X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ד"ר ראול רודריגז רופא קונבנציונלי שהתמחה ברפואה סינית וברפואה טבעית   |  המרכז לרפואה טבעית ברמת אביב
תזונה מתאימה יכולה לסייע בהיעלמות של מיגרנה, לעומת זאת ישנם מזונות הנחשבים כמעוררי מיגרנה אילו מזונות מגבירים את המיגרנה ואילו מזונות מסייעים בהפחתת התקפי המיגרנה ואף מעלימים אותם
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

מהי מיגרנה?
מיגרנה היא כאב ראש הנמשך בין מספר שעות למספר ימים ומשבית את הלוקים בו. לרוב מדובר בכאבי ראש הולמים, באזור שמאחורי העיניים או בצד אחד של הראש. לרוב כאבי ראש אלו מלווים בהקאות ו/או בחילות. בחלק מהמקרים אנשים הלוקים במיגרנה ירגישו אותות אזהרה לפני ההתקף כגון: רגישות גדולה לאור, לרעש, לריחות, נקודות המופיעות מול העיניים, הפרעות בראייה וכדומה. הגורמים להופעת מיגרנה יכולים להיות פנימיים כגון: גנטיקה, בעיות בחוליות הצוואר, סיבות הורמונאליות, חוסר איזון, בעיות במערכת העיכול. גורמים חיצוניים כמו: מתח נפשי, תזונה המעודדת מיגרנות וכדומה.
כאבי ראש על-פי הרפואה הסינית
לפי הרפואה הסינית קיימים סוגים שונים של כאבי ראש. וכל כאב ראש מטופל באמצעות דיקור של נקודות שונות או באמצעות מגע - שיאצו. הטיפול בכאב ראש נעשה גם באמצעות תזונה המותאמת לאותו כאב ראש.
כאב ראש על-פי הרפואה הסינית יכול להיגרם ממצב של חוסר צ'י או בשל עודף צ'י. לכל סוג כאב ראש הגורמים שלו. עודף של חום בגוף או הצטברות של לחות בגוף נגרמים כתוצאה ממתח ולחץ. כאב ראש של חוסר צ'י יכול להיגרם מחוסר של דם, אנמיה או אי זרימה טובה של הדם לראש כתוצאה של מתח בצוואר. טיפול שיאצו מסייע בזרימה של האנרגיה בגוף ושחרור חסימות.
מחקרים מראים כי תזונה מתאימה הינה בעלת השפעה רבה במניעת מיגרנות. הימנעות מאכילת חומרים משמרים, קפאין, מונוסודיום גלוטומט ועוד, יורידו את רמת ההתקפים של המיגרנות לאורך זמן. כמו-כן חשוב להקפיד על אורח חיים בריא, מנוחות וארוחות מסודרות. יחד עם זאת חוסר של מזון יכול להוביל לחוסר באנרגיה, לכן יש לאכול באופן סדיר ובהתאם להימנע ממזונות המעודדים מיגרנות.
תזונה המעודדת מיגרנות
מזונות משומרים ומזונות מעושנים כדוגמת נקניקים ובשר מעושן מכילים חומר הנקרא ניטריט, תפקיד חומר זה לשמור על טריות המזון. חומר זה הינו מעורר מיגרנה. אנשים שנמנעו מאכילת מזונות מעובדים ומשומרים דיווחו על ירידה חדה בכמות התקפי מיגרנה.
מונוסודיום גלוטומט - במוצרים רבים יש כמות גדולה של מונוסודיום גלוטומט. מונוסדיום גלוטומט הינו סוג של מלח המוכנס למזונות לשם שיפור הטעם. ניתן למצוא חומר זה במזונות מוכנים, אוכל קפוא וחטיפים שונים. חשוב להפחית את המזונות המכילים מונוסודיום גלוטומט.
גבינות קשות - אכילת גבינות שמנות וגבינות קשות - נחשבות כמזונות המעוררים התקפי מיגרנה. הרפואה הסינית מתייחסת למוצרי חלב כיוצרי ליחה ולחות במערכת העיכול.
מוצרי חלב - הפחתה של צריכת מוצרי חלב מפחיתה את התקפי המיגרנה.
מחקרים מראים כי קפאין ושוקולד מעוררים מיגרנות וחשוב להימנע מצריכתם.
מעבר להימנעות ממזונות המעוררים מיגרנה חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות, מומלץ לא לדלג על ארוחות ויש להימנע מאכילה בשעות הלילה המאוחרות.
הגורמים למיגרנה אינם רק תזונה לקויה או תזונה שאינה מתאימה, להופעת מיגרנה גורמים חיצוניים נוספים כגון: חוסר שינה, מתח וכדומה. לכן על-מנת לפעול להפחתת התקפי המיגרנה חשוב להקפיד על אורח חיים נכון ובריא.
בדקו את התפריט שלכם
לכל אדם רגישות שונה. חשוב לבדוק את התפריט שלכם. הדרך המומלצת היא בכל פעם לנסות מזון אחר ולבדוק על ההשפעה שלו עליכם, במידה וגיליתם כי מזון מסוים או ריח מסוים מביא למיגרנה, יש להימנע ממנו ובכך להפחית את הסיכוי לקבל מיגרנה.

תאריך:  28/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוסא מושיק ג'ריס
החל באחד בספטמבר השנה צפוי שיעור המע"מ לעלות מ-16% ל-17%    במאמר זה נסביר על שיעור המע"מ שיחול בהתייחס לסוגים שונים של עסקות
אורן פרסיקו
צירופו של מנחם בן לתוכניתה של קרן נויבך היה טעות, הודה מנהל קול-ישראל על-רקע ביקורת חסרת תקדים שספג מעיתונאי רשת ב'
יוסי שטרן
קצב החיים של העולם המודרני מחייב כיום כל עסק במערכת ממוחשבת שתעזור לו להתנהל ביעילות    כיצד לעשות את הבחירה בתוכנה המתאימה? להלן מספר טיפים לבחירת תוכנה לניהול עסק
רונן מואס
בשנים האחרונות כמעט ולא עובר חודש מבלי שנשמע ששירות מקוון כלשהו נפרץ והמידע האישי של הגולשים נגנב    החדשות הטובות - אתם לא חייבים להיות מומחי אבטחה כדי להגן על החשבון שלכם
צילה שיר-אל
בימים אלה בהם חוגג מזל בתולה את יום ההולדת    מומלץ לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים או שלא...לשאר המזלות    אלו מכם שגם נולדו במזלות האדמה והמים: גדי, שור, דגים, סרטן ועקרב - מוזמנים לקרוא את הכתוב ולהקיש מהנאמר, ביחס לעצמכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il