - ובצדק, יש לומר, אנו מוותרים על זכותינו הקיומית. אומנם על פניו נראה כי זהו נושא שמיועד לדתיים בלבד, אך בפועל מדובר בשלילת העבר של כל העם היהודי. זה שהוגלה מירושלים, בכה בנהרות בבל, ברח מפוגרומים ברחבי אירופה, נפלט ממדינות ערב, נשרף בגטאות הנאצים ושב הנה - רק כדי לגלות שכמיהה לציון אינה אלא בגדר הסתה.
בנקודה זו יש לשאול על המשטרה שאלה כוללת יותר מ"איך הפכתם את האמירה הקונצנזוסיאלית ביותר לנקודת מחלוקת?". השאלה היא מהו תפקידה של משטרה. האם היא צריכה רק לשמור על החוק או להקפיד על המרחב הציבורי? הרי ברור לכל כי הפגנה ברוח קריאה להשבת הר הבית לידינו (והוא לא בידינו, כפי שהוכיחה אילת מזר ב'מקור ראשון') יותר מתרגיז את האוחזים בהר. אלא שיש פה נקודה עקרונית. האם המשטרה מנצלת את הנאמנות לחוק של חניכות תנועת בני עקיבא שביקשו להפגין על-מנת להמנע מכאב הראש שבאכיפת החוק?
משטרה נועדה לאכוף את החוק, לא לקבוע אותו. כפי שהייתה מהפכה חוקתית מצידו של בית המשפט העליון, כך המשטרה דה פקטו קובעת מה אסור ומה מותר. חריגה זו צורמת לאוזן במיוחד כשהעוול שנעשה כאן הוא לא רק ברמת חופש הביטוי, זכות בסיסית במרבית הדמוקרטיות בעולם, אלא גם ברמת חופש הפולחן, בהעדפה גורפת של המיעוט המוסלמי - שיש להתחשב גם בו,אגב, בכל הנוגע לאתרים הקדושים. הטיעון המשטרתי בדבר הסתה אינו אלא הסתת מוקד הדיון מתוכן השלט לסיבה האמיתית - פחד מההשלכות של אישור הפגנה שכזו - הפגנה נגדית, איסלאמית, כזו שעלולה לכלול בתוכה גם אלימות. איך שלא תסובבו את זה - זו כניעה לטרור.
אורי צבי גרינברג, חילוני, כתב כי "השולט בהר - שולט בארץ". מוטה גור, חילוני גם הוא, הכריז ש"הר הבית בידינו". האם די במדינה ריבונית בארץ ישראל, או שמא ההר הוא הקובע את הריבונות? בזמן הזה, בו חזון שתי המדינות קורס אל עצמו וכולם ממהרים לספח את שטחי C או שאר יו"ש, חשוב להתחיל מהמקום בו הכל התחיל - הר הבית. אם בו אנו חוששים להחיל את ריבונותינו, איך אפשר להתחיל לחשוב על מקומות אחרים?

היום (יום בק, 20.8.12) בשעה 16:30 תתקיים בטיילת ארמון הנציב בירושלים ההפגנה ביוזמת גרעין ראשון לציון של תנועת בני עקיבא.
תאריך:  20/08/2012   |   עודכן:  20/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לעשן או לא    אל תספידו את ממשלת נתניהו - מוקדם לתפור חליפות    וכן, תתפלאו, יש גם חדשות טובות    העיקר שנהיה בריאים    ולקינוח אליאור חן לא לבד
איתן קלינסקי
מדינת ישראל שילמה מחיר יקר עקב העדר דיון ציבורי והיגררותה של עיתונות חופשית אחר קביעתו של גנרל אחד, בעל סמכות ביטחונית בלתי מעורערת    עשרה ימים לפני מלחמת יום כיפור הגנרל כפה את דעתו, כי עדיפה מציאות של "ישראל עם שארם-א-שייח ובלי שלום, מאשר שלום בלי שארם-א-שייח"
נורית גרינגר
האם התנועה לשחרור האשה החלה עם מאדאם קירי שהייתה לפרופסורית הראשונה בסורבון וסמל עבור נשים משוחררות בראשית המאה ה-20?
יואב לוי
המילה פראייר מייצגת את אותם חסרי תרבות, שרואים רק את עצמם, אין להם אלוהים, והם כנראה גם לא עושים מילואים (מה הם פראיירים)
אפרים הלפרין
הכיבוש משחית, ורק בגללו בא לאירנים כל החשק לחסל אותנו אחד אחד בזוגות, והם ימשיכו לנסות. אם לא יצליחו עם קונבנציונאלי הם יעברו לגרעיני - הכל בגללנו - הכל בגלל הכיבוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il