X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עלילת דם מודרנית מטעם 'כנסיית זכויות האדם' כנגד הדת היהודית (והמוסלמית)
▪  ▪  ▪
ברית מילה. מצווה דתית המקובלת על כולם בישראל [צילום: פלאש 90]

עלילת דם
מן התקשורת: לפני כחדשיים פסק בית משפט בגרמניה כי עריכת ברית מילה היא "פגיעה גופנית התערבות חמורה ובלתי הפיכה בשלמות הגוף האנושי", ויש לאוסרה כ'פשע'. סערת 'ההתעללות היהודית והמוסלמית בילדים' שוטפת את מערב אירופה הנאורה, ואף חצתה את האוקיינוס לארה"ב. הפולמוס שכך מעט בעקבות 'פשרה' לפיה רופאים יבצעו את אקט הניתוח, ולא מוהלים רבניים.
יפה ירה הרב הראשי י"מ לאו חץ מושחז כלפי ההומאניות הגרמנית המפורסמת כמי שאיננה סובלת דם, כפי שמקופל ומתועד בדפי השואה וזוועותיה... אני משום מה חש בפסיקה גרמנית זו חבירה לגזירות אנטיוכוס, אדריאנוס וסטאלין. או כלך לך לדרך זו; לפנינו עלילת דם מודרנית, מטעם 'כנסיית זכויות האדם' כנגד הדת היהודית (והמוסלמית) המיושנת.
לקח אי-כפייה
אצלנו, בישראל, מרבים להשתמש בברית המילה (ובמזוזה!) כדוגמה למצווה דתית המקובלת על כולם דוקא בשל העדר הכפייה והחקיקה. אני מסכים בהחלט לטיעון זה, ובעיקר למסקנה העולה ממנו כי יש ערכים או אורחות חיים שמוטב להימנע מלהניפם כסממנים ל'צביון היהודי' של החברה הישראלית. דגל מונף מושך אש. אחד המפגיזים הוא עיתון 'הארץ' אשר מייצר מדי פעם, כצפוי, כתבות וידיעות בדבר התרבות נמנעי ברית מילה בישראל, שאינם רוצים "לפגוע בחסרי ישע". בדרך זו התקשורת הנאורה מעודדת את התופעה. כנראה ששנאת דת משה גוברת אפילו על המוסכמות הרפואיות המתקדמות ביותר לפיהן יש לברית המילה בונוס רפואי משמעותי מאד כנגד מחלות מסויימות. לא לחינם מדווחת 'ויקיפדיה' על עובדה מפתיעה לפיה 30% מזכרי העולם נימולים. (ובסוגריים אסביר פליאתי; המוסלמים עדין אינם שליש מן העולם. האם מישהו יודע על מנהג מילת זכרים הנפוץ באוכלוסיית המזרח, סין ואגפיה? אתמהה)
פולמוס נגדי
ומן העבר השני, בקרב רבנים ומוהלים, מתחוללת סערה שניתן להגדירה כמהופכת. הכוונה לסוגית 'מציצת הדם' בפה או ב'שפופרת'. מילה הלכתית מבוצעת בשלושה שלבים הכרחיים; כריתה, פריעה ומציצה. מציצת הדם מוסברת בחז"ל כאקט רפואי, כנראה אנטי-זיהומי: "האי אומנא (=מוהל אומן) דלא מייץ סכנה היא ועברינן ליה (=מפטרים אותו)" (שבת קלג,ב). מזה כמה דורות, מאז ימי הסטריליזציה, היו שטענו כי אדרבה, דוקא המציצה בפה עלולה לגרום למחלות (הרפס, למשל). לימים המציאו דרך ביניים של שאיבת דם בפה, אך שלא במגע ישיר עם הנימול אלא באמצעות שפופרת וחציצת גזה או צמר-גפן. בדורנו, עם התפשטות נגיף האיידס המקושר במיוחד לדם, החשש הרפואי גבר שבעתיים - הן לשלומו של התינוק והן לשלומו של ה...מוהל.
בספרות הרבנית העכשווית גוברת המגמה להתיר, ובעצם לחייב, 'מציצה בשפופרת'. ראו למשל בכרך האחרון של 'תחומין' (לב, עמ' 110) מאמרו-סקירתו של המוהל הרב יונתן רזיאל. מאידך, אני חש כי הולכת ונוצרת מגמת 'כאילו מהדרין' שלא להיכנע למדע הרפואה ולהמשיך במסורת אבותינו - ישירות בפה! ויהי מה! יש המגייסים לטובת המציצה בפה את רזי תורת הקבלה הנעלמה ממני. בער אני ולא אדע, אך ממאן אני להאמין שמציצה בפה באמצעות שפופרת מאבדת את סגולתה הקבלית, רק בשל חציצה בין פי המוהל לדם המילה; אם קבלה היא נקבל, ואם לדין - יש תשובה.
קורא אני איפוא לאמץ את צו הרופאים בעלי תורה, ואת פסיקת הרבנים בעלי חכמה, שלא לבצע מציצה ישירה בפה ו"חמירא סכנתא מאיסורא". ושמא, שמא, מוצצי-הפה הם הנותנים חרב ביד הנלחמים במילה ההלכתית. פסק הדין ה'גרמני', וכתבות עיתון 'הארץ' (שכרבע ממניותיו מוחזקות בידי מו"ל גרמני!) - הן אולי איתותים משמים כנגד ההחמרות המסכנות.
די לישמעאל הנימול
ואם באנו לדאוג מדברי המקובלים, אותי מדאיגים יותר דברי הזוהר הקדוש (וארא לב,א, בתרגום): "אבוי על ישמעאל שנולד ונימול. מה עשה הקב"ה? נתן להם חלק בארץ הקודש לשלוט בה כשהיא ריקה מכל. והם יעכבו את בני ישראל לשוב למקומם עד שתשלם זכותם". והוסיף בעל השל"ה בפרשתנו: "בזכות המילה זכה ישמעאל עתה לארץ ישראל. ומאחר שאין לו פריעה היא בחורבנה ואינה בנויה".
ונוסיף תפילה מלבנו; רבש"ע, נתת לישמעאל אחיזה בארץ ישראל בחורבנה, "כשהיא ריקה". עתה, משבני יעקב בנו את הארץ הנשמה, התנחלו בה וקוממו חורבותיה, ואילו בני ישמעאל מחריבים אותה ושואפים להכחידה מעל פני האדמה - תמה ונשלמה זכותם! תובעים אנו בלעדיות על זכות המילה, כפי שכתבת בתורתך (צוטט בראש המדור): "והיה לאות ברית ביני וביניכם". רק אנחנו! רבונו של עולם!

תאריך:  24/10/2012   |   עודכן:  24/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מילה ועלילה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איבר מין שלם טוב יותר ל"ת
eransadeh  |  24/10/12 19:18
2
יישר כח כבוד הרב רוזן
הרב מוהל אבי זרקי  |  31/10/12 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס טנצר
במדינת ישראל נמצאים 1.2 מיליון דוברי רוסית, בהם נזכרים רק לקראת מערכת הבחירות, עקב הפוטנציאל האלקטוראלי שלהם המגיע לכ-22 מנדטים    גם כיום הם מהווים את לשון המאזניים הבין-גושית    ללא תמיכתם, אין מפלגה במדינה שיש ביכולתה להגיע לשלטון
נרי אבנרי
בדיוק היום לפני 14 שנה, מזכיר לנו איתן הבר את הסכם וואי עליו חתמו הראיס ערפאת, וראש הממשלה נתניהו. מפלגות הימין נטשו את הקואליציה במחאה, והשמאל - במקום לתת רשת ביטחון, הפיל את נתניהו. מי יודע, אולי זה היה מצליח    הלכתי לארכיון...
מנחם רהט
חג חדש סופח ללוח השנה– חג ההסתה כנגד הימין בכלל והציבור הדתי בפרט, שחל ב'חול המועד' שבין התאריכים העברי והאזרחי לרצח הנתעב של ראש הממשלה רבין ז"ל
ראובן לייב
כך מצטיירים ברק אובמה ומיט רומני - נשיא לעומת יריב-מועמד, שכל מה שמאחד אותם היא הבינוניות והאפרוריות    מעבר לזה - שניהם גם אינם אמינים בהצהרותיהם ובמעשיהם, לא באשר לארה"ב ובוודאי שלא באשר לישראל    את השניים צריך לכן לקחת בערבון מוגבל מאוד    אחרי ככלות הכל, איש מהם לא יושיע - לא את אמריקה ובוודאי לא אותנו
ד"ר רון בריימן
כשהאוסלואידים רימו את רבין ואפשרו לערפאת ומרעיו לבוא ארצה עם צבא המחבלים שלהם ועם מאות האלפים השבים תחת דגלם, הם החדירו ארצה במו ידיהם צבא כיבוש. כך הפכו שטחים משוחררים לשטחים כבושים - ללא מירכאות - על-ידי צבא הכיבוש הערפאתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il