X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פסטיבל קילבי בולדסהוט
[הצילומים באדיבות משרד התיירות ולדסהוט]
בדרום היער השחור כאילו עצר העולם מלכת. לא מתרגשים כאן מן הפצצה האירנית וגם לא מן הכלכלה המקרטעת של אירופה. לאורך כל השנה חיים כאן בהשקט ובבטחה, ואפילו בכור הגרעיני המושבת, או בחנות למכירת אביזרים צבאיים אין כדי להפר את השלווה הסטואית
▪  ▪  ▪
החיים הטובים
בגלידרייה האיטלקית "מונה ליזה", שבקצה המדרחוב, חוגגת משפחה מקומית שלמה יום-הולדת משותף ויש לה, אכן, סיבה טובה לשמוח. האבא, האימא, הבן והבת נולדו בדיוק באותו תאריך של ה-1 בספטמבר - כל אחד בשנתו שלו. צלמי-פפארצי מנציחים את האירוע המרובע והבלתי-שיגרתי, כשבעלי השמחה עטים על גלידת הספגטי ועל עוגת השווארצוולד

דרום היער השחור, הנושק לגבולותיהן של גרמניה ושווייץ, טובל כולו בירוק-עד, בנופים עוצרי-נשימה, בטירות עתיקות ובבתים ססגוניים. למי שנכסף, כמונו, להפיג את המתח הישראלי הנורא בשלווה סטואית, מובטח שימצא אותה כאן, בכל אחת מן העיירות המקיפות את היער. אין אפוא תימה שמרכזים לטיפולים פסיכיאטריים קבעו בעיירות האלה את משכנם, ודי אפילו להציץ בכותרות העיתונים המקומיים, או להאזין לחדשות הפרובינציאליות, כדי להיווכח שהפצצה האירנית רחוקה מאוד מכאן, וכמוה גם הכלכלה המקרטעת של אירופה.
ולדסהוט-טינגן, שבה נטענו את אוהלנו למשך שבוע ימים, היא מן הסתם העיירה השלווה ביותר שבה נתקלנו עלי אדמות במרוצת מסעותינו מעבר לים. מרכזי-קניות גרנדיוזיים, שיש בהם מכל מה שאפשר להעלות על הדעת; מסעדות ובתי-קפה עם מיטב הקולינריה; פסטיבלים ואירועי פולקלור מסביב לשעון, בתי-קזינו לרוב ואתרי-שעשועים למיניהם, הם במרוצת השנה כל עולמו של התושב המקומי, ובימי חופשה ורוגע גם של תייר מצוי כמונו.
אבל את הרוגע האופף את העיירה השלווה כאילו מפרה, לפתע, "מיליטריה" - חנות עתירת-ממדים למכירת ציוד צבאי רבגוני, הנושקת למרכז המדרחוב שלה. "מיליטריה" אינה יכולה שלא לצוד את עינו של מי שחולף על פניה. רובים, אקדחים, תחמושת, מתקני-קליעה, תלבושות, כובעים צבאיים ודרגות הם רק מעט מן השפע המוצע כאן, חופשי-חופשי לכל דיכפין - רק שיבוא. כמה אירוני ש"מיליטריה" היא, בעצם, הניגוד הגמור לאופייה של העיירה השלווה, שהפשע הוא ממנה והלאה, ושבה לא נאלץ, עדיין, שום שוטר להציב את רגליו כדי לשמור על הסדר ברחובותיה.
אמון
ואולי זו גם הסיבה לכך שעסקיה של "מיליטריה" צולעים למדי, מה שאינו מטריד יתר על המידה את בעליה. "זהו הבייבי שלי" - הוא מעיד באוזנינו, בגאווה בלתי-מוסתרת, לבוש כולו, מכף-רגל ועד ראש, בתלבושת צבאית וחמוש ברובה. זר כי יזדמן לחנות עלול לקבל כאן רושם מוטעה: או שמדובר במוזיאון צבאי, או, לחלופין, ברוחות-מלחמה. את רוחה הפציפיסטית של ולדסהוט מאפיין גם הכור הגרעיני שבמבואותיה, המושבת מזה שנה, בעקבות לחצם הגדול של תושבי האזור שהתנגדו נמרצות לפעילותו. את העשן הלבן, שהיתמר ממנו בעבר, מחליף עכשיו אוויר נקי וצח.
בגלידרייה האיטלקית "מונה ליזה", שבקצה המדרחוב, חוגגת משפחה מקומית שלמה יום-הולדת משותף ויש לה, אכן, סיבה טובה לשמוח. האבא, האימא, הבן והבת נולדו בדיוק באותו תאריך של ה-1 בספטמבר - כל אחד בשנתו שלו. צלמי-פפארצי מנציחים את האירוע המרובע והבלתי-שיגרתי, כשבעלי השמחה עטים על גלידת הספגטי ועל עוגת השווארצוולד.
אל המזרקה, שבסמוך לגלידרייה, נוהרים אותה שעה עשרות כלבי העיירה, כדי להשתכשך מעט במימיה, ביום מהביל ומחניק מחום. אחרי ככלות הכל זהו נוהגו של כל כלב מצוי בוולדסהוט, עתירת הכלבים, שלכל משפחה בה יש אחד כזה שהולך על ארבע.
מסתבר שהישראלים עדיין לא גילו את ולדסהוט-טינגן. אחרת קשה להסביר מדוע לא צריך, עד עצם היום הזה, להציג דרכון או תעודה מזהה במלון מקומי, ואפילו לא מספר של כרטיס-אשראי על-חשבון. הכל מבוסס כאן על אמון מלא בלקוח שישלם את חובו ביום עזיבתו, גם מבלי שמסר את פרטיו מראש.

נוף העיירה הפסטורלית [צילום: באדיבות משרד התיירות של ולדסהוט]
תאריך:  07/09/2012   |   עודכן:  07/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיירות בעולם אחר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על המידע, בדיוק חזרנו
יוסי אבידור  |  15/09/12 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבינדב ויתקון
22 שנה התגורר פרופ' אבי לוי בנווה-דקלים, 22 שנים של ציונות וחינוך, עד שהבין שעם ישראל לא יבוא בהמוניו ולא ימנע את הפינוי. "הלקח שלי הוא שחיינו בבועה חברתית", הוא אומר מביתו בניצן. "היו לנו קשרים עם עַם ישראל, אבל לא עד כדי שיעזרו לנו ביום פקודה"
ד"ר מאיר בוזגלו
למרות דימויו ה"עתיק" של הפיוט, מסתבר כי הרחק מעין הציבור ממשיכים להכתב גם בימינו פיוטים חדשים, העוסקים בין השאר באירועים מרכזיים בהיסטוריה הישראלית    בשיחה עמו עומד ד"ר מאיר בוזגלו על מאפייניהם של הפיוטים הללו, שנכתבו בין השאר על-ידי אביו, ר' דוד בוזגלו, ותוהה מדוע שום זרם דתי אחר לא הצמיח מתוכו יצירה דומה
עליס בליטנטל
תערוכת "חסידים - לא רק שחור-לבן" במוזיאון ישראל בירושלים עוררה הרבה תגובות    כמויות האנשים שמגיעים אליה הן בניגוד לכל הציפיות, ומכל המגזרים בארץ ומחו"ל    התערוכה מציגה את התרבות החומרית של העדה המסוימת הזו, בעוד הספר המלווה אותה מעניק לקורא ידע מעמיק אודות כל הסיפור לאמיתו    מתי זה החל, למה, מי, ובמה דברים אמורים
נחום דוניצה
עלות לא בשמיים ופוטנציאל חשיפה עצום שיש לרשתות החברתיות, נותנים גם לבעלי משאבים מצומצמים הזדמנות להגיע לקהל רחב. ובתנאי שעושים זאת נכון    המדריך המלא לפעילות במדיה החברתית
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
רכוש משותף הוא כל החלקים בבניין שאינם "דירה", ואשר מיועדים לשמש לפחות את מרבית בעלי הדירות    האם כמה מהדיירים בבית משותף יכולים לתבוע בגין ליקויים ברכוש המשותף, ומה קורה אם יזכו בתביעתם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il