X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה לא ויכוח בין דתיים לחילונים אלא בין הישנים בלילה ובין הישנים בבוקר. מי שיוצא בשש בבוקר לעבודה יודע שכבר נגמר הקיץ כי הוא קם ממיטתו בבוקר בחושך וצריך להדליק אור בבית כשהוא מתארגן לצאת
▪  ▪  ▪
ישנים בחושך וקמים באור [צילום: AP]

כמו טקס דתי יפה, חוזר ומתעורר פעמיים בשנה הוויכוח המסורתי על שעון הקיץ, עם כל השירים והמזמורים הנהוגים לעדת החילונים מזה ולעדת הדתיים מזה. שעון הקיץ מתחיל לפי מנהג עדות החילונים בתאריך לועזי ולא מתחשב בליל הסדר (ואז הדתיים מתרגזים), ומסתיים בנוסח עדות הדתיים על-פי הלוח העברי ובהתחשב ביום כיפור (ואז החילונים מתעצבנים).
מאז נחקק החוק הזה, יש סדר ויש קביעות ואין התערבות של פוליטיקאים, והכול זורם ומתוכנן. כל עדה יודעת מראש מתי יחול שבוע הוויכוחים המסורתי, וכל עורך ומפיקה רושמים להם בפנקסם להתעדכן בפרטי ההפגנה (ואם אין, לנסות לדחוף שתהיה ותצטלם יפה), לשלוח כתב וצלם, לראיין את החרדי הרהוט מול הדוקטור מחופש הדת והמצפון, ולתרגל הרמת גבה בזווית תימהון.
אבל האמת היא שחוץ ממסורת נאה שכבודה במקומה, אין פה באמת ויכוח בין דתיים ובין חילונים אלא בין הישנים בלילה ובין הישנים בבוקר. מי שיוצא בשש בבוקר לעבודה יודע שכבר נגמר הקיץ כי הוא קם ממיטתו בבוקר בחושך וצריך להדליק אור בבית כשהוא מתארגן לצאת. כבר מזה כמה שבועות הוא יוצא לעבודה ומחכה בחושך לאוטובוס שנוסע בבוקר באורות דולקים כי חושך בבוקר. מי שיוצא בשש בבוקר לעבודה או לתפילה לא צריך לשאול מה נהוג בשוודיה ומתי מזיזים את השעון בצרפת, ולא מתפלסף על השאלה מה פתאום חורף הרי עדיין חם נורא, ואפילו לא שואל מה יהיה ביום כיפור. הוא פשוט רואה בעיניים שכבר הגיע זמן חורף: חושך בבוקר, ורק אם יזיזו את השעון יחזור המצב הנורמלי: ישנים בחושך וקמים באור.
אז למה שני הצדדים מתווכחים בלהט על השאלות השוליות כאילו אין טבע ואין עולם בחוץ? כי כל הכותבים והמרואיינים והפוליטיקאים ואנשי הרוח משני הצדדים, כולם שייכים לזן הישנים בבוקר. אין להם מושג איך נראה העולם בחמש וחצי או בשש בבוקר. ומצד שני לאנשי הצווארון הכחול הישנים בלילה וקמים בבוקר, ולמענם מזיזים את השעון, אין חברים בתקשורת ואין מפיקות שמזמינות אותם לראיון באולפן.
ואולי התאריך בכלל לא נקבע בגלל יום כיפור אלא בגלל שיהודים אוהבים להתווכח על ענייני דת (כי אצלנו האפיקורסים והחילונים קנאים לחילוניותם לא פחות משהדתיים קנאים לאמונתם), ואין ימים מתאימים להתעוררות דתית יותר מעשרת ימי תשובה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  03/10/2012   |   עודכן:  03/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טקס הזזת השעון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל מטמטמים?
אחיתופל  |  3/10/12 13:45
2
ומה קרה שבחמש וחצי כבר חושך ..
כרמיאלי   |  3/10/12 13:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
הטרדה מאיימת היא הידבקות בכוח לחיי הזולת שאינו מעוניין בכך    מי שמרעיד שכונה שלמה בדציבלים מחוררי עור תוף - מטריד את תושביה    רעש הוא טרור, כתבה חמישית בסדרה
רועי אורן
זוהי האווירה כרגע, אך כפי שנוכחנו לדעת ב-8 במאי, ארוכה הדרך עד שיעבור בקריאה שנייה ושלישית, החוק לפיזור הכנסת אשר יכניס את מדינת ישראל לקדחת הבחירות
אליקים העצני
בל ניתן לשקט ולרוגע של השנה החולפת להשלות אותנו    יש לנו הפסקת אש בלבד, לצורך הבחירות באמריקה    או, אם תרצו, אנו נהנים מן השקט שלפני הסערה, אותו יש לנצל לקראת המערכה המכרעת שעוד מחכה לנו    במגבלות היכולת האנושית מה נצפה, מה נאחל לעצמנו וממה כדאי להיזהר - בשנה הבאה עלינו לטובה?
אביתר בן-צדף
הייתי אבא-לעתיד בהתכתבות, בחופשות קצרות ובטלפונים חטופים    היום, כשאני רואה את ציפיית ילדיי ללידת נכדיי, אני מבין, שההחמצה גדולה בהרבה ממה שתיארתי לעצמי    זיכרונות ממלחמת יום הכיפורים ומעט תובנות
ציפורה בראבי
לא די שנרקוד ונשמח בסוכה שבנינו - צריך גם לשמח את הקרובים לנו, לארח ולהתאחד    ולמה אנו מצווים לשבת בסוכה? "כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il