X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יהודים לא יכולים להתפלל בכל מקום במדינת ישראל עליית יהודים להר הבית מתקיימת היום תחת עינו הפקוחה של הוואקף המוסלמי יהודי כי יבחר להתפלל במקום הקדוש - לעבריין יחשב
▪  ▪  ▪
כבר אי אפשר לכתוב "הר הבית בידינו" [צילום: יהודה גליק]

לא מעט מכתבים פירסמתי בריש גלי, גאה בדעותיי, משתדל להוסיף אך טוב. את מכתבי הפעם אאלץ לשלוח תחת שם בדוי, אני מוגדר כעבריין נמלט, ביצעתי פשע בלתי נסלח.
וזהו דבר המעשה: את חג הסוכות הבא עלינו לטובה החלטתי לחגוג יחד עם המוני בית ישראל ב"עליה לרגל", לירושלים. היום כשאין לנו בית מקדש העליה לרגל מבוצעת במקום הקרוב לשרידי מקדשנו. אני ועוד מאות בחרנו לעלות להר, הר הבית. זה שעל-פי הוראות המשטרה כבר אין לכתוב את שמו בשלטים כגון "הר הבית בידינו" מחשש להסתה.
שער המוגרבים המוביל להר הבית נפתח ב-7:30 בבוקר לכניסתם של "שאינם מוסלמים". כמו יהודי טוב גם אני עמדתי בשער הזה, בגדיי וזקני אינם מותירים ספק ללאום אליו אני משתייך. עשרות תיירים משתרכים בבידוק הביטחוני ועוברים דרך השער. אני מזהה יפנים, אוסטריים ואפילו איטלקים, המחזיקים מצלמות שמתקתקות ללא הרף, מכירים ביחודו של המקום אליו הם עומדים להגיע. אני באותה עת נדרש על-ידי שומרי הסדר והחוק להמתין לבואם של אנשים נוספים הנדמים לי, לבושים בבגדי חג ועטויי זקנים, רק כשתיווצר קבוצה נוכל להכנס יחדיו.
תהילים בנעליים
והם מגיעים, זורמים פעם בזוגות, בודדים ואפילו חבורות, כמו שכתבתי "עליה לרגל", מצוות החג. בדיקה קפדנית מחכה לנו לפני הכניסה, השוטרים אינם מסתפקים בבדיקתי במגנומטר למרות שהיא דווקא משביעת רצון עבורם בכל הנוגע לבדיקת התיירים שממשיכים לחלוף על פניי. תעודת הזהות שלי נלקחת לבדיקה, כרטיס "בהצדעה", התחוב בין שוליה, אותו אני נושא כמילואמניק גאה, לא ממש עוזר לי כאן. לאחר מכן אני עובר בדיקה גופנית. פעם הייתי תמים, כשאחד השוטרים ביצע בדיקה מדוקדקת בנעליי שאלתי אותו בחיוך של ילד טוב ירושלים: "מה אתה מחפש שם?!", תשובתו מחקה מעל פניי את שאריות החיוך. "אני מחפש תהילים. יש עליך ספר תהילים?" הוא דרש לדעת תוך כדי שהוא מבהיר לי בדיוק מהו כלי הנשק הנפיץ ביותר כאן על ההר, חוקים אחרים מכל מה שהכרתי.
אחרי הבדיקה הביטחונית הקבוצה היהודית מקבלת תידרוך אישי ומיוחד מאת אחד השוטרים הממונים על הסדר. "אסור להשתחוות, אסור להתפלל ואסור לשיר" הוא מבהיר בעומדו זקוף למולנו, סמלה של משטרת ישראל מתנוסס על מדיו. ואז סוף סוף מגיע הרגע המיוחל, רגלינו באות בשערי הר הבית.
גם לא בלב
כל תייר שנכנס עד כה בשער ההר יכל להלך כרצונו חופשי ומאושר. אנחנו לעומת זאת מאוגדים לחבורה אחת כשמימיננו איש וואקף מוסלמי ומשמאלנו אחד נוסף העוקבים בדריכות אחר כל הגה היוצא תחת שפתינו. כדי להשלים את מעגל האבטחה ניצב שוטר מקדימה, ומאחורינו עוד שוטר המדרבן אותנו כל העת להתקדם. שומרי הסדר דואגים שלא נבצע חס וחלילה "מעשים אסורים" במקום הקדוש: תפילה או מילמול מיזמורי תהילים. אחד החברים לא מתאפק ומרגיע את השוטר "אני רק מתפלל בלב". "לא להתפלל בפה ולא להתפלל בלב!!!" נזעק איש הוואקף המלווה אותנו, בחור צעיר בן 20, תוך כדי שהוא מועך בזעם בלתי נשלט בקבוק פלסטיק בין ידיו.
היום ניצלתי את היסח הדעת של אנשי הוואקף, בפינה צדדית ביצעתי את אותה השתחוויה "אסורה" כלפי מקומו של בית המקדש. הרגשת שמחה מילאה אותי, קרבת אלוקים, רחשי לב שספק עם אוכל להעבירם כאן בצימצום המילים העומד לרשותי. רגש נוסף התלווה, מעיב על השמחה. "הצלחתי לסדר" את שלטון החוק היהודי בישראל. רציתי להתפלל על הר הבית. היום אני כבר עבריין פלילי.
על החתום: בן ציון

תאריך:  07/10/2012   |   עודכן:  08/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתבו של פושע נמלט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עברין
יונה סוקולובסקי  |  9/10/12 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אור פישר
בסוכות האחרון החליט ראש עירית מודיעין לסגור את שערי פארק ענבה לציבור חוץ    או במילים אחרות - שקופות יותר - לציבור החרדי המרבה לפקוד את הפארק
אלי אלון
בתקופה האחרונה הונהגה בתחנה המרכזית החדשה בת"א שיטת אבטחה סלקטיבית לפיה המאבטחים בשערי התחנה לא בודקים ועורכים חיפוש על כל אדם הנכנס לתחנה, אלא רק מי שנראה בעיניהם חשוד    לכאורה רעיון נכון וראוי המקל על הנוסעים, שכן הוא מקצר עמידה בתורים ארוכים וחוסך חיפושים מיותרים, אך האם שיטת אבטחה זו לא פוגעת ברמת הביטחון ובהגברת הסיכון לפיגוע?
נרי אבנרי
גם טועים וגם יהירים. ואחר-כך הם לא מבינים, איך זה שלמרות שליטתם בערוצי התקשורת גוש הימין גדול יותר. המציאות, שמאלנים יקרים, המציאות. היא בועטת לכם בפרצוף, ואתם מספרים לעצמכם סיפורי סבתא. הלכתי לארכיון...
דן אלון
לפיד הוא התגלמות הסיבה לזיעה הקרה של נתניהו    "היידה שרה", הפך ל"היידה עימות"    לפיד קורא תיגר על האתגר הגדול שכל המתמודדים על ראשות הממשלה ברחו ממנו מאז ימי העימות בישראל בין שמעון פרס לבנימין נתניהו    מזל שלפיד נכנס לקרב הפוליטי וקורא לעימות, כי דבר אחד הוא כבר מחזיר לנו, עוד הרבה לפני הבחירות - את הזכות לראות את המועמדים מדברים על המהות
עמוס דאי
הם הביאו את זה על עצמם, הם גרמו לחצי עם לשנוא אותם עם האליטיסטיות המאוסה והמזויפת שלהם. אבל אני מתענג על כל רגע, יש ניחוח של ניצחון השפיות באוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il