X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מתחילת העונה של הישרדות VIP מנהל שגב יחסי אהבה-שנאה עם תשומת הלב הציבורית לה הוא זוכה. גם על המיליון הוא חולם בדרך משלו ומפנטז על שני הספרים שיוכל להשלים אם יזכה ורוצה לחזור ללמד שירה. ראיון
▪  ▪  ▪
שגב. "כמעט לא ראיתי הישרדות" [צילום מסך]
מהפרונט אל מאחורי הקלעים. שגב בקומדי סטור

"אני לא לוזר"
"אני הכי לא לוזר בעולם, לי יש ראייה אחרת לגבי מה זה לוזר. כאילו הלכתי על לוזר כי זה עוד חלק של המיתוג, אבל אני רואה ווינר אחרת מאיך שאחרים רואים. מבחינתי ווינר זה לא מי שכוסון, במסיבות ומפוצץ בכסף, לדעתי ווינר זה מי שלא מוותר, שנלחם על הדברים המהותיים באמת. שמוציא יש מאין"

   רשימות קודמות
  בדרכים: מסע מאכזב בקווי הלילה
  בגיל השלישי ג'יין פונדה לוהטת מתמיד
  פסטיבל עכו 2012: נפרדים מסמדר יערון
  הפוליטיקלי קורקט נשאר בצד
  טיול לתחנת הרכבת והמעיין הנסתר

"אין לי כוח לחרא הזה, זיינו לי את התחת בשתי התוכניות האחרונות", פותח איתי שגב (40) את הראיון ומכבד אותי בסיגריה. שגב שב באחרונה לגזרתו הדקיקה מימי הקומדי סטור העליזים. הרזון הוא ככל הנראה תופעת לוואי של הספירה לאחור לגמר הישרדות VIP שייערך מחר. "אני לא ראיתי כמעט את הישרדות", הוא מספר, "מוציאים דברים מהקשרם, מעצימים דברים, לא מראים את הכל. אני מבין אותם כי גם אני עורך. אבל זה קשה, קשה לראות את זה".
שגב, שהפך בשנים שמאז הקומדי סטור לאיש טלוויזיה של מאחורי הקלעים (בין היתר הוא חתום על התוכניות "אבי ביטר חי בסרט", "פיני הגדול", ו"מה שקורה באילת"), נאלץ להתמודד עכשיו שוב עם לחצי הפרסום וניכר עליו שזה לא בא לו בטבעיות. תחושותיו לגבי תשומת הלב הציבורית החדשה שרכש בתוכנית עתירת הרייטינג מעורבות ומורכבות מגאווה על כך שהצליח להעפיל לגמר, לצד בושה על הדברים שנאלץ לעבור ולשתף איתם פעולה. בעיקר מרגיש שגב חוסר שליטה על הדימוי שלו בעיני הציבור. מבחינתו, אפשר כבר לגמור עם הסיפור הזה.
אחרי ה"קומדי סטור" ויתרת על הפרונט.
"הבנתי שאוטוטו זה נגמר. חזיתי מראש את תופעת 'הבובליליזם', שכל מיני כוכבי ריאליטי פתאום הופכים לכוכבים ולוקחים לנו את העבודה. מאחורי הקלעים הרגשתי יותר בטוח כלכלית וגם אני הרבה יותר נהנה מזה, באמת. עשיתי את ההחלטה משיקול שכלתני נטו ואחר כך הבנתי שזה בעצם המקום שלי. לקבל ביקורות טובות או לא טובות בלי שיודעים שזה אתה, בלי כרוניקה של ביקורת ידועה מראש". הוא מסביר: "אם בהישרדות החליטו בפרק הראשון שאני חופר אז גם אם בפרק החמישי יהיה לי פאנצ' אחד אז עדיין יגידו הוא חפרן".
למה הצטרפת בעצם?
"כסף, כסף", הוא אומר, "אתה רוצה ראיון אמיתי עכשיו?", הוא שואל וכשנענה בחיוב אומר שוב: "כסף". "לעזוב את הבת שלי לחודשיים בשביל חוויה אין מצב, לחזור להיות סלב ובפרונט זה לא העניין. אני מאחורי הקלעים כבר שנים וטוב לי", הוא מסביר ומוסיף: "הציעו לי אחלה כסף, מודה, אני יכול להגיד עכשיו בפירוש גם אם היו מציעים לי פחות הייתי הולך לעשות את זה, גם בחצי. למרות שבתכל'ס הציעו לי עוד איזה ריאליטי לפני הישרדות ולא הסכמתי אז זה לא רק כסף".
למה להישרדות כן?
"כי יש משהו בהישרדות. עם כל הכסף, אני גם מחפש תמיד את האתגרים הכי לא קשורים. אם היית אומר לי לפני הישרדות מה שתי התוכניות שהכי לא קשורות אליך התשובה הייתה 'הישרדות' ו'רוקדים עם כוכבים'. מג'וקים אני מפחד, אין לי כושר, אין לי כלום. אבל דווקא בריאליטי כזה אתה כן יכול להראות קצת מי אתה. להראות גם את איתי ולא רק את 'איתי שגב'. ואגב בהישרדות היינו אותו אחד איתי ואיתי שגב, נעזרנו אחד בשני".
מה זאת אומרת? מי זה איתי ומי זה איתי שגב?
"איתי שגב זה מה שכולם מכירים וממתגים, עם כל הדברים הרעים שאומרים: הקומיקאי, החופר, הילד, הזה שעושה שטויות, תמיד אפשר להדיח אותו כי הוא לא יודע מה רוצה, המשוגע, התזזיתי. שלחתי את איתי שגב לעשות את כל הדברים האלה, כדי שאיתי יוכל לחשוב".
אז איתי בשליטה על איתי שגב?
"זה חלק מהדברים שאני חושב שניצחתי בהישרדות הזאת: את המיתוג שלי. לא השתניתי באמת, אני עדיין שטותניק חופר, חפרן. מה שתגידו. אבל פה ושם יכלו לראות גם משהו אחר, עם להיות חנפן וחופר אי-אפשר להגיע לגמר".
אתה נעלב מהמיתוג הזה?
"לא, קודם כל אני מעדיף את המיתוג הזה ממיתוגים אחרים, אם הפשע הכי גדול הוא שאני חנפן? אז אני זורם וטוב לי עם זה".
מאיפה הגיע עניין הלוזר?
"אני הכי לא לוזר בעולם, לי יש ראייה אחרת לגבי מה זה לוזר. כאילו הלכתי על לוזר כי זה עוד חלק של המיתוג, אבל אני רואה ווינר אחרת מאיך שאחרים רואים. מבחינתי ווינר זה לא מי שכוסון, במסיבות ומפוצץ בכסף, לדעתי ווינר זה מי שלא מוותר, שנלחם על הדברים המהותיים באמת. שמוציא יש מאין. זה מישהו שיילחם על פרנסה, יילחם על עבודה, מישהו שינצח את האגו שלו כדי להצליח, יכול להתקדם גם בלי לפגוע באחרים, יעשה הכל. אתה יודע, משה פרסטר לצורך העניין הוא ווינר אמיתי. לא רק בגלל אי התקווה, הבנאדם מפרנס משפחה גם בתקופות שהוא לא עובד".
אז איתי, מה יקרה לאיתי שגב אם הוא יזכה?
"יש קטע מוזר, כל הזמן אומרים לי עכשיו 'אח שלי תמנף', אז כן התחלתי לעבוד על הסטנד אפ שלי, אבל יש משהו בקטע הזה שדווקא עכשיו שאני איתי שגב, בא לי להיות איתי, לעשות דברים של איתי. אני יודע שזו תהיה טעות, כי זה הכי לא רייטינג בעולם, אבל מה שאני הכי רוצה, בלי שזה יישמע פלצני, זה לחזור להתעסק בשירה. אני מלמד, כותב, מנתח, באמת זה החיים שלי".
איפה אתה מלמד שירה?
"לימדתי בשתי מכללות וזה הנפש שלי. החלום שלי? זה שתהיה לי תוכנית רדיו כמו שהייתה לפרופסור הרסגור ז"ל ולאלכס אנסקי. אני רוצה לכתוב ספר, אני רוצה דברים שקודם לא הייתה לי אפשרות לעשות".

מחוברים מאחוריך

שגב מספר כי הוא מתעד את עצמו כבר שבע שנים, מאז הגירושים, למטרות של פורקן ותרפיה עצמית. מה שהחל ככלי תקשורת עם עצמו והילדה שלו הפך להזדמנות אולי ליצור דוקו עצמי, "דוקו נפש", כך הוא מכנה את זה. "זה בעצם דוקומנטרי שמשלב גם צילומים עם הטלפון, גם צילומים שחבר טוב שלי צילם, יש שם הרבה וידאו ארט. זה נורא מורכב, אף אחד לא מבין כלום". שגב עוד לא החל לנסות לערוך את השעות הרבות לכדי מוצר מוגמר אבל מבטיח שכשהוא ייכנס לזה "זה יהיה חתיכת חפירה".
את הגמר תצלם?
"לא".
למה?
"זה לא דוקו עלי. זה דוקו על...הסתבכנו. זה בעצם על איתי מול איתי שגב. מדבר על העיקר ולא על הטפל".
מתחיל להישמע כמו פיצול.
"לא. ממש לא. זה בסך-הכל לשחק את המשחק כל הזמן. מתי כן, מתי לא. למדתי שבחיים צריך לשחק את המשחק. הרבה פעמים לאנשים משנה איך אתה מוכר את עצמך. הבנתי שיש אנשים שזה חשוב להם שתראה רצינות. בן אדם עם צחוקים ושטויות לא מגיע לגמר, לא עושה תוכניות שהצליחו. צריך לשחק את המשחק".
ובהישרדות שיחקת את המשחק?
"אני שלם עם האסטרטגיה שלי, בוא לא נהיה צבועים, כולנו מתחנפים, כולנו. גם אני עובד עם וי. איי. פי, הם רגילים שמתחנפים אליהם. אם לא מזמינים אותם למסיבות השקה אתה יודע איך הם נעלבים? זה חלק מהעניין, החנופה פתאום הפכה למשהו פסול. מי שלא גונב ומשקר הוא לא שחקן. אני מזכיר את העונה הראשונה של הישרדות, דן מנו שיקר תחמן, יצא גאון, אבל מה לא אמרו עליו. עונה שנייה- אריק אלפר לא תחמן ושיקר? והוא זכה. פה פתאום חייבים לשקר ולתחמן כדי 'לשחק את המשחק'".
אולי משהו משתנה בריאליטי? רוצים שהאדם הטוב יזכה?
"אני כן הייתי האדם הטוב, אני לא פגעתי באף אחד. לא ניבלתי את הפה, לא ירדתי לתהומות, אם הפשע שלי יהיה זה שאני חנפן לכל החיים – מעולה".

אוהבים לשנוא
דדון. השורדת האמיתית של העונה [צילום מסך]

על נטלי דדון:
"היא לא באה ממקום של ווינרית, יש בה משהו כל כך מיוחד ומקסים שהיא כאילו דוגמנית אבל היא כל כך לא מרגישה ככה, היא באה ממקום תמים וצנוע והיא מאוד אינטליגנטית"

מה משותף לכל האנשים שהסכימו להשתתף בתוכנית לדעתך?
"כל אחד מהמקום שלו. כל אחד רוצה משהו אחר. למנף קריירה, כסף, בשביל החוויה. בוקי עשה את זה בשביל החוויה. הוא לדעתי היחידי שנהנה".
מה התגובה הכי שכיחה ברחוב שאתה מקבל?
"למה הדחת את בוקי?"
למי הכי מגיע לנצח לדעתך?
"לנטלי. וגם פה אין אינטרס של חנופה, על-אף אחד אני לא אגיד דברים טובים או רעים מעכשיו שלא יחשדו בי שאני מתחנף למושבעים, נטלי ומשה אם הם לא יצביעו לי אני מאבד סופית את האמון בבני אדם, חד וחלק".
למה נטלי?
"היא ווינרית".
כמו שאתה תופס.
"כן, היא לא באה ממקום של ווינרית, יש בה משהו כל כך מיוחד ומקסים שהיא כאילו דוגמנית אבל היא כל כך לא מרגישה ככה, היא באה ממקום תמים וצנוע והיא מאוד אינטליגנטית".
למה העונה הזו הייתה הכי מלוכלכת?
"אגו, קודם כל האגו הרבה יותר חזק אצל ידוענים ולכן אני אומר ששורד אמיתי זה מישהו שמצליח לנצח את האגו שלו, כי ככל שהאגו גדל זה יוצא על אחרים".
מיקרוקוסמוס של התעשיה?
"אפשר להגיד, אבל זה אותו דבר גם בהישרדויות הקודמות, פשוט האגו פה גדול. למה אנשים נורא אהבו את בוקי? מתי הם נדלקו עליו באמת? כשהוא בז לתופעה הזאת, אנשים לא אוהבים סלבים, הם רצו לראות אותנו אוכלים חרא".
אתה רואה את עצמך חוזר לפרונט?
"יש סדרה שפיתחתי על ספרי ילדים, שרק אני והבת שלי הולכים למסע בעקבות ספרי ילדים. משהו שנולד כשהיא הייתה בת ארבע וחצי והקראתי לי את 'איה פלוטו', והיא שאלה אותי אבא איפה זה קיבוץ מגידו? ונסענו לקיבוץ מגידו. אז הספונסרים רצו סלב שינחה את זה, 'לא עם איתי כי הוא לא מוכר'. אבל פתאום עכשיו פנו אליי. אבל מה שאני הכי רוצה לעשות זה לסיים שני ספרים".
בנושא שירה?
"כן, ספר אחד שאני כבר כותב שנתיים, על אבידן, מילון אבידן-עברי. ספר שני, זה יישמע הזוי, אבל תחשוב על זה, זה ממש מרתק - הספדים מפורסמים. הרי מתי מהללים בן אדם? רק במותו, אבל טוב אני לא רוצה להישמע פלצן".
איזה הספדים הכנסת לספר?
"יש את ההספד של דליה רביקוביץ' לוולך שעקצה אותה, יש משורר אודן, משורר מדהים, שכתב הספד לפרויד. יש את ההספד שזך כתב לאבידן, ההספד של הנכדה של רבין. אה וההספד של ג'ון קליז לגרהם צ'אפמן. זה מעניין בעיניי".
איך היית רוצה שיספידו אותך?
"אני רוצה שיכתבו על המצבה 'במותו ובחייו לא נפרד, בקרוב אצלכם'. אני רוצה שיגידו 'הוא היה חנפן, הוא היה חופר'. ואני אהיה למעלה ורק איהנה לי מתשומת הלב".

פורסם במקור: עכבר העיר
תאריך:  28/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ראול רודריגז
תזונה מתאימה יכולה לסייע בהיעלמות של מיגרנה, לעומת זאת ישנם מזונות הנחשבים כמעוררי מיגרנה    אילו מזונות מגבירים את המיגרנה ואילו מזונות מסייעים בהפחתת התקפי המיגרנה ואף מעלימים אותם
מוסא מושיק ג'ריס
החל באחד בספטמבר השנה צפוי שיעור המע"מ לעלות מ-16% ל-17%    במאמר זה נסביר על שיעור המע"מ שיחול בהתייחס לסוגים שונים של עסקות
אורן פרסיקו
צירופו של מנחם בן לתוכניתה של קרן נויבך היה טעות, הודה מנהל קול-ישראל על-רקע ביקורת חסרת תקדים שספג מעיתונאי רשת ב'
יוסי שטרן
קצב החיים של העולם המודרני מחייב כיום כל עסק במערכת ממוחשבת שתעזור לו להתנהל ביעילות    כיצד לעשות את הבחירה בתוכנה המתאימה? להלן מספר טיפים לבחירת תוכנה לניהול עסק
רונן מואס
בשנים האחרונות כמעט ולא עובר חודש מבלי שנשמע ששירות מקוון כלשהו נפרץ והמידע האישי של הגולשים נגנב    החדשות הטובות - אתם לא חייבים להיות מומחי אבטחה כדי להגן על החשבון שלכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il