X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניתקנו עצמנו מרצועת עזה, מקן הצרעות הזה, כדי לפצל את ה"ישות הפלשתינית" ולפעול למיקוד וביעור הטרור משם.אבל, הם עדיין יורים עלינו ובו-זמנית צועקים בעולם שאנחנו מחזיקים אותם במצור (למרות שאין מצור) - אז למה באמת אין מצור? ומי מרוויח פה , בישראל, מהמסופים הפתוחים?
▪  ▪  ▪
עזה. מעולם לא היה משבר הומניטרי [צילום: AP]

החישובים האסטרטגיים להינתקות מהרצועה
ההערכות של ממשלת ישראל להינתקות היו בבסיסן נכונות בהחלט. ראשית המהלך נועד לבודד ולפלג את ה"רצועה" מכל מדינה או ישות פלשתינית אחרת כשתוקם בעתיד. שנית, לנתק את האיסלאם הקיצוני - החמאס מיו"ש, שם האווירה והפוליטיקה מתונים יותר. שלישית לבודד את מוקדי הטרור כדי שיהיה אפשר לאתרם ולפגוע בהם ביעילות. רביעית - לחדול מהוצאות צבאיות גדולות מאד שלנו להגנת גוש קטיף, להפסיק בזבוז של יחידות ומשאבים להגנת אזור שבו סיכון גבוה למעט תושבים עם ערך כלכלי וגיאו-אסטרטגי נמוך. חמישית, לדחוף את רצועת עזה לידי המצרים (אם ירצו ואם לא ירצו..).
אני יודע שיקומו לא מעט להתווכח פה אם השיקולים האלו היו נכונים אם לאו, ואינני מתכוון להיכנס לויכוח עם חסיד האל ו/או "אף-שעל" ו/או "ארץ-אבות" כי הם אינם רלוונטיים לדיון אסטרטגי הגיוני. הכי חשוב הוא שהדבר נעשה ולמעט הסעיף השלישי, שיש ביישומו בעיות הומניטריות בטיפול בו, כל שאר השיקולים כן הצדיקו את עצמם עד היום - כולל הסעיף החמישי שמתחיל להתגשם.
מה קרה וקורה ברצועת עזה
עם הקמת גדר ההפרדה וחסימת הרצועה לעבר שטח ישראל, התחילה תרבות המינהרות שלהם ובו-זמנית הם החלו, בעזרת השמאל העולמי והישראלי במערכת פרופגנדה גלובלית ושיקרית על ה"מצור הנוראי" ה"רעב" ה"ילדים המסכנים" וכו' וכו' כאשר בו-זמנית, נבנים בעזה מלונות פאר ובתי דירות לוקסוס, המזון עדיין ניתן חינם ע"י אונר"א, ומחסני הנשק והטילים של החמאס והג'יהאד האיסלאמי מתמלאים מיום ליום. כך שלמעשה - מעולם לא היה ברצועת עזה "משבר הומניטרי".
בכל זאת, לא רק שמערכת ההסברה הישראלית הייתה מינורית לחלוטין בנושא כדי לסתור ולהלחם בפרופגנדה הזו, אלא שבו-זמנית המשיכה מדינת ישראל להזרים מים, דלק וחשמל לרצועה ובנוסף פתחה את המסופים בגדר ההפרדה והחלה להעביר לרצועת עזה כמויות אדירות של מזון, תוצרת חקלאית, חומרי בניין וסחורות אחרות - וכל זה נמשך כאשר כל יום נורים לעבר יישובינו טילים ופצמרי"ם ובמנהרות זורמים כלי נשק וטילים מכל רחבי העולם המוסלמי. האם מישהו מסוגל להסביר האבסורד הזה? ולמי אכפת איזה אירגונים יש שם? - החמאס הוא האחראי הבלעדי לנעשה שם!.
אני חושד זה זמן רב שמי שמאחורי האספקה הזו לאויב ברצועת עזה הם גורמים אינטרסנטים כלכליים אצלנו שמרויחים הרבה כסף מהמצב, אם זה האוצר, חברת-החשמל, מקורות, בז"ן, או סיטונאי מזון וחקלאות ובעלי מפעלים שונים לרבות של חומרי בניין. דבר זה חייב להחקר!!.
אז מה עלינו לעשות?
אני מניח שכל אזרח ישראלי, שואל עצמו לא פעם מדוע אנחנו לא מפסיקים להם את אספקת החשמל, המים, הדלק ואת מעבר הסחורות והמזון ומתנתקים לחלוטין מהרצועה?, הרי היום הגבול עם מצריים פתוח והם כבר לא במצור. לכן עלינו להתנתק סופית ולא להקשיב לאותם אינטרסנטים כלכליים או פוליטיים הנותנים סיבות כגון: זה יפגע בהסברה שלנו בעולם? או זה יביא לקריסה הומניטרית בעזה?, ואגב, אפשר בהחלט לבצע זאת בשלבים ע"י הגשת אולטימטום להנהגה ברצועה בנוסח: הירי הבא יביא לניתוק החשמל.. תמשיכו? - ינותקו המים...תמשיכו? - ינותק הדלק...תמשיכו? - יסגרו לחלוטין המסופים (כאשר אין הדבר צריך להפריע לצה"ל להגיב נקודתית כדרכו לפי הצורך).
מצב כזה יביא לכך שהאחים המוסלמים ברצועת עזה (שקוראים לעצמם : חמאס),יאלצו להישען ולבקש "סיוע הומניטרי" מהאחים המוסלמים אשר שולטים במצריים, ואולי גם יבקשו לשלוח אליהם אוניות סיוע מאירופה, לכן כדאי כבר עכשיו שנודיע על הסרת המצור הימי ושיביאו לרצועה מה שהם רוצים (כי איננו דואגים יותר שיובאו חומרי חבלה ונשק כי מחסניהם כבר מלאים).כל מה שעל צה"ל לעשות, הוא להמשיך לפתח את המודיעין המשוכלל כדי לזהות מחסני טילים ונשק, ומטות מחבלים ולפגוע בהם בהפצצות כירורגיות בכל פעם שישלח משם טיל או פצמ"ר.

תאריך:  24/10/2012   |   עודכן:  24/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עזה - זה עניין של ביזנס?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
הייתה רק סיבה אחת ל" הינתקות "
לידיעת הכותב  |  24/10/12 18:15
 
- זהו הקישקוש הרגיל של הכתומים. ל"ת
מה קשור?  |  24/10/12 19:33
 
- כתומים או לא, זאת עובדה ל"ת
ממבה  |  24/10/12 22:48
 
- תוכיח !! לא בקישקושים, במסמכים ל"ת
לממציא העובדות  |  25/10/12 00:39
2
התורה לא רלוונטית לוויכוח?
משה המכבי   |  25/10/12 05:34
 
- פלשת לא בגבולות ההבטחה של א"י ל"ת
תלמד תורה  |  27/10/12 09:21
 
- והפלסטינים הם לא פלישתים
לך תלמד היסטוריה  |  28/10/12 20:36
3
אמשיך להזרים מיליונים לחמאס !! ל"ת
ביבי ממורשת רבין  |  25/10/12 08:35
4
מה אתה מבין בכלל????
שאלה ליהודה  |  25/10/12 10:53
 
- טיפש. אל תקרא משהו שאינך מבין ל"ת
לבור המגודל  |  25/10/12 17:13
5
חובה לנהוג בכל הסנקציות גם כסף
תגובה למצב הקיים  |  28/10/12 14:20
6
בנוסף אירן וערב הסעודית תומכים
בנוסף אירן ושות'  |  28/10/12 15:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסח רויטמן
האוויר מבועת התקשורת הישראלית מתחיל להתנדף    מעריב פשט את הרגל, על ערוץ 10 כבר כמה שנים מאיימת סכנת סגירה, המזומנים בעיתון הארץ אוזלים וצפויים להסתיים במהלך השנה הקרובה וכל יתר העיתונים והערוצים מקצצים בשכר העובדים, בעיקר העיתונאים    היחיד שאינו סובל מכל החוליים הללו הוא העיתון ישראל היום, הנמצא בבעלות המיליארד שלדון אדלסון שעלויות החזקתו עבורו הן "טיפה" בים עושרו
איתן קלינסקי
המדרכה בדרך בגין מול קניון עזריאלי בתל אביב עדה כל לילה למחזות קשים של אנשים, המעבירים את לילותיהם בשינה למרגלות בניין קריית הממשלה
הרב ישראל רוזן
עלילת דם מודרנית מטעם 'כנסיית זכויות האדם' כנגד הדת היהודית (והמוסלמית)
אלכס טנצר
במדינת ישראל נמצאים 1.2 מיליון דוברי רוסית, בהם נזכרים רק לקראת מערכת הבחירות, עקב הפוטנציאל האלקטוראלי שלהם המגיע לכ-22 מנדטים    גם כיום הם מהווים את לשון המאזניים הבין-גושית    ללא תמיכתם, אין מפלגה במדינה שיש ביכולתה להגיע לשלטון
נרי אבנרי
בדיוק היום לפני 14 שנה, מזכיר לנו איתן הבר את הסכם וואי עליו חתמו הראיס ערפאת, וראש הממשלה נתניהו. מפלגות הימין נטשו את הקואליציה במחאה, והשמאל - במקום לתת רשת ביטחון, הפיל את נתניהו. מי יודע, אולי זה היה מצליח    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il