X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יצחק רבין ידע כי מנהיגות היא העדפת החזון על פני המיידי. לממשלתו היה חזון מרחיק לכת ומעשים נטועים בקרקע המציאות. חזון ברור לשלום במזרח התיכון ולביטחון ישראל. חזון של תקווה לדור הצעיר
▪  ▪  ▪
יצחק רבין ז''ל. איש של חזון ועשייה [צילום: סער יעקב/לע"מ]

בימים אלו אנו מציינים 17 לרצח הנורא של ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין. רבין ידע לשלב בכהונתו כראש ממשלה בין נחישות ביטחונית, תבונה מדינית ורגישות חברתית.
ממשלתו של יצחק הבטיחה לציבור לשנות את סדר העדיפות הלאומי. להניף יחדיו את דגל הדאגה לביטחון. את דגל השגת השלום. את דגל הצדק החברתי וצמצום הפערים החברתיים.
הבטיחה וקיימה.
ממשלה בעלת חזון מרחיק ראות
הייתה זו ממשלה שחזונה הרחיק ראות ומעשיה היו נטועים בקרקע המציאות. זו הייתה ממשלה שהובילה מהפכה. מהפכה בחינוך, מהפכה בתשתיות, מהפכה בבריאות, מהפכה ביחסי יהודים וערבים. ממשלה שניווטה בכשרון בין דרישות הביטחון לבין צרכי החברה. בין עקשנות ביטחונית ליוזמה מדינית. בין חזון למציאות.
גישתו של רבין הייתה חדה כתער. בביטחון - הצטיידות במיטב הנשק והתחמושת ואפס פשרות כדי למנוע מלחמה. בתחום המדיני - יוזמה וחדשנות, הידברות עם אויבי האתמול ונכונות לפשרות כדי להשיג שלום. השלום הוא הביטחון שלנו - חשב ופעל רבין. תפיסתו הייתה בהירה: בשלום כמו בביטחון זקוקה לידידים.
ישראל הפכה פרסונה גראטה
יחסינו עם ארצות הברית הגיעו לשיאים חדשים. רבין בתקופת היותו שגריר ואחר כך כראש ממשלה שידרג את יחסינו עם ארצות הברית והביאם לרמת אינטימיות מעוררת קנאה בכל העולם. הסיוע הביטחוני, הכלכלי והמדיני מארצות הברית הרקיע לשחקים.
היחסים עם אירופה שופרו ללא היכר. הממשלה יצקה תוכן חדש ליחסים המתחדשים עם רוסיה ויתר מדינות הגוש המזרחי, עם סין ועם הודו, והובילה פריצת דרך לאסיה ולאפריקה . ישראל הפכה לפרסונה גראטה בכל קצווי תבל.
חזון של שלום במזרח התיכון
גם ביחסינו עם שכנינו הקרובים פעלה הממשלה בנחישות. חוזקו יחסי השלום עם מצרים. הושג הסכם שלום עם ירדן ובוצע מהלך ראשון והיסטורי שיצר את המסד לכל הסכם עתידי בינינו לבין הפלשתינים. פתרון שתי המדינות לשני העמים. מדינה יהודית - ישראל ומדינה ערבית-פלשתין.
דבריו של יצחק בעת החתימה על הסכמי אוסלו תקפים גם היום:
"...אומר לכם הפלשתינים: נגזר עלינו לחיות במשותף,
על אותה כברת אדמה, באותה ארץ.
אנו החיילים שחזרנו משדות הקרב חמוצי בגדים מדם,
אנו שראינו את בני משפחותינו וחברינו הטובים מתים לפנינו,
אנו שבאנו מארץ שהורים קוברים את ילדיהם, אנו שלחמנו בכם, הפלשתינים,
אומרים לכם היום בקול צלול: די לדמעות ולדם. די.
אנו מיחלים ורוצים לפתוח פרק חדש בספר העצוב המשותף שלנו -
פרק של הכרה הדדית,
פרק של שכנות טובה,
פרק של יחסי כבוד, של הבנה, ידידות."
בהסכם אוסלו הפכנו ממובלים למובילים. ליוצרי מציאות חדשה בהדרגתיות נבונה. התחלנו בתהליך של שחרור מנטל מוסרי ונפרדנו מנטל כלכלי. נוצרה חלופה שלא הייתה קיימת קודם לכן.
יצחק רבין נשא חזון ברור לשלום המזרח התיכון ולביטחון ישראל: גמר הסכסוך בינינו לבין שכנינו. חזון של תקווה לדור הצעיר. למי שכונו אחרי הרצח נוער הנרות.
באמצו את פתרון שתי המדינות החיות בשלום ובביטחון, זו לצד זו בגבולות בטוחים ומוכרים, הוא דחה את האלטרנטיבה של סכסוך דו לאומי שאין לו קץ.
אכן, כל ממשלות ישראל מימין ומשמאל אימצו אותו.
ישראל של ממשלת רבין זכתה בהכרה בינלאומית ובהערכה כלל עולמית בהיקפים חסרי תקדים. שגרירויות חדשות נפתחו כבעניין שבשגרה. אנשי עסקים ואורחים ממרוקו, טוניסיה , דובאי , עומאן וקטר כמו גם ממדינות מוסלמיות נוספות הפכו לחיזיון נפרץ במקומותינו . המשק צמח בצעדי ענק , העוגה הלאומית גדלה ויצרה אין ספור הזדמנויות לצמצום פערים חברתיים ולהשקעות עתק בתשתיות, בחינוך ובבריאות.
כבישים חדשים נבנו, מחלפים צצו כפטריות אחר הגשם , תקציבי החינוך הוכפלו ושולשו, האבטלה ירדה לכמעט חצי. 6.5% בלבד.
מיליון תושבים, ברובם ילדים, זכו לראשונה בביטוח בריאות. משאבים רבים הופנו לקידום האוכלוסיה הערבית בישראל. ומערך מרכזי היום לקשיש זכה בתנופה אדירה.
הנכון על פני הפופולרי
יצחק רבין ידע כי מנהיגות היא העדפת החזון על פני המיידי. מנהיגות היא רדיפת הנכון על פני הפופולרי. הוא ידע שאם לא נוביל לשלום ולביטחון אנו עלולים למצוא עצמנו מובלים למחוזות של סכנה ומלחמה.
בפתחה של מערכת הבחירות לכנסת ה-19 חשוב לזכור את דבריו של רבין: "אין אנו שוכחים לרגע כי בין שתומכים במהלכים שלנו ובין שמתנגדים להם - כולנו אחים, כולנו יהודים וגורל אחד לכולנו".
רבין הוסיף בנושא זה בנאומו בכיכר מלכי ישראל: "בדמוקרטיה יכולות להיות מחלוקות, אך ההכרעה תהיה בבחירות דמוקרטיות". דברים אלו חייבים לשמש נר לרגלי המפלגות המתמודדות היום.
ועוד מילה בעניין הבחירות הקרובות: בבחירות 1992 שבהן ניצחה העבודה בראשות רבין עמד שיעור ההשתתפות על 77.4% ואילו בבחירות 2009 לכנסת ה-18 עמד אחוז ההצבעה על 64.7% בלבד.
הכוח האלקטוראלי של כ-15 מנדטים ויותר נשאר בבית. השתתפות בבחירות אינה רק זכות חוקית. היא חובה אזרחית ממדרגה ראשונה. בבחירות בוחרים ממשלה שמחליטה לגבי שלום ומלחמה, חיים ומוות . חלילה להשאיר זאת לרוב מקרי שנוצר בגלל אדישות וזלזול.
דווקא ביום הזיכרון לראש ממשלה שנרצח במהלך כהונתו בשל עמדותיו. בשל רצונו לקדם שלום חובה לקרוא לאזרחי ישראל כולם ב-22 בינואר 2013, ביום הבחירות לכנסת - לכו לקלפיות בהמוניכם. לכו והצביעו.

תאריך:  25/10/2012   |   עודכן:  25/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהיגות רבין: רדיפת הנכון על פני הפופולרי
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אלו שטויות! ל"ת
זקן  |  25/10/12 12:36
2
וואלה
באום  |  25/10/12 13:30
3
רבין היה טיפש, פחדן ומנוול
אבידן  |  25/10/12 14:17
4
רבין
נפגע טרור  |  25/10/12 14:24
5
גדול ל"ת
דודי מחיפה  |  25/10/12 14:57
6
אכן ממשלה נהדרת
איציק מיהוד  |  25/10/12 16:06
7
דברי שטויות,אוסלו זה החזון?
אברהם מערב השומרו  |  25/10/12 16:10
8
מאמר אמיץ ומרגש.
שמוליק אלגרבלי  |  25/10/12 18:14
9
אין פה צנזורה , כתוב במקום אחר
יריב דה בוטון  |  25/10/12 18:34
10
חבל שלא קמו לו יורשים כמוהו
ישראלה  |  26/10/12 17:28
11
גילוי נאות: הכותב חי תקופה
בניתוק מהמציאות  |  27/10/12 22:44
 
- דורי הוא שצודק
כהן צדק מירושלים  |  28/10/12 13:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
מה נותר מרעיון ה"מרכז"? ציוות דמויות מקשת פוליטית וחברתית רחבה, מתוך הנחה שככל שקבוצות האוכלוסיה השונות תקבלנה ייצוג, כך יקל על הפוליטיקאים לשווק את הבל ה"מרכז"
אברהם פכטר
ספינת השוטים הצבועים שטה לעזה, כדי לעורר מהומה תקשורתית ולקבל כותרות. בין הצבועים - מאזור סקנדינביה, יוון ואחרים, יש גם מומרים ישראלים הסובלים ממחלה "סופנית" של שנאת ציונים, יהודים ובעיקר את עצמם. הצעתי - לשלול את אזרחותם ולאפשר להם בראש נקי להצטרף למשמיצי ישראל
רועי אורן
חזרתו של מיט רומני מהכפור מחייבת את הנשיא ברק אובמה לעבודה קשה ומאומצת באם הוא רוצה לזכות בקדנציה נוספת בבית-הלבן
עמוס דאי
סגן יו"ר הכנסת וח"כ אחמד טיבי מבזה את זכרו של טייס החלל הישראלי הראשון אילן רמון. ואני שואל אותו: איך זה שאתה מתנגד להנצחת שמו של רמון שנספה בנסיבות טראגיות כששניכם מחזיקים באותה תעודת-זהות ורואה בו אויב שלך? הייתי רוצה לדעת היכן הגבולות שלך
עומר דוסטרי
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומד כרגע בצומת דרכים חשוב – האם לדבוק במדיניות הביטחונית המאופקת, השכלתנית והמפוכחת שלו, או להיגרר למדיניות בחירות, פופוליזם וסטייה מסוכנת ממערך האסטרטגיה הכללי של מדינת ישראל, שהוא פועל על-פיו לאורך השנים האחרונות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il