X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יום כיפור שבפתח מזמין אותנו לבקשת הסליחות השנתית אז בשביל מי שעדיין לא ביקש, או מתקשה למצוא ממי לבקש, מובאת כאן רשימה של כמה סליחות לדוגמה
▪  ▪  ▪
כנראה שמסך מגע הוא סוג של דבק מגע [צילום: AP]

1. סליחה מהילד ששכחנו באוטו. זה לא שיש לנו משהו נגדו. חלילה. בבת עינינו. פשוט לא הספקנו עדיין להתקין את החיישן המיוחד שמתריע על כך שמישהו יושב לו שם על הספסל מאחורי הנהג. החיישן בדרך ואיתו הסליחה.
2. סליחה מהאישה ששכחתי לקנות לה מתנה ליום ההולדת/הנישואין. ושוב, זה לא שהיא לא חשובה מספיק. פשוט טרם הורדתי את האפליקציה הייחודית שעונה לשם "האשה שאתי", שכוללת בתוכה את כל התזכורות האפשריות, בתוספת התרעות חודש לפני, באותו שבוע ובזמן אמת. עם האפליקציה הזאת האהבה מתוחזקת ברמה די גבוהה.
3. סליחה מהחבר הכי טוב שלי, שעבר דירה והזמין אותי לראות. באמת שהייתי בדרך, הפעלתי את הג'י פי אס, אבל פתאום, לא יודע למה, הוא התנתק ונתקעתי באמצע המחלף. ומשם לא היה לי מושג מה אני עושה. בינתיים אני שם, מחכה לרגע שהוא יתחבר מחדש. אני בדרך.
4. סליחה מהכלב שלי (מה יש, ממנו לא צריך לבקש סליחה?), שמרגיש קצת מורעב. אל תדאג, אתה עדיין ידידו הטוב של האדם שאיתך. אני ממש קשור אליך, אבל ההזנה האלקטרונית שהזמנתי מתעכבת בדואר. אוטוטו זה מגיע ואיתה האוכל שלך. כמה נביחות וזה יעבוד.
5. סליחה מחמותי, אבל היא ממש לא צריכה להיעלב מההתעלמות. זה לא שבכוונה לא איחלתי לה שנה טובה. היא פשוט נמחקה לי איכשהו מרשימת אנשי הקשר, ודווקא אליה לא הגיע המסרון. מדובר בתפוצה של 2,483 אנשים, שמקבלים באופן אישי את ברכותיי. אז באמת לא צריך להיתפס לקטנות. אני כרגע מעדכן את הרשימה.
6. סליחה ממך הלקוח/השכן/הידיד, שהזמנתי אותך לשיחה בארבע עיניים וחיפשת כל הזמן את המפגש של העיניים שלך עם העיניים שלי. אין לי שום דבר נגד אלה שלך, אבל העיניים שלי חייבות להיות מכוונות כל הזמן אל המכשיר שביד. אני חייב לעדכן ולהתעדכן, להוריד ולבדוק. זה בסדר, אני ממש איתך לאורך כל הפגישה, גם אם המבטים לא מצטלבים (מה, אתה לא מרגיש ככה?!).
7. סליחה מהמרצה המכובד. זה לא שאני לא מקשיב להרצאה המלומדת. לא סתם הגעתי לכאן. הקדשתי זמן יקר בשביל לבוא ולהקשיב ולקבל מידע חשוב ביותר. אבל באמת אני לא מסוגל לקלוט כל כך הרבה זמן רצוף בלי יציאה לפרסומות. אז אני קצת משחק באייפון. אבל ממש כולי אוזן ואני מקשיב בדריכות להרצאה. האמת, שכשהרמתי את הראש לרגע, שמתי לב שרק המרצה לא משחק... אבל אנחנו לא מזלזלים במרצים.
ולסיום, הגיע הזמן לבקש סליחה מעצמנו, מהאנושות, על כך שהפכנו לכל כך טכנולוגיים, במובן המשעבד של המילה. רגעים אינטימיים עם חברים/בני משפחה/שכנים - אנחנו ממירים בכזאת קלות במגע הכמעט מלטף שלנו ב...מכשיר האהוב הזה שכל כך הפך לנחשק. החלפנו יחסי אנוש בחיבור לסלולרי וכל בני משפחתם.
כנראה שמסך מגע זה סוג של דבק מגע, שמצמיד אותנו בצורה מוגזמת לכל החבר'ה האלה. אז בואו נבקש סליחה וננסה לחזור לאנושיות שפויה נטולת תלות אינפוזית בטכנולוגיה לסוגיה.

הכותב הוא בעל טור קבוע ב"מידע8" - השבועון של אצבע הגליל.
תאריך:  23/09/2012   |   עודכן:  24/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
פרשת וילך    יש לי יום יום חג: את המנגינה הזאת אי-אפשר הפסיק - על שירת התורה טעם החיים והניגון שביניהם    וגם: כל עוד הנר דולק - אפשר לתקן
דן אלון
לא חוכמה גדולה להביס את שטרסלר במגרש "שלו"    מלבד המניפסט הקפיטליסטי-חזירי הוא לא מדקלם הרבה משנות כלכליות, והקליקה הכלכלית אליה הוא משתייך כבר אינה רלוונטית. רוב הציבור מאס בשלטון האיוולת האנטי-חברתי, אנטי-דמוקרטי, אנטי-ליברלי    רוב הציבור מאס בשיטה של קואליציית מיעוטים החולבים את הרוב הדומם    כדי שמפלגת העבודה ויחימוביץ' יחצו את קו המנדטים של הליכוד, על יחימוביץ' להתחייב באופן מפורש: "לא לנתניהו"
משה שפריר
זהו שיר-תְּקְוָה לבוא הַשָּׁלוֹם שיביא גם לאיחוד האוהבים, בּעוד שהרקע שלו ומהלכו מתקיימים בּעֵת הַמִּלְחָמָה
נרי אבנרי
אתה משגר את מסריך מעולם דמיוני שייצרו יצרני אשליות שמאלנים. למענך דן, טרחתי והלכתי לארכיון. הסרטונים שתראה אולי ידכאו אותך. אבל הדיכאון הזה יגיע עם תאריך תפוגה. דקה אחרי ההתפכחות תחוש כמי שיצא מאפלה לאור קטן
עו"ד משה גולדבלט
אני לא מבקר ספרותי, אך דומני שלכנות את חיים חפר שהלך לעולמו בתואר משורר זה באמת קצת מוגזם. חפר היה ונותר איש הפלמ"ח
רשימות נוספות
חצרות היוצרים ה-11 - בנימינה-גבעת עדה  /  חגית טאובמן
חוגגים בסוכות ברשת הבילוי game zone  /  סיגל אוברמן
הפארק במודיעין ייסגר בפני חרדים  /  עידן יוסף
מבקשים סליחה...  /  ציפורה בראבי
הלוואי שהיה "חוק הסליחה"  /  חדי חזן
מצוות חג הסוכות  /  הרב אפרים זלמנוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il