X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האם העימות הראשון בין הנשיא המכהן אובמה והמתמודד לנשיאות המושל הרומני, שבו רומני נצח, ימריץ את האנשים שלא החליטו עדיין - להצביע עבור רומני וכיצד ניתן להשפיע על הקול היהודי שייתן את תמיכתו לרומני?
▪  ▪  ▪
ברק אובמה, מיט רומני, בעימות הראשון. לעשות הכל כדי שרומני ייבחר[צילום: AP]

לפני זמן לא רב באתר האינטרנט של אובמה הופיעה רשימה של "613 רבנים למען אובמה" (לרשימה-המלאה).
בימים האחרונים מאמר בשם הרב רוזנברג מ-"הרבנים עבור רומני" כתב טיעונים כלפי אותם "613 רבנים למען אובמה" מועבר באינטרנט (קישור).
יצרתי קשר עם הרב ד"ר ברנהרד רוזנברג ונהלתי איתו שיחה כנה ואני שמחה לחלוק אותה עם הגולשים:
נ.ג: האם אתה יכול לספר לנו מאיזה קהילה אתה, כמה אנשים בקהילתך וכמה מילים על עצמך?
רב ר.: אני המנהיג הרוחני של קהילת בית אל, אדיסון, ניו ג'רזי. קבלתי את ההסמכה והדוקטורט לחינוך שלי מישיבה יוניברסיטי בניו-יורק. אני גם בעל תואר דוקטור בתקשורת וחינוך ודוקטור של אלוהות מהסמינר התאולוגי היהודי בניו-יורק. אני מלמד באוניברסיטת ראטגרס בניו ג'רסי וישיבה יוניברסיטי בניו-יורק.
אני כתבתי כמה ספרים, האחרון שבהם הוא "דיבור לפני הציבור - מדריך ללימודים". לאחרונה קבלתי את הפרס ההומניטרי של מרטין לותר קינג ואני בעל הפרס של הכומר של השנה ממועצת רבנים של ניו-יורק עבור מאמצי במהלך ולאחר האסון של 9/11. לעתים קרובות אני מופיע ברדיו ובטלוויזיה ופרסמתי מאות מאמרים בנוגע לשואה. במשך שש שנים כהנתי כיו"ר דתי בוועדת השואה של מדינת ניו ג'רזי.
נג: לפני למעלה מחודש שש מאות רבנים יהודים הביעו את תמיכתם באובמה, ונתנו את הרושם שהקול היהודי נמצא כבר בכיסו של אובמה. לך, לעומת זאת יש רשימה של 80 רבנים לרומני, שיתמכו בו. למה אתה צודק בתמיכתך ברומני?
רב ר.: הכלכלה היא אסון מוחלט. אנשים מובטלים ורבים איבדו את ביתם. הסטטיסטיקה והתקשורת משקרים; אנחנו זקוקים לשינוי. הרבנים לא סובלים מבחינה כלכלית. אם הם עצמם לא יכלו להאכיל את המשפחה שלהם, היו מאבדים את ביתם והפנסיה שלהם הם לא יהיו כל כך ליברליים.
רוב היהודים חיים בעבר. המפלגה הדמוקרטית של היום היא לא אותה אחת של אתמול. בוועידה הדמוקרטית האחרונה הם פרצו בקריאות בוז על ירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל. המסר היה ברור. אנו מתמודדים עם מפלגה שנחטפה על-ידי מוסלמים, שמאלנים, סוציאליסטים ושונאי ישראל וזה סימן רע מאוד. המסר צריך להיות ברור מאוד לכל יהודים, אתם עושים טעות כאשר אתם מצביעים לדמוקרטים.
אני הוא אחד מכמה רבנים שהיה נגד אובמה מהרגע שהוא התחיל לרוץ לנשיאות. הוא סוציאליסט, הוא עושה מאמצים אדירים לרצות את הערבים הפלשתינים על חשבון ישראל ומתנצל בפני העולם המוסלמי בשם אמריקה ואני לא אוהב את זה בכלל.
לרוב הרבנים אין אומץ. רוב היהודים הם ליברליים ולכן, "613 הרבנים לאובמה" יכולים להיות פתוחים בתמיכתם בו; זה לא יעלה להם בזעם של הקהילה שלהם, אלא יקבלו את תמיכתם.
הרב ממשיך, הרשי לי בבקשה לתת הצהרה חזקה וניתוח מעמיק: המפלגה הדמוקרטית כבר לא מדברת אל העם שלי, גם מבחינה אתית וגם מבחינה פוליטית. המפלגה הדמוקרטית הפנתה את מיקודה למקום זר שהוא עוין לכל מה שבצעירותי הערצתי ולו השתוקקתי.
איזו דוגמה טובה יותר מאשר לראות ש"אלוקים וירושלים" נמחקו מהפלטפורמה הראשונית של המפלגה הדמוקרטית בכנס האחרון שלהם. לאיזו מדינה ריבונית אחרת בעולם מכחישים את הזכות להחליט מי היא עיר הבירה שלה?. אנטי-ישראל הפכה למילת הקוד לאנטישמיות וכל היהודים בארצות הברית חייבים להבין את זה.. לממשלה הנאצית זה לא שינה אם היית יהודי שומר מצוות או מכחיש יהדות. שניכם הלכתם יד ביד, זה לצד זה, לתאי הגזים.
נג: הרבנים שתומכים באובמה פרסמו את שמותיהם וקהילותיהם; האם הרבנים למען רומני מתכוונים לעשות זאת ומתי?
רב ר.: חלק מ-613 הרבנים לאובמה הותקפו על-ידי קהילותיהם והיו ללעג בעיתונות. אני לא רוצה שאותו דבר יקרה ל-'רבנים לרומני'. יש לי צבא של תומכים והודעות הדואר האלקטרוני שלי מגיעות לעשרות אלפי אנשים שמוכנים להקשיב.
נג: איך אתה מסביר שלפי כל הסקרים שבעים אחוזים מהיהודים עדיין מצביעים לאובמה, ואיך אתה חושב לשנות את זה באופן משמעותי, או שזה מחאה יהודית פנימית ושום דבר אחר?
רב ר.: אני בן של ניצולי שואה. אני לא סומך על אובמה כשזה מגיע לנושאים רבים, אך בעיקר על התמודדות שלו עם אירן. אם ישראל תפסיד במלחמה אחת, תהיה עוד שואה!.
רוב הבוחרים היהודים עדיין שייכים למחנה של המפלגה הדמוקרטית של ימינו. האם יש כאן חוסר חשיבה ביקורתית? האם ישנה כאן תחושה של אשמה שגויה? האם זה עניין של התמדה? אין לי תשובות. מה שאני כן יודע הוא שכל אחד מאיתנו חי בזמנים מסוכנים. באם הוא ציוני או לא, גורלה של ישראל קשור באופן בלתי נמנע לגורלם של היהודים ברחבי העולם. האנטישמיות נמצאת בעלייה בכל רחבי אירופה, במקביל לצמיחתן של הקהילות האיסלאמיות בכל רחבי היבשת.
אני לא בטוח מה תהיה המשמעות של נצחון רפובליקני לעתידה של ארצות הברית. לעומת זאת אני יודע מה הנתיב הנוכחי אומר וזה מפחיד אותי .
נג: מה קרה בעימות בין הנשיא אובמה ורומני?
רב ר.: אני מרצה לדיבור מול קהל. שפת הגוף של אובמה אמרה, אני מעולה ממך (רומני), אני הנשיא, איך אתה מעז להיות על אותה במה איתי! יועציו אובמה ייעצו לו ללכת על בטוח וזו הסיבה שהוא לא הלך אחרי רומני במטרה להשיג אגרוף נוק-אאוט. בחשיבתו, אובמה רצה להופיע כנשיא, אך בגלל סלידתו לרומני, הוא לא יכל להביא עצמו לעשות מה שהוא באמת רוצה לעשות. אבל, אל תזלזלו באובמה. לעולם אל תזלזל באויב שלך. הוא יאומן לצאת ולהילחם בדיון הבא. אני חושב שרומני צריך להיות מוכן לקרב של נוקואאוט. או שרומני יתן נוקאאוט לאובמה או להפך.
הכל יכול לקרות בשבועים הקרובים וכל אחד יכול לזכות בשבועים הקרובים. זו תהיה טעות לתת יותר מדי התייחסות לנצחון בעימות הראשון של רומני. הוא לא זכה בבחירות עדיין. רומני ואנשיו וכל תומכיו לא יכולים להרשות לעצמם שלא לעמוד על המשמר ולהרפות את מערכת ההגנה שלהם. זה אפשרי שמחנה אובמה המעיט בערכו של רומני ואנחנו צריכים להיות מוכנים למהלך הבא של אובמה.
רומני נצח בסיבוב הראשון שלו ושינה דברים מסביב. מעתה ועד הבחירות אנחנו חייבים לעבוד אפילו חזק יותר כדי שרומני ייבחר. למען אמריקה וישראל שלא נעז להיכשל.
נג: האם יש לך משהו להוסיף לסיום?
רב ר.: אם אובמה ייבחר מחדש, אמריקה וישראל יאבדו. אני אעשה את כל מה שביכולתי וכוחי לגייס רבנים ואת הציבור הרחב כדי להביס את אובמה.
נג: האם אתה מסכים שבארבע השנים האחרונות הסגנון של אובמה לא עבד והביא את אמריקה קרוב לצוק של אסון מוחלט?
רב ר.: למען ארה"ב וישראל - אובמה בחוץ ורומני בפנים!
נג: תודה לך רב רוזנברג.
רב ר.: תודה רבה גם לך.

תאריך:  06/10/2012   |   עודכן:  06/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לימודים / Limudim
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה והקול היהודי האחר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יהודונים תומכי בארכ חוסין או==
יוד יוד  |  6/10/12 17:53
 
- רומני עדיף על אובמה
שיסמואל  |  6/10/12 20:24
 
- אובמה בקדנציה נוספת היא אסון
נורית גרינגר  |  7/10/12 08:56
2
ניזכר למעלה
מועדים לשימחה  |  8/10/12 17:41
3
עובדה גלויה:אין לנו על מי לסמו
קורןנאוה טבריה  |  9/10/12 06:44
4
מאלף! יחד עם זאת, לא מפתיע.
הניה  |  9/10/12 10:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מצערת אותי העובדה, שכחברה אנחנו עוברים לסדר היום כאשר כמטחווי קשת של שברירי שעת נסיעה מפתחי בתינו מתאפשרת כריתת מאות רבות של עצי זית, ופגיעה פיזית במוסקים פלשתינים באדמותיהם וביהודים הבאים לסייע להם במסיק
ראובן דינור
אם ניצחנו, האם אנו יכולים להחיל ניצחון כזה שוב? לא ולא. "נצחון" במלחמה דומה למלחמת יום הכיפורים כפי שהיא, הינה בגדר אבדון לעם היושב בציון. משה דיין שר הביטחון דאז ראה בעינו האחת את מה שאנו מסרבים להבין היום שנחלנו כישלון במלחמה ההיא
אודי בורג
המצאה חדשה הומצאה כדי לתרץ תירוצים שונים לאי מציאת עבודה, אי הצלחה בעבודה, חרדות ופחדים    להמצאה הזו קוראים "משבר רבע החיים"    ומשבר גיל 5 נמצא על סף דלתנו...
יובל לובנשטיין
שוק החלב ומוצריו הוא אחד השווקים הגדולים בתעשיית המזון בארץ ובעולם כולו    ממתי הפך להיות לשוק כזה גדול? האם ישנה הסכמה על תרומתו לבריאות? האם יש קשר בין צריכת מוצרי חלב ואוסטאופורוזיס? האם יש קשר בין צריכת מוצרי חלב ואלרגיות?
פסח רויטמן
קו אדום זה הוא בגדר מהלך טקטי בלבד, אך חשיבותו לקיום המדינה עולה על הקו האדום שמתח ראש הממשלה כלפי פיתוח פצצת אטום באירן
רשימות נוספות
אדלסון על ישראל היום: "אנחנו הוגנים מדי"  /  עופר וולפסון
רומני חשף את תשלומי המיסים שלו ל-2011  /  עופר וולפסון
אובמה WHO?  /  מרק בריל
כך הופרדו תאומי סיאם   /  ראובן לייב
דלקת ריאות חריפה  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il