X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא אובמה מעניק לנושא הפלשתיני עדיפות עליונה במדיניותו במזה"ת האמנם חשיבותו כה רבה?
▪  ▪  ▪
ללא שום קישור לישראלים ולפלשתינים [צילום: YouTube]

הנשיא אובמה מעניק לנושא הפלשתיני עדיפות עליונה במדיניותו במזה"ת. הוא משוכנע שהנושא הפלשתיני הוא שורש זעזועי המזה"ת, בבת עינם של מעצבי מדיניות ערבים ולב הסכסוך הערבי-ישראלי. הוא סבור שפתרון הנושא הפלשתיני ימתן את המזה"ת ויאפשר גיבוש קואליציה ערבית פרו-אמריקנית מול אירן. ב-21 לספטמבר 2011 הוא הצהיר מעל בימת האו”ם: "קיים נושא אחד הניצב...כמבחן בפני מדיניות החוץ האמריקנית - הסכסוך בין הישראלים לבין הפלשתינים." האמנם?
ללא שום קשר לנושא הפלשתיני, 2011 הזניקה את "האחים המוסלמים" האנטי-אמריקנים לגבהים חדשים במצרים, תוניסיה, מרוקו ובקרוב בסוריה, ירדן ומדינות ערביות נוספות.
זינוק "האחים המוסלמים" וארגונים מוסלמים נוספים הוא פועל יוצא של 1,400 שנות שלטון מוסלמי ללא מיצרים בתשתיות הדת, החינוך, החברה והפוליטיקה בכל מדינה ערבית. לא שום קשר לישראל, "האחים המוסלמים" דבקים בעיקרון המרכזי: "אללה הוא מטרתנו. הנביא הוא מנהיגנו. הקוראן הוא חוקנו. ג'יהאד הוא דרכנו. מוות למען אללה היא הנעלה בתקוותינו".
ללא שום קשר למדיניות ולקיום ישראל, אירן מפתחת יכולות גרעיניות כדי לקדם את המגה-יעד ההיסטורי של שליטה במפרץ הפרסי, ע"י סילוק המגה-מכשול האמריקני והכנעת המשטרים בסעודיה ושאר מדינות המפרץ.
ללא שום קשר לסכסוך הפלשתיני-ישראלי, 2011 חשפה את המזה"ת כאב-טיפוס של אלימות, פיצול שבטי-אתני-דתי-רעיוני-גיאוגרפי, בוגדנות, חוסר-וודאות, תזזיתיות, הפכפכנות, חוסר-יציבות, שחיתות, חינוך לשנאה והפרת בריתות והסכמים בין-מוסלמים.
ללא שום קשר לנושא הפלשתיני, גבול סעודיה-תימן, בחריין ומדינות ערביות במפרץ הפרסי הגיעו לנקודת רתיחה; הטרור האיסלאמי מתפשט; מצרים מאמצת מדיניות אנטי-אמריקנית ומשדרגת קשרים עם גורמים אנטי-אמריקנים במזה"ת ובעולם; סוריה ולבנון מהוות זירה גועשת של מאבקים מקומיים, בין-ערביים ובין-מוסלמים; טורקיה עברה מתדר פרו-אמריקני לאנטי-אמריקני ושואפת להנהגת מדינות האיסלאם; רוסיה וסין מעמיקות את מעורבותן במזה"ת; ועירק הופכת להר געש הממטיר לבה שעלולה לכלות את כווית, ירדן, סעודיה ושאר מדינות המפרץ.
בניגוד לתובנת התקינות-הפוליטית, הנושא הפלשתיני אינו עומד ברומו של סדר היום הערבי. משטרי המפרץ הפרסי חווים טראומה עקב התגרענות אירן, הרחוב הערבי הסוער והר הגעש העירקי. מצרים רוויה במאבקי פנים הגורמים לנסיגה כלכלית וחברתית של 10-20 שנים. ירדן ההאשמית במצוקה עקב עליית קרנם של "האחים המוסלמים" והתסיסה בקרב שבטי הבדווים בדרום. טורקיה שקועה במאמץ להגמוניה בעולם המוסלמי. מרוקו חרדה מתופעות לוואי של הזעזועים הטקטוניים בתוניסיה, לוב ומצרים.
האם יתכן שהסכסוך הפלשתיני-ישראלי שהוא בן כ-100 שנים הוא שורש הכאוס הבין-מוסלמי ובין-ערבי שהם בני 1,400 שנים?!
משטרי ערב חוששים מפוטנציאל החתרנות הפלשתיני שהביא לגירוש ערפאת, מחמוד עבאס וגורמים פלשתינים נוספים ממצרים בשנות ה-50', מסוריה ב-1966, מירדן ב-1970, מלבנון ב-1982/3 ומכווית ב-1991. לכן, מנהיגי ערב מרעיפים על הפלשתינים מלל ולא משאבים מוחשיים. לדוגמא, בפסגה הערבית של אוקטובר 2010 מנהיגי ערב התחייבו לתרום לרשות הפלשתינית 500 מיליון דולרים, אך רק 7% הגיעו לתעודתם. יותר מ-2 מיליארד דולרים הובטחו לפלשתינים באינתיפאדה הראשונה והשנייה - רק 500 מיליון דולרים הגיעו. הסיוע הפיננסי המערבי לרשות הפלשתינית גבוה באופן דרמטי מהסיוע שמעניקות מפיקות הנפט הערביות.
בניגוד לתובנה המקובלת, הנושא הפלשתיני אינו לב הסכסוך הערבי-ישראלי. ב-1948/9 לא נלחמו מדינות ערב בגלל - או עבור - הפלשתינים. לכן, מצרים, עירק, ירדן וסוריה כבשו את עזה, השומרון, יהודה וחמה בהתאמה, אך לא העבירו אותם לשלטון פלשתיני. ב-1967 שיבשה ישראל יוזמה מצרית להכנעת ישראל, ירדן וסעודיה. ב-1982 פרצה מלחמת ישראל באש"ף שלא שאבה לתוכה את מדינות ערב, שאינן מקריבות חיילים ומשאבים על המזבח הפלשתיני. ב-1992-1987, ב-2002-2000 (אינתיפאדה) וב-2009 ("עופרת יצוקה" בעזה) לא התערבו מדינות ערב ואף היקשו על הפגנות פרו-פלשתיניות בגבולותיהן.
"השטיח האדום" הנפרש לרגלי הפלשתינים במערב ובישראל הופך ל"מרבד מרופט" כאשר הם מגיעים למדינות ערב. מה יודעים מנהיגי ערב על הפלשתינים שנשגב מבינתם של מנהיגי המערב ורבים בישראל?!

תאריך:  24/08/2012   |   עודכן:  24/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנושא הפלשתיני - בבת עין ערבית?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
עדכמה אובמה מטומטם?או איסלמיסט ל"ת
דבר ברורות  |  24/08/12 16:36
2
המטרה השמדת ישראל
יואל קורנבלום  |  24/08/12 18:34
3
כל מוסלמי חייב לעשות כל לאל===
יוד יוד  |  24/08/12 22:12
4
תודה ליורם אטינגר.
אהוד פרלסמן  |  25/08/12 12:07
5
במאמר המצויין הזה היה חסר
יוסי אבידור,   |  26/08/12 08:26
6
זהו!
נחמיה הגלילי  |  26/08/12 09:42
7
מאמר מאלף ומאיר עיניים. ל"ת
יפה מאוד  |  27/08/12 11:18
8
הנושא הפלסטיני מצית אש מכל עבר
דודי30  |  30/08/12 08:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
דעת חכמים: מדוע הכשיר רבי סלנט את העוף עם החלב?    ומדוע לא שילמו הפועלים עבור החביות ששברו?    מי קיבל פטור מהצבא על-פי התורה? - לא, לא מה שחשבתם    במעגלי צדק, צדקה ויראה
נרי אבנרי
מאסתי במאמץ שהתקשורת עושה כדי לקבע בתודעת צרכניה שנתניהו תמך בהינתקות. מאסתי במיילים ובטוקבקים בהם אני כביכול תוקף את הרשעים שביצעו את העקירה - תוך דילוג על נתניהו. נתניהו היה נגד ההינתקות. הלכתי לארכיון...
נסים ישעיהו
כלפי העם, המלך הוא בהתנשאות מירבית, הוא לגמרי מורם מעם, אבל באותה מידה בדיוק, בלבו פנימה הוא בשפלות מירבית. וזה מה שמעניק לו את הרוממות ביחס לעם - השִׁפְלוּת שהוא חווה בלבו
דן אלון
ועדת החקירה עוד תשמח שנתן אשל עדיין מסתובב סביב נתניהו, משום שאם בלשכת שר הביטחון ההקלטות נעלמות, ולשכת נתניהו ממילא פועלת באקווריום, לכל הפחות יהיו תמונות שיסייעו להבין את הנסיבות שעליהן צמח המחדל. התמונות, כמו הטיסה לאירן וכמו הרמה הכללית שבה מתנהלת ישראל כעת - יהיו בגובה נמוך, אולי לא מספיק נמוך בשביל הדין הפלילי, אבל מספיק נמוך כדי שיהווה עילת הרחקה מהזירה הציבורית, ויפה מלחמה אחת קודם
יוסף מישל דוד
יהורם גאון שר שיר בו הוא מבטיח לבתו בשם הטנקיסטים, הטייסים, הצנחנים ואחרים, שהמלחמה הזאת (מלחמת יום הכיפורים), תהיה האחרונה, לא בגלל "שלום" הזוי, אלא בגלל הכרעה    קצת על ההתחמשות האזורית והמלחמה האחרונה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il