X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
צירופו של מנחם בן לתוכניתה של קרן נויבך היה טעות, הודה מנהל קול-ישראל על-רקע ביקורת חסרת תקדים שספג מעיתונאי רשת ב'
▪  ▪  ▪
ד"ר מיכאל (מיקי) מירו, מנהל קול-ישראל
תוצאה של שורת תלונות
רבים מהדוברים בפגישה עם מירו וקורן החמיאו לתוכניתה של קרן נויבך "סדר יום", והביעו תרעומת על נסיונה של ההנהלה להנחית לצדה מנחים אורחים לצורך "איזון". מירו טען שהייתה זו תוצאה של שורת תלונות שקיבל במהלך השנה האחרונה על התוכנית של נויבך, אך לא נקב בשמות המתלוננים

מנהל קול-ישראל, ד"ר מיכאל (מיקי) מירו, ספג בשבוע שעבר ביקורת קשה מעיתונאי רשת ב'. בישיבה מיוחדת שכונסה ביום שלישי האחרון בירושלים, בנוכחות מירו ומנהל הרשת יאיר קורן, מתחו עיתונאים בכירים ברשת ביקורת על דרך קבלת ההחלטות בקול-ישראל, כמו גם על ההחלטות עצמן. על-פי גורמים שנכחו בישיבה, הדיון היה סוער באופן חריג ואף הגיע מדי פעם לכדי צעקות.
הייתה זו הפעם הראשונה זה למעלה מחצי שנה שמירו ערך פגישה כללית עם עובדי הרשת בירושלים, ודומה כי היא הציפה בבת אחת אל מעל פני השטח את הזעם שהצטבר בחודשים האחרונים בקרב אנשי המערכת. עד לשבוע שעבר היה מירו יכול להתרשם שכמה מעובדי רשת ב' אינם מרוצים מאופן הניהול שלו ושל קורן על סמך הערות מזדמנות, אמירות בעילום שם וטענות שהשמיעה אגודת העיתונאים. אולם ביום שלישי שעבר הוא נאלץ להתעמת, פנים אל פנים, עם ביקורת גלויה ומפורשת מצד כמה מבכירי הרשת.
מירו פתח את הישיבה במעין סיכום ביניים של כהונתו, במלאות כשנה למועד כניסתו לתפקיד, והזמין את המשתתפים להעלות בפניו ובפני קורן את טענותיהם. מירו ציין כי הרשת אומנם סובלת לאחרונה מירידה בהאזנה, אך ייחס זאת למגמות שמאפיינות את כל תחנות האקטואליה ברדיו והבטיח שהתופעה תטופל. מנגד, כך מספרים אנשים שנכחו בישיבה, עובדי הרשת טענו כי הירידה בשיעור ההאזנה נובעת מהחלטות שגויות של הנהלת רשות השידור, שנעשו בלא כל התייעצות, שלא לדבר על הכנה ראויה.
מיקי שושן, עורכת יומן הבוקר של הרשת, יצאה נגד האופן שבו ההנהלה הנוכחית מבקשת לייצר "איזון" בשידורים. שושן אמרה עוד כי לא מקובלת עליה התפיסה שעל השידור הציבורי לשרת את עמדותיהן של הממשלות המתחלפות. יצוין כי שושן עצמה, כך לפי דיווח בהארץ, הודחה לאחרונה מתפקידה בשל ביקורת על "חוסר איזון".
גיל ליטמן, עורך יומני הערב ברשת, טען כי הפיאסקו של השינויים התמוהים והתכופים ברצועת השעות 16:00-19:00 פגעה "באופן אנוש" ביומן החדשות שהוא עורך. הפרשן המשפטי משה נגבי ביקר אף הוא את השינויים שבוצעו ברצועת 16:00-19:00 ויצא נגד הקמפיין הפרסומי של רשת ב', המציג את האקטואליה כטלנובלה. "זו הזניה של כל רעיון החדשות", אמר נגבי, והציע לגנוז את הקמפיין לאלתר.
ניקולא רוזנבאום, שעורך גם הוא את יומני הבוקר ברשת, ביקר את סגנון הניהול של מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם ואת הוראותיו. בעוד שבעבר היה נהוג להשתדל כי הכתבים המשתתפים ביומן הבוקר ידווחו מן האולפן ולא באמצעות הטלפון, בן-מנחם הפך החלטה זו לגורפת וקבע כי על יומן הבוקר לכלול אך ורק דיווחים מהאולפן. רוזנבאום, שבעבר הפר את ההוראה כדי לאפשר לכתבת הפלילים עדי מאירי לדווח על אירוע שדרש עידכון דחוף, יצא בחריפות נגד ההחלטה של המנכ"ל. הוא טען כי זו הוראה שגויה ומטומטמת וכי היא פוגעת ביומן הבוקר. "מי שהפך את ההוראה הזו לגורפת מחבל בעבודה", אמר רוזנבאום.
רוזנבאום אף ביקר את הנוהג של בן-מנחם לבצע מה שכינה "ס"ד", כלומר "סיבובי דאווין", במערכת החדשות של רשת ב'. לדברי רוזנבאום, מנכ"ל רשות השידור עשה לעצמו הרגל להגיע מדי בוקר לאולפני הרשת, להפגין נוכחות ולהשתלח בעיתונאים, לעתים תוך כדי שידור.
רבים מהדוברים בפגישה עם מירו וקורן החמיאו לתוכניתה של קרן נויבך "סדר יום", והביעו תרעומת על נסיונה של ההנהלה להנחית לצדה מנחים אורחים לצורך "איזון". מירו טען שהייתה זו תוצאה של שורת תלונות שקיבל במהלך השנה האחרונה על התוכנית של נויבך, אך לא נקב בשמות המתלוננים.
הכתב רן בנימיני, שהיה בעבר כתב בכנסת עד שהועבר במסגרת הסבב האחרון לתחום הכלכלי, שאל את מירו אם הוא עדיין חושב שההחלטה על צירופו של מנחם בן הייתה טובה. גם עיתונאים אחרים ביקרו במלים קשות את ההחלטה לצרף את בן לתוכנית. "פסיכית", הייתה אחת ההגדרות שהשתמשו בה. "זו הייתה טעות", הודה מירו. לדבריו, הוא חשב שיהיה זה רעיון טוב לצרף את בן לתוכנית של קרן נויבך, אך לאחר מעשה התברר לו שזה אינו רעיון טוב.
לגבי הפיאסקו של רצועת אחר-הצהריים, מירו טען כי זו כלל לא הייתה החלטה שלו, אלא החלטה של ועדת התוכן ברשות השידור, וכי היא התקבלה בניגוד לדעתו ולדעת קורן. לדברי מירו, הוא הציג בפני ועדת התוכן לוח שידורים אחר לרצועת השעות הללו, אבל חברי הוועדה דחו זאת וקבעו כי יש לאחד את השידורים בשעות אלו למשדר אחד הכולל שלושה מגישים.
לפני כשבועיים קבע מירו פגישה דומה עם אנשי קול-ישראל בתל אביב, אך זו נקטעה כעבור זמן קצר. במכתב שנשלח למירו לפני ימים אחדים טען ברוך אסקרוב, יו"ר ועד עיתונאי קול-ישראל, כי הייתה זו הפגישה הראשונה של מירו עם העובדים מאז שנכנס לתפקידו, וזאת למרות בקשות חוזרות ונשנות לקיים מפגש כזה. עוד טען אסקרוב כי מירו קטע את הפגישה כעבור 20 דקות, "למורת רוח העובדים".
"התנצלת ואמרת שנקראת, ולפיכך תמשיך את המפגש בשבוע הבא", כתב אסקרוב בשבוע שעבר. "הנה שבת כבר בפתח, הסתיים לו השבוע הבא, ונמצא אפוא שלא קיימת הבטחתך. והרי חשת עד כמה המצב מתוח! עוד אמרת ברבע הפגישה שראוי שפגישה שכזו עם העובדים תהיה שבועית. דומני שאפשר לציין באחריות כי למרות מה ש'ראוי', אנו מוצאים בכף הזכות רבע פגישה שלא התחילה לגרד אפילו במעט את הבעיות, ריבוין, עומקן - ואילו כף החובה קטנה מלהכיל את 60 הפגישות השבועיות שלא קיימת, מיקי, עם העובדים לאורך כהונתך".
תגובה
מרשות השידור נמסר בתגובה: "הדיאלוג עם עובדי קול-ישראל בתל אביב ובירושלים, במתחמי החוטים והלני המלכה, נערך ביוזמת מנהל קול-ישראל, ד"ר מיכאל מירו, והם חלק ממדיניות של דיאלוג שוטף שלו באופן ישיר עם העובדים ובגובה העיניים. ד"ר מירו ביקש מהעובדים לדבר באופן חופשי וללא מורא, ולא לחשוש מלהטיח ביקורת אם יש כזו. כל זאת כדי להסיר את המחסומים ואת מסע הרכילויות שנערך באמצעות כלי התקשורת השונים.
"הישיבה הזו הייתה ישיבה מקצועית טובה ובונה ותהווה תשתית לישיבות הבאות שיתקיימו בנושאים מקצועיים, כמו למשל נושא הגיוון והאיזון בשידורי החדשות, רעיון שעלה על-ידי העובדים. זו הפעם הראשונה שבה התקיים דיון כבד משקל על מהות העבודה.
"הישיבה בתל אביב נקטעה בשל ישיבת ועדת התוכן בעניינה של קרן נויבך. מנהל קול-ישראל התנצל בפני העובדים והבטיח לקיים ישיבה נוספת, ואכן זו תצא לפועל ביום חמישי הקרוב".
רשימות קשורות:
- הרפורמה ברשות השידור על קצה המזלג
- זכות הציבור לדעת?
- גולן זוהר נ' או.אר.אס משאבי אנוש בע"מ ואח
- ימים יגידו
- לזכר שמואל אלמוג, המנכ"ל הראשון של רשות השידור

תאריך:  28/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחבלים בעבודה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
המנהל הפוחד מהעיתונאים
אלטער קרקר  |  28/08/12 09:36
2
תכלס זה ביבי שוב נכנע לסמול
ליכודניק זועם  |  28/08/12 19:19
3
מנחם בן מגעיל אותי
עובדיה הוכמן  |  28/08/12 19:20
4
מיקי מירו,אל תחשוש לבצע שינוי
אל תתן לשמאל כוח  |  28/08/12 21:44
5
להקים תקשורת ימנית חדשה
שמואל ארדיטי  |  28/08/12 22:12
6
עד מתי העם וחמדינה תיפול ל"ת
ישע  |  29/08/12 12:00
7
עד מתי העם וחמדינה תיפול
ישע  |  29/08/12 12:10
8
הועד שוב שולט במנהל... ל"ת
סבלנות  |  29/08/12 12:11
9
קרן לא מקצוענית ,היא אגרסיבית.
הקוזקים שנגזלים  |  30/08/12 15:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי שטרן
קצב החיים של העולם המודרני מחייב כיום כל עסק במערכת ממוחשבת שתעזור לו להתנהל ביעילות    כיצד לעשות את הבחירה בתוכנה המתאימה? להלן מספר טיפים לבחירת תוכנה לניהול עסק
רונן מואס
בשנים האחרונות כמעט ולא עובר חודש מבלי שנשמע ששירות מקוון כלשהו נפרץ והמידע האישי של הגולשים נגנב    החדשות הטובות - אתם לא חייבים להיות מומחי אבטחה כדי להגן על החשבון שלכם
צילה שיר-אל
בימים אלה בהם חוגג מזל בתולה את יום ההולדת    מומלץ לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים או שלא...לשאר המזלות    אלו מכם שגם נולדו במזלות האדמה והמים: גדי, שור, דגים, סרטן ועקרב - מוזמנים לקרוא את הכתוב ולהקיש מהנאמר, ביחס לעצמכם
מיכאל טוכפלד
פרופ' שלמה רומי, ראש בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, משוכנע שהשינויים האחרונים במערכת, כדוגמת 'אופק חדש', לא יביאו לשינוי של ממש ברמת החינוך. את הביקורת הוא ממקד בשרי החינוך לדורותיהם, המבקשים למלא את תפקידם ללא זעזועים מיותרים שיסכנו את עתידם הפוליטי
איתמר לוין
לפני 20 שנה הובטח לנועם בלום שיקבל מי קולחין מטוהרים לחוות הצברים שהקים בדימונה. לא רק שההבטחה לא קוימה - אפילו מים שפירים הפסיקו לספק לו. הרשלנות הזו תעלה למדינה ולעיריית דימונה מיליוני שקלים
רשימות נוספות
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
העיתונות הכלכלית בישראל וקהלה   /  אורן פרסיקו
באזור שלנו   /  אורן פרסיקו
הציבור משלם   /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il