X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שנת תשע"ב עברה עלינו, כשבתוכנו מתגברים ומתעצמים גילויי דמוניות כלפי כל מה שמייצגת ישות מדינית או תרבות ערבית, במיוחד זו הקשורה לאיסלאם
▪  ▪  ▪
משה ארנס. איש הימין שמגלה רגישות לקיומה של בעיה [צילום: פלאש 90]

לצערי, הדמוניות של האחר, הפלשתיני, שאיתו אני מייחל לבנות שתי מדינות - לו ולי - על אותה כברת ארץ, היא בעוכרנו, היא חובטת קשות בערכים המוסריים שלנו כחברה וגם פוגעת באחר שיש לו כמיהות לאומיות ותרבותיות, כמו שיש לנו.
סדקים ראשונים במסע הדמוני המסוכן מצאתי דווקא אצל שני אנשי ימין מובהקים. ציפי חוטובלי וראובן ריבלין. אני חולק על דעותיה של חברת הכנסת ציפי חוטובלי, אבל להתווכח עם ציפי חוטובלי זה לא להחליף דעות עם גודש צעקני של חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ' מקדימה.
אודה, שהכאיבו לי מסקנותיה של ציפי חוטובלי, כפי שבאו לידי ביטוי בכתבה של נועם שיזף במוסף הארץ מ-6.7.2011, אבל מצאתי כמה נקודות אור לפחות בנושאים שמטרידים אותה והיא מנסה לקדם.
מצד אחד אומרת חוטובלי -"הפגיעה שלנו בפלשתינים הפכה אנושה: כלי ההגנה שלנו הפכו למטוסים וטנקים, הפכנו מכובשים לטובחים, אם לומר זאת בצורה בוטה...". למרבה הצער, הכרתה בקיומם של חיים בלתי נסבלים, שנכפו על פלשתינים בשטחים הכבושים, מביאה אותה למסקנות מצערות, כמו: "השמאל הפך אותנו לעם יותר אכזרי", או ש"בין הירדן לים יש מקום רק למדינה אחת".
גם אם אני דוחה על הסף את אי הסכמתה לפתרון העושה צדק לשני העמים - "שתי מדינות לשני עמים", אני מקבל בברכה קריאה של חברת כנסת מהליכוד, שישנה מצוקה בלתי נסבלת בקרב הפלשתינים בשטחים והם, לדבריה, זכאים לאזרחות.
בעוד שבוושינגטון ובירושלים נמשכת גרירת הרגלים בדרך לפתרון ידוע ומובן מאליו - שתי מדינות לשני עמים על בסיס גבולות 67', אי-אפשר להתעלם מדעות כמו של ציפי חוטובלי ועוד שורה של חברי כנסת מהליכוד.
ציפי חוטובלי, שאיתנה בדעתה ש"שילה ובית אל הם ארץ אבותינו", ממשיכה מיד אחרי המשפט הזה באמירה אנושית נחרצת - "הדבר השני הוא שאני לא מתעלמת מכך שיש פה פלשתינים". יש כאן ימין, שמכיר בקיומו של עם פלשתיני, שאני חלוק על גישתו שניתן לפתור את הבעיה במסגרת של מדינה אחת.
פריצת הטאבו הגדול של הפוליטיקה
אינני מקבל את גישתה של ציפי חוטובלי "שבין הירדן לים, יש מקום רק למדינה אחת, מדינה יהודית", אבל אני מתייחס בהערכה למודעותה, שמרחפת מעלינו כדבריה סכנת "דה-לגיטימציה מהפעולות הבלתי מוסריות, שנבצע כשנתמודד איתם". בדעתה של ציפי חוטובלי תומך ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת, האומר "עדיף שכל הפלשתינים יהיו אזרחי המדינה", כי הוא סבור שזה "עדיף על חלוקת הארץ". דברים אלו מצטרפים למה שכתב מי שהיה מבכירי הליכוד פרופסור משה ארנס "לפרוץ את הטאבו הגדול של הפוליטיקה הישראלית ולהעניק אזרחות ישראלית לפלשתינים בגדה המערבית".
עם כל ההערכה שיש לי לדברים, שנאמרו על-ידי אותם אנשי ימין, אינני רוצה להיות פטרונו של עם אחר, כמי שמעניק לו זכויות, תחושת האדנות הזו היא בעוכרנו.
אני מאחל לעצמנו שבשנת תשע"ג נשתחרר מתחושות האדנות, נדביק את הפער שהלך והתעצם בשנת תשע"ב, ונגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים - פלשתין העצמאית לצידה של מדינת ישראל. ירושלים המערבית, בירת מדינת ישראל, וירושלים המזרחית, בירת פלשתין.
במציאות פוליטית, בה קיטוב בין אזרחים יהודים וערבים הולך ומעמיק, דיבורים על מרחב משותף בין הירדן לים מתקשים לזכות ביחס אוהד. אבל משה ארנס מתעקש ואף מתאר שילוב אוכלוסיה ערבית כתנאי מקדים - "אם לא נשלב את הערבים זה יהיה פשוט אסון" - אומר משה ארנס לנועם שיזף כתב הארץ.
אני איתן בדעתי, שהפתרון הוא בשתי מדינות לשני עמים ושתי בירות בירושלים. אבל אני רוחש כבוד לאותם חברי כנסת בימין, שמציעים פתרון, שאינו מקובל עלי, אבל לפחות הם מגלים רגישות לקיומו של האחר, לקיומה של בעיה. הם אינם מתפתים לפתרונות המתעלמים לחלוטין מקיומו של האחר. ראוי לשים לב לדבריו של משה ארנס בראיון המתייחס "למצע של ישראל ביתנו, כמצע שטותי, יש בו ניסיון לפנות אל המכנה המשותף הנמוך ביותר במדינת ישראל...לקחת מערביי ישראל את האזרחות הישראלית, איפה נשמע כדבר הזה?" דברים אלו על הימין הסהרורי במפלגת "ישראל ביתנו" אומר משה ארנס, לא איש שמאל.
אני מאחל לכולנו ששנת תשע"ג תעמוד בסימן עקירת המסע הדמוני כלפי האחר, שהתעצם בתוכנו בשנת תשע"ב. נכיר בקיומו של עם, החי לצידנו עם כמיהות ומאווים לאומיים ותרבותיים בדיוק כמו שיש לכל אחד מאיתנו, כמיהות שגם נתנו להם ביטוי דתי עז בבתי הכנסת בראש השנה של שנת תשע"ג.

תאריך:  19/09/2012   |   עודכן:  20/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדמוניות של האחר היא בעוכרינו
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
פטרונות מסוכנת
א.ר.  |  19/09/12 16:36
2
איזה רגישות ואיזה בטיח!!
איש עצוב  |  19/09/12 17:19
 
- כמה מלים לאיש העצוב
מאיש באמת עצוב  |  19/09/12 17:38
 
- בקשר לאלות אנא שפוט בעצמך
איש עצוב  |  19/09/12 21:51
 
- איש עצוב מתעקש כמו בוק
נעמי קליין  |  20/09/12 11:06
 
- אנא התייחסי לתמונות!!!
איש עצוב  |  20/09/12 15:38
3
מה אתה בורח??
איריס כהן  |  19/09/12 19:45
4
קלינסקי מיצג את כל השקר
איריס כהן  |  19/09/12 22:04
5
התוכנה שבמוחך
בראשית  |  20/09/12 03:26
 
- יאללה נסתום להם את הפה!!!!
לבראשית   |  20/09/12 11:20
 
- תגובה ל-לבראשית
שבת שלום  |  21/09/12 01:34
6
רק לקלינסקי מותרת הדמוניזציה
חזיר קפיטלסטי רשע  |  20/09/12 12:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
עברתי לאחרונה על מאמרים שכתבתי ב-7 השנים האחרונות ומצאתי לפחות שלושה מקרים בהם השחצנות האינטלקטואלית שלי "ניצחה" את הצניעות וההיגיון וכתבתי מאמרים בסגנון: מה צפוי לנו בשנה הבאה...והאמת? זה לא יצא בדיוק...
אור סימן טוב
איך הסוציאליסטים הישראלים מכניסים את כולנו לבוץ ולמה הישועה לא תבוא מאימוץ מדינת הרווחה הנורדית
הרב ישראל רוזן
לעומת תפילת ראש השנה האוניברסאלית נתייחדו תפילות יום הכיפורים, במסורת הדורות, כמכוונות יותר כלפי האדם הפרטי; יום של סליחה ומחילה מול יום בריאה והמלכה, יום המיועד להתבוננות חרישית פנימה, למעמקי הלב, מול הרעשת העולמות בתרועת מלך
הרב חגי גרוס
הכפרה והסליחה של יום הכיפורים באות לאחר שהאדם מפגין את נכונותו לשנות את עצמו - אך לא רק בעניינים גדולים, אלא גם ודווקא בנושאים הקטנים שאנו דשים בעקבינו
נרי אבנרי
השקרנים יודעים ששיגור שקרים בצרורות למרכז התודעה - והאמת נמלטת החוצה. לא נוח לה לאמת, להימצא בסביבתו של השקר, גם בגלל חוצפתו, ובעיקר בגלל הריח. "פסגת שאיפותיו של שרון", כתב השקרן ויסגלס, "הייתה להיות ראש הממשלה". האומנם?    הלכתי לארכיון...
רשימות נוספות
אבו מאזן איחל שנה טובה לעם ישראל  /  איציק וולף
פיאד מקצץ במחירי המע"מ והדלק  /  עופר וולפסון
נדחתה תביעת קרובי 22 הרוגים בעופרת יצוקה  /  איתמר לוין
בכוח הזכות ובזכות הכוח  /  אורי שטרוזמן
ערבים שקרנים  /  משה חסדאי
די לבריונות  /  ד"ר רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il